Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Lantra j-1] silnik umarł... brak zaplonu
Autor Wiadomość
grzesik1
[Usunięty]

Wysłany: 14-12-2007, 19:43   [Lantra j-1] silnik umarł... brak zaplonu

Witam wszystkich

Dzisiaj po prawie 20000km bezproblemowej jazdy moja lantra umarła, tzn zgasła w drodze do pracy i juz nie chce zapalic:

a było to tak...

rano odpalilem auto chwile pochodzilo na benzynce... potem przelaczylem auto na gaz i w droge(zwykła instalacja palnikowa)
podczas jazdy (na lpg)ok 80km/h auto nagle przełączyło sie na benzynę poczym zgasło i tak zakończyła sie moja jazda:(

Co sie dzieje z autem:
po pierwsze tak jak napisalem auto nie chce zapalic
2. nie moge przełączyć go na gaz bo po przełączeniu przełącznikiem na lpg po ok 2sek automatycznie włacza sie benzyna
...nie musze nawet kręcić rozrusznikiem.
3. sprawdzalem palmtopem kody błędów... żaden nie występuje
4. wtryskiwacze otwieraja sie, a świeca jest mokra czyli wszystko wskazuje na brak iskry

pytania
jak moge skutecznie sprawdzić cewke zapłonową
co powienienem jeszcze sprawdzic i w jaki sposób(w warunkach domowych)

prosze o pomoc

silnik to 4g15 z colta czyli 1,5GLSi
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 15-12-2007, 10:34   

silnik raczej nie umarł ale ale układ zapłonowy;
jeżeli masz omomierz to zmierz oporność na cewce - oczywiście klucz w stacyjce musi być na OFF
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
grzesik1
[Usunięty]

Wysłany: 15-12-2007, 15:13   

miedzy + i - jest 0,8 ; 0,9 Ohm
na wyjsciu 11,7 Ohm
 
 
Maryjon 
Forumowicz

Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 201
Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
Wysłany: 15-12-2007, 23:35   

A iskra wogóle jest? Sprawdzałeś?
Sprawdzasz na wykręconej świecy.

Podaj też więcej danych silnika 4G15 było kilka odmian.
Różniły się też instalacją elektryczną.
_________________
Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991
 
 
 
grzesik1
[Usunięty]

Wysłany: 16-12-2007, 16:12   

iskry nie było
przyczyna znaleziona okazało sie że padł Tranzystor mocy
w moim silniku przykrecony jest do kolektora dolotowego obok cewki zaplonowej.

czego sie nauczylem:)

przedewszystkim nie tracić nadziei i myśleć...
u mnie pokazywaly sie obroty silnika w palmtopie i otwieraly sie wtryskiwacze wiec aparat zapłonowy można bylo odrazu wykluczyc, cewke sprawdzilem i okazala sie sprawna wiec nie pozostalo nic innego jak tranzystor

dzieki za pomoc szczególnie karolowi208
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.