Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] stek pytań
Autor Wiadomość
lukisek
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 01:13   [CA1A 1.3] stek pytań

Witam , jestem tu nowy odkrylem to forum i zaglebiam sie w jego czeluscie juz od jakiegos czasu. Niedawno stalem sie posiadaczem mojej "czarnej ślicznotki". Misia jest z 95 roku , tak przynajmiej podaje dowod rejestracyjny . Jako ze jest to moje pierwsze autko spod znaku mitsubishi , chciwie polykalem wiedze ktora pojawia sie na tym forum . Mam jednak sporo pytan na ktore nie znalazlem odpowiedzi .
oto i one , z gory dziekuje za ewentualną odpowiedz:

Autko ma silnik 1,3 12v i jest na gazniku (dziwne chyba sadzac po roczniku ale tak wlasnie jest) , przebieg 168 tys. Zostalono importowane z Japonii i z ciekawostek ma np raczke kierunkowskazow z prawej strony :)
pytania:

1.chcialbym wyregulowac zawory jednak mam problem z ustaleniem ktore z trzech przypadajacych na cylinder sa wylotowe a ktore dolot. Super byloby pokazac to na jakims zdjeciu lub wytlumaczyc . Bo przerwy to rozumiem tak jak we wtryskowej wersji.Z regulacja sobie poradze bo w skodzinie tak samo sie reguluje.
2.Auto zapala nie super latwo , tzn mam wrazenie ze jest jakby zalewane(niedawno moja zonka chyba troche zabardzo namachala gazem i bylo bardzo trudno odpalic auto) , najpierw pracuje na dosc wolnych obrotach aby po chwili pomalu osiagnac obroty ssania. Pytanie :czy normalne jest ze auto dziala na ssaniu tak dlugo az wskazowka temp cieczy chlodzacej znajdzie sie posrodku skali ? dodam jeszcze ze jak juz to sie stanie to obroty dalej wydaja sie byc wysokie jednak juz nie tak jak na ssaniu.
3.Czy w gazniku istnieje mozliwosc regulacji obrotow ? Czy caly proces odbywa sie automatycznie ?
4. Czy posiada ktos moze linki do materialow obslugi i regulacji oraz diagnostyki takiego gaznika ? Czy taki sam gaznik znajduje sie w modelach starszych ? Prosze o pomoc osobe ktora miala stycznosc z gaznikowymi wersjami. Przejrzalem schematy podcisnien i info gaznika ze strony kolegi Krzyzaka i na ile podobna jest opisywana konstrukcja z posiadana w moim aucie?
5.Czy wersje gaznikowe posiadaja ECU i sade lambda ? O ile mi wiadomo to sonda lambda wystepuje raczej tylko w ukl wtryskowych , prosze o weryfikacje jesli sie myle.
6.Z ostatnich spostrzezen wynika ze auto zlopie w miescie 10 a moze i nawet wiecej l/100. Co moze byc tego przyczyna ? - to ze np jest za bogata mieszanka ?.
7. Zaplon chcialbym ustawic wlasnorecznie , jednak nie moge znalezc tego zlacza do wpiecia masy , czy w mojej wersji go nie ma ? Jak je namierzyc bo juz probowalem i nigdzie nie widze albo po prostu zle patrze na co nie mam .
8.Czy proporcje mieszanki paliwo powietrze w gaznikowej wersji reguluje sie recznie ? czy odbywa sie to automatycznie ?

