Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9TD] Dymek po przygazówce i inne problemy
Autor Wiadomość
ntr
[Usunięty]

Wysłany: 15-09-2007, 00:37   [Cari 1.9TD] Dymek po przygazówce i inne problemy

Cześć wszystkim!
Od niedawna jestem posiadaczem Carismy GL 1,9TD z 2000r. z przebiegiem ok. 190tys.

Jest to mój pierwszy diesel i chciałem skonsultować z Wami parę potencjalnych problemów, jakie mogę mieć z autem, licząc na Wasze porady. Z góry dziękuję za odpowiedź i wyrozumiałość, jeśli tematy już były poruszane na forum (nie udało mi się odnaleźć).

Do rzeczy:
1) Rano muszę 2 razy podgrzewać świece, lub dodawać lekko gazu przez pierwsze 10-15sekund po odpaleniu inaczej potrafi zgasnąć i czasem przerywa. Po ok. 20sek - pracuje równo. Mieszkam w Dublinie i póki co mniej niż 10-15stopni jeszcze nie było.
2) podczas pracy silnika słychać równomierne stukanie, bardzo ciche w tle dieslowskiego klekotu. W benzynie czegoś takiego nigdy nie miałem. Zwiększa się w miarę zwiększania obrotów, tyle że przy wyższych zlewa się z klekotem silnika.
3) jak robię przygazówkę na zimnym silniku (dla testów, nie mam tego w zwyczaju) to przy schodzeniu z obrotów pojawia się biały (a może niebieski dymek). Na luzie spaliny bezbarwne, przy dodawaniu gazu też, tylko po odpuszczeniu (po gwałtownym dodaniu gazu uprzednio) pojawia się ten dymek, który staje się coraz mniejszy w miarę nagrzania się silnika.
4) przy zimnym silniku, gdy wchodzę w okolice załączania się turbiny (2,5k) z przodu tak jakby zaraz za deską słychać pykanie, jakby jakieś kamyczki uderzały o lakier - bardzo dziwny dźwięk, domniemam, że to coś z turbiną, ale po nagrzaniu się, pracuje ładnie i cicho. Póki co staram się przez pierwsze pare km zmieniać przy 2,5k. Zwykle zresztą też nie ciągnę go wyżej niż 3tys.

Autem planuję na Święta przyjechać do Polski, tak więc chciałbym bezproblemowo pokonać te 5tys km w obie strony i zawczasu naprawić wszystkie usterki..
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 16-09-2007, 22:56   

ad1.) Sprawdz świece żarowe, czasami wystarczy że jedna nie grzeje i silnik duuużo gorzej pali najlepiej miernikiem omomierzem jeśli świeca ma przerwę miernik nic nie wskazuje to świeca uszkodzona, a gaśnięcie może powodować cofając e się paliwo do baku. Podpompuj ręczną pomką przed pierwszym odpaleniem (pompka jest na filtrze paliwa pod skrzynką z bezpiecznikami blisko szyby po stronie kierowcy). Jeśli odpali normalnie i nie będzie przerywał to wymień zaworek w pompce (obudowie filtra paliwa) lub załóż drugi dodatkowy nawet taką "gruszkę" na węża paliwowego patrząc od baku przed filtrem paliwa.
ad2.) stuki mogą być spowodowane nieodpowiednimi luzami zaworowymi. Regulację najlepiej zlecić dobremu mechanikowi (chyba że sam nim jesteś i masz odpowiednie narzędzia) gdyż reguluje się je płytkami
ad3.)powodem dymienia przy spadaniu z obrotów najczęściej są uszczelniacze zaworowe, przy okazji regulacji luzów na zaworach możesz je wymienić przy jednym rozbieraniu rozrządu.
co do pykania to nie wiem co to może być. Pozdrawiam i powodzenia
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
ntr
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2007, 00:04   

Dzięki serdeczne za odpowiedź.. Czyli jednak bez wizyty u mechanika się nie obejdzie :(
A co do punktu 3) i dymienia, to czy nie może to być objaw padającego turbo? Te dziwne dźwięki (wg mnie takie pykanie, wg. żony "bombelkowanie") pojawiają się tylko pow. 2,5tys szczególnie na zimnym silniku.. Staram się oczywiście jeździć poniżej 2,5tys póki auto nie złapie temperatury, ale czasem przy zmianie pasa słychać.

Ile może kosztować nowe turbo? Czy ten silnik jest identyczny jak montowane w Renaultach? Czy turbo jest takie samo i będzie pasować?
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 19-09-2007, 16:29   

Tak silnik jest ten sam co w renówkach (meganka, laguna) oznaczany F8QT turbo więc powinno pasować. Nowe będzie raczej drogie nie chcę rzucać kwotami ale pewnie 1000 PLN to lekko. A może je zregenerować? Wiem że to już nie to samo ale troche taniej. W Polsce regeneracja turbiny to ok 500-600 PLN a jak dobrze zrobiona to długo wytrzyma. Zostaje jeszcze używka ale to już trzeba dobrze sprawdzić przed zakupem. Dobrze by też było sprawdzić je (turbo) zanim wymienisz żeby nie wymienić dobre na nowe :D
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.