Przesunięty przez: Matejko 10-04-2006, 13:28 |
Klimatyzacja Automat - nastawy?? |
Autor |
Wiadomość |
Canonier [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2006, 18:25 Klimatyzacja Automat - nastawy??
|
|
|
Mam pytanko odnośnie nastawow klimatyzacji.
Cari mam z 2002 z automatyczną klimatyzacją.
Jeśli nastawie nawiewy na "Auto" i wentylator też na "Auto", pokrętlo temperatury np. na 22 to wszystko rozumie, automatyka dobiera wszystko tak aby było 22 stopnie i dogadza.
Ale co się dzieje jeśli kierunek nawiewu dam manualnie np. na szybe, wentylator na Max. i temp. na 22 czyli po środku skali?
To opcja mam dwie opcje:
1)
automatyka przestaje działać, i pokrętło nastawu temperatury jest ustawione poprostu w połowie ciepło-zimno, tak jak we wszystkich autka bez klimy, a nie doprowadza do 22 stopni.
2)
pomimo ukierunkowania nawiewu i nastawienia siły nawiewu, system nadal utrzymuje (stara się) 22 stopnie C, regulując ilością powietrza nagrzewnica-otoczenie.
Krótko mówiąc jak jest rano zimno i odpalam autko, to wystarczy dać kierunek - szyba, nawiew na max, temperature zostawić na 22 bo system i tak daje 100% nawiewu z nagrzewnicy
A jak to jest naprawde?? |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2006, 21:53
|
|
|
tak w sumie to nie wiem czy sie pytasz czy cos stwierdzasz ale jesli zrobisz tak jak piszesz tzn automat off max nawiew i temp 22 to prawdopodobnie temp na wyswietlaczu jest jakby odniesieniem skali na manualnym pokretle, cos jak w mercach gdzie nie ma tylko skali niebieska czerwona ale rowniez stopnie - przynajmnej ja tak zauwazylem w audi. |
|
|
|
 |
Canonier [Usunięty]
|
Wysłany: 24-02-2006, 22:49
|
|
|
Właśnie pytanie moje jest takie, czy jeśli wyłącze automatyke kierunku i siły nawiewu, to co z pokrętłem temperatury, czy nadal stara się dojść do zadanej, np. 22 stopnie, czy w tym momencie nastaw temperatury nie ma już nic wspólnego z automatyką, i to pokrętło przekształca się w zwykłe cieplo-zimno?? |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 25-02-2006, 12:37
|
|
|
dokladnie, bedzie leciec nawiew max (czy jak tam go sobie ustawisz) a z kratek powietrze o temp 22 stopni (czy jak tam je sobie ustawisz). |
|
|
|
 |
romus [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2006, 13:21
|
|
|
Ja u siebie zauważyłem, że klima daje maksymalne ciepło a po dojściu temp. w kabinie leci zimne. Czyli wynika z tego że klima nie mierzy temp powietrza wylatujęcego z nawiewu tylko i wyłącznie w kabinie. Nie jest to najlepsze bo czujesz zimno z nawiewu. Niewiem może to u mnie nie dzaiłają przesłony ale na środkowej konsoli zawsze leci troch mimo nawiewu na szybę |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2006, 14:25
|
|
|
bo z srodkowego nawiewu leci powietrze z zewnatrz (praktycznie w kazdym samochodzie) i ja np na zime srodkowe zamykam.
to czy klima mierzy temp nawiewu czy powietrza nie wiem (nie wnikam w sprawy techniczne) ale tak czy siak jesli sie nastawi 22 stopnie na manualu w kabinie bedzie 22 stopnie. |
|
|
|
 |
romus [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2006, 19:52
|
|
|
Srodkowym nawiewem leci zimne jeśli pokrętło od strony kierowcy jest w górze a gdy jest w dole leci temp. ustawiona. Pokrętło z prawej strony zamyka obydwa nawiewy środkowe. |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 26-02-2006, 20:32
|
|
|
w carismie w sumie mozna sobie wybrac "rodzaj" powietrza o jakim pisze romus tylko ze praktycznie i tak leci zimniejsze niz z nagrzewnicy, nie wiem moze u mnie sie cos nie domyka ale jak rozbieralem nieraz konsole to wszystko powinno byc cacy. |
|
|
|
 |
kravchuk [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2007, 09:51
|
|
|
Witam. A proszę mi powiedzieć do czego służy tryb eco w automatycznej klimatyzacji? Dzięki |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 03-01-2007, 14:25
|
|
|
Tryb eco pochodzi zapewne od słowa economic.Jednym słowem dajemy np 21 stopni i klima dąży do uzyskania tej temepraturki i wtedy się wyłączy(a nie tak jak w normalnym trybie działa cały czas).Włącza się ponownie jeśli temepratura się zmieni. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2007, 15:35
|
|
|
To w automatycznej jest ECO?
W ręcznej sprawa jest jasna: tryb ECO regularnie włącza i wyłącza sprężarkę, co daje efekt pracy klimy na pół gwizdka.
W automatycznej, gdy siłą i kierunkiem sterujemy ręcznie, to automat dba już tylko o zachowanie ustawionej temperatury ustawiając samodzielnie ile powietrza przepływa przez nagrzewnicę i włączając/wyłączając sprzężarkę klimy. Dostępnych kombinacji jest wtedy i tak sporo, bo zimą można wymusić działanie sprężarki by klima suszyła powietrze, a nagrzewnica je nagrzewała. Z kolei latem można wymusić wyłączenie sprężarki by chłodzenie następowało bez udziału klimy. |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Mariusz81 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 20:36
|
|
|
witam
nie dawno kupiłem carisme 1.8 z automatyczna klimą i mam pare pytań:
1 czy ktoś wie gdzie znajduje się oczyszczacz powietrza i jak się go czyści
2 mam problem z ustawieniami klimy dokładnie nagrzewnicy
ustawiam 25 stopni w środku i raz mi wieje zimnym a raz ciepłym, jak ustawie na auto to mimo zimna w środku to i tak załącza sie klima, czy może to byc spowodowane zabrudzonym oczyszczaczem?? lub awarią jakiegoś czujnika?? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
Wysłany: 22-01-2007, 22:35
|
|
|
Z tym filtrem to było od groma razy na forum.Podpowiem ci że jedni go mają inni nie.A to że klima się włacza to poprostu chce utzrzymać odpowiednią temperature. |
_________________ Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0 |
|
|
|
 |
deadly [Usunięty]
|
Wysłany: 23-01-2007, 10:22
|
|
|
u mnie jak ustawie na srodku chyba mam tam napisane 22 to tez najpierw leci dość ciepłe a potem załacza sie klima i delikatnie wieje zimnym jak chce ciepło to przekręcam dalej i leci cieplejsze. Kiedys mi sie wydwało że na 22 to zawsze leciało ciepłe ale nawet sprawdzałem termometrem przy czujniku i raczej +- stopień ma błedu czyli układ kilatronika momitoruje temp w srodku i działa.
Jedyne co możesz przeczyścić to czyjnik temp. koło szyby co jest no i nagrzewnice przedmuchać z syfu.
pozdro |
|
|
|
 |
|