Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: harpagan
24-10-2007, 21:48
[CJxA] Skrzypi sprzęgło
Autor Wiadomość
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 06-09-2006, 22:15   [CJxA] Skrzypi sprzęgło

Witam

Cy miał ktoś z mitsumaniaków problem ze skrzypiącym sprzęgłem Colt CJ0. Coś mi strasznie hałasuje przy docisku, mechanizm sprężyny docisku, nie mam pojęcia. Boję się tam prysnąć wd bo mogę załatwić tarczę. Czy można to naprawić bez wyjmowania skrzyni biegów.
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 18-11-2009, 23:51, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 06-09-2006, 22:53   

Zmieniałeś ostatnio sprzęgło, docisk sprzęgła? Jeżeli tak, to czy zmieniałeś łożysko oporowe?

Edit: Bez wyjmowania się nie da jeżeli masz docisk, albo łożysko oporowe do wymiany.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24282
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 07-09-2006, 10:12   

Trzeszczy w kabinie? Jak tak, to polecam operację czyszczenia (bez wymiany uszczelnień) opisaną na mojej WWW - to popychacz lub plastikowy pierścień trze o gładź cylindra głównego. Całość trzeba oczyścić i przesmarować płynem hamulcowym.
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 08-09-2006, 15:13   

Nie trzeszczy w kabinie sprawdzałem dogłosy wydobywają się ze skrzyni biegów. Czy było wymieniane sprzęgło nie wiem mam colta pół roku (raczej nie- mam egzemplarz wybitnie nieserwisowany z sprowadzony z niemiec).
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 10-09-2006, 12:21   

A jaki masz przebieg?? Mi własnie jakiś czas temu stuknęło 150 tysiaków i sprzęgło niestety trzeba wymieniać.A jednym z objawów jego "smierci" jest też jakieś dziwne skrzypienie.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 12-09-2006, 23:04   

Mam na liczniku 108 kkm. Ni chce mi sie wierzyć, że po 150tys trzeba wymieniać sprzęgło. Poruszam się także mazdą 626 na liczniku 280 kkm raczej nie potrzebna jest wymiana sprzęgła.
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-09-2006, 00:26   

No nie wiem mechanik do którego jeżdżę z moim miśkiem stwierdził że to już ostatnie dni sprzęgła. Ale ostatnio jakby lepiej było. Też mi się nie uśmiecha go wymieniać bo wyjdzie za tę "przyjemność" jakieś 800 zł :( .
Ciekawe jak u innych wygląda sytuacja ze sprzęgłem po przebiegu150kkm?
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 13-09-2006, 00:29   

Marcin-Krak napisał/a:
Ciekawe jak u innych wygląda sytuacja ze sprzęgłem po przebiegu150kkm?


Ja wyciągnąłem oryginalne przy 200kkm. Jak się okazało niepotrzebnie bo tarcza była OK a przytarł się wałek od wysprzęglika w obudowie skrzyni, bo środek go smarujący wysechł/wyparował.
Jak to mówią dobre samochody już były :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24282
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-09-2006, 08:26   

Generalnie przy 150 tkm zaczyna rypać się łożysko oporowe, ale jak już zrzucam skrzynię, to i komplet zmieniam. Sprzęgło do E32 (Daikin) to ok. 400 zł, do C52 ok. 320 zł, więc nie koszmarne pieniądze.

A tą mazdą to jeździsz od nowości? skąd wiesz, że nie było już wymieniane? W C52 na pewno nie było wymieniane i buczy łożysko (przebieg 220 tkm), w E32 miałem niewymieniane do przebiegu 330 tkm i też buczało łożysko, ale i tarcza szarpała, a docisk to taki śmieszny już w sumie był.
 
 
Marcin Ławacz 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2,5 V6 AT 97r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Sie 2006
Posty: 17
Skąd: Łódź
Wysłany: 13-09-2006, 20:37   

U mnie sprzęgło przy przebiegu 150kkm jest w porządku, pewnie nie było wymieniane, po kupnie musiałem tylko trochę podregulować linkę
_________________
Colt C51A Najwierniejsze auto jakie miałem - sprzedany ze łzami w oczach
 
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2006, 20:52   

Mazdą nie jezdziłem od początku ale mam jeszcze jedej przykład nissan sunny obserwowany od początku 240 kkm na liczniku brak problemów ze sprzęgłem. U mnie podejrzewam jakiś drobiazg poprostu nie nasmarowany mechanizm dźwigni sprężyny czy coś. Panowie japońskie auta to jakość. Myślę, że 200kkm dla sprzęgła w japończyku to drobiazg. U mnie skrzypi przy wysprzeglaniu, łapie nie szarpie, nie ślizga się ogólnie bez bez problemu (poza tym że skrzypi jak stare drzwi).
 
 
Marcin-Krak 
Mitsumaniak
Senior Specialist ;)


Auto: Mazda 3 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 11527
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-09-2006, 23:36   

No najprostszą metodą będzie pogrzebanie przy nim.
A poza tym jest jeszcze kwestia tego kto jak się nim obchodził ;)
Ja przejechałem 20 tysięcy- a jak ktoś jeźdzł wcześniej to nie wiem.
_________________
"Niedobre są te chwile w życiu narodu, kiedy emocje wyprzedzają rozum"
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24282
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-09-2006, 21:15   

Jeśli skrzypi w środku komory sprzęgła, to może trzeba przesmarować miejsce gdzie widelec opiera się o obudowę skrzyni. Ew. może wałek sprzęgłowy też do przesmarowania.
 
 
rozewo
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2006, 19:17   

Krzyzak ma na pewno rację tylko jak tam się dostać bez zdejmowania skrzyni w cjo jest mała dziura, Byłbym bardzo wdzięczny za jakis opis schemacik sprzęgła z cjo. 1.3.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24282
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 26-09-2006, 20:05   

generalnie nie zrobisz tego dobrze bez zdejmowania skrzyni - prysniecie przez gume, ktora oslania widelec niewiele daje a mozesz wrecz psiknac tam, gdzie nie trzeba
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.