Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA4A 1.6] wymiana przegubów
Autor Wiadomość
gpm72 
Forumowicz

Auto: colt 1,6 16v
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 72
Skąd: LBN
Wysłany: 19-12-2009, 18:17   [CA4A 1.6] wymiana przegubów

Witam chciałbym się zapytać jak wymienić przeguby w colcie 1,6 z 93roku czy to skomplikowana operacja i czy samemu dam radę ??
Ostatnio zmieniony przez karolgt 21-12-2009, 02:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-12-2009, 18:37   

gpm72, przegub zewnętrzny(ten od strony koła) czy wewnetrzny(ten od strony skrzyni) :?:
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
gpm72 
Forumowicz

Auto: colt 1,6 16v
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 72
Skąd: LBN
Wysłany: 20-12-2009, 11:14   

ten od strony koła
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-12-2009, 11:58   

Luzujesz nakrętke przegubu (wazne jest to abyś mial dobry i mocny klucz) - odkrecasz ja troche i patrzysz czy da sie go ruszyc w piascie - mozna w tym celu uzyc umiejetnie mlotka, ale tak aby nie sklepac gwintu (czy przegub sie porusza na wieloklinie - czy daje sie go wbic w strone silnika), jezeli tak bierzesz sie za dalsze rozkrecanie, jezeli nie skrecasz spowrotem i jedziesz do mechanika, następnie luzujesz koło, podnosisz auto na lewarku, sciagasz koło, zabezpieczasz auto jakims klockiem/podstawka/kobyłką, odkręcasz zwrotnice od McPhersona, albo od dolnego sworznia, odchylasz zwrotnice na zewnatrz auta jednoczesnie wypychajac z niej przegub, jak wyszarpiesz przegub z półosia ze skrzyni to olej poleci na glebe, wiec uwazaj aby nie wyrwać jej ze skrzyni, zapewne dostaniesz nowy przegub z nowa oslona przeciwpylowa (manszeta) wiec stara oslone mozesz sciac nozem i szmata mozesz/musisz wytrzec smar z przegubu, aby upewnic sie czy zabezpieczenie jest na seger czy tez przegub jest zbijany(w tym przypadku nie bedzie widac zadnego zabezpieczenia) jezeli jest na seger, bierzesz szczypce segera i sciagasz przegub, wyjdzie reka, jezeli jest na wewnetrzny pierscien zabezpieczajacy musisz przegub zbic młotkiem, najlepiej wziasc sobie kogoś do pomocy i uderzac mlotkiem przez jakis pobijak/tępy przecinak w osadzenie przegubu. Montaz w kolejnosci odwrotnej z koniecznoscia otrzymania czystosci na półośce uprzednim zalozeniu manszety, czesciowym nasmarowaniu nowego przegubu wewnatrz, wcisnieciu go na półośke i nasmarowaniu go jeszcze raz.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 20-12-2009, 13:45   

tak jak kolega wyzej pisze ale nie polecam sciagac zwrotnicy z dolnego sworznia bo bedziesz mial z tym duzy problem . 2 sruby na amorze pojda bez problemu (2x17 klucz).
Co do "mlotkologi" na przegubie napewno nie tlucz bezposrednio na gwint (ja uzywalem podkladki i mialem nakrecona nakretke na rowno z koncem gwintu (w ten sposob nie zaklepiesz sobie konca gwintu.
Chodz z drugiej strony jesli masz 2 przegob nie stanie sie nic wielkiego jesli uda ci sie zniszczyc poprzednik :P (jesli bedzie sztywno siedzial w wieloklinie mozesz potraktowac go penetratorem i odczekac troche - niezaszkodzi a moze pomoc.

