Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
automat i teren
Autor Wiadomość
FABIO
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2007, 15:20   automat i teren

Bedac w terenie z kolegami ktorzy jezdza czesto na wyprawy tego typu.Jeden znich zaskoczyl mnie stwierdzeniem ze o jezdzie po wodzie moge z automatem zapomniec,gdyz do skrzyni przez otwory chlodzace dostanie sie woda co wy na to? :idea:
 
 
eskapada
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2007, 15:25   

:) zapytaj ich a co to sa otowry chłodnicze :D
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2007, 09:26   

FABIO, wiadomo, ze to nie amfibia ale w granicach rozsadku mozesz prze wode przejechac. Jesli zaatakujesz taka przeprawe na ogniu a woda przelewac Ci sie bedzie po masce mozesz miec klopoty ale glebokosc do polowy kola nie powinna byc problemem.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
FABIO
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2007, 14:00   

GENE jak woda bedzie przelewac sie przez maske to bedzie problem z zassaniem wody do silnika przez filtr powietrza, a tu chodzi o poziom wody wlasnie do polowy kol,wtedy woda pokryje obodowe skrzyni biegow a/t gdzie znajduja sie otwory chlodzace
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2007, 14:05   

FABIO, bez urazy ale ten co Ci powiedzial cytuję
FABIO napisał/a:
do skrzyni przez otwory chlodzace dostanie sie woda
to niezły fantasta.

Automatyczna skrzynia biegów nie posiada czegos takiego jak otwory chłodzące. Ciekawe jak wyobraza sobie ów fantasta otwory w ukladzie ciśnieniowym? Zeby chlodzic automat stosuje sie uzebrowanie skrzyni i chłodnice oleju.

Zaryzykuję stwierdzenie, że manualna rowniez tego nie posiada choć z racji tego, że jest na niej odpowietrznik ;-) jest bardziej narażona na zalanie. :P
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
FABIO
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2007, 14:18   

o to chodzilo ,dzieki
 
 
Piencu
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2007, 16:51   

Hubeeert napisał/a:
Zeby chlodzic automat stosuje sie uzebrowanie skrzyni i chłodnice oleju.


Idac tym tropem, mozemy smialo stwierdzic, ze bedzie lepiej chlodzony. Woda jako wymiennik ciepla jest znacznie lepsza niz powietrze :badgrin:

Pozdrawiam
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2007, 17:37   

FABIO, posluchaj i nie dawaj sie wkrecac. Kazda skrzynia czy to automatyczna czy manualna nie lubi wody. Sa to urzadzenia pracujace w odpowiednim (przekladnoiowym) oleju. Podzespoly przeniesienia napedu czyli skrzynia rozdzielcza i mosty do pewnego stopnia sa szczelne i przejazd przez wode nie powinien powodowac jakichkolwiek usterek. Sa to auta przynajmniej z nazwy terenowe i powinny miec sprawne zabezpieczenia odpowiedzialne za prace tych podzespolow w warunkach nieprzyjaznych takich jaki woda. Oczywiscie moze sie zdarzyc, ze ktos nie dokreci korka lub pusci uszczelniacz albo odpowietrzenie sie rozwali. I tu z automatem mamy klopot bo jak w manualu woda zmiesza sie z olejem auto pojedzie dalej i mozna do domu o wlasnych silach wrocic. W automacie zmienia sie charakterystyka cieczy i cisnienia robocze odpowiedzialne za zmiane biegow. Wtedy masz klops - auto staje i co gorsza na sznurku go do wrsztatu nie zaciagniesz bo mozesz automat rozwalic. Zostaje laweta a czesto tam gdzie elka sie rozkracza to pomoc drogowa nie ma szans nawet pomarzyc o dojechaniu.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2007, 18:30   

Zgadzam sie z tym co napisal Gene - nie przeczy to temu co napisałem.

A dodatkowo mała uwaga - samochody przystosowaywane do OffRoadu maja przystosowane do tego i osloniete od wszelkich urazów skrzynie biegów.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
FABIO
[Usunięty]

Wysłany: 12-10-2007, 20:25   

Czyli GENErozumiem ze nie ma mozliwosci dostania sie wody do oleju w skrzyni, jezeli wszystko jest ok i nic nie nawalilo.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2007, 21:00   

FABIO napisał/a:
Czyli GENErozumiem ze nie ma mozliwosci dostania sie wody do oleju w skrzyni, jezeli wszystko jest ok i nic nie nawalilo.


Tak - tylko pamietaj, że samochodem niedostosowanym do Off-Roadu nie powinieneś pchac sie w głębokie przeprawy itp miejsca. Na Zlocie w Strykowie była trasa dla "cywilnych" terenówek - jest gdzies galeria - polecam. Głebokie przeprawy mogą zakończyć się zassaniem wody do dolotu itd a oprócz tego bez osłon wazniejszych mechnizmów wogóle bym o tym nie myślał - nie widzisz gdzie jedziesz a urwać coś ważnego (gałęzią) jest łatwo w każdym samochodzie.

Pozdrawiam
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2007, 09:16   

FABIO napisał/a:
Czyli GENErozumiem ze nie ma mozliwosci dostania sie wody do oleju w skrzyni, jezeli wszystko jest ok i nic nie nawalilo.


Ja podchodze do tego troche inaczej. Sadze, ze wszystko mozna uszkodzic i skrzynia nie jest wyjatkiem. Przejezdzajac przez strumien, brod czy inny kanalek trzeba zachowac ostroznosc i stosowac sie do zalecen producenta. Nie pamietam czy podaja w L200 gleboksc brodzenia. Tak czy siak do tego pol metra mozesz atakowac - spokojnie i po wczesniejszym zapoznaniu sie z terenem. Jesli jednak zaczniesz jezdzic ostrzej i co gorsza glebiej to samochod uszkodzisz.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.