 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Kondensatory ECU |
Autor |
Wiadomość |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 19-12-2005, 01:07 Kondensatory ECU
|
|
|
Często piszemy na Forum, o wymianie kondensatorów w ECU. Wielu użytkowników uważa to za kosmiczną operację. Przedstawię ten proces punkt po punkcie. Operacja wymaga umiejętności posługiwania lutownicą i trochę ostrożności. Wymieniałem kondensatory w zeszłym roku podpierając się wskazówkami Krzyżaka. Po wymianie kondensatorów, Lancer ma bardzo stabilne wolne obroty (nie falują), a silnik krokowy bardzo ładnie zmniejsza obroty po puszczeniu pedału gazu.
1. Należy przygotować:
- wkrętak krzyżowy Philips rozmiar 2 (standardowo oznaczany PH2)
- lutownica oporowa (nie transformatorowa !!!!!)
- odsysacz cyny (w moim przypadku wbudowany w lutownicę)
- spirytus salicylowy (a najlepiej płyn do czyszczenia płytek drukowanych)
- szczypce boczne
- kondensatory elektrolityczne ( u mnie 22µF, 2x47µF, 100µF wszystkie 63V 105ºC)
- cyna z kalafonią najlepiej stop LC60
2.Dotykasz rękami kranu, lub metalowej części kaloryfera, aby odprowadzić ładunki elektrostatyczne, mogące spowodować uszkodzenie półprzewodników.
3. Wykręcasz 4 wkręty PH2 z dwóch stron obudowy, obudowa zsuwa się bez problemu.
4. Wykręcasz 4 wkręty PH2 w czterech rogach płytki drukowanej, zdejmujesz ją z dolnej części osłony.
5. Lokalizujesz kondensatory elektrolityczne, zaznaczając pisakiem ich polaryzację na płytce, żeby nie wlutować potem odwrotnie. ( Bo nie zadziała )
6. Wylutowujesz kondensatory lutownicą i odsysaczem do cyny. ( Na zdjęciu widać spuchnięty kondensator.)
7. Wkładasz w otworki w płytce nowe kondensatory, pamiętając o ich polaryzacji.
8. Lutujesz kondensatory.
9. Odcinasz zbyt długie końcówki szcypcami bocznymi.
10. Czyścisz płytkę drukowaną spirytusem, dokładnie sprawdzając, czy nie ma zwarcia między ścieżkami
11. Przykręcasz płytkę do dolnej części osłony.
12. Nasuwasz i przykręcasz obudowę i gotowe.
 |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
Ostatnio zmieniony przez wichura1 06-02-2008, 23:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 19-12-2005, 09:36
|
|
|
Super opis - mam nadzieje, ze uratuje on choc jedno ECU przed smiercia....... Niestety ludzie spoza forum trafiaja juz z rozlanymi, wiec buduje juz stanowisko testowo-pomiarowe do szukania powazniejszych uszkodzen - symulator silnikow SOHC: 4g37, 4g15, 4g13, 4g63, 4g64, hultajowe sohce itp. 4g63 DOHC mam w zonowozie, wiec 4g6x dohc nie stanowi wyzwania. Kupilem (wreszcie) porzadny oscyloskop, stacje lutownicza wiec latwiej bedzie ozywiac truposzcza, zwlaszcza, ze handlarzy powalilo z cenami (za ECU niedlugo beda krzyczeli wiecej niz za cale auto) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 19-12-2005, 23:44
|
|
|
Bartek kiedy (mniej - wiecej) zaczniesz naprawiac te kompy? |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 20-12-2005, 09:56
|
|
|
Mam nadzieje, ze jeszcze w tym roku - mam cichy plan dokonczenia mojego symulatora w drugi dzien swiat - masz zepsute ECU od jajka? |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
mikineo [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2005, 23:10
|
|
|
