Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Drzwi jako pudło rezonansowe
Autor Wiadomość
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2007, 07:49   Drzwi jako pudło rezonansowe

Pragnę jak najlepiej wykorzystac woofery w drzwiach i zastanawiam sie czy drzwi jako same w sobie spelniaja role pudla rezonansowego.Jesli by je uszczelnic np. uszczelka do okien i okleic w srodku jakas matą bądź gąbką to czy jest szansa unikniecia paneli drzwiowych?? Wydaje mi sie ze drzwi maja za dużą objętosc jak na 16 cm woofery lecz moze sie mylę.
Druga sprawa to wybór miejsca na tweetery.Do wyboru są: trójkąciki przy lusterkach, slupki (niechetnie) i podszybie.Proszę o jakies podpowiedzi.
Dzieki wielkie i pozdrawiam!!
 
 
major 
Mitsumaniak
Major


Auto: carisma 1.6, galant 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 29 Wrz 2006
Posty: 678
Skąd: kalisz i wrocław
Wysłany: 15-09-2007, 12:52   

tweetery najlepiej zagraja w słupkach ale jest troszke zabawy z montazem :) według mnie dobrym miejscem, jak juz wspomniałes sa trójkąciki przy lusterkach :)
_________________
Moje autka:

Carisma GLX 1.6 1996 rok
Galant SPORT EDITION 2.5 V6 1998 :)
 
 
 
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2007, 12:53   

Drzwi maja duzo za duza objetosc jak dla przecietnego glosnika 16cm. Jezeli nie chcesz instalowac paneli to pozostaje tylko "zrobienie" komor zamknietych miedzy tapicerka a blacha.
Moim zdaniem gra nie warta swieczki bo cala konstrukcja bedzie mocno niestabilna i ciezko bedzie wyeliminowac efekt "pierdzenia" tapicerki.

KLIK a tutaj dla Ciebie fotostory na zachete :D
Pozdrawiam

Kamyk
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 15-09-2007, 17:18   

Na początek nie mylmy pojęć. Sytuacja ,w której obudowa głośnika staje się pudłem rezonansowym to najgorsze co może się przydarzyć... głośnik to nie struna gitary a rezonans w tym przypadku to zakłócenia !
Jeśli będziesz w stanie obliczyć precyzyjnie objętość drzwi to jesteś w stanie dobrać odpowiedni głośnik basowy. Oczywiście nie będziesz w stanie uszczelnić wszystkich otworów w drzwiach, choćby szyby. Tak więc musisz traktować tę obudowę jako otwartą.To stanowi kolejny problem ponieważ przy tak rozproszonych otworach w naszej "obudowie" nie ma możliwości wystrojenia jej na konkretną częstotliwość.

Kolejny problem to brak sztywności konstrukcji. W profesjonalnie wykonanych subwooferach stosuje się wewnątrz dodatkowe rozpórki zwiększające sztywność konstrukcji mimo że ściany obudowy mają gróbość minimum 20 mm.

Następny problem to umiejscowienie basu w scenie akustycznej. Bass powinien być jak najdalej od miejsca odsłuchu (Twojego siedzenia w aucie) dlatego subwoofery umieszcza się najczęściej w bagażniku.

TYLE TEORII w praktyce najlepszym rozwiązaniem jest umieszczenie w drzwiach głośnika średnio tonowego lub szerokopasmowego.

W takim przypadku zatykanie wszystkich możliwych dziur w drzwiach nie jest konieczne a efekt uzyskany będzie najbardziej optymalny.!!!


Co do drugiego pytania to najoptymalniej jest po eksperymentować z miejscem umieszczenia tweeterów.
Zapnij je na długie kable, jakaś taśma dwustronna i zmieniaj ich położenie aż uzyskasz optymalną lokalizacje , w której tony wysokie nie będą zbyt głośne i natarczywe. Tak robią profesjonaliści w doświadczonych zakładach car audio.

A i jeszcze najważniejsza sprawa. Wszelkie eksperymenty wykonuj po ustawieniu parametrów bass, treble , loudnes w radiu na ZERO ! Tylko tak prawidłowo wszystko ustawisz.

trochę się naprodukowałem ale mam nadzieje że Ci pomoże.
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2007, 03:52   

W sumie to te woofery beda wspomagane subwooferem z bagaznika wiec o sam "dół" chyba nie ma co sie martwic.Moze jesli to cos komuś pomoze podam link do tych glosnikow
http://cgi.ebay.com/DLS-R...1QQcmdZViewItem
Bardzo chcialbym uniknac paneli ze wzgledów finansowych i ergonomicznych poniewaz pomiedzy drzwiami a siedzeniem w Kliperku niewiele mozna umiescic.Jak to jest fabrycznie w samochodach z nisko-sredniotonowymi glosnikami w drzwiach,sa tam jakies specjalne komory na glosniki?
Testy z tweeterami wykonam dopiero za jakis miesiac ale wydaje mi sie ze slupki beda najlepszym rozwiazaniem.
 
