[C52A 1.5] problem z zapłonem |
Autor |
Wiadomość |
narsil [Usunięty]
|
Wysłany: 23-05-2007, 10:58 [C52A 1.5] problem z zapłonem
|
|
|
witam wszystkich serdecznie jestem tu nowy
moja narzeczona ma colta 1989 r 1,5 glx i !! od jakiegoś czasu jezdzimy z nim po mechanikach i nitk nie umie go naprawić
problem polega na tym : na zimnym silniku skaczą obroty pomimo ich ustawienia są dobrze jakies kilka dni i znów szaleją !! natomiast w czasie jazdy gdy dojdzie wskazówka temperatury do połowy skali jak zgasi sie silnik juz nie odpali trzeba otworzyć maskę i czekac jakies 30 minut zanim ostygnie ! rozusznik kręci daje iskrę i zalewa świece a nie łapie wymieniłem juz świece kable wysokiego napięcia kopułkę !
proszę o pomoc |
Ostatnio zmieniony przez josie 30-05-2007, 23:37, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 23-05-2007, 14:43
|
|
|
narsil, to jeszcze musisz sprawdzic czujnik temperatury rozomie ze to jest /4g15 na wtrysku8 zaworowy/ znajduje sie na korpusie silnika od strony kabiny koszt w zaleznosci od marki ok 30-60 zl. Dodatkowo trzeba wymienic kondensatory w kompie ECU /koszt ok 5zl/. Ponad to wypadalo by zrobic czyszczenie przepustnicy i regulacje wolnych obrotow wg kolo Krzyzaka http://www.mitsubishifan.webpark.pl/ |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
narsil [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2007, 10:26
|
|
|
witam ponownie !
tak jak mi napisałeś wymieniłem czujnik temperatyry miał rególowane obroty czyszczonko przepustnicy , niestety nie wymieniłem tylko kondensatora
i nic nie pomogło dalej to samo
a przyszło mi do głowy żeby wymienić cewkę ?? co ty na to ?? ma to jakiś wpływ ?? |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 28-05-2007, 14:12
|
|
|
narsil, cewka to troche drozsza sprawa ale zawsze mozna ja zastapic cewka z duzego fiata
zrob pozadek z ECU tzn wymien kondensatory elektrolityczne na wejsciu...
opis wymiany kondensatorow jest na stronie kolo Krzyzaka /link w poprzednim poscie/ |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
mariuszurbas [Usunięty]
|
Wysłany: 07-10-2007, 23:12
|
|
|
czesc.od niedawna jestem posiadaczem 4g15 tylko ze mam 12 zaworow.mialem podobny problem jak go zgasilem to musialem odczekac az ostygnie.wymienilem czujke temp.i nic.okazalo sie ze padl jakis uklad w sterowniku. |
|
|
|
 |
wojmi1
Mitsumaniak lancer kombi i gal

Auto: lancer combi g37 i c12 galE32
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 49 razy Dołączył: 12 Wrz 2006 Posty: 1579 Skąd: Oswiecim-Piotrowice
|
Wysłany: 18-10-2007, 09:33
|
|
|
mariuszurbas, zazwyczaj wymiana kondensatorow w ecu czyni cuda -tzn. jak kondziory sa wylane lub wysuszone ecu glupieje -- koszt kondensatorow to tak do 10 zl -- warto dobrac kondziole o jak najlepszych parametrach tzn by temp.robocza byla jak najwyzsza sama wymiana przy odrobinie wyposarzenia /lutownica odsysacz/ jest latwa |
_________________ lancer 4 wd combi 87, 89 ; c12v 1.5 90, gal E33 90 +e33 |
|
|
|
 |
|