Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Regulacja czujnika TPS, ewentualnie całej przepustnicy
Autor Wiadomość
pki
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2007, 09:21   Regulacja czujnika TPS, ewentualnie całej przepustnicy

Witam wszystkich serdecznie!

Już kiedyś korzystałem z tego forum, obeszło się bez rejestracji....Ale dziś się zarejestrowałem. Nie znalazłem odpowiedzi w goglach ani szukając tutaj :cry:

Proszę o informację jak prawidłowo wyregulować TPS lub całą przepustnice i TPS.

Silnik V6 3.0 24V w pajero z roku '95.

Wcześniej przestała mi działać regulacja wolnych obrotów, bardzo falował i gasł, po gruntownym czyszczeniu silniczka i całej przepustnicy wolne obroty są idealne, natomiast po kilku sekundach jazdy z bardzo małym gazem następuje szarpnięcie, jak by chciał sobie przejść w tryb biegu jałowego, wychodzi mi na to że TPS powinien zostać przestawiony. Jak wygląda procedura regulacji? Na jakie napięcie go ustawić?

Oczywiście czujnik jest w 100% sprawny, sprawdzałem gruntownie.

Dziękuję i pozdrawiam.

[ Dodano: 03-10-2007, 15:41 ]
OK, sprawę wyjaśniłem sobie sam - może komuś będzie przydatne.

Szczelinomierz 0,65mm wkładamy między śrubę regulacyjną wolnych obrotów a mechanizm połączony z linką gazu. (To tak ja byśmy bardzo minimalnie przycisnęli pedał gazu) Luzujemy TPSa, mierzymy przejście na stykach 3 i 4, ustawiamy go na granicę przeście/przerwa, dokręcamy i gotowe. Napięcie na wyjściu powinno być od 0.4 do 1.0V a dla niektórych modeli 0,48 do 0,52V. U mnie wyszło 0,7V czyli znakomicie mieści się w tym pierwszym przedziale.

Przed tym wszystkim przepustnica powinna być wyregulowana, mi się za bardzo nie chciało bo to bardziej skomplikowane tak więc ustawiłem ją w/g fabrycznej farby na śrubce.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.