wolne obroty a skacząca wskazówka??? |
Autor |
Wiadomość |
KGano [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2007, 19:47 wolne obroty a skacząca wskazówka???
|
|
|
Co mam o tym myśleć: wolne obroty na postoju 500-600 (wiem - za niskie, ale stabilne), a wskazówka obrotomierza nagle opada do "0", po 3-4 sek. powrót do 600. po chwili stabilności zabawa się powtarza. W tym czasie silnik działa bez zarzutu, nie słuchać zeby cokolwiek falowało. Dodam, że zaobserwowałem to na gorącym silniku. Takie "wariactwo" obrotomierza nie zdarza się często, napewno nie codziennie.
Co to znaczy? Czy mam się zacząć przejmować?? |
|
|
|
 |
orh
Forumowicz

Auto: CA0 1.6 16v '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2007 Posty: 34 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 30-08-2007, 20:05
|
|
|
u mnie tez tak jest choc zaobserwowalem to w czasie jazdy.... narazie nic z tym nie zrobilem bo silnik dziala o.k. ... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-08-2007, 20:26
|
|
|
wygląda jak wypadanie zapłonu na zbyt niskich obrotach albo uszkodzenie licznika |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
KGano [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2007, 20:33
|
|
|
saphire napisał/a: | wygląda jak wypadanie zapłonu na zbyt niskich obrotach |
przepraszam, ale proszę wytłumaczyć laikowi co powyższe znaczy.
Jestem początkujący....... |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 30-08-2007, 21:03
|
|
|
wypadanie zapłonu to moment gdy powinien być zapłon w cylindrze a z jakichś powodów do zapłonu nie doszło jednak siła obrotowa przekręca wał i kolejny cylinder odpala itd. jednak czasem jest moment że nawet i kilka zapłonów pod rząd nie dochodzi do skutku co się może objawić szarpnięciem silnika i np. dygnięciem wskazówki na obrotomierzu jednak aby to zweryfikować trzeba by się podpiąć do kompa albo palma z data loggerem i sprawdzić na chodzie co tam się dzieje na tych wolnych obrotach...
[ Dodano: 30-08-2007, 21:11 ]
PS. przeczytaj sobie np. to wypadanie zapłonów |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21951 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-08-2007, 23:30
|
|
|
KGano napisał/a: | wskazówka obrotomierza nagle opada do "0", po 3-4 sek. powrót do 600. po chwili stabilności zabawa się powtarza. W tym czasie silnik działa bez zarzutu, nie słuchać zeby cokolwiek falowało. |
saphire napisał/a: | wygląda jak wypadanie zapłonu na zbyt niskich obrotach | Jedno przeczy drugiemu. Gdyby "wypadał" zapłon to silnik by "podskoczył" i to bardzo wyczuwalnie. saphire napisał/a: | uszkodzenie licznika | To będzie pewnie to. |
|
|
|
 |
qss
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Gru 2006 Posty: 88 Skąd: Gliwice
|
Wysłany: 31-08-2007, 07:54
|
|
|
zeby sprawdzic czy z zaplonem wszystko jest dobrze to w momencie gdy obroty tak zaczynaja falowac wcisnij gaz do dechy pare razy ... jak silnik bedzie sie normlanie wkrecal na obroty tzn. ze to cos z obrotomierzem ... a jak sie bedzie zaczynal dlawic to zaplon (prawdopodobnie swiece do wymiany) |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24332 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 31-08-2007, 09:37
|
|
|
obrotomierz jest sterowany przez ECU - na podstawie zliczania impulsow z czujnika polozenia walu (wiec wypadanie zaplonow ma tu tylko taki wplyw, ze spadna obroty)
natomiast z reguly odpowiedzialne za te anomalie sa 2 rzeczy:
- ECU
- obrotomierz
czujnika walu nie podejrzewam, bo jak on padnie, to auto nawet nie odpali |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 31-08-2007, 10:27, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2007, 10:02
|
|
|
Czy bylo cos robione przy nim? Bo u mnie dzialy sie takie rzeczy jak ECU zmienilem na nowszy model. Byl brak zgodnosci z kilku sensorow. |
|
|
|
 |
KGano [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2007, 17:50
|
|
|
allias napisał/a: | Czy bylo cos robione przy nim? Bo u mnie dzialy sie takie rzeczy jak ECU zmienilem na nowszy model. |
Od 2,5 roku jak mam auto to nawet nie zaglądałem w miejsce gdzie jest ECU. Z poważniejszych rzeczy - była wymieniana sonda lambda.
A może czas na wymianę świec? I jeszcze jedno. Czy oryginalne (czyt. stare) przewody WN mogą mieć wpływ na takie zachowanie obrotomierza? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 31-08-2007, 18:00
|
|
|
Na nierówną pracę silnika mogą mieć wpływ zużyte świece, kable, cewki, ECU i parenaście innych spraw - może czas na porządny przegląd tego autka i wymianę tego co należy regularnie wymieniać? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
KGano [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2007, 18:24
|
|
|
saphire napisał/a: | może czas na porządny przegląd tego autka |
Oj tak Nie zaprzeczę. Jest dobrze póki jest OK, a potem jak to w przysłowiu Polak mądry po szkodzie.......
Tylko że w moim mieście jest problem z mechanikami mającymi pojęcie o mitsubishi.
Dobrze, że jest to forum |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 31-08-2007, 18:59
|
|
|
To samemu to zrob. Wiesz ze robisz dla siebie. Uczysz sie. Zaoszczedzasz i masz jeszcze satysfakcje. |
|
|
|
 |
gondoljerzy [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2007, 21:38
|
|
|
W moim galancie zdarzają się podobne szopki z obrotomierzem przy niskim napięciu w instalcji elektrycznej. Ostatni w bardzo gorące dni i jazda po mieście z załączoną klimą, wentylacją , światła, radio i dwa wentylatory od chłodnicy. Alternator nie wyrabia i napięcie w instalacji spada w okolice 12V.
U Ciebie przy wolnych obrotach rzędu 500-600 też może być cienko z napięciem. |
|
|
|
 |
KGano [Usunięty]
|
Wysłany: 02-09-2007, 18:30
|
|
|
Wyczyściłem przepustnicę, zawór PCV, ustawiłem obroty (Krzyżak jesteś wielki ).
Teraz jest 700-750. Pojeżdżę, poobserwuję, zobaczę....
A w przyszłym tygodniu czas na świece i przewody WN |
|
|
|
 |
|