 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[2.3 D] problem z odpalaniem |
Autor |
Wiadomość |
mjut
Nowy Forumowicz Twierdza Chełmno

Auto: Pajero 2.3 '86
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd: Chełmno
|
Wysłany: 19-07-2009, 12:08 [2.3 D] problem z odpalaniem
|
|
|
Powitał!
Od jakiegoś miesiąca mam problem z odpalaniem po nocy, kiedy silnik jest zimny. Teraz to już prawdziwa tragedia, bo rozładował się aku. Poza tym mam wskaźnik ładowania i tak, jak przedtem pokazywał 15, tak teraz pokazuje 14 z tendencją do 13. Wymieniłem świece żarowe, ale nadal problem jest W moim miasteczku wśród mechaników nie ma specjalisty od Pojarek, wiec zwracam się z pytaniem do Was.
POMOCY!!! Mój niedźwiedź musi żyć! |
_________________ www.twierdzachelmno.com |
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-10-2009, 08:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 19-07-2009, 13:08
|
|
|
Gdzieś ucieka Ci prąd... w autku w tym wieku pora na przegląd instalacji - na początek wypnij na noc bezpieczniki od obwodu aktywnego przy wyłączonej stacyjce (radio, centralny zamek, oświetlenie kabiny...).
A fachowo - odepnij aku, odepnij kabel alternatora idący do aku od reszty, omomierz w łapę i zmierz jaki opór masz na linii alternatora i na linii zasilania autka - coś musi puszczać. Jak będziesz miał "wyciek" na linii alternatora, to kable albo regulator, jak na linii auta to powoli i konsekwentnie wypinaj kolejne bezpieczniki i sprawdzaj gdzie zniknie zwarcie, a potem już tylko grzebanie po wiązkach i urządzeniach podpiętych do tej linii.
Mi w poprzednim autku taki numer odstawił alarm - coś się w nim pokiełbasiło i efekty dokładnie jak u ciebie, ale nie sugeruj się tym, bo zwarcie może być gdziekolwiek, w tym na złączach do których dostała się woda, przetartych kablach wiązki, radiu, centralnym zamku, czy na prawdę w dowolnym innym miejscu |
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-10-2009, 08:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mjut
Nowy Forumowicz Twierdza Chełmno

Auto: Pajero 2.3 '86
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd: Chełmno
|
Wysłany: 19-07-2009, 23:10
|
|
|
no ok, zgadzam się z Tobą jeśli o uciekanie prądu idzie. a co z odpalaniem na zimnym silniku? jutro jadę do moich "genialnych " mechaników, zobaczymy co wymyślą... a las czeka |
_________________ www.twierdzachelmno.com |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 20-07-2009, 00:35
|
|
|
Jak ci silnik popracuje, to alternator nadmucha troszkę prądu do aku, i zanim wycieknie trochę czasu minie - więc jeżeli to problem z elektryką to wszystko się zgadza. vgdyby to było poważne zwarcie, to leciały by bezpieczniki. |
|
|
|
 |
mjut
Nowy Forumowicz Twierdza Chełmno

Auto: Pajero 2.3 '86
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd: Chełmno
|
Wysłany: 20-07-2009, 10:04
|
|
|
Mighn, ale do momentu, kiedy akus nie siadł, Pojarka nie odpalała, ale kręciła. Teraz nie kręci, jasne, z powodu braku prądu. Ale przedtem to raczej problem inny. Tak mi się wydaje. Skoro kręci to chyba powód leży w innym miejscu.
PS stoi u mechanika...:( |
_________________ www.twierdzachelmno.com |
|
|
|
 |
wajc83
Forumowicz
Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 60 Skąd: łódź
|
Wysłany: 20-07-2009, 10:41
|
|
|
możliwe ze moduł grzania świec żarowych albo przekaźnik do grzania walnął. Zrób test weź kawałek grubego kabla podepnij do listwy od świec żarowych i do + aku potrzyma, aż z 20 sekund i spróbuj odpalić jak zaskoczy to masz przyczynę. |
|
|
|
 |
mjut
Nowy Forumowicz Twierdza Chełmno

Auto: Pajero 2.3 '86
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009 Posty: 13 Skąd: Chełmno
|
Wysłany: 22-07-2009, 20:02
|
|
|
No i niedźwiedź działa Okazało się, że w rozruszniku oberwała się jedna ze szczotek. Koszt naprawy 80zły. Dzięki za pomysły |
_________________ www.twierdzachelmno.com |
|
|
|
 |
artko
Nowy Forumowicz
Auto: Pajero I
Dołączył: 15 Cze 2009 Posty: 3 Skąd: Sokołów
|
Wysłany: 23-10-2009, 20:08
|
|
|
wajc83 napisał/a: | możliwe ze moduł grzania świec żarowych albo przekaźnik do grzania walnął. Zrób test weź kawałek grubego kabla podepnij do listwy od świec żarowych i do + aku potrzyma, aż z 20 sekund i spróbuj odpalić jak zaskoczy to masz przyczynę. |
hej, masz jakis pomysł gdzie tego szukać? już miesiąc odpalam swojego kablem bo jakos jak pomysle o szukanie samemu tych przekaźników to mnie strzela. kontrolka na tablicy zapala sie i gasnie a na swiece prąd nie idzie
pozdr
ak |
|
|
|
 |
|
|