noo kondziory wywalily i przestala sie palic CE , po ich wymianie CE sie zapalila i sie pali non-stop ale auto dalej nie chce zapalic. Grzebalem jeszcze w tym kompie i doszlem do tego ze nie dziala mi jeden tranzystor (na 3 zdjeciu ten ktory jest przymocowany do radiatora, ten zielony pomiedzy ta duza dioda i kondensatorem) ale nigdzie nie moge go dostac a pozatym nie wiem czy po jego wymianie komp bedzie dzialal. |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 20-12-2005, 23:12
|
|
|
ja jutro podmieniam kompa w Gti '88... przelutuje najpierw kondziory w nim, a potem w drugim... kończą mi się już pomysły co może być że go muli przy dużej wilgoci powietrza -> wymieniłem wszystko prócz kompa -> wiec zostało podmienić ecu i przelutować kondensatory. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-12-2005, 10:14
|
|
|
Komp z GTi '88-89 jest inny niz pozniejsze - inne podlaczenie ips'a i zupelnie inne mapy.... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
MitsuMan [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2008, 23:21
|
|
|
fajny opis. generalnie dłużej zajmuje wyjęcie kompa z samochodu i włożenie niz wymiana kondów. W C51a jest ok 8 kondów które warto od razu wymienić. Jakby ktoś miał problem w Wawie to mój znajomy za 30 złoty wymieni. Kontakt przeze mnie. Prv lub gg. Pozdro |
|
|
|
 |
zwolin
Forumowicz baaardzo zły miś ;-)
Auto: Carisma 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 19 Lut 2007 Posty: 481 Skąd: Wawa Ursus
|
Wysłany: 10-01-2008, 11:03
|
|
|
Od siebie tylko do ww opisu dodałbym, że dla bezpieczeństwa i na wszelki wypadek warto byłoby po zakończeniu lutowania i czyszczenia płytki trusnąć to lakierem elektroizolacyjnym do płytek. Z pewnoscia ułatwi to kompowi dożycie spokojnej starosci w bądź, co bądź nie najsuchszym środowisku. |
_________________ Pozdrawiam
Zapraszam na Stronę Piotrusia - podaruj 1% mojemu dziecku |
|
|
|
 |
niszar [Usunięty]
|
Wysłany: 20-01-2008, 16:34
|
|
|
Witam. mam pewien dylemat, w moim ECU (C52) ewidentnie jest wyciek z pod kondensatora MKT (4 sztuki w plastikowych zielonych obudowach, przed tranzystorami sterującymi wtryskiwaczami) Przy najbliższych elektrolitach nie ma śladów wycieku, więc to raczej nie z nich. Co koledzy o tym sądzą? czy posiada ktoś schemat ECU o nr MD 153010 E2T36673.
Z góry dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 21-01-2008, 08:09
|
|
|
mogą być to ślady starego wycieku....... Zielone kondensatory nie mają czym wylać
Nie mam schematu, ale z setkę takich naprawiłem, więc jakbyś miał problemy z naprawą, to pisz PW, jakoś się umówimy (pod koniec tygodnia najchętniej) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2008, 15:24
|
|
|
Czy w kompach z EA2 tez zdarzaly sie spuchniete kondensatory ? |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 11-06-2008, 08:30
|
|
|
axg napisał/a: | Czy w kompach z EA2 tez zdarzaly sie spuchniete kondensatory ? |
Nie, po 95 Mitsubishi mieniło dostawcę, lub wymusiło na nim wyższą jakość i problem zniknął. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 13-06-2008, 19:10
|
|
|
wichura1 napisał/a: | axg napisał/a: | Czy w kompach z EA2 tez zdarzaly sie spuchniete kondensatory ? |
Nie, po 95 Mitsubishi mieniło dostawcę, lub wymusiło na nim wyższą jakość i problem zniknął. |
dzieki za info, to nie bede nawet zagladal do ECU |
|
|
|
 |
|
|