[1G 90-94] Tlumnik ala mugen. |
Autor |
Wiadomość |
geepard [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 19:52 [1G 90-94] Tlumnik ala mugen.
|
|
|
Chaialem zalozyc zamiast ostatniego tlumka tlumnik ala mugen.
Zakladal ktos cos takiego i w jakiej cenie?
I czy wtedy bylo w srodku glosno chodzi mi o Eclipsa 1G 4g63. |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 12-09-2007, 19:58, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 11-09-2007, 20:05
|
|
|
Co do ceny to masz takie tłumiki na allegro od 169 zł. Głośno będzie na pewno a i osiągi ulegną pogorszeniu o ile tłumik nie będzie dedykowany pod ten konkretny model auta/silnika. |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
geepard [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 20:13
|
|
|
a jezeli bedzie troche glosiej to nic ale czy nie bedzie bardzo glosno.
A jaki jest dedykowany do tego silnika? |
|
|
|
 |
aurii [Usunięty]
|
Wysłany: 11-09-2007, 20:14
|
|
|
a czemu osiagi sie pogorsza po zmianie koncowego wydechu na przelotowy???? chyba raczej powinny sie poprawic?!?!?!
Jak bedziesz kupywal tego tylko i wylacznie z silencerem !!!! te tlumiki z silencerem pracuja zazwyczaj jak seria (jezel nie wywalisz reszty tlumikow) a po wyjeciu wyciszenia powinien byc dosyc glosny!!!! Zazwyczaj wydobywa sie z nich fajny basowy pomruk a na wyzszych obrotach przechodzi w typowy wrc ))) hehe
Przynajmiej takie doswiadczenia mam z hondy crx i kilku civic!!!! Zawsze byla poprawa mocy w gore!!! (poparta wykresami z hamowni)
Ja bede zakladal wm sport z silencerem Tylkonarazie nie mam czasu (tlumik pozostal po aucie ktore sprzedalem )
tu cos znalazlem
http://pl.youtube.com/watch?v=3wZa7wFCh3A
http://pl.youtube.com/wat...related&search=
tlumik z wyjetym silencerem |
|
|
|
 |
karolgt
moderator

Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy Dołączył: 02 Lip 2006 Posty: 5645 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 11-09-2007, 20:23
|
|
|
geepard Podjedź sobie do tych ludzi: http://wydech.pl/ robili u mnie wydech, u Browara i wszyscy zadowoleni, jak moj chodzi to wiesz dobrze, a jak nie to mozesz podjechac i posluchac |
|
|
|
 |
Esio [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2007, 15:57
|
|
|
Ja montowałem ala mugen jest głośniej ale po włożeniu silencera w dalekie trasy można jechać. Reszta układu to seria. |
|
|
|
 |
geepard [Usunięty]
|
Wysłany: 12-09-2007, 16:18
|
|
|
No ale po wlozenie jest strata mocy.
A czy bardzo glosno jest w srodku?
I jakiej firmy masz ten tlumik i ile kosztowal? |
|
|
|
 |
HouseM
Mitsumaniak Noob stalker :-X

Auto: DSM 1G GS + MSS 1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Cze 2007 Posty: 884 Skąd: Kraktown
|
Wysłany: 13-09-2007, 22:41
|
|
|
Zasada jest taka że układ wydechowy MUSI być dopasowany do konkretnego silnika. Nie istnieje tłumik uniwersalny albo robiony na oko. Wydech to falownik który musi być tak dograny (zestrojony) aby nie zaburzał prawidłowego przelotu spalin. To prawda najbardziej optymalnym rozwiązaniem byłoby zamontowanie całkowicie przelotowego układu wydechowego ( bez żadnych tłumików) tak jak jest to w samolotach albo w bolidach F1. Ale nawet w takim przypadku ogromne znaczenie ma długość całego układu , średnica , a nawet tak jakby się wydawało nie istotne czynniki jak grubość ścianki rury czy materiał z jakiego jest zbudowana.
Najprościej wytłumaczyć to na przykładzie głośnika. Jak zamontujesz inną membranę niż seryjna ( większą , mniejszą , czy też np za ciężką albo za lekką ) głośnik będzie charczał a nie grał.
Tak samo jest z tłumikami w układzie wydechowym. Mimo ze są elementem teoretycznie zbędnym dla prawidłowej pracy układu, jednak muszą być zamontowane ze względu na głośność wydechu. A inżynierowie ,którzy je projektują muszą znaleźć optymalne (pośrednie) rozwiązanie pomiędzy ograniczeniem hałasu a dynamika silnika. Zwykle szala przechyla się na korzyść cichszych układów wydechowych niż optymalnej pracy silnika.
Montując tłumik sportowy ale równocześnie DEDYKOWANY dla danego modelu auta, powodujesz zwiększenie dynamiki pracy silnika kosztem wzrostu hałasu.
Natomiast montując tzw. tłumik uniwersalny najczęściej powodujesz utrate dynamiki jak również wzrost hałasu.
Mam nadzieje ze wystarczająco wyczerpałem temat |
_________________ http://www.youtube.com/watch?v=8mqb-atsy_w
^ mój kliperek ^ Historia: L300 1G - L300 2G - Lancer - Eclipse - MSS
 |
|
|
|
 |
margan1983 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2007, 22:20
|
|
|
no niewiem ja u zony w bmw 320 zamontowalem "uniwersalny tlumik" sportowy i jest MOIM zdaniem leprzy dzwiek i wyraznie leprze zachowanie samochodu a w moim eclipse 1g mam takze zamiar zalozyc podobny sportowy tlumik i jestem pewny ze mi niezaszkodzi. moze mam takie szczescie ze nietrace na "mocy" ??? |
|
|
|
 |
|