gdzie w Carismie jest czujnik polozenia walu korbowego |
Autor |
Wiadomość |
marcin7436 [Usunięty]
|
Wysłany: 05-09-2007, 19:43 gdzie w Carismie jest czujnik polozenia walu korbowego
|
|
|
Witam! Bede wdzieczny za kazda informacje pomocna w ustaleniu gdzie w mojej carismie jest czujnik polozenia walu korbowego. Carisma z roku 99/00 1.8 automat. Podejrzewam ze jest to ten czunik poniewaz samochod zapala kiedy chce... Jak juz zapali to chodzi plynnie bez zadnego problemu. Z gory dziekuje za odpowiedz. |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 05-09-2007, 21:02
|
|
|
Czujnik jest pod osłoną paska rozrządu przy najniższym kółku - vide Workshop Manual ale czy akuratnie w nim jest problem to nie wiem - workshop nakazuje sprawdzenie zgodnie z procedurą opisaną w 13A - troubleshooting |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 06-09-2007, 00:24
|
|
|
zobacz moj temat w sprawie nie odpalania po wymianie rozrzadu |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
marcin7436 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 14:08
|
|
|
U mnie nic nie bylo robione przy rozrzadzie. Gdy samochod nie chce zapalic to nie ma iskry a pompa podaje paliwo. Czy ktos ma moze jakis sposob na sprawdzenie czujnika polozenia walu? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 06-09-2007, 14:13
|
|
|
gdy czujnik jest padniety nie ma ani iskry ani paliwa, jak krecisz rozrusznikiem i auto nie odpala to po kilku sekundach krecenia powinna sie zapalic kontrolka od silnika |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 06-09-2007, 19:00
|
|
|
Jak juz się zapali to wtedy trzeba się podpiąć do MUT-II a ASO lub czegoś innego co potrafi odczytać kod usterki. Tak w ogóle to wykręcałeś świeczki i sprawdzałeś czy na nich jest iskra? (nie radzę sprawdzać iskry bez świeczek bo można ufajczyć cewki). |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
marcin7436 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 21:38
|
|
|
Tak sprawdzalem iskre poprzez wykrecenie swiecy. Jezeli w moim przypadku nie ma iskry a pompa podaje paliwo to mam rozumiec, ze nie jest to wina czujnika polozenia walu? Dodatkowa informacja w rozwiazaniu problemu moze byc to ze samochod stal nie uzywany pol roku? |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 06-09-2007, 21:45
|
|
|
No to jednak trzeba sprawdzić ten czujnik a ponadto czy aby czasem cewki nie są upalone ale te to można pomierzyć omomierzem tak jak w workshopie opisują. Jeśli to nie będzie to to trzeba będzie kontynuować - po nitce do kłębka. I oby to nie był uwalony ECU. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-09-2007, 21:56
|
|
|
kiedy wymieniane kable WN ? |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
marcin7436 [Usunięty]
|
Wysłany: 06-09-2007, 21:58
|
|
|
Trudno mi to jest okrescic poniewaz mam ten samochod od 2 miesiecy. Kupilem go od osoby ktora wyjechala z kraju i pojazd stal nieuzywany przez pol roku. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 06-09-2007, 22:59
|
|
|
bo jak dla mnie kable mogły powiedzieć bye bye |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
marcin7436 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2007, 09:22
|
|
|
Ale jezeli to byly by kable to samochod by nie zapalal a jednak on zapala tylko wtedy kiedy ma na to ochote... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 07-09-2007, 09:39
|
|
|
Czy to silnik GDi? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 07-09-2007, 09:49
|
|
|
I jeszcze pytanie czy do zwykłe 1.8 czy GDI? |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
marcin7436 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-09-2007, 14:21
|
|
|
Tak jest to silnik GDI |
|
|
|
 |
|