Przesunięty przez: Marcin-Krak 12-10-2007, 14:45 |
[CA1A 1.3] Lampka kontroli silnika |
Autor |
Wiadomość |
Mefi100 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2007, 14:03 [CA1A 1.3] Lampka kontroli silnika
|
|
|
Witam
Od niedawna mam Colta 1.3 96r. Dosyć często włącza mi sie lampka kontroli silnika ale silnik działa sprawnie nie dławi zbiera sie ładnie. pierwszym razem był to przepalony bezpiecznik później podejrzewam ze jakiś przewód zachlapany woda ( sygnał pojawił sie zaraz po przejechaniu przez kałuże) ale ostatnio jest w miarę sucho. A sygnał znowu sie pojawił do tego licznik dziennego przebiegu pokazywał 204 kilometry po przejechaniu zaledwie 7
za każdym razem po zdjęciu kabli z akumulatora sygnał znika |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 12-10-2007, 14:56, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2007, 14:24
|
|
|
masz błędy w kompuetrze, coś jest nie tak ustawione lub uszkodzone |
|
|
|
 |
Mefi100 [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2007, 20:59
|
|
|
Czytałem artykuł http://www.mitsubishi-gra...ighlight=ecu-pc
jednak nie mogę zlokalizować u siebie tego złącza.
U mnie wygląda to tak
Za to mam takie złącze może ktoś poradzić jak mam sie podpiąć ????
 |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2007, 22:16
|
|
|
zapytaj kolegów z coltmanii, nie bardzo się orientuję już w CAO |
|
|
|
 |
Bastek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2007, 22:40
|
|
|
Odłącz klemę minus z akumulatora na kilka minut, następni podłącz i zapal silnik . Zostaw na wolnych do włączenia wentylatora i zobacz co będzie dalej, pozdr. |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-09-2007, 22:54
|
|
|
jak będzie sie palił check engine napewno coś jest zepsute lub źle wyregulowane |
|
|
|
 |
Mefi100 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-09-2007, 12:12
|
|
|
Zrobiłem jak napisane wyżej
miałem małe problemy z odpaleniem (czasem sie to mi zdarza po nocy gdy długo stoi) wentylator sie załączył all oki.
dziś sie mu bardziej przyjże i poszukam tego złącza dokładniej
gdyby jednak ktoś wiedział jak podpiąć sie pod to drugie proszę o pomoc
P.s.
mam cos takiego chyba to jest to ale byla podpieta tam jakas wtyczka z jednym kablem
Sry za kiepskie foto postaram sie zamienic lepszym |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 10-09-2007, 15:17
|
|
|
to pierwsze zdjęcie to złącze diagnostyczne, taki mi się wydaje kiepskie zdjęcie |
|
|
|
 |
Mefi100 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 18:48
|
|
|
poprawione foto
ale w srodku jest wtyczka z jednym kabelkiem
 |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 21:01
|
|
|
to nie jest złącze diagnostyczne.
jak schylisz się od strony kierowcy i masz puszkę bezpieczników po prawej stronie jest czarna wtyczka przymocowana do puszki. Jest 2x4 piny. I to jest złącze digonostyczne. Nie podłączałem jeszcze "jajka" pod palma ale trzeba kiedyś spróbować.
Identyczne złącze jest do 92 i palm z mmcd hula na ecu jak nie wiem co. Widać wszystko (pracę czujników, błędy itp.) |
|
|
|
 |
Mefi100 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 23:05
|
|
|
nie mam tam tej wtyczki wtyczka z ostatniego postu jest w tym miejscu zaznaczona na tym zdjeciu
po lewej od kierowcy zaraz pod kierownica mam taka wtyczke czarna ale nie znam oznaczen wiec nie wiem jak podlaczyc
 |
|
|
|
 |
Stanleydebik [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2007, 11:48
|
|
|
Ta czarna wtyczka to jest właśnie złącze diagnostyczne, u mnie ona jest po prawej strony patrząc na kierownice. Żeby sprawdzić błędy, przy wyłączonej stacyjce zwierasz pin pierwszy do masy, włączasz stacyjkę i odczytujesz ze wskazań kontrolki check engine. Wszystko jest opisane w instrukcji serwisowej, która jest w dziale download. Ja tak robiłem i jest to dobra metoda na poznanie błędów. |
|
|
|
 |
Mefi100 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2007, 18:40
|
|
|
a czy ktoś wie które złącza sa odpowiednikami złącza diagnostycznego ???? |
|
|
|
 |
Stanleydebik [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2007, 18:52
|
|
|
Tzn. ??? |
|
|
|
 |
Mefi100 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2007, 19:06
|
|
|
kable przeznaczone
do tej wtyczki
tak abym mogl podlaczyc colcika i palm albo PC |
|
|
|
 |
|