 
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2007, 08:27   

HouseM
Cytat:
Następny problem to umiejscowienie basu w scenie akustycznej. Bass powinien być jak najdalej od miejsca odsłuchu (Twojego siedzenia w aucie) dlatego subwoofery umieszcza się najczęściej w bagażniku.

Oj Kolego nie moge sie z Toba zgodzic - wszystkie instalacje Hi-endowe daza do tego aby bass wlasnie byl "z przodu" czyli tam gdzie siedzimy a nie w bagazniku gdzies.
To gdzie subwoofery sa umieszczane to POWINNO byc nieistotnie poniewaz powinny one odtwarzac tylko te zakresy ktore rozchodza sie bezkierunkowo tzn. jezeli sub jest dobrze dobrany i zestrojony to nie powinienes byc w stanie uslyszec z jakiego kierunku dochodzi dzwiek (generalnie chodzi o powierzchnie membrany - jezeli powierzchnia membrany jest wieksza od dlugosci fali dzwiekowej jaka emituje to zrodlo tego dzwieku postrzegamy jako kierunkowe -czy jakos tak :D ). Tak jak powiedzialem bass powinien byc "tu" a nie "tam" :D
Teraz a' propos sredniotonowca - ZAWSZE powinien byc on umieszczany w zamknietej obudowie najlepiej wypelnionej welna - objetosc drzwi nie jest dla niego odpowiednim srodowiskiem.
mitutoyo
Bardzo fajny zestawik wybrales - choc woofer troche kontrowersyjny :D
Z tym kierunkowaniem tweeterow to w sumie sa dwie szkoly - jezeli tweeter jest "agresywny" to ukierunkowanie ich "na siebie" tzn tak zeby jeden "patrzyl" na drugiego powinno troche polepszyc odsluch. Stara szkola atenska mowi aby tweetery "patrzyly" na lusterko wsteczne. Ale tak jak pisze HouseM probuj roznych ustawien.
Pozdrawiam
Kamyk
 
 
Trociniarz
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2007, 19:46   

KamykGdynia napisał/a:
jezeli sub jest dobrze dobrany i zestrojony to nie powinienes byc w stanie uslyszec z jakiego kierunku dochodzi dzwiek


Nie do końca masz rację, ponieważ najbardziej porządanym efektem, jest uzyskanie tzw basu na poziomie deski rozdzielczej, jesli sub jest doskonale zgrany z przodem taki właśnie efekt powinien byc słyszalny bardzo wyraźnie.

KamykGdynia napisał/a:
Bardzo fajny zestawik wybrales - choc woofer troche kontrowersyjny


Moim zdaniem woofer w tym zestawie jest wlasnie najlepszy, moze odrobinke brak mu średnicy, ale kopie niemiłosiernie.

pozdr,
Kuba
 
 
Gattsu
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2007, 19:57   

Cytat:
Moim zdaniem woofer w tym zestawie jest wlasnie najlepszy, moze odrobinke brak mu średnicy, ale kopie niemiłosiernie.


Zdecydowanie tak natomiast tweeter jest za krzykliwy...
 
 
HouseM 
Mitsumaniak
Noob stalker :-X


Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Cze 2007
Posty: 884
Skąd: Kraktown
Wysłany: 16-09-2007, 20:17   

Ad. Trociniarz: woofer nie ma grać środka od tego jest głośnik średniotonowy.
Jak kopie niemiłosiernie to też jego wada a nie zaleta. Za kick bass odpowiadają tylne głośniki kick bassowe.
woofer odpowiedzialny jest za odgrywanie najniższych częstotliwości, na granicy słyszalnej.

Ad KamykGdynia: Instalacje hi-end dążą do zrównoważenia częstotliwości z każdego zakresu. Tak więc sama koncepcja zamontowania monofonicznego suba odpada w samych założeniach.

Odległe umiejscowienie suba ma za zadanie zniwelowanie podkoloryzowań.
W zestawach domowych czesto w tym celu stosuje się umieszczenie głośnika membraną skierowaną w dół , do podłogi.

