Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
wolne obroty a skacząca wskazówka???
Autor Wiadomość
KGano
[Usunięty]

  Wysłany: 30-08-2007, 19:47   wolne obroty a skacząca wskazówka???

Co mam o tym myśleć: wolne obroty na postoju 500-600 (wiem - za niskie, ale stabilne), a wskazówka obrotomierza nagle opada do "0", po 3-4 sek. powrót do 600. po chwili stabilności zabawa się powtarza. W tym czasie silnik działa bez zarzutu, nie słuchać zeby cokolwiek falowało. Dodam, że zaobserwowałem to na gorącym silniku. Takie "wariactwo" obrotomierza nie zdarza się często, napewno nie codziennie.

Co to znaczy? Czy mam się zacząć przejmować??
 
 
orh 
Forumowicz


Auto: CA0 1.6 16v '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Cze 2007
Posty: 34
Skąd: Krakow
Wysłany: 30-08-2007, 20:05   

u mnie tez tak jest choc zaobserwowalem to w czasie jazdy.... narazie nic z tym nie zrobilem bo silnik dziala o.k. ...
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-08-2007, 20:26   

wygląda jak wypadanie zapłonu na zbyt niskich obrotach albo uszkodzenie licznika
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
KGano
[Usunięty]

Wysłany: 30-08-2007, 20:33   

saphire napisał/a:
wygląda jak wypadanie zapłonu na zbyt niskich obrotach

przepraszam, ale proszę wytłumaczyć laikowi co powyższe znaczy.
Jestem początkujący.......
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 30-08-2007, 21:03   

wypadanie zapłonu to moment gdy powinien być zapłon w cylindrze a z jakichś powodów do zapłonu nie doszło jednak siła obrotowa przekręca wał i kolejny cylinder odpala itd. jednak czasem jest moment że nawet i kilka zapłonów pod rząd nie dochodzi do skutku co się może objawić szarpnięciem silnika i np. dygnięciem wskazówki na obrotomierzu jednak aby to zweryfikować trzeba by się podpiąć do kompa albo palma z data loggerem i sprawdzić na chodzie co tam się dzieje na tych wolnych obrotach...

[ Dodano: 30-08-2007, 21:11 ]
PS. przeczytaj sobie np. to wypadanie zapłonów
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21951
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 30-08-2007, 23:30   

KGano napisał/a:
wskazówka obrotomierza nagle opada do "0", po 3-4 sek. powrót do 600. po chwili stabilności zabawa się powtarza. W tym czasie silnik działa bez zarzutu, nie słuchać zeby cokolwiek falowało.
saphire napisał/a:
wygląda jak wypadanie zapłonu na zbyt niskich obrotach
Jedno przeczy drugiemu. Gdyby "wypadał" zapłon to silnik by "podskoczył" i to bardzo wyczuwalnie.
saphire napisał/a:
uszkodzenie licznika
To będzie pewnie to.
 
 
qss 
Mitsumaniak


Auto: Galant 1.8 GLSi '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Gru 2006
Posty: 88
Skąd: Gliwice
Wysłany: 31-08-2007, 07:54   

zeby sprawdzic czy z zaplonem wszystko jest dobrze to w momencie gdy obroty tak zaczynaja falowac wcisnij gaz do dechy pare razy ... jak silnik bedzie sie normlanie wkrecal na obroty tzn. ze to cos z obrotomierzem ... a jak sie bedzie zaczynal dlawic to zaplon (prawdopodobnie swiece do wymiany)
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24332
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-08-2007, 09:37   

obrotomierz jest sterowany przez ECU - na podstawie zliczania impulsow z czujnika polozenia walu (wiec wypadanie zaplonow ma tu tylko taki wplyw, ze spadna obroty)
natomiast z reguly odpowiedzialne za te anomalie sa 2 rzeczy:
- ECU
- obrotomierz

czujnika walu nie podejrzewam, bo jak on padnie, to auto nawet nie odpali
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 31-08-2007, 10:27, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2007, 10:02   

Czy bylo cos robione przy nim? Bo u mnie dzialy sie takie rzeczy jak ECU zmienilem na nowszy model. Byl brak zgodnosci z kilku sensorow.
 
 
KGano
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2007, 17:50   

allias napisał/a:
Czy bylo cos robione przy nim? Bo u mnie dzialy sie takie rzeczy jak ECU zmienilem na nowszy model.

Od 2,5 roku jak mam auto to nawet nie zaglądałem w miejsce gdzie jest ECU. Z poważniejszych rzeczy - była wymieniana sonda lambda.

A może czas na wymianę świec? I jeszcze jedno. Czy oryginalne (czyt. stare) przewody WN mogą mieć wpływ na takie zachowanie obrotomierza?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-08-2007, 18:00   

Na nierówną pracę silnika mogą mieć wpływ zużyte świece, kable, cewki, ECU i parenaście innych spraw - może czas na porządny przegląd tego autka i wymianę tego co należy regularnie wymieniać? :twisted:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
KGano
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2007, 18:24   

saphire napisał/a:
może czas na porządny przegląd tego autka

Oj tak :oops: Nie zaprzeczę. Jest dobrze póki jest OK, a potem jak to w przysłowiu Polak mądry po szkodzie.......
Tylko że w moim mieście jest problem z mechanikami mającymi pojęcie o mitsubishi.
Dobrze, że jest to forum :D
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 31-08-2007, 18:59   

To samemu to zrob. Wiesz ze robisz dla siebie. Uczysz sie. Zaoszczedzasz i masz jeszcze satysfakcje.
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 01-09-2007, 21:38   

W moim galancie zdarzają się podobne szopki z obrotomierzem przy niskim napięciu w instalcji elektrycznej. Ostatni w bardzo gorące dni i jazda po mieście z załączoną klimą, wentylacją , światła, radio i dwa wentylatory od chłodnicy. Alternator nie wyrabia i napięcie w instalacji spada w okolice 12V.
U Ciebie przy wolnych obrotach rzędu 500-600 też może być cienko z napięciem.
 
 
KGano
[Usunięty]

Wysłany: 02-09-2007, 18:30   

Wyczyściłem przepustnicę, zawór PCV, ustawiłem obroty (Krzyżak jesteś wielki :!: ).
Teraz jest 700-750. Pojeżdżę, poobserwuję, zobaczę....
A w przyszłym tygodniu czas na świece i przewody WN :P
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.