Reszta tak jak kolega. przegubu ze skrzyni napewno nie uda ci sie wyciagnac (jest na zewnetrznym pierscieniu mocujacym i zeby wyjac ten kielich trzeba uzywc dosc duzej dzwigni.
ale szarpiac mozesz uszkodzic sobie manszete wewnetrznego przegubu a wiec tak jak kolega wyzej pisal musisz uwazac :)

Na koniec Powodzenia i zdaj relacje jak ci poszlo :)
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 20-12-2009, 13:58   

Cytat:
Reszta tak jak kolega. przegubu ze skrzyni napewno nie uda ci sie wyciagnac (jest na zewnetrznym pierscieniu mocujacym i zeby wyjac ten kielich trzeba uzywc dosc duzej dzwigni.
ale szarpiac mozesz uszkodzic sobie manszete wewnetrznego przegubu a wiec tak jak kolega wyzej pisal musisz uwazac :)

Mozna pojsc jeszcze bardziej na okolo i rozpiac manszete wewnetrznego przegubu, wyjac cala polos i posilkowac sie imadlem. Z jednej strony troche wiecej roboty, ale najtrudniejsze rzeczy robi sie z naprawde dobrym dostepem
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 20-12-2009, 14:07   

harpagan napisał/a:
Mozna pojsc jeszcze bardziej na okolo i rozpiac manszete wewnetrznego przegubu, wyjac cala polos i posilkowac sie imadlem
Tego akurat nie proponowałbym bo w niektórych przypadkach potrafią zlecieć kamienie i igiełki łożyskujące, co w niektórych przypadkach może byc problematyczne. Prościej juz zlac olej ze skrzyni i wyciagnąć cały przegub.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
harpagan 
Mitsumaniak
Jaśnie Wielmożny Pan


Auto: Colt CC5A 4x4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 42 razy
Dołączył: 30 Wrz 2005
Posty: 2470
Skąd: wawrzyszewowo
Wysłany: 20-12-2009, 14:28   

robertdg napisał/a:
Tego akurat nie proponowałbym bo w niektórych przypadkach potrafią zlecieć kamienie i igiełki łożyskujące, co w niektórych przypadkach może byc problematyczne.

Pare razy rozpinałem te przeguby i nigdy nie było żadnych problemów z kamieniami czy igiełkami, ale jesli jest takie ryzyko to moze faktycznie szkoda zachodu.
robertdg napisał/a:
Prościej juz zlac olej ze skrzyni i wyciagnąć cały przegub.

Nie powiedzialbym ze prosciej :)
Za to pewnie bezpieczniej
_________________
Frankenstein CC5A 4x4
 
 
 
czarnuch23 
Mitsumaniak
Jaszczomp:>


Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 25 Cze 2006
Posty: 771
Skąd: WAWA
Wysłany: 20-12-2009, 17:51   

zlanie oleju ze skrzyni to jedno a wlanie go spowrotem to drugie no i wypada juz wymienic olej na nowy (pozatym mozna sobie uszkodzic uszczelniacze na wyjsciu skrzyni i zaczna sie pocic:P nie cieknie nie ruszac... ja sobie wymienilem na noki i jedna menda po 40 k km zaczela sie pocic a seria wytrzymala 160kkm.

Jesli robic tak jak pisze harpagan to polecam zaopatrzyc sie w 2 torebki i tasme izolacyjna.
a przed sama operacja podskoczyc na myjnie i poprstu oplukac autko pod cisnieniem od spodu. Praca jest przyjemniejsza jak sie bloto nie wali na rece. zdejmujemy opaske na manszecie i po wyjeciu przegubu pakujemy go w torebke i to samo robimy z kielichem. tasma izolacyjna oklejamy torebke zeby nie spadla i juz mozna spokojnie pracowac. roboty wiecej o 10 minut.

W misku raz wyciagalem ze skrzyni kielichy i zaluje bo roboty sporo wiecej i mozna sobie naprawde cos uszkodzic bo ciezko wychodza (a czesto bez mlota to nie robota) . Rozpinalem wewnetrzny przegob w swoim misku 3 razy i pare razy u kogos (miedzy innymi u harpagana) bardzo wygodne i o ile silnik jest przemyty przed operacja jest bezpieczne.

Wszytko zalezy od warunkow jakie sie ma do dyspozycji. W kanale inaczej sie pracuje niz lezac na podlodze.
_________________
http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23
 
 
 
gpm72 
Forumowicz

Auto: colt 1,6 16v
Dołączył: 15 Lut 2009
Posty: 72
Skąd: LBN
Wysłany: 22-12-2009, 10:33   

już wiem jak to zrobić ale to trochę roboty jest. Jest mi w stanie ktoś powiedzieć tak mniej więcej ile kosztowało by to w jakimś warsztacie ??
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23635
Skąd: KSSE
Wysłany: 22-12-2009, 16:49   

gpm72, 50-70zł tak przecietnie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.