Stąd też koncepcja zestawu car audio do db drag diametralnie różni się od instalacji w ,której ocenia się walory odsłuchowe.

Aby połączyć zalety i zniwelować wady obu rozwiązan konieczne było by zbudowanie zestawu 2+2+2+1 czyli przednie przetworniki wysoko tonowe, na wysokości słuchacza głośniki średnio tonowe , za nim średnio-nisko tonowe i w najbardziej oddalonym punkcie całej konstrukcji monofoniczny głośnik sub nisko tonowy.
Rozwiązanie bardzo drogie , bardzo trudne do prawidłowego zgrania a co za tym idzie całkowicie nieopłacalne jeśli nie mamy zamiaru uczestniczyć w zawodach.

Ja sam borykam się od paru tygodni z zabudową mojego Eclipsa 1G. Auto bardzo trudne.
Fabryczna instalacja jest bardzo mądrze rozwiązana ale niestety również bardzo niskiej jakości zastosowane komponenty.


mitutoyo wsadź w drzwi średnio tonowce tylko pamiętaj żeby były z zamkniętym koszem, to całkowicie rozwiąże problem z drzwiami . Żadnego wyciszania , uszczelniania anie paneli. Kamyk dobrze radzi :-)
_________________
http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 
 
Trociniarz
[Usunięty]

Wysłany: 16-09-2007, 21:20   

HouseM napisał/a:
woofer nie ma grać środka od tego jest głośnik średniotonowy.


W zestawach odseparowanych 2 drożnych, 16 lub 13cm glosnik srednio - nisko tonowy, zwany potocznie wooferem, jest odpowiedzialny wlasnie za średnie tony, oraz za kick bas.

HouseM napisał/a:
kick bass odpowiadają tylne głośniki kick bassowe


Nie wiem skad masz takie pomysły... z tyłu nie montuje sie głośników, i temat był wałkowany wielokrotnie, jakim cudem chcesz zgrać scenę montujac kick z tyłu ??

HouseM napisał/a:
Aby połączyć zalety i zniwelować wady obu rozwiązan konieczne było by zbudowanie zestawu 2+2+2+1 czyli przednie przetworniki wysoko tonowe, na wysokości słuchacza głośniki średnio tonowe , za nim średnio-nisko tonowe i w najbardziej oddalonym punkcie całej konstrukcji monofoniczny głośnik sub nisko tonowy.
Rozwiązanie bardzo drogie , bardzo trudne do prawidłowego zgrania a co za tym idzie całkowicie nieopłacalne jeśli nie mamy zamiaru uczestniczyć w zawodach.


Wiesz co , nie gniewaj sie ale nie wiem czy to co piszesz gdzies wyczytałes, czy wymyśliłes, ale ja bywalem na zawodach, sluchalem mistrzowsich aut, i o takich cudach to ja nie słyszałem...ale moze sie nie znam po prostu.

pozdr,
Kuba
 
 
KamykGdynia
[Usunięty]

Wysłany: 17-09-2007, 19:20   

Trociniarz napisał/a:

Nie do końca masz rację, ponieważ najbardziej porządanym efektem, jest uzyskanie tzw basu na poziomie deski rozdzielczej, jesli sub jest doskonale zgrany z przodem taki właśnie efekt powinien byc słyszalny bardzo wyraźnie.


Kamyk napisał/a:
Tak jak powiedzialem bass powinien byc "tu" a nie "tam"

W calosci sie z Toba zgadzam , tu wlasnie chodzi o "rozdzielenie" glosnika i brzmienia czyli bass ma byc z przodu sceny razem z reszta instrumentow ale chodzilo mi o to ze nie powinno byc takiej sytuacji w ktorej siedzisz na siedzeniu kierowcy i mowisz "sub jest zamontowany w bagazniku po prawej stronie"
Mam nadzieje ze teraz wyrazilem sie jasno bo wydaje mi sie ze mowimy o tym samym ale jak widac ciezko napisac o czyms czego nie widac a czasmi nawet nie slychac :D
Ad R6A - mi wooferek przypadl do gustu w 3wayu gdzie za srednice odpowiadal sredniak wiec wsio sie zgadza.Co do kontrowersji to bylo ich troche na innym forum o CA o tym wooferze w 3wayu. A tam w zestawie 2way jest T25? to juz lepiej niz T20 :D
Pozdrawiam
Kamyk
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.