Zmiana zegarów i nie działa tempomat - UPDATE |
Autor |
Wiadomość |
polleck
Mitsumaniak
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-02-2010, 18:52 Zmiana zegarów i nie działa tempomat - UPDATE
|
|
|
Zmieniłem zegary, zamieniłem odpowiednie piny, dorobiłem napięcie. Wszystko śmiga oprócz tempomatu. Nie świeci się przycisk tempomatu pod zegarami, nie świecą się żadne kontrolki odnośnie tempomatu w zegarach. Sprzedawca pisał, że zegary są z auta z tempomatem. Jakieś pomysły?
PS: Auto było włączane z odłączonym przyciskiem tempomatu. Mógł się zapisać jakiś błąd i odłączyło tempomat, czy coś spaliłem ? |
Ostatnio zmieniony przez polleck 19-02-2010, 19:16, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:33
|
|
|
Nie działa ci tempomat, czy tylko kontrolka w zegarach? |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
polleck
Mitsumaniak
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:38
|
|
|
Nie działa światełko na przycisku (a działało przed wymianą), na zegarach nie pojawia się napis cruise po wciskaniu przycisku. Próbowałem na wyłączonym silniku, na włączonym silniku, ale nie w czasie jazdy. Nie wiem czy tempomat działa w czasie jazdy. Na razie skupiamy się na światełkach. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 18-02-2010, 19:54
|
|
|
Trzeba upewnić się czy tempomat działa, bo:
- mogłeś jednak mieć źle połączone piny i zrobiłeś przypadkowo przepalenie bezpiecznika od tempomatu i nic nie świeci bo tempomat w ogóle nie działa.
w co wątpię...
- piny od kontrolki tempomatu są źle wyprowadzone, a podświetlenie przycisku masz na zależne od kontrolki (np. żaróweczka w zegarach jest w obwodzie szeregowym z podświetleniem przycisku).
Wyciągnij zegary HC i porównaj ścieżki z tyłu ze ścieżkami na swoich zegarach (ścieżki pin - żaróweczka). |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
polleck
Mitsumaniak
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 18-02-2010, 20:33
|
|
|
Sprawdziłem. Tempomat nie działa w czasie jazdy Co teraz ?
[ Dodano: 18-02-2010, 21:09 ]
EDIT:
Sprawdziłem właśnie wszystkie bezpieczniki w kabinie i pod maską. Wszystkie OK. Poza tym na rozpisce nie znalazłem żadnego bezpiecznika od tempomatu
[ Dodano: 19-02-2010, 17:16 ]
EDIT2:
W starych zegarach mam 2 kontrolki: CRUISE MAIN (pomarańczowa) i CRUISE SET (zielona), a w zegarach HC mam tylko kontrolkę CRUISE (nie wiem jaki kolor). Kontrolka CRUISE podłączona jest dokładnie tak samo jak w starych zegarach zielona CRUISE SET. Po zamianie zegarów na stare i wciśnięciu przycisku tempomatu załącza się pomarańczowa kontroka CRUISE MAIN w zegarach. Światełko w przycisku tempomatu nie świeci bo jest przepalone.
Koledzy z HC i tempomatem, jak u Was działa kontrolka tempomatu, jaki ma kolor i jak jest opisana?
Ps, nie sprawdzałem dziś czy działa tempomat bo nie jeździłem autem. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-02-2010, 20:39
|
|
|
O ile pamietam "cruise" było zielone w HC, ale to wiedza sprzed 3 lat, więc niech ktoś poprawi |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
polleck
Mitsumaniak
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-02-2010, 20:42
|
|
|
a na zegarach hc pojawiało się coś po wciśnięciu przycisku tempomaty, czy dopiero zielony CRUISE po ustawieniu prędkości wajhą ? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-02-2010, 21:35
|
|
|
nie wiem, nie zdążyłem użyć tempomatu w swych rzerobionych zegarach w GDI, bo go zaniedługo potem sprzedałem |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
polleck
Mitsumaniak
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-02-2010, 21:40
|
|
|
No, ale nie tylko Ty masz Galanta z HC z tempomatem, prawda? A jak na razie tylko Ty coś piszesz. Dzięki Ci. :piwo_dla_Ciebie: |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 19-02-2010, 21:59
|
|
|
polleck, nie postawisz piwa online, ale punkt pomógł się należy... |
|
|
|
 |
polleck
Mitsumaniak
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-02-2010, 22:02
|
|
|
co racja to racja :piwo_on_line: |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 19-02-2010, 22:05
|
|
|
polleck, mam takowy sam problem,po zmianie na HC tempomat nie działa,nie załącza się żadna kontrolka.
