[Cari 1.8] Tuning CARISMA 1.8 (1996) |
Autor |
Wiadomość |
robhelio [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2007, 15:00 [Cari 1.8] Tuning CARISMA 1.8 (1996)
|
|
|
Po pierwsze jako ze to moj pierwszy post ... Witam!
A teraz do konkretów, mam Carisme 1.8 dobrze zakonserwowany (garażowany) rocznik 1996 i chciałem go podrasować, chodzi mi narazie wylacznie o moc. I tu powstaje pytanie jak najefektywniej tego dokonać. Słyszałem że najlepiej i stosunkowo najtaniej na poczatku wymienic mu filtr powietrza na sportowy. Co wy na to? Co da najlepszy efekt? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-06-2007, 19:17
|
|
|
robhelio napisał/a: | Słyszałem że najlepiej i stosunkowo najtaniej na poczatku wymienic mu filtr powietrza na sportowy | A gdzie slyszales takie bzdury???
Najlepiej to bedzie wymienic silnik na 1,8 DOHC 140KM z wersji MSX. No ale powodzenia w szukaniu.
Filtry, magnetyzery, eturbo i inne wynalazki daja tyle |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
robhelio [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2007, 10:33
|
|
|
z tej odpowiedzi wynika ze podniesc mocy sie nie da?! bo albo trzeba wymienic silnik którego nie mozna kupic albo ... no własnie nie ma innej alternatywy?!
o filtrach słyszalem w TW Auto (polecam) gdzie robilem wczoraj sprzegło po 160 tyś i przy okazji zagadałem o lekkim tuningu |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-06-2007, 12:11
|
|
|
robhelio napisał/a: | najtaniej na poczatku wymienic mu filtr powietrza na sportowy |
bulszit....wymaga to perfekcyjnie zmontowanego zimnego dolotu, to primo, a po drugie użycia renomowanych akcesoriów (wkładka)...jednak zmieni się tylko moment obrotowy, a nie ilość koni, bo przyrost mocy oceniany jest na ok 2-3% przy tolerancji błędu 5%.
Zwykłymi wkładkami to tylko hałas poprawisz |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2007, 13:30
|
|
|
zawsze mozna jeszcze wlozysz suszare do silnika (turbine) ale koszt takiego tuningu jest zupelnie nie oplacalny, lepiej zmienic auto. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-06-2007, 15:31
|
|
|
arturro napisał/a: | zawsze mozna jeszcze wlozysz suszare do silnika (turbine) |
Ten silnik zniesie bardzo delikatne doladowanie.
Lancer GSR z tym silnikiem (DOHC) ma inne korby, tloki itd a nie bardzo chce wytrzymywac podnoszenie cisnienia doladowania - slabe punkty to korbowody, blok i glowica. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 23-06-2007, 15:52
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Najlepiej to bedzie wymienic silnik na 1,8 DOHC 140KM z wersji MSX. No ale powodzenia w szukaniu.
|
czyli lepiej kupić od razu MSX, bo oprócz silnika całe przednie zawieszenie i jeszcze innych pare gratów |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Geloo_Jedi [Usunięty]
|
Wysłany: 23-06-2007, 23:31
|
|
|
to msx ma inną zawiechę z przodu?? |
|
|
|
 |
mlun
Mitsumaniak Fanatic of GDI

Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy Dołączył: 01 Sie 2006 Posty: 2834 Skąd: Otwock
|
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 24-06-2007, 10:58
|
|
|
coś kojarzę, że inaczej jest rozwiązana sprawa z wahaczami i resztą....pamiętam, jak kupowałem jakieś graty, to sie pytali czy SOHC czy DOHC, bo są różne... |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 24-06-2007, 15:15
|
|
|
tak ma inne wahacze z przodu i z tylu poprzeczne |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 25-06-2007, 00:04
|
|
|
robhelio napisał/a: | Słyszałem że najlepiej i stosunkowo najtaniej na poczatku wymienic mu filtr powietrza na sportowy. |
Możesz kupić wkład K&N, co może trochę poprawić moment na dole obrotów. Ja wywaliłem jeszcze tłumik szumów, co dało poprawę w granicach autosugestii, za to podniosło spalanie.
Jeśli chodzi Ci po głowie stożek, to tak jak napisali przedpiścy należy spodziewać się mnóstwa roboty z CAI, dobraniem długości dolotu itp. Żeby to naprawdę coś dało, nie obędzie się pewnie bez smt6. W sumie pewnie z 5(pięć)KM dało by radę wyskrobać. Koszt, żeby było to porządnie zrobione, to pewnie z 500-1000pln + smt+strojenie, jak nie masz o tym pojęcia, i ktoś będzie musiał to zrobić. Piszę oczywiście o stożku K&N. Jeśli masz zamiar wsadzić coś typu hit z allegro o jakości K&N, to lepiej od razu pomaluj silnik na zielono i w pokrzywy odstaw.
Reasumując, jeśli chcesz uzyskać wyraźny przyrost mocy (20-30KM), to taniej wyjdzie Ci kupiś mocniejszy samochód. Jeśli masz zamiar skorzystać z usług firmy, która za kilkaset zł zamontuje ci g...niany stożek i zapewni, że masz teraz 150KM, to i tak będziesz musiał kupić nowy samochód.
Najlepiej i najprościej będzie moim zdaniem dbać o filtry, oleje, świece i .... cieszyć się z jazdy. 115 KM, to nie taka znów tragedia.
P.S. Tuning Carismy powinien być moim zdaniem rozpoczynany od układu hamulcowego. Już przy seryjnej mocy daje on ciała przy intensywnym używaniu. Tak w kwestii formalnej, i w charakterze przypomnienia, że kunie to nie fszystko. Czasami się jeszcze zatrzymać trzeba. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
Ostatnio zmieniony przez zwolin 25-06-2007, 06:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-06-2007, 00:09
|
|
|
zwolin napisał/a: | Tuning Carismy powinien być moim zdaniem rozpoczynany od układu hamulcowego. | Swiete slowa. Znam jednego co turbodiesla w Cari chipowal. Zaraz tez tarcze zmienial |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
robhelio [Usunięty]
|
Wysłany: 25-06-2007, 07:50
|
|
|
dzięki zwolin za szczegółową odpowiedz, wyleczyłeś mnie z checi podrasowania autka ...moze kiedys ten filtr założe ale raczej poźniej niż wcześniej |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 25-06-2007, 20:42
|
|
|
robhelio napisał/a: | dzięki zwolin za szczegółową odpowiedz |
Nie ma za co. Ja niestety nie słuchałem takich rad, i mam jeden silnik (nie mitsu) i trochę pln na sumieniu. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
|