Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Duże spalanie - wtryskiwacze?
Autor Wiadomość
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 26-09-2007, 19:57   Duże spalanie - wtryskiwacze?

Czy da się jakoś zdiagnozować bez rozbierania silnika czy wtryskiwacze przypadkiem nie działają nieprawidłowo? Auto mi jakoś dużo pali, dokładnie nie wiem ile, ale moim zdaniem strzałka na wskaźniku paliwa spada dużo za szybko. Patrząc po wskaźniku to na 15 litrach przejechałem raptem około 80 kilometrów. Fakt, że moja jazda jest bardzo nieekonomiczna bo jadę odcinek około 2,5 km i gaszę auto, do tego w mieście. 1/3 drogi to jeszcze jazda na ssaniu bo nie pali się kontrolka GDI, ale coś i tak wydaje mi się to spalanie za duże. Komputer pokazuje 11 litrów, ale to chyba nie ma się tym co sugerować. W przyszłym tygodniu mają mi jeszcze sprawdzić sondę lambda, ale Check Engine się nie świeci więc chyba jest OK. Czy jakaś zła praca wtryskiwaczy może dawać takie skutki bez żadnych dodatkowych efektów?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 26-09-2007, 20:02   

Moomin - mnie po mieście średnio 12 literków idzie i nie narzekam :) - krótkie żabie skoki to wysokie spalanie niestety i nic na to nie poradzisz - coraz zimniej więc coraz dłużej silnik się rozgrzewa - zima idzie więc spalanie podskoczy. Lambdę nie zaszkodzi sprawdzić ale nie liczył bym na zbyt wiele. Potrenuj jednostajną jazdę z lekkim odpuszczaniem gazu aż do zapalenia ECO.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Sebancisz
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2007, 20:13   

Akurat nie mam GDI ale spalanie u mnie w mieście to ok 10l. W zeszłym roku nagle zaczoł palić 15l . Okazało się że mam przepalony i nieszczelny (elastyczny łącznik wydechu). Czujniki dostawały jakiś zły sygnał i tak dawkowały paliwo że spalanie było spore. Po wymianie znów wszystko jest OK. Warto sprawdzić.
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 26-09-2007, 21:04   

saphire napisał/a:
Moomin - mnie po mieście średnio 12 literków idzie i nie narzekam :) - krótkie żabie skoki to wysokie spalanie niestety i nic na to nie poradzisz - coraz zimniej więc coraz dłużej silnik się rozgrzewa - zima idzie więc spalanie podskoczy. Lambdę nie zaszkodzi sprawdzić ale nie liczył bym na zbyt wiele. Potrenuj jednostajną jazdę z lekkim odpuszczaniem gazu aż do zapalenia ECO.

ECO to mi się pali prawie cały czas, jeżdżę bardzo spokojnie. Nie wykluczam, że on tak ma, ale chcę się upewnić. Gdyby to było to 12 to nic bym nie mówił, ale mi się wydaje, że jest więcej.

[ Dodano: 26-09-2007, 21:05 ]
Sebancisz napisał/a:
Akurat nie mam GDI ale spalanie u mnie w mieście to ok 10l. W zeszłym roku nagle zaczoł palić 15l . Okazało się że mam przepalony i nieszczelny (elastyczny łącznik wydechu). Czujniki dostawały jakiś zły sygnał i tak dawkowały paliwo że spalanie było spore. Po wymianie znów wszystko jest OK. Warto sprawdzić.

Ok, przyjrzę się temu, dzięki za sugestię. Czy to jest ten łącznik przy pierwszym tłumiku? Bo jeśli tak to tam rzeczywiście coś się dzieje. Na podłodze w garażu jest w tym miejscu rdzawy pył i byliśmy jakiś czas temu u tłumikarza żeby to sprawdzić - jakaś tam obrączka metalowa się sypie, ale powiedział, że to nic poważnego.
 
 
Zbigniew
[Usunięty]

Wysłany: 26-09-2007, 21:15   

Pozwolę włączyć się do dyskusji z pytaniem
czy w 1.8 gdi przed liftem (1999) też jest kontrolka eco, jeśli tak to gdzie jej szukać?
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 26-09-2007, 21:19   

Zbigniew napisał/a:
Pozwolę włączyć się do dyskusji z pytaniem
czy w 1.8 gdi przed liftem (1999) też jest kontrolka eco, jeśli tak to gdzie jej szukać?