swinks_UK napisał/a: | O ile pamiętam "cruise" było zielone w HC |
Tomek w zwykłych zegarach są dwie kontrolki pomarańczowa i zielona o ile dobrze pamiętam,w HC tylko zielona,
Zegary HC były montowane w Galantach poliftowych,także w tych galantach zmieniono manetkę sterowania tempomatem,guzik który był pod zegarami maskownicy,powędrował do manetki,i możliwe że tu tkwi problem,bo ścieżki są w tym samym miejscu w zegarach HC i zwykłych,i nie trzeba przekładać pinów w kostkach. |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-02-2010, 22:19
|
|
|
O, o, o... właśnie to Arek.
Dzięki za oświecenie.
Przypomniało mi się, ze jednak po wymianie na HC używałem tempomatu, ale tak jak pisze Arek (Kmer), w moim ex-GDI tempomat był na manetce w kolumnie i w starych zegarach była też była tylko jedna kontrolka "cruise".
Wychodzi na to,że problem leży po stronie elektrycznego podłączenia manetki tempomatu z zegarami, a dokłądnie przedliftowego i poliftowego tempomatu. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
polleck
Mitsumaniak
Auto: brak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2009 Posty: 169 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 19-02-2010, 22:26
|
|
|
Cytat: | Zegary HC były montowane w Galantach poliftowych,także w tych galantach zmieniono manetkę sterowania tempomatem,guzik który był pod zegarami maskownicy,powędrował do manetki,i możliwe że tu tkwi problem,bo ścieżki są w tym samym miejscu w zegarach HC i zwykłych,i nie trzeba przekładać pinów w kostkach. |
Więc tak. Przyglądałem się dziś ścieżkom w zegarach. W zwykłych są 2 żarówki, jak pisaliśmy obaj. W HC piny od tempomatu w złączu C wyglądają tak: 10-pin jest odłączony całkowicie (w zwykłych zegarach prowadzi do kontrolki CRUISE MAIN (pomarańczowa). Pin 12 prowadzi do kontrolki CRUISE w HC, a w z wykłych do CRUISE SET.
To są tylko kontrolki, dlaczego przestaje działać tempomat?? Spróbuję jutro rano pozmieniać piny tak, aby kontrolka niezapiętych pasów w HC zaświecała się w przypadku włączenia tempomatu - CRUISE MAIN w tradycyjnych zegarach.
A może ktoś z Was rozwiązał problem tempomatu ?
[ Dodano: 19-02-2010, 22:27 ]
swinks_UK napisał/a: | O, o, o... właśnie to Arek.
Dzięki za oświecenie.
Przypomniało mi się, ze jednak po wymianie na HC używałem tempomatu, ale tak jak pisze Arek (Kmer), w moim ex-GDI tempomat był na manetce w kolumnie i w starych zegarach była też była tylko jedna kontrolka "cruise".
Wychodzi na to,że problem leży po stronie elektrycznego podłączenia manetki tempomatu z zegarami, a dokłądnie przedliftowego i poliftowego tempomatu. |
Czyli co, tempomat działa na tej jednej kontrolce, czy nie działa? |
|
|
|
 |
swinks_UK
Mitsumaniak

Auto: Lancer Evo 8 FQ300
Kraj/Country: UK
Pomógł: 91 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 4469 Skąd: Bourne, Lincolnshire
|
Wysłany: 19-02-2010, 22:30
|
|
|
Chodzi o to, ze układ elektryczny tempomatu może być inny w przedliftach i faceliftach. |
_________________ swinks
ex-Galant EA3A (2.4 GDI)
ex-Galant EC5A (VR4 Type-S) - moc 340 HP oraz moment 443 Nm
Historia moich Misiów
Lancer Evo 8 FQ300 - 408 HP oraz moment 510 Nm |
|
|
|
 |
|