Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8] Tuning CARISMA 1.8 (1996)
Autor Wiadomość
robhelio
[Usunięty]

  Wysłany: 22-06-2007, 15:00   [Cari 1.8] Tuning CARISMA 1.8 (1996)

Po pierwsze jako ze to moj pierwszy post ... Witam! :)

A teraz do konkretów, mam Carisme 1.8 dobrze zakonserwowany (garażowany) rocznik 1996 i chciałem go podrasować, chodzi mi narazie wylacznie o moc. I tu powstaje pytanie jak najefektywniej tego dokonać. Słyszałem że najlepiej i stosunkowo najtaniej na poczatku wymienic mu filtr powietrza na sportowy. Co wy na to? Co da najlepszy efekt?
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-06-2007, 19:17   

robhelio napisał/a:
Słyszałem że najlepiej i stosunkowo najtaniej na poczatku wymienic mu filtr powietrza na sportowy
A gdzie slyszales takie bzdury???

Najlepiej to bedzie wymienic silnik na 1,8 DOHC 140KM z wersji MSX. No ale powodzenia w szukaniu.

Filtry, magnetyzery, eturbo i inne wynalazki daja tyle :arrow: :lol:
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
robhelio
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2007, 10:33   

z tej odpowiedzi wynika ze podniesc mocy sie nie da?! bo albo trzeba wymienic silnik którego nie mozna kupic albo ... no własnie nie ma innej alternatywy?! :?

o filtrach słyszalem w TW Auto (polecam) gdzie robilem wczoraj sprzegło po 160 tyś i przy okazji zagadałem o lekkim tuningu :)
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-06-2007, 12:11   

robhelio napisał/a:
najtaniej na poczatku wymienic mu filtr powietrza na sportowy


bulszit....wymaga to perfekcyjnie zmontowanego zimnego dolotu, to primo, a po drugie użycia renomowanych akcesoriów (wkładka)...jednak zmieni się tylko moment obrotowy, a nie ilość koni, bo przyrost mocy oceniany jest na ok 2-3% przy tolerancji błędu 5%.
Zwykłymi wkładkami to tylko hałas poprawisz
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2007, 13:30   

zawsze mozna jeszcze wlozysz suszare do silnika (turbine) ale koszt takiego tuningu jest zupelnie nie oplacalny, lepiej zmienic auto.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 23-06-2007, 15:31   

arturro napisał/a:
zawsze mozna jeszcze wlozysz suszare do silnika (turbine)

Ten silnik zniesie bardzo delikatne doladowanie.
Lancer GSR z tym silnikiem (DOHC) ma inne korby, tloki itd a nie bardzo chce wytrzymywac podnoszenie cisnienia doladowania - slabe punkty to korbowody, blok i glowica.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 23-06-2007, 15:52   

Hubeeert napisał/a:
Najlepiej to bedzie wymienic silnik na 1,8 DOHC 140KM z wersji MSX. No ale powodzenia w szukaniu.


czyli lepiej kupić od razu MSX, bo oprócz silnika całe przednie zawieszenie i jeszcze innych pare gratów
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Geloo_Jedi
[Usunięty]

Wysłany: 23-06-2007, 23:31   

to msx ma inną zawiechę z przodu??
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 23-06-2007, 23:42   

Może sztywniejsze?
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 24-06-2007, 10:58   

coś kojarzę, że inaczej jest rozwiązana sprawa z wahaczami i resztą....pamiętam, jak kupowałem jakieś graty, to sie pytali czy SOHC czy DOHC, bo są różne...
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 24-06-2007, 15:15   

tak ma inne wahacze z przodu i z tylu poprzeczne
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 25-06-2007, 00:04   

robhelio napisał/a:
Słyszałem że najlepiej i stosunkowo najtaniej na poczatku wymienic mu filtr powietrza na sportowy.

Możesz kupić wkład K&N, co może trochę poprawić moment na dole obrotów. Ja wywaliłem jeszcze tłumik szumów, co dało poprawę w granicach autosugestii, za to podniosło spalanie.
Jeśli chodzi Ci po głowie stożek, to tak jak napisali przedpiścy należy spodziewać się mnóstwa roboty z CAI, dobraniem długości dolotu itp. Żeby to naprawdę coś dało, nie obędzie się pewnie bez smt6. W sumie pewnie z 5(pięć)KM dało by radę wyskrobać. Koszt, żeby było to porządnie zrobione, to pewnie z 500-1000pln + smt+strojenie, jak nie masz o tym pojęcia, i ktoś będzie musiał to zrobić. Piszę oczywiście o stożku K&N. Jeśli masz zamiar wsadzić coś typu hit z allegro o jakości K&N, to lepiej od razu pomaluj silnik na zielono i w pokrzywy odstaw.
Reasumując, jeśli chcesz uzyskać wyraźny przyrost mocy (20-30KM), to taniej wyjdzie Ci kupiś mocniejszy samochód. Jeśli masz zamiar skorzystać z usług firmy, która za kilkaset zł zamontuje ci g...niany stożek i zapewni, że masz teraz 150KM, to i tak będziesz musiał kupić nowy samochód. :mrgreen:
Najlepiej i najprościej będzie moim zdaniem dbać o filtry, oleje, świece i .... cieszyć się z jazdy. 115 KM, to nie taka znów tragedia.
P.S. Tuning Carismy powinien być moim zdaniem rozpoczynany od układu hamulcowego. Już przy seryjnej mocy daje on ciała przy intensywnym używaniu. Tak w kwestii formalnej, i w charakterze przypomnienia, że kunie to nie fszystko. Czasami się jeszcze zatrzymać trzeba.
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
Ostatnio zmieniony przez zwolin 25-06-2007, 06:28, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-06-2007, 00:09   

zwolin napisał/a:
Tuning Carismy powinien być moim zdaniem rozpoczynany od układu hamulcowego.
Swiete slowa. Znam jednego co turbodiesla w Cari chipowal. Zaraz tez tarcze zmienial :D
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
robhelio
[Usunięty]

Wysłany: 25-06-2007, 07:50   

dzięki zwolin za szczegółową odpowiedz, wyleczyłeś mnie z checi podrasowania autka :) ...moze kiedys ten filtr założe ale raczej poźniej niż wcześniej :P
 
 
zwolin 
Forumowicz
baaardzo zły miś ;-)

Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 19 Lut 2007
Posty: 481
Skąd: Wawa Ursus
Wysłany: 25-06-2007, 20:42   

robhelio napisał/a:
dzięki zwolin za szczegółową odpowiedz


Nie ma za co. Ja niestety nie słuchałem takich rad, i mam jeden silnik (nie mitsu) i trochę pln na sumieniu. :D
_________________
Pozdrawiam

Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.