Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.3 D] problem z odpalaniem
Autor Wiadomość
mjut 
Nowy Forumowicz
Twierdza Chełmno


Auto: Pajero 2.3 '86
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: Chełmno
Wysłany: 19-07-2009, 12:08   [2.3 D] problem z odpalaniem

Powitał!
Od jakiegoś miesiąca mam problem z odpalaniem po nocy, kiedy silnik jest zimny. Teraz to już prawdziwa tragedia, bo rozładował się aku. Poza tym mam wskaźnik ładowania i tak, jak przedtem pokazywał 15, tak teraz pokazuje 14 z tendencją do 13. Wymieniłem świece żarowe, ale nadal problem jest :( W moim miasteczku wśród mechaników nie ma specjalisty od Pojarek, wiec zwracam się z pytaniem do Was.
POMOCY!!! Mój niedźwiedź musi żyć!
_________________
www.twierdzachelmno.com
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-10-2009, 08:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-07-2009, 13:08   

Gdzieś ucieka Ci prąd... w autku w tym wieku pora na przegląd instalacji - na początek wypnij na noc bezpieczniki od obwodu aktywnego przy wyłączonej stacyjce (radio, centralny zamek, oświetlenie kabiny...).

A fachowo - odepnij aku, odepnij kabel alternatora idący do aku od reszty, omomierz w łapę i zmierz jaki opór masz na linii alternatora i na linii zasilania autka - coś musi puszczać. Jak będziesz miał "wyciek" na linii alternatora, to kable albo regulator, jak na linii auta to powoli i konsekwentnie wypinaj kolejne bezpieczniki i sprawdzaj gdzie zniknie zwarcie, a potem już tylko grzebanie po wiązkach i urządzeniach podpiętych do tej linii.

Mi w poprzednim autku taki numer odstawił alarm - coś się w nim pokiełbasiło i efekty dokładnie jak u ciebie, ale nie sugeruj się tym, bo zwarcie może być gdziekolwiek, w tym na złączach do których dostała się woda, przetartych kablach wiązki, radiu, centralnym zamku, czy na prawdę w dowolnym innym miejscu :(
Ostatnio zmieniony przez Gene 27-10-2009, 08:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
mjut 
Nowy Forumowicz
Twierdza Chełmno


Auto: Pajero 2.3 '86
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: Chełmno
Wysłany: 19-07-2009, 23:10   

no ok, zgadzam się z Tobą jeśli o uciekanie prądu idzie. a co z odpalaniem na zimnym silniku? jutro jadę do moich "genialnych " mechaników, zobaczymy co wymyślą... a las czeka :cry:
_________________
www.twierdzachelmno.com
 
 
 
Mighn 
Mitsumaniak

Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 12 Mar 2009
Posty: 270
Skąd: Kraków
Wysłany: 20-07-2009, 00:35   

Jak ci silnik popracuje, to alternator nadmucha troszkę prądu do aku, i zanim wycieknie trochę czasu minie - więc jeżeli to problem z elektryką to wszystko się zgadza. vgdyby to było poważne zwarcie, to leciały by bezpieczniki.
 
 
mjut 
Nowy Forumowicz
Twierdza Chełmno


Auto: Pajero 2.3 '86
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: Chełmno
Wysłany: 20-07-2009, 10:04   

Mighn, ale do momentu, kiedy akus nie siadł, Pojarka nie odpalała, ale kręciła. Teraz nie kręci, jasne, z powodu braku prądu. Ale przedtem to raczej problem inny. Tak mi się wydaje. Skoro kręci to chyba powód leży w innym miejscu.
PS stoi u mechanika...:(
_________________
www.twierdzachelmno.com
 
 
 
wajc83 
Forumowicz

Auto: Pajero I 2.5 td 88rok
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 60
Skąd: łódź
Wysłany: 20-07-2009, 10:41   

możliwe ze moduł grzania świec żarowych albo przekaźnik do grzania walnął. Zrób test weź kawałek grubego kabla podepnij do listwy od świec żarowych i do + aku potrzyma, aż z 20 sekund i spróbuj odpalić jak zaskoczy to masz przyczynę.
 
 
mjut 
Nowy Forumowicz
Twierdza Chełmno


Auto: Pajero 2.3 '86
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: Chełmno
Wysłany: 22-07-2009, 20:02   

No i niedźwiedź działa :D Okazało się, że w rozruszniku oberwała się jedna ze szczotek. Koszt naprawy 80zły. Dzięki za pomysły ;)
_________________
www.twierdzachelmno.com
 
 
 
artko 
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero I
Dołączył: 15 Cze 2009
Posty: 3
Skąd: Sokołów
Wysłany: 23-10-2009, 20:08   

wajc83 napisał/a:
możliwe ze moduł grzania świec żarowych albo przekaźnik do grzania walnął. Zrób test weź kawałek grubego kabla podepnij do listwy od świec żarowych i do + aku potrzyma, aż z 20 sekund i spróbuj odpalić jak zaskoczy to masz przyczynę.


hej, masz jakis pomysł gdzie tego szukać? już miesiąc odpalam swojego kablem bo jakos jak pomysle o szukanie samemu tych przekaźników to mnie strzela. kontrolka na tablicy zapala sie i gasnie a na swiece prąd nie idzie

pozdr
ak
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.