 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Regulacja czujnika TPS, ewentualnie całej przepustnicy |
Autor |
Wiadomość |
pki [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2007, 09:21 Regulacja czujnika TPS, ewentualnie całej przepustnicy
|
|
|
Witam wszystkich serdecznie!
Już kiedyś korzystałem z tego forum, obeszło się bez rejestracji....Ale dziś się zarejestrowałem. Nie znalazłem odpowiedzi w goglach ani szukając tutaj
Proszę o informację jak prawidłowo wyregulować TPS lub całą przepustnice i TPS.
Silnik V6 3.0 24V w pajero z roku '95.
Wcześniej przestała mi działać regulacja wolnych obrotów, bardzo falował i gasł, po gruntownym czyszczeniu silniczka i całej przepustnicy wolne obroty są idealne, natomiast po kilku sekundach jazdy z bardzo małym gazem następuje szarpnięcie, jak by chciał sobie przejść w tryb biegu jałowego, wychodzi mi na to że TPS powinien zostać przestawiony. Jak wygląda procedura regulacji? Na jakie napięcie go ustawić?
Oczywiście czujnik jest w 100% sprawny, sprawdzałem gruntownie.
Dziękuję i pozdrawiam.
[ Dodano: 03-10-2007, 15:41 ]
OK, sprawę wyjaśniłem sobie sam - może komuś będzie przydatne.
Szczelinomierz 0,65mm wkładamy między śrubę regulacyjną wolnych obrotów a mechanizm połączony z linką gazu. (To tak ja byśmy bardzo minimalnie przycisnęli pedał gazu) Luzujemy TPSa, mierzymy przejście na stykach 3 i 4, ustawiamy go na granicę przeście/przerwa, dokręcamy i gotowe. Napięcie na wyjściu powinno być od 0.4 do 1.0V a dla niektórych modeli 0,48 do 0,52V. U mnie wyszło 0,7V czyli znakomicie mieści się w tym pierwszym przedziale.
Przed tym wszystkim przepustnica powinna być wyregulowana, mi się za bardzo nie chciało bo to bardziej skomplikowane tak więc ustawiłem ją w/g fabrycznej farby na śrubce. |
|
|
|
 |
|
|