[CK1A 1.3] Problem z zapłonem |
Autor |
Wiadomość |
darkanian
Mitsumaniak Darson

Auto: Lancer CK1A GLX '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 174 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-04-2008, 18:41 [CK1A 1.3] Problem z zapłonem
|
|
|
Witam.
Wszystko zaczeło się (tak mi sie wydaje) od myjni samochodowej - automatycznej. Coś mnie podkusiło i pojechałem sobie na automat do Auchan. 12 zł z woskowaniem, no po prostu klasa. Zostawilem samochód na jakieś 3 dni. Wsiadam próbuje odpalić a tu lipa. Rozrusznik chodzi, wszystko ok tylko silnik nie chce zaskoczyć. Nie miałem wyjscie poprosiłem kumpla przeciągnął mnie 10m i z dwójeczki od razu opdpalił. Gdy zgasiłem silnik, nastepny start nastapił "od strzłu". I tak spokojnie chodził przez jakiś miesiac. Ledwo co przekręciłem kluczyk już elegancko zapalał. Aż wybrałem sie do sklepu i zostawiłem auto na parkingu wracam i znowu ta sama sytuacja. Wkurzyłem sie i przytrzymałem dłużej i po dodaniu lekko gazu z bólem ale odpalił. Na początku myślałem, że to zbieg okoliczności z myjnią ale drugi raz to samo to już za wiele. I wczoraj koljeny raz miałem ten sam problem. Samochód stał nieużywany 5 dni. Po przekręceniui stacyjki (za krótko jak sie okazało) odpalił ale chyba tylko na dwa gary i potem zdechł. Druga próba zakończyła sie niepowodzeniem. Trzecia tak samo. I dopiero za 4 razem gdzy ostro go przytrzymałem i jeszcze impulsowo dodawałem gazu z wielkim trudem odpalił. Ale, ale. Za chwieleczke gasze silnik, przekręcam kluczyk i... Odpalił bez najmnijszego probelmu.
Nie wiem w czym tkwi problem. Czy mogło coś zostac zalane na myjni i teraz sie to za mną ciągnie? (przed myjnią tego nie miałem). A może aparat zapłonowy już zdycha. Występuje to tylko wtedy gdy samochód nie jest używany przez pare dni. I to nie zawsze. Można powiedzieć, że z czestotliwością raz w miesiącu.
Czy ma ktoś jakieś pomysły co to może być? W razie potrzeby moge podać wszystkie szczegóły.
Z góry dziękuję za pomoc. |
_________________ Mój UŁAN.
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
darkanian
Mitsumaniak Darson

Auto: Lancer CK1A GLX '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 174 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 04-04-2008, 19:30
|
|
|
Trudno mi powidzieć, czy w poprzedzajacy dzień padał deszz czy też nie. Ale ostatnim razem (czyli 2 dni temu) było sucho. Takie są właśnie objawy jak są przepięcia na kablach WN ? |
_________________ Mój UŁAN.
 |
|
|
|
 |
akbi
I Love SPEEDway

Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy Dołączył: 03 Mar 2006 Posty: 12275 Skąd: Gdańsk
|
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2008, 21:07
|
|
|
Coś mi się wydaje, że w CK1A nie ma problemu z ECU i elektrolitami |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 04-04-2008, 22:08
|
|
|
Wilgoć w kopułce aparatu zapłonowego może utzrymywać się bardzo długo. I auto płata takie figle. Wykręć ją, obejrzyj czy nie jest pęknięta (nawet minimalna ryska na obudowie może powodować problemy). Wytrzyj szmatką do sucha i obserwuj dalej. |
|
|
|
 |
Sienek86 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2008, 13:10
|
|
|
Podłączam się do pytania. Dzisiaj montowałem sterownik centralnego zamka, wszystko gra, tylko samochód nie odpala.
Sterownik wykluczam bo po jego odłączeniu też nie odpala. Nie mam żadnej blokady odcięcia zapłonu. Iskra na świecach jest, pompa paliwa pracuje, silnik kręci. Sprawdzałem bezpieczniki - są ok. Po przekręceniu stacyjki na zapłon zapala się kontrolka check engine i gaśnie a potem jeszcze RAZ mruga.
[ Dodano: 08-04-2008, 13:31 ]
Sprawdziłem złącze OBD. Po włączeniu zapłonu kod 54... |
|
|
|
 |
darkanian
Mitsumaniak Darson

Auto: Lancer CK1A GLX '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 174 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-04-2008, 15:28
|
|
|
W poniedziałek oddaje miska do mechanika na wymiane tarcz hamulcowych to przy okazji za radą Hugo powiem mu żeby rzucił okiem na kopułkę aparatu zapłonowego. Od tygodnia jeżdżę niemal codziennie i nie ma żadnego probelmu z odpaleniem.
Silnik pracuje równo, przyspiesza jak trzeba, check engine sie nie świeci.
Szkoda, że nie mam kabelka to bym sprawdził sobie na komputrze. Gdzie taki można nabyć ?? |
_________________ Mój UŁAN.
 |
|
|
|
 |
Sienek86 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-04-2008, 15:33
|
|
|
Dobra już mojego problemu nie ma:D Sprawdziłem ten kod błędu na forum Peugeota-> wina Immobilisera:) A dokładnie- lewy kluczyk... |
|
|
|
 |
Bastek77 [Usunięty]
|
Wysłany: 03-10-2008, 13:40
|
|
|
Nie chcę zkaładać nowego tematu, więc mam prośbę o poradę jak wymienić palec, bo kopułka to czywista sprawa, jednak z palcem wolę zasięgnąć języka:) otóż nie ma tam żadnych śrub, czy operacja polega na wydłubaniu starego i wciśnięciu nowego???
Będę wdzięczny za info, pozdr.
[ Dodano: 09-10-2008, 19:51 ]
otóż wymieniłem, jest nieco lepiej ale nadal telepie silnikiem, okazało się, że palec musi mieć rowki w blaszce i to jest przyczyną nierównej pracy silnika. |
|
|
|
 |
|