Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Szwank wspomagania
Autor Wiadomość
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 12-10-2007, 16:10   Szwank wspomagania

Witam.
Zastanawia mnie jeden mankament w moim aucie. Mianowiecie po tym jak padło mi wspomaganie ( na niskich obrotach nie działa) zauważyłem, że rurki od niego grzeją się tak, że dodknąć się do nich nie można... Czym to może być spowodowane ? Co można zrobić, żeby wreszcie zniknął ten problem. Bujam sie z tym od dłiuższego czasu i nie mam pojęcia co mu może dolegać. A stało się to tak od pewnego razu... Oprócz tego nie skręcają mi się koła na tylnej osi (4WS) no i pompe od wspomagania wymieniałem ( co prawda nie na nową, ale na taką w lepszym stanie) A i jeszcze jedno, nie moge zdiagnozować systemu skrętnych kół, bo komputer mi się nie chce z nim połączyć... :(
Pozdrawiam!
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
doli73
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2007, 11:42   

W przekładni kierowniczej mogą być zapchane zaworki i ci nie puszcza płynu.
A wymieniałeś płyn?
Obawiam się że przekładnia (maglownica) może już być do wymiany.
Powodzonka
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 13-10-2007, 16:08   

Płyn był wymieniany 2 razy. Po wymianie jest lepiej ale nie na długo. Maglownica nie ma żadnych luzów, tez tak myslałem, ale obejzałem ją ze wszytkich możliwych stron i wygląda dobrze, na zimno też zdaje się być wszytko w porządku... Nie mam pojęcia już co z tym zrobić. Sprawdze jeszcze te zaworki... Czy jest możliwe, że układ 4WS miał z tym coś wspólnego ? Wraz z pojawieniem sie tego problemu przestały się skręcać tylnie koła. Co prawda lampka od tegoz układu sie nie zaświeca (gaśnie wraz z resztą po uruchomieniu silnika), ale nie działa...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
doli73
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2007, 17:41   

Może są przypchane przewody które są przy maglownicy lub te co idą na tył. Sprawdź i wentualnie będziesz musial spuścić płyn i przedmuchac pod ciśnieniem. Może to coś pomorze.
Mogła już się maglownica przytrzeć lub pompa wspomagania.
mitsu_pl napisał/a:
Mianowiecie po tym jak padło mi wspomaganie ( na niskich obrotach nie działa) zauważyłem, że rurki od niego grzeją się tak, że dodknąć się do nich nie można

Też pompa może dawać za małe ciśnienie, ale jak ci się rurki grzeją to raczej ciśnienie nie jest za małe wręcz przeciwnie. Mogą być pozapychane. Spróbuj przedmuchać sprezonym powietrzem.
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 16-10-2007, 18:21   

Mam nowine. Cały układ wspomagania jest sprawny (na zimno działa bez zarzutów), ale po rozgrzaniu się i tak zanika, a płyn zaczyna wrzeć. To jest powodem całej tej zagadki... tylko co może byc przyczyna tego, że on dochodzi do takiej temperatury ? Jak zaglądam do zbiorniczka to na zimno widać normalny czerwoniutki płyn, natomiast po rozgrzaniu zamienia się w różową pienistą ciecz do niczego nmie podobną i wspomaganie kaput! Jakieś rady ? Wskazówki ? Normalnie rozbraja mnie ten samochód, nie mam na niego siły, ale pozbyć sie go nie zamierzam...
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24327
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-10-2007, 18:36   

raczej nie wrze ATF - predzej woda w nim zawarta
ew. spienienie to nie wrzenie tylko efekt zapowietrzenia - babelki powietrza sie mieszaja i tak to wyglada
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 16-10-2007, 19:23   

No to jak wytłumaczyć, to: silnik zimny - wspomaganie działa jak marzenie, płyn normalny, bez bombelków, czyściutki, silnik rozgrzany - brak wspomagania (niezupełny ale praktycznie tak jakby go nie było) płyn potrafi wyrzucać ze zbiorniczka, robi się różowy a przewody ciśnieniowe są tak gorące że dotknąć się do nich nie mozna. 3 razy płukałem juz układ, dzisiaj był raz 4. Nie mozliwe, żeby była tam woda lub inne ciała obce, gdyż płyn wylatywał czyściutki jak łza (gdyby była to woda, moznaby było ją pić).
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-10-2007, 19:44   

W hydraulicznych układach wspomagania w pierwotnym obiegu ciśnienie wywołuje kierowca np. dusząc pedał hamulca czy kręcąc kierownicą. We wtórnym - roboczym obiegu ciśnienie to ,,wzmacniane'' jest np. dodatkowym podcisnieniem na membranę (jak np. w FSO z kolektora ssącego) lub tłok itp. gażetem. Na Twoim miejscu sprawdził bym ten wtórny układ ze szczególnym uwzględnieniem skąd brana jest moc (pod/nad) ciśnienie robocze doprowadzone do układu np. pompę, jej szczelność, wytwarzane ciśnienie, zaworki itp. - bo może tam tkwi przyczyna. Nie piszę dokładnie jak to jest w Twoim galu bo nie wiem a nie chce mi się szukać po dokumentacji ale tego bym się na Twoim miejscu czepił.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 16-10-2007, 19:58   

Hmm mondre, ale już to mozna powiedzieć, że zrobiłem, przynajmniej w pewnym stopniu. Przesledziłem cały układ, nie ma żadnych rozszczelnień, wszytko gra, podokręcałem (co rozkręcałem jak układ płukałem) i inne złącza, pompa jest po regeneracji. (wymienione wszystkie bebechy) od tamtej pory na pewien czas był spokój, jednak niedawno zaczeło się na nowo... :( Nie ma tam żadnego innego układu wspomagającego jeżeli o to chodzi.
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-10-2007, 20:50   

No to może pompa po regeneracji wytrzymała tyle tylko co wytrzymała i teraz ponownie zdycha szczególnie jak się nagrzeje i porozszerza cieplnie to traci ,,kompresję''
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.