Nie ma.
 
 
heckler
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2007, 13:38   

Nie wiem jak Wy jeżdzicie,ale ja moją poprzednią GDI jezdząc po Sląskich zakorkowanych miastach NIGDY nie miałem więcej na wskazaniu kompa jak 8,1L.Dodam że przez ponad 6 lat uzytkowałem autko i tylko 1 raz czyściłem przepustnice,wymieniłem rozrząd i tarcze = klocki przód.Przy sprzedazy na liczniku było prawie 130tyś.A tu piszecie o jakiś 12-15 L.to jakiś koszmar!!Kiedyś miałem Eskorta i on tak palił,to go sprzedałem i byłem heppy :lol: .
 
 
arekp 
Mitsumaniak


Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 2784
Skąd: jestem z miasta
Wysłany: 27-09-2007, 13:49   

Moomin, zamiast zgadywać po wskaźnikach ile spala zalej do pełna, przejeździj zbiornik i zalej ponownie. Komputer w większości przypadków pokazuje wynik ~1l zniekształcony, a ocena po wskazówce to już w ogóle pomyłka.

Do tego zwróć uwagę na paliwo, zmień stację ... od zawsze wiadomo, że GDI nie lubi zupy.
_________________
odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 27-09-2007, 14:18   

heckler napisał/a:
Nie wiem jak Wy jeżdzicie,ale ja moją poprzednią GDI jezdząc po Sląskich zakorkowanych miastach NIGDY nie miałem więcej na wskazaniu kompa jak 8,1L.Dodam że przez ponad 6 lat uzytkowałem autko i tylko 1 raz czyściłem przepustnice,wymieniłem rozrząd i tarcze = klocki przód.Przy sprzedazy na liczniku było prawie 130tyś.A tu piszecie o jakiś 12-15 L.to jakiś koszmar!!Kiedyś miałem Eskorta i on tak palił,to go sprzedałem i byłem heppy :lol: .

Tylko zwróć uwagę na to, że i ja i Saphire mamy automaty, a to trochę zmienia postać rzeczy. Poza tym, jak mi powiedział mechanik klubowy, na to co pokazuje komputer nie ma co patrzeć. Wątpię żeby to co pokazywał Ci komputer było prawdą.

[ Dodano: 27-09-2007, 14:19 ]
arekp napisał/a:
Moomin, zamiast zgadywać po wskaźnikach ile spala zalej do pełna, przejeździj zbiornik i zalej ponownie. Komputer w większości przypadków pokazuje wynik ~1l zniekształcony, a ocena po wskazówce to już w ogóle pomyłka.

Do tego zwróć uwagę na paliwo, zmień stację ... od zawsze wiadomo, że GDI nie lubi zupy.

Tak zrobię, niech mi tylko tą lambdę jeszcze sprawdzą. A tankuje w Shellu więc chyba powinno być OK.
 
 
arekp 
Mitsumaniak


Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 2784
Skąd: jestem z miasta
Wysłany: 27-09-2007, 15:23   

Moomin napisał/a:
A tankuje w Shellu więc chyba powinno być OK.


Powiem Ci tak, przez praktycznie cały okres od stycznia 2005 jak ściągnąłem auto wlewałem Shella. Do zeszłego miesiąca, kiedy to znajomi uruchomili stację Lotosu ... spalanie spadło o 1,5l/100km w mieście do 9,4l przy jeździe dynamicznej lub 9,8l przy deptaniu ile się dało.

Od znajomych, którzy są właścicielem stacji wiem, że konkurencyjny Shell paliwo bierze też z Lotosu - z dokładnie tego samego miejsca - i weź tu teraz bądź mądry i ufaj jakości Shell, skoro aż taka różnica wyszła. Do tego kolejnych dwóch klubowiczów potwierdziło dużo niższe spalanie po zalaniu tego paliwa - nie zapominając o tym, że jest ono dodatkowo tańsze (Szczecin) niż Shell.
_________________
odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 27-09-2007, 15:46   

arekp napisał/a:
Moomin napisał/a:
A tankuje w Shellu więc chyba powinno być OK.


Powiem Ci tak, przez praktycznie cały okres od stycznia 2005 jak ściągnąłem auto wlewałem Shella. Do zeszłego miesiąca, kiedy to znajomi uruchomili stację Lotosu ... spalanie spadło o 1,5l/100km w mieście do 9,4l przy jeździe dynamicznej lub 9,8l przy deptaniu ile się dało.

Od znajomych, którzy są właścicielem stacji wiem, że konkurencyjny Shell paliwo bierze też z Lotosu - z dokładnie tego samego miejsca - i weź tu teraz bądź mądry i ufaj jakości Shell, skoro aż taka różnica wyszła. Do tego kolejnych dwóch klubowiczów potwierdziło dużo niższe spalanie po zalaniu tego paliwa - nie zapominając o tym, że jest ono dodatkowo tańsze (Szczecin) niż Shell.

OK, spróbuję też innego paliwa.
Ale czy ktoś może powiedzieć jak zachowuje się auto z wadliwie działającym wtryskiwaczem/wtryskiwaczami? Chciałbym to móc wykluczyć. Czy komputer pokazałby jakiś błąd? Czy dobrze wnioskuję, że auto kopciłoby na czarno przez zbyt bogatą mieszankę?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-09-2007, 17:22   

Moomin napisał/a:
Czy dobrze wnioskuję, że auto kopciłoby na czarno przez zbyt bogatą mieszankę?