Przypomnialem sobie o jeszcze jednej usterce - regulacja obrotow nawiewu nie dziala na pierwszych 2 biegach , gdzie szukac usterki ? na pozostalych dziala

to chyba wszystko co przyszlo mi do glowy , chetnie udostepnie zdjecia komory silnika zeby ewentualnie ktos na to zerknol fachowym okiem.
pozdrawiam
Lukasz
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-09-2007, 10:03   

lukisek napisał/a:
chcialbym wyregulowac zawory jednak mam problem z ustaleniem ktore z trzech przypadajacych na cylinder sa wylotowe a ktore dolot
Te zawory, które są bliżej kolektora ssącego (tego do czego przykręcony jest gaźnik) to zawory ssące (dolotowe), a te bliżej kolektora wydechowego to zawory wydechowe.
lukisek napisał/a:
Czy w gazniku istnieje mozliwosc regulacji obrotow ?
Oczywiście. Kilka śrubek znajdujących się na dźwigniach oraz śrubką główną regulującą dopływ powietrza.
 
 
davido19pce
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 12:49   

tak zbaczajac z tematu to nigdy nie widzialem colta w sedanie :o
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 14:03   

davido19pce napisał/a:
tak zbaczajac z tematu to nigdy nie widzialem colta w sedanie


Moim zdaniem jest bardzo ładny:), przynajmniej bagażnik większy!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-09-2007, 19:31   

lukisek napisał/a:
Czy wersje gaznikowe posiadaja ECU i sade lambda ? O ile mi wiadomo to sonda lambda wystepuje raczej tylko w ukl wtryskowych , prosze o weryfikacje jesli sie myle.
temat rzeka. Podobno posiadają. Ja miałem Colta 1.3 na gaźniku z tym że 8V i nie miał sondy lambda ani ECU. To zależy jaki masz gaźnik, czy sterowany mechanicznie czy elektronicznie. Raczej ten drugi więc napewno masz ECU i lambdę.

Mam nadzieję, że coś tam pomogłem.

P.S. Śliczne autko.
 
 
lukisek
[Usunięty]

Wysłany: 21-09-2007, 20:16   

Dzieki za odzew . Auto jest ladne ale troche odrapane i poobijane , poprzedni wlasciciel nie dbal o nie ani grama , kopcil w srodku takze jak dostalo sie w me lapki to zaraz zciadnolem tapicerke z siedzen zdemontowalem slupki i wszystko co bylo doslownie zolte od dymu tytoniowego , a takze podsufitke . Wszystko poszlo do pralki a podsufitka wanisz i miekka szczoteczka . Efekt przerosl moje oczekiwania bo w aucie teraz pachnie :) . Co do stanu technicznego mieszkam w Irlandii i nie ma tutaj generalnie dobrych fachowcow . Mozna zaprowadzic autko do salonu mitsubishi a tam po prostu szkoda gadac takie ceny. Dlatego tez bede wam wdzieczny za rady bo i sam dlubac lubie no i sie jak to powiem "zarazilem" tym autkiem i chcialbym je doprowadzic do czasow swietnosci. Pozostaje wiec tylko wasze doswiadczenie no i moje checi zeby doprowadzic miśkę do porządku.
Czekam na opinie guru tutejszego forum w pytaniach bez odpowiedzi , za info o zaworkach dzieki , dalej nie wiem jednak co z tym zaplonem no i jak zlokalizowac ECU w wersji z kierownica po lewej . Gdzie w takim razie powinno byc ? Czy mam zdjac oba dolne plastiki po stronie kierowcy i pasazera ? zobacze je wtedy ?
No i ten gaznik , nie wiem czy to dobrze ze jest czy mam plakac bo wyregulowac to bez instrukcji bedzie problem.
Gdzie to diabelne zlacze ? do zmasowania?
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 21-09-2007, 22:13   

davido19pce napisał/a:
tak zbaczajac z tematu to nigdy nie widzialem colta w sedanie :o


Bo to nie COLT, tylko MIRAGE coupe, na Europę ASTI.

Ściągnij manual do Colta 88-92 tam jest opis silników gaźnikowych 4G13 i 4G15: http://www.mitsubishi-gra.../index.php?c=22, względnie manuale do samych silników.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
davido19pce
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2007, 08:03   

mirage nie mirage swiatla i prod ma jak colt
fakt bardzo ladne auto, przykro mi z mechanika ci nie pomoge lecz z audio moze cos pomoge;) bo przy tym lubie dlubac
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.