 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Szwank wspomagania |
Autor |
Wiadomość |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 12-10-2007, 16:10 Szwank wspomagania
|
|
|
Witam.
Zastanawia mnie jeden mankament w moim aucie. Mianowiecie po tym jak padło mi wspomaganie ( na niskich obrotach nie działa) zauważyłem, że rurki od niego grzeją się tak, że dodknąć się do nich nie można... Czym to może być spowodowane ? Co można zrobić, żeby wreszcie zniknął ten problem. Bujam sie z tym od dłiuższego czasu i nie mam pojęcia co mu może dolegać. A stało się to tak od pewnego razu... Oprócz tego nie skręcają mi się koła na tylnej osi (4WS) no i pompe od wspomagania wymieniałem ( co prawda nie na nową, ale na taką w lepszym stanie) A i jeszcze jedno, nie moge zdiagnozować systemu skrętnych kół, bo komputer mi się nie chce z nim połączyć...
Pozdrawiam! |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
doli73 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2007, 11:42
|
|
|
W przekładni kierowniczej mogą być zapchane zaworki i ci nie puszcza płynu.
A wymieniałeś płyn?
Obawiam się że przekładnia (maglownica) może już być do wymiany.
Powodzonka |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 13-10-2007, 16:08
|
|
|
Płyn był wymieniany 2 razy. Po wymianie jest lepiej ale nie na długo. Maglownica nie ma żadnych luzów, tez tak myslałem, ale obejzałem ją ze wszytkich możliwych stron i wygląda dobrze, na zimno też zdaje się być wszytko w porządku... Nie mam pojęcia już co z tym zrobić. Sprawdze jeszcze te zaworki... Czy jest możliwe, że układ 4WS miał z tym coś wspólnego ? Wraz z pojawieniem sie tego problemu przestały się skręcać tylnie koła. Co prawda lampka od tegoz układu sie nie zaświeca (gaśnie wraz z resztą po uruchomieniu silnika), ale nie działa... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
doli73 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2007, 17:41
|
|
|
Może są przypchane przewody które są przy maglownicy lub te co idą na tył. Sprawdź i wentualnie będziesz musial spuścić płyn i przedmuchac pod ciśnieniem. Może to coś pomorze.
Mogła już się maglownica przytrzeć lub pompa wspomagania.
mitsu_pl napisał/a: | Mianowiecie po tym jak padło mi wspomaganie ( na niskich obrotach nie działa) zauważyłem, że rurki od niego grzeją się tak, że dodknąć się do nich nie można |
Też pompa może dawać za małe ciśnienie, ale jak ci się rurki grzeją to raczej ciśnienie nie jest za małe wręcz przeciwnie. Mogą być pozapychane. Spróbuj przedmuchać sprezonym powietrzem. |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 16-10-2007, 18:21
|
|
|
Mam nowine. Cały układ wspomagania jest sprawny (na zimno działa bez zarzutów), ale po rozgrzaniu się i tak zanika, a płyn zaczyna wrzeć. To jest powodem całej tej zagadki... tylko co może byc przyczyna tego, że on dochodzi do takiej temperatury ? Jak zaglądam do zbiorniczka to na zimno widać normalny czerwoniutki płyn, natomiast po rozgrzaniu zamienia się w różową pienistą ciecz do niczego nmie podobną i wspomaganie kaput! Jakieś rady ? Wskazówki ? Normalnie rozbraja mnie ten samochód, nie mam na niego siły, ale pozbyć sie go nie zamierzam... |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-10-2007, 18:36
|
|
|
raczej nie wrze ATF - predzej woda w nim zawarta
ew. spienienie to nie wrzenie tylko efekt zapowietrzenia - babelki powietrza sie mieszaja i tak to wyglada |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 16-10-2007, 19:23
|
|
|
No to jak wytłumaczyć, to: silnik zimny - wspomaganie działa jak marzenie, płyn normalny, bez bombelków, czyściutki, silnik rozgrzany - brak wspomagania (niezupełny ale praktycznie tak jakby go nie było) płyn potrafi wyrzucać ze zbiorniczka, robi się różowy a przewody ciśnieniowe są tak gorące że dotknąć się do nich nie mozna. 3 razy płukałem juz układ, dzisiaj był raz 4. Nie mozliwe, żeby była tam woda lub inne ciała obce, gdyż płyn wylatywał czyściutki jak łza (gdyby była to woda, moznaby było ją pić). |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-10-2007, 19:44
|
|
|
W hydraulicznych układach wspomagania w pierwotnym obiegu ciśnienie wywołuje kierowca np. dusząc pedał hamulca czy kręcąc kierownicą. We wtórnym - roboczym obiegu ciśnienie to ,,wzmacniane'' jest np. dodatkowym podcisnieniem na membranę (jak np. w FSO z kolektora ssącego) lub tłok itp. gażetem. Na Twoim miejscu sprawdził bym ten wtórny układ ze szczególnym uwzględnieniem skąd brana jest moc (pod/nad) ciśnienie robocze doprowadzone do układu np. pompę, jej szczelność, wytwarzane ciśnienie, zaworki itp. - bo może tam tkwi przyczyna. Nie piszę dokładnie jak to jest w Twoim galu bo nie wiem a nie chce mi się szukać po dokumentacji ale tego bym się na Twoim miejscu czepił. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
mitsu_pl
Forumowicz

Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 14 Lip 2007 Posty: 1301 Skąd: Grajewo
|
Wysłany: 16-10-2007, 19:58
|
|
|
Hmm mondre, ale już to mozna powiedzieć, że zrobiłem, przynajmniej w pewnym stopniu. Przesledziłem cały układ, nie ma żadnych rozszczelnień, wszytko gra, podokręcałem (co rozkręcałem jak układ płukałem) i inne złącza, pompa jest po regeneracji. (wymienione wszystkie bebechy) od tamtej pory na pewien czas był spokój, jednak niedawno zaczeło się na nowo... Nie ma tam żadnego innego układu wspomagającego jeżeli o to chodzi. |
_________________ Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 16-10-2007, 20:50
|
|
|
No to może pompa po regeneracji wytrzymała tyle tylko co wytrzymała i teraz ponownie zdycha szczególnie jak się nagrzeje i porozszerza cieplnie to traci ,,kompresję'' |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
|
|