 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Lantra j-1] silnik umarł... brak zaplonu |
Autor |
Wiadomość |
grzesik1 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-12-2007, 19:43 [Lantra j-1] silnik umarł... brak zaplonu
|
|
|
Witam wszystkich
Dzisiaj po prawie 20000km bezproblemowej jazdy moja lantra umarła, tzn zgasła w drodze do pracy i juz nie chce zapalic:
a było to tak...
rano odpalilem auto chwile pochodzilo na benzynce... potem przelaczylem auto na gaz i w droge(zwykła instalacja palnikowa)
podczas jazdy (na lpg)ok 80km/h auto nagle przełączyło sie na benzynę poczym zgasło i tak zakończyła sie moja jazda:(
Co sie dzieje z autem:
po pierwsze tak jak napisalem auto nie chce zapalic
2. nie moge przełączyć go na gaz bo po przełączeniu przełącznikiem na lpg po ok 2sek automatycznie włacza sie benzyna
...nie musze nawet kręcić rozrusznikiem.
3. sprawdzalem palmtopem kody błędów... żaden nie występuje
4. wtryskiwacze otwieraja sie, a świeca jest mokra czyli wszystko wskazuje na brak iskry
pytania
jak moge skutecznie sprawdzić cewke zapłonową
co powienienem jeszcze sprawdzic i w jaki sposób(w warunkach domowych)
prosze o pomoc
silnik to 4g15 z colta czyli 1,5GLSi |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 15-12-2007, 10:34
|
|
|
silnik raczej nie umarł ale ale układ zapłonowy;
jeżeli masz omomierz to zmierz oporność na cewce - oczywiście klucz w stacyjce musi być na OFF |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
grzesik1 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-12-2007, 15:13
|
|
|
miedzy + i - jest 0,8 ; 0,9 Ohm
na wyjsciu 11,7 Ohm |
|
|
|
 |
Maryjon
Forumowicz
Auto: MSR99 2.0 Colt1.3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 04 Maj 2005 Posty: 201 Skąd: W-wa (Ostrowiec Św.)
|
Wysłany: 15-12-2007, 23:35
|
|
|
A iskra wogóle jest? Sprawdzałeś?
Sprawdzasz na wykręconej świecy.
Podaj też więcej danych silnika 4G15 było kilka odmian.
Różniły się też instalacją elektryczną. |
_________________ Pozdro
M.
MSR 2.0 1999
Colt 1.3 2000
Było
Lancer 1.5 GLi 1991 |
|
|
|
 |
grzesik1 [Usunięty]
|
Wysłany: 16-12-2007, 16:12
|
|
|
iskry nie było
przyczyna znaleziona okazało sie że padł Tranzystor mocy
w moim silniku przykrecony jest do kolektora dolotowego obok cewki zaplonowej.
czego sie nauczylem:)
przedewszystkim nie tracić nadziei i myśleć...
u mnie pokazywaly sie obroty silnika w palmtopie i otwieraly sie wtryskiwacze wiec aparat zapłonowy można bylo odrazu wykluczyc, cewke sprawdzilem i okazala sie sprawna wiec nie pozostalo nic innego jak tranzystor
dzieki za pomoc szczególnie karolowi208 |
|
|
|
 |
|
|