 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] Nieprawidłowe wskazania obrotomierza |
Autor |
Wiadomość |
baranina
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2010 Posty: 3 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 12-03-2010, 09:01 [Cari 1.8 GDI] Nieprawidłowe wskazania obrotomierza
|
|
|
Witam!
Od niedawna jestem posiadaczem Carismy z silnikiem 1.8 GDI 98'. I mam pytanie odnośnie obrotomierza, który po przekręceniu kluczyka w stacyjce odrazu "wskakuje" na wartość 1500 obr.(oczywiście jeszcze silnik nie jest uruchomiony). Natomiast po uruchomieniu silnik pracuje "normalnie" i wskazówka obrotomierza reaguje na każde dodanie gazu, z tym mankamentem, że jakby "0" jest przesunięte na wartość 1500 obrotów(na wolnych obrotach pokazuje ok. 2000, a silnik pracuje jakby wyraźnie miał nie więcej jak 500-900 obr.):/ Niby nie przeszkadza, ale chciałem zapytać, czy ktoś już przerabiał to u siebie i czy pomoże wymiana obrotomierza? Reset komp. nie pomógł. Przeczyszczenie gniazd pod obrotomierzem i prędkościomierzem też. Wskazówka obrotomierza jest prawidłowo osadzona i trzyma się raczej mocno reszty mechanizmu. Więcej pomysłów nie mam:/ |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 12-03-2010, 09:52
|
|
|
Podejrzewam, że ktoś demontował licznik i po prostu źle założył wskazówkę.
Musisz rozebrać licznik, zdjąć plexe i na rozgrzanym silniku przy ustalonych obrotach założyć z powrotem wskazówkę na miejsce jakieś 800 obr. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
baranina
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2010 Posty: 3 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 13-03-2010, 23:41
|
|
|
Dzięki za poradę, jednak raczej taką możliwość wykluczam, gdyż na samym początku czasami dobrze wskazywał i pokazywał zawyżone obroty tylko jak miał kaprys. Teraz dopiero od ok. 3 tyg. cały czas pokazuje od 1500obr. I jeszcze coś dziwnego zauważyłem jeśli chodzi o wskazania: jak dodam gazu to do 4000obr wskazówka przechodzi płynnie, a od ok. 4000obr. przeskakuje odrazu do 5 tysięcy. Tyle tylko, że jeśli przekłamuje wg. skali, że 1500obr.=0 to przy 4000obr. powinno być 2500 obr., a silnik wyje jakby miał z 5000obr.-6000obr.! Dalej nie gazuje, gdyż nie znam jeszcze aż tak dobrze pracy tego silnika. Wydaje się, że wskazówka nie może osiągnąć czerwonego pola, więc raczej nie jest przeskalowany. |
|
|
|
 |
Saqu
Mitsumaniak

Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy Dołączył: 28 Mar 2009 Posty: 2233 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 14-03-2010, 12:08
|
|
|
Jak rozgrzejesz silnik to możesz go troche przygazować, na czerwone pole jak wejdzie wskazówka, to przy około 7,1k obrotów silnik zacznie się tak jak by dławić i zacznie się trząść samochód |
|
|
|
 |
baranina
Nowy Forumowicz
Auto: Carisma 1.8 GDI 98'
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 09 Mar 2010 Posty: 3 Skąd: Opoczno
|
Wysłany: 15-03-2010, 19:35
|
|
|
Sprawdzałem obrotomierz na maksymalnych obrotach i wskazówka zachowuje się tak, że do 4000obr. idzie równo, a potem nagle w ułamkach sekund wskakuje na 7000 obr. Więc myślę, że zaryzykuje i kupię używany licznik na allegro. Jak pomoże wymiana to napiszę, a jak nie to będę dalej prosił o pomoc w rozwiązaniu problemu.
[ Dodano: 17-03-2010, 19:42 ]
Dziś zamontowałem inny obrotomierz i już jest wszystko ok, więc jednak stary był uszkodzony. Dla zainteresowanych podpowiem, że zegary z Angielskiej wersji pasują do europejskiej. Jedyna różnica to komputer podający wskazania w milach i tarcza prędkościomierza(ale wystarczy podmienić tarczę). Polecam taki zakup, gdyż kompletne zegary do angielskiej wersji kupiłem już za 30 zł! Jeśli chodzi o wymianę to jest banalnie prosta i sprowadza się do odkręcenia 5 śrubek śmiało można także wymontować np. tylko sam prędkościomierz lub obrotomierz(3 śrubki do odkręcenia), itd. Oczywiście piszę tu o wersji elektronicznej, gdzie pod konsolą z zegarami są tylko 2 wtyczki.
Dzięki wszystkim zainteresowanym za chęć pomocy,
pozdrawiam |
|
|
|
 |
|
|