Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CK1A 1.3] Problem z zapłonem
Autor Wiadomość
darkanian 
Mitsumaniak
Darson


Auto: Lancer CK1A GLX '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 174
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-04-2008, 18:41   [CK1A 1.3] Problem z zapłonem

Witam.
Wszystko zaczeło się (tak mi sie wydaje) od myjni samochodowej - automatycznej. Coś mnie podkusiło i pojechałem sobie na automat do Auchan. 12 zł z woskowaniem, no po prostu klasa. Zostawilem samochód na jakieś 3 dni. Wsiadam próbuje odpalić a tu lipa. Rozrusznik chodzi, wszystko ok tylko silnik nie chce zaskoczyć. Nie miałem wyjscie poprosiłem kumpla przeciągnął mnie 10m i z dwójeczki od razu opdpalił. Gdy zgasiłem silnik, nastepny start nastapił "od strzłu". I tak spokojnie chodził przez jakiś miesiac. Ledwo co przekręciłem kluczyk już elegancko zapalał. Aż wybrałem sie do sklepu i zostawiłem auto na parkingu wracam i znowu ta sama sytuacja. Wkurzyłem sie i przytrzymałem dłużej i po dodaniu lekko gazu z bólem ale odpalił. Na początku myślałem, że to zbieg okoliczności z myjnią ale drugi raz to samo to już za wiele. I wczoraj koljeny raz miałem ten sam problem. Samochód stał nieużywany 5 dni. Po przekręceniui stacyjki (za krótko jak sie okazało) odpalił ale chyba tylko na dwa gary i potem zdechł. Druga próba zakończyła sie niepowodzeniem. Trzecia tak samo. I dopiero za 4 razem gdzy ostro go przytrzymałem i jeszcze impulsowo dodawałem gazu z wielkim trudem odpalił. Ale, ale. Za chwieleczke gasze silnik, przekręcam kluczyk i... Odpalił bez najmnijszego probelmu.

Nie wiem w czym tkwi problem. Czy mogło coś zostac zalane na myjni i teraz sie to za mną ciągnie? (przed myjnią tego nie miałem). A może aparat zapłonowy już zdycha. Występuje to tylko wtedy gdy samochód nie jest używany przez pare dni. I to nie zawsze. Można powiedzieć, że z czestotliwością raz w miesiącu.

Czy ma ktoś jakieś pomysły co to może być? W razie potrzeby moge podać wszystkie szczegóły.

Z góry dziękuję za pomoc.
_________________
Mój UŁAN.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-04-2008, 19:11   

a czy nie jest tak, ze jak nie mozesz odpalic to pada deszcz, albo pada w poprzedzajaca noc???
Bo jesli tak, to stawiam na kable WN
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
darkanian 
Mitsumaniak
Darson


Auto: Lancer CK1A GLX '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 174
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-04-2008, 19:30   

Trudno mi powidzieć, czy w poprzedzajacy dzień padał deszz czy też nie. Ale ostatnim razem (czyli 2 dni temu) było sucho. Takie są właśnie objawy jak są przepięcia na kablach WN ?
_________________
Mój UŁAN.
 
 
akbi 
I Love SPEEDway


Auto: Subaru Forester 2.0XT .. 18r
Zaproszone osoby: 65
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 74 razy
Dołączył: 03 Mar 2006
Posty: 12275
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 04-04-2008, 20:30   

darkanian napisał/a:
Takie są właśnie objawy jak są przepięcia na kablach WN ?

tez, ale rowniez moga padac juz Tobie kondensatory w ECU jesli tak sie dzieje gdy nie ma wilgoci
_________________

Subaru Legacy 10MY 2.5 GT 2014 IV - 2018 III
Galant EA5W SE '99 2007 IV - 2015 III
Lancer CB4W GLXi '94 2005 XII - 2007 V
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2008, 21:07   

Coś mi się wydaje, że w CK1A nie ma problemu z ECU i elektrolitami :?:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 04-04-2008, 22:08   

Wilgoć w kopułce aparatu zapłonowego może utzrymywać się bardzo długo. I auto płata takie figle. Wykręć ją, obejrzyj czy nie jest pęknięta (nawet minimalna ryska na obudowie może powodować problemy). Wytrzyj szmatką do sucha i obserwuj dalej.
 
 
Sienek86
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2008, 13:10   

Podłączam się do pytania. Dzisiaj montowałem sterownik centralnego zamka, wszystko gra, tylko samochód nie odpala.
Sterownik wykluczam bo po jego odłączeniu też nie odpala. Nie mam żadnej blokady odcięcia zapłonu. Iskra na świecach jest, pompa paliwa pracuje, silnik kręci. Sprawdzałem bezpieczniki - są ok. Po przekręceniu stacyjki na zapłon zapala się kontrolka check engine i gaśnie a potem jeszcze RAZ mruga.

[ Dodano: 08-04-2008, 13:31 ]
Sprawdziłem złącze OBD. Po włączeniu zapłonu kod 54...
 
 
darkanian 
Mitsumaniak
Darson


Auto: Lancer CK1A GLX '96
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 174
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-04-2008, 15:28   

W poniedziałek oddaje miska do mechanika na wymiane tarcz hamulcowych to przy okazji za radą Hugo powiem mu żeby rzucił okiem na kopułkę aparatu zapłonowego. Od tygodnia jeżdżę niemal codziennie i nie ma żadnego probelmu z odpaleniem.
Silnik pracuje równo, przyspiesza jak trzeba, check engine sie nie świeci.
Szkoda, że nie mam kabelka to bym sprawdził sobie na komputrze. Gdzie taki można nabyć ??
_________________
Mój UŁAN.
 
 
Sienek86
[Usunięty]

Wysłany: 08-04-2008, 15:33   

Dobra już mojego problemu nie ma:D Sprawdziłem ten kod błędu na forum Peugeota-> wina Immobilisera:) A dokładnie- lewy kluczyk...
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2008, 13:40   

Nie chcę zkaładać nowego tematu, więc mam prośbę o poradę jak wymienić palec, bo kopułka to czywista sprawa, jednak z palcem wolę zasięgnąć języka:) otóż nie ma tam żadnych śrub, czy operacja polega na wydłubaniu starego i wciśnięciu nowego???
Będę wdzięczny za info, pozdr.

[ Dodano: 09-10-2008, 19:51 ]
otóż wymieniłem, jest nieco lepiej ale nadal telepie silnikiem, okazało się, że palec musi mieć rowki w blaszce i to jest przyczyną nierównej pracy silnika.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.