Tylko gdy masz niesprawny kat - jak ten jest OK to nadmiar paliwa dopali się właśnie w nim.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 27-09-2007, 17:29   

saphire napisał/a:
Moomin napisał/a:
Czy dobrze wnioskuję, że auto kopciłoby na czarno przez zbyt bogatą mieszankę?

Tylko gdy masz niesprawny kat - jak ten jest OK to nadmiar paliwa dopali się właśnie w nim.

A co z komputerem? Patrzę na kody błędów i każdy wtryskiwacz ma własny obwód i kod błędu więc gdyby coś się działo chyba zapaliłoby się Check Engine?
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 27-09-2007, 17:33   

heckler napisał/a:
Nie wiem jak Wy jeżdzicie,ale ja moją poprzednią GDI jezdząc po Sląskich zakorkowanych miastach NIGDY nie miałem więcej na wskazaniu kompa jak 8,1L. A tu piszecie o jakiś 12-15 L.to jakiś koszmar!!Kiedyś miałem Eskorta i on tak palił,to go sprzedałem i byłem heppy :lol: .


Takie korki jak są na Śląsku to u mnie są wieczorami poza szczytem :P :P :P a gwarantuję ci że jak byś trafił na to co się teraz u mnie dzieje (nieustanny korek i remonty dróg) to nie zszedł byś poniżej dychy nawet Carismą 1.6 z delikatną jazda na manualu :badgrin: a jak Moomin już wspominał my mamy AUTOMATY więc od razu extra +1 litr no i klima to kolejny więc leciutko wychodzi 12 :twisted:

Akuratnie jakoś tak się składa że ostatnie tankowania z jazdy po mieście tak mi wychodzą (od najstarszego do najmłodszego) 13.33; 11.26; 12.27; 12.51; 11.82;
Fakt że mam dość ciężka nogę a i przebiegi rzędu 7km do pracy i tyle samo do domu trwające w korku nieraz i 45 minut nie nastrajają optymistycznie w kwestii spalania :badgrin: :badgrin: :badgrin:

[ Dodano: 27-09-2007, 17:40 ]
Moomin napisał/a:
A co z komputerem? Patrzę na kody błędów i każdy wtryskiwacz ma własny obwód i kod błędu więc gdyby coś się działo chyba zapaliłoby się Check Engine?


Owszem gdyby dany wtryskiwacz zdechł całkowicie i np. przepalił się jego obwód. Gdyby któryś lał to ECU nie jest w stanie tego wyłapać, tak samo gdyby się zatkał.

Moim zdaniem szukasz sobie dziury w całym ;p masz automat, ciśnij mocno, lej paliwo i ciesz się wygodną i energiczną jazdą i nie patrz na spalanie. Chcesz jeździć taniej to kup DIDa :-)
Mnie osobiście wychodzi że niezależnie czy cisnę po mieście czy też delikatnie jeżdżę to i tak pali niemal tyle samo. :mrgreen:

GDI to owszem może oszczędne jest ale w jednostajnej jeździe po płaskim bez obciążenia na dużych przebiegach a nie w permanentnym korku po mieście na światłach z automatem i klimą z butem w podłodze gdzie tylko się da i to na dodatek jeszcze po sporych górkach :rolleyes:

BTW. Corsa 1.4 mi tu paliła zawsze ponad dyszkę i to bez klimy :finga: więc co tu porównywać Cari do Corsy - ani wagą ani pojemnością i mocą silnika, ani klimą ani automatem. Pali bo ma palić i tyle. :P
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 27-09-2007, 17:57   

saphire napisał/a:

Moim zdaniem szukasz sobie dziury w całym ;p masz automat, ciśnij mocno, lej paliwo i ciesz się wygodną i energiczną jazdą i nie patrz na spalanie. Chcesz jeździć taniej to kup DIDa :-)
Mnie osobiście wychodzi że niezależnie czy cisnę po mieście czy też delikatnie jeżdżę to i tak pali niemal tyle samo. :mrgreen:

GDI to owszem może oszczędne jest ale w jednostajnej jeździe po płaskim bez obciążenia na dużych przebiegach a nie w permanentnym korku po mieście na światłach z automatem i klimą z butem w podłodze gdzie tylko się da i to na dodatek jeszcze po sporych górkach :rolleyes:


Moźe i tak. :) Chcę się po prostu dowiedzieć czy on tak ma czy coś jest nie do końca sprawne. Pan Michalak jak go zapytałem czy on przypadkiem nie za dużo pali powiedział - to jest właśnie GDI, nie wyszło im to, jest oszczędne jak się jedzie bardzo spokojnie do 100km/h, a w innych sytuacjach to wcale oszczędna nie jest.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.