| [Cari 1.8 GDI] świece? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | kazub [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-09-2007, 15:38   [Cari 1.8 GDI] świece? |   
 |  
               | 
 |  
               | witam,  zakupiłem niedawno Carisme z 98 roku i mam problem z "traceniem mocy" na niskich obrotach... Filtry paliwa i powietrze byly wymieniane zaraz po zakupie, tak jak i oleje i plyny. Przepustnica została wyczyszczona osobiście przeze mnie pare dni temu ale niestety problem nie zniknał. Cari traci moc na niskich obrotach najczesiej dzieje się to podczas  wrzucania 2giego i 3ego biegu. Silnik takjakby sie dławi i ma dziurę w przyspieszeniu...
 Po przeczytaniu paru tematów na forum myślę że może to być wina świecy badz też przewodów WN.
 I stad moje pytanie... Jakie zamienniki można zastosowac zamiast zalecanych świec NGK platinium ktorych koszt jednej sztuki to ok 50 zł????  Nie chce inwestowac 200 zl w świece skoro nie jestem pewien czy ich wymiana rozwiąże moje problemy...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-09-2007, 16:34 |   
 |  
               | 
 |  
               | OBROTY!!! Panie kolego GDI zaczyna ciągnąć dopiero od 3tys i wzwyż, pomiędzy 2 a 3 tys to jazda spacerowa po mieście conajwyżej oszczędnościowa. Chcesz mieć odjazd to redukcja i but powyżej 3.5 tys           
 To nie dizel z turbawką
   
 PS. Zapomnij o jakichkolwiek zamiennikach świec !!! TYLKO i WYŁĄCZNIE NGK IZFR6B
  przecież starczają na 90tys więc jak przeliczysz na zwykłe świeczki co to je trzeba wymieniać co roku po 15-20tys to nawet ci taniej wychodzą   |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazub [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-09-2007, 17:29 |   
 |  
               | 
 |  
               | no ok,  rozumiem ze taka jest specyfika tego silnika ale jak w takim razie wytłumaczyć te lekkie szarpania podczas jazdy na niskich obrotach?? pozatym cos podejrzanie dużo mi pali Cari bo wg komputera jest to 13 litrow a az tak autka nie katuje... jeszcze korzystajac z okazji chcialbym sie zapytac jak można zmienić aktualnie wyświetlaną informacje na komputerku?? znalazlem temat na forum o tym ale to chyba tyczylo sie wersji po lifcie jesli to ma jakies znaczenie, przynajmniej u mnie patent z tym nieopisanym przyciskim i wylaczeniem zaplonu i ponownym wlaczeniem nie działa...
 no chyba ze wciskalem nieten przycisk
   a z zamiennikow już mnie wyleczyles Saphire
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | saphire   Mitsumaniak
 daje wędkę nie rybę
 
  
 Auto: Laguna Coupe GT
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 162 razy
 Dołączył: 20 Sie 2006
 Posty: 6011
 Skąd: Przemyśl
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-09-2007, 17:54 |   
 |  
               | 
 |  
               | Skoro masz Cari przed liftem to na zegarach masz przycisk - lekkie wciśnięcie zmienia tryb wyświetlania, długie przytrzymanie zeruje dane wskazanie. Do do spalania 13 litrów to u mnie w mieście nic nienormalnego. Musisz pojeździć chwilę by się nauczyć jazdy GDI - nie rozpędzaj się powoli ale energicznie do zadanej prędkości a potem odpuszczasz gazu tak długo aż na wyświetlaczu chwilowe spalanie (AVG to średnie) spadnie gwałtownie przy czym prędkośc auta pozostanie bez zmian oczywiście gdy silnik nie ma obciążenia zbyt dużego - w GDI po lifcie zapaliła by ci się na zegarach kontrolka ECO - przed liftem jej nie ma więc albo poczujesz leciutkie jakby szarpnięcie albo lekką zmianę i zafalowanie obrotów albo dostrzeżesz to na wyświetlaczu - wtedy silnik idzie w trybie spalania ubogiej mieszanki więc pali znacznie mniej. Nauczysz się. Z czasem. 
 A teraz nie zadawaj więcej takich pytań bo dostaniesz redbara z ostrzeżeniem od moda że nie uzywasz wyszukiwarki na forum i nie przeczytałeś starych postów w których to wszystko już setkę razy było opisywane.
 
 
         |  
				| _________________ Bartek `saphire` Siębab
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk_szc   Mitsumaniak
 mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GDI  '99 EXE
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 16 Maj 2005
 Posty: 1056
 Skąd: się biorą dzieci ???
 
 | 
            
               |  Wysłany: 04-09-2007, 23:31 |   
 |  
               | 
 |  
               | To i ja wtrącę swoje trzy grosze   Zamienniki świec  - czemu nie - tylko dużo mniej wytrzymują - a jak wpadnie więcej gotówki to wymiana na NGK .
 
 Co do :
 
  	  | saphire napisał/a: |  	  | w GDI po lifcie zapaliła by ci się na zegarach kontrolka ECO - przed liftem jej nie ma | 
 to ona tam jest tylko z niewiadomych przyczyn nie świeci (czegoś tam brakuje - czego ? )
 Jak nie zmienia się tryb wyświetlania tego niby komputerka (4~5 funkcji bo i temperaturę może pokazywać ) to coś nie tak z tym dinksem od przełączania
   A jak kazub się by pojawił na mini zlocie w Cafe 66 to może coś się zaradzi
   |  
				| _________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
 
 Mitsumaniaki  QR-Code:
 
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | kazub [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 05-09-2007, 14:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | ok Saphire postaram sie poprawić  co do tych świec to problem tak jakby chwilowo zniknął wiec narazie sie wstrzymam z wymianą świec... 
 Luk_szc dzięki za zaproszenie, chetnie bym wpadł tym bardziej ze mam niedaleko bo jestem z Bemowa ale niestety jutro i pojutrze cały dzien spędzam w pracy a pracuje od 10 do 23 :/ ale następnym razem napewno postaram sie pojawic.
 
 p.s musze się jeszcze pochwalić
  http://www.allegro.pl/ite...mitsubishi.html własnei zakupiłem takie aluski :] mechanicznie moja Cari jest juz doprowadzona do porządku wiec zostaje jeszcze tylko jakis delikatny system car-audio i jestem w niebie
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |