Przesunięty przez: witek.w-wa 07-12-2007, 01:48 |
3000Gt = Sonata 3.0v6 Pytanie |
Autor |
Wiadomość |
Pele [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2007, 16:44 3000Gt = Sonata 3.0v6 Pytanie
|
|
|
mam taki problem... ma hyundai-a sonate z silnikiem 3.0v6 12V wszystko na ziemi i niebie wskazuje ze to silnik z Mitsu... i teraz czas na moje pytanie czy moja skrzynia biegow automat podejdzie do 3000GT z 1993 roku.. bo mam takie do kupienia ale z zajechana skrzynia i chcial bym wiedzie cczy to jest to sammo. czy da sie podlaczyc...
Bede wdzieczny za odpowiedz tylko tutaj moge uzyskac informacje poniewaz w internecie nic nie znalazlem.. i podejzewam ze pierwszy wpadłem na taki pomysl...
Pozdrawiam Serdecznie Pele |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2007, 19:04
|
|
|
Pele napisał/a: | ma hyundai-a sonate z silnikiem 3.0v6 12V wszystko na ziemi i niebie wskazuje ze to silnik z Mitsu... | zgadza sie
Pele napisał/a: | teraz czas na moje pytanie czy moja skrzynia biegow automat podejdzie do 3000GT z 1993 roku.. bo mam takie do kupienia ale z zajechana skrzynia i chcial bym wiedzie cczy to jest to sammo. czy da sie podlaczyc... | 3000GT SL jak zgaduje czy to 165KM jeszcze wolniejsze?
Service manual do 3000GT jest do sciagniecia z dzialu downloads. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Pele [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2007, 19:47
|
|
|
Czyli wychodzi na to ze ta skrzynia tam pasi... No TO swietnie
To wersja Kanadyjska wszystko wskazuje na to ze to 165koni.. ale 3000GT do ktorego chce ta skrzynie przelozyc posiada 224konie czy to nie problem.. wydaje mi sie ze skrzynia jest na tyle skastrułowana ze powinna wytrzymac taka moc... |
Ostatnio zmieniony przez Pele 22-06-2007, 19:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2007, 19:48
|
|
|
Pele, ja nie potwierdzam - zajrzyj do service manuala |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Pele [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2007, 20:45
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Pele, ja nie potwierdzam - zajrzyj do service manuala |
Mozecie mi pomoz to sprawdzic bo troche mam jeszce problemy w bieganiu po forum |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2007, 22:24
|
|
|
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=3450 |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
GR44Z [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2007, 02:05
|
|
|
Pele napisał/a: | To wersja Kanadyjska wszystko wskazuje na to ze to 165koni.. ale 3000GT do ktorego chce ta skrzynie przelozyc posiada 224konie czy to nie problem.. wydaje mi sie ze skrzynia jest na tyle skastrułowana ze powinna wytrzymac taka moc... |
Skrzynie nie niszczą się od mocy, tylko od momentu obrotowego. Musisz sprawdzić ile niutonometrów generują oba silniki. Prawdopodobnie wartość będzie zbliżona (będzie to poniżej 300Nm) w większym stopniu niż wskazywałaby na to różnica w mocy maxymalnej.
Problem może się pojawić ze zgraniem charakterystyki skrzyni/doborze przełożeń w stosunku do silnika, jednak nie jest to takie istotne w normalnym użytkowaniu.
Aha, pozostaje jeszcze sprawa wiarygodności wskazań prędkościomierza.
Pozdrawiam. |
|
|
|
 |
Pele [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2007, 17:29
|
|
|
Dzieki bardzo za pomoc... no mało kto chce sie tego podjac... zastanawiam sie nad sensem takiego przeszczepu... Moze mojej sonacie zafunduje te 40koni wiecej... jak moj zdławiony silniczek podkrecic do poziomu 224konie...
Dzieki za odpowiedzi |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 24-06-2007, 10:39
|
|
|
224 konie ma DOHC 24v, a Twój z tego co pamiętam so to SOHC 12v, więc "podkręcanie" nie wchodzi w rachubę |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
Pele [Usunięty]
|
Wysłany: 24-06-2007, 14:25
|
|
|
Bartek napisał/a: | 224 konie ma DOHC 24v, a Twój z tego co pamiętam so to SOHC 12v, więc "podkręcanie" nie wchodzi w rachubę |
Moge poprosic o wiecej konkretow |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2007, 18:29
|
|
|
3,0 V6 12V SOHC - oznacza silnik 3 litrowy w ukladzie V szesciocylindrowy 12 zaworow czyli po 2 na cylinder i pojedynczy walek rozrzadu w glowicy. W kazdej glowicy.
3,0 V6 24V DOHC - oznacza silnik 3 litrowy w ukladzie V szesciocylindrowy 24 zawory czyli po 4 na cylinder i po dwa walki rozrzadu w glowicy. W kazdej glowicy. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Pele [Usunięty]
|
Wysłany: 24-06-2007, 18:44
|
|
|
Ale mi chodzi dlaczego tego silnika nie warto tuningowac.... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2007, 18:56
|
|
|
Pele napisał/a: | Ale mi chodzi dlaczego tego silnika nie warto tuningowac.... |
Alez warto - tyle, ze wydasz na to wor kasy a efekt i tak niebedzie tak fajny jak przeszczep na DOHC. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 24-06-2007, 23:22
|
|
|
Cytat: | 3,0 V6 12V SOHC - oznacza silnik 3 litrowy w ukladzie V szesciocylindrowy 12 zaworow czyli po 2 na cylinder i pojedynczy walek rozrzadu w glowicy. W kazdej glowicy. |
Silnik sonaty ma chyba inny rodzaj dolotu i jego parametry przedstawiają się dość biednie w porównaniu z tym co ma 3000GT lub chociażby Sigma (lub Diamante):
moc: 105 KW (145 km) @ 5000 moment 229 @ 2500
Cytat: | 3,0 V6 24V DOHC - oznacza silnik 3 litrowy w ukladzie V szesciocylindrowy 24 zawory czyli po 4 na cylinder i po dwa walki rozrzadu w glowicy. W kazdej glowicy. |
moc 166 KW (225 km) @ 6000 moment 275 @ 4500 3000GT
moc 151 KW (205 km) @ 6000 moment 272 @ 3000 Sigma
Ponadto wydaje mi się że Silniki montowane w Sonatach miały słabsze tłoki i wał korobowy.
Jeśli chcesz więcej mocy to pomyśl o silniku 24V od 3000GT lub Mitsubishi Sigma.
Sam szczerze mówiąc jestem fanem Sonaty (model 89-93) i myślałem jak tu wykorzystać zapasowy silnik od Sigmy
Odnośnie skrzyń to w Sonacie była stosowana skrzynia KM177 (chyba jest znana też jako F4A23) a w 3000GT F4A33.Są podobne i powinny pasować ale nie są identyczne, z tego co wiem F4A33 jest przystosowana do przenoszenia trochę większego momentu obrotowego
[ Dodano: 24-06-2007, 23:34 ]
Pele napisał/a: | mam taki problem... ma hyundai-a sonate z silnikiem 3.0v6 12V wszystko na ziemi i niebie wskazuje ze to silnik z Mitsu... i teraz czas na moje pytanie czy moja skrzynia biegow automat podejdzie do 3000GT z 1993 roku.. bo mam takie do kupienia ale z zajechana skrzynia i chcial bym wiedzie cczy to jest to sammo. czy da sie podlaczyc...
Bede wdzieczny za odpowiedz tylko tutaj moge uzyskac informacje poniewaz w internecie nic nie znalazlem.. i podejzewam ze pierwszy wpadłem na taki pomysl...
Pozdrawiam Serdecznie Pele |
Jeśli zalezy Ci na tym 3000GT to poszukaj skrzynki od Sigmy - tych jest znacznie więcej a skrzynie które były tam montowane są takie same - trzeba tylko zwrócić uwagę na rocznik.
W razie pytań pisz - sam jakiś czas temu przerabiałem temat polowania na skrzynke |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 24-06-2007, 23:59
|
|
|
No i brawo - konkretna odpowiedz i poprosze o POMOGL dla przedmowcy. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
|