Przesunięty przez: akbi 28-09-2007, 15:31 |
Obroty maksymalne |
Autor |
Wiadomość |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2006, 21:54 Obroty maksymalne
|
|
|
Czy ktos wie może przy jakiej prędkości obrotowej jest pukt odciecia zaplonu w silnikach 1.6 (4G18) w lancerach 2004 ?
Jakoś nie mam śmiałości spróbować wejść na czerwone pole |
|
|
|
 |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2006, 21:59 Re: Obroty maksymalne
|
|
|
zulu napisał/a: | Czy ktos wie może przy jakiej prędkości obrotowej jest pukt odciecia zaplonu w silnikach 1.6 (4G18) w lancerach 2004 ?
Jakoś nie mam śmiałości spróbować wejść na czerwone pole |
Jak nie masz śmiałości, to ja mogę zrobić Ci tę uprzejmość |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2006, 22:09
|
|
|
.. i razem powitamy wylatujące korbowody |
|
|
|
 |
Fido__ [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2006, 22:24
|
|
|
zulu napisał/a: | .. i razem powitamy wylatujące korbowody |
No nie żartuj. Po to własnie odcina, żeby ich nie oglądać. Ciągnij śmiało, jeszcze nikt od jednorazowego odcięcia nie zrobił sobie krzywdy. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 03-01-2006, 00:11
|
|
|
Fido__ napisał/a: | zulu napisał/a: | .. i razem powitamy wylatujące korbowody |
No nie żartuj. Po to własnie odcina, żeby ich nie oglądać. Ciągnij śmiało, jeszcze nikt od jednorazowego odcięcia nie zrobił sobie krzywdy. |
ani nie slyszalem aby ktos sobie kuku zrobil w mitsubishi od krecenia pod czerwone pole co innego w jakims niemieckim wozidle |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Kofi
moderator mitsumaniak Michał

Auto: Galant EA3W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 1242 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-01-2006, 00:33
|
|
|
ja cari wiele razy krecilem do odciecia. Pamietaj aby jednak robic to przy temperaturze roboczej. Na zimno to raczej niepolecam. |
_________________ "Mądrze jest skierować swój gniew na problem - nie na ludzi, skupić swoją energię na rozwiązaniach, nie wymówkach."
- William Arthur Ward
 |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-01-2006, 07:30
|
|
|
No pewnie - pojedyńcze kręcenie na pewno mu krzywdy nie zrobi - może nie na 1 biegu - dość mocno sie wtedy odczuje takie odcięcie - a na wyższych biegach to troche delikatniej sie czuje. Ja sienolota kręciłem nie raz do 6200 (odcięcie) i nic jej sie nie stało - to na pewno Misiowi sie nic nie stanie. Ale może po prostu w serwisie zapytać - wkońcu to zapisane jest w komputerze samochodu i nie trudno to sprawdzić. |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-01-2006, 11:54
|
|
|
zulu u mnie odcinka jest przy prawie 9000 a Misiek ma już parę latek. Ja się nie boję kręcić do odcinki a przy 7000 zaczyna się czerwone |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 03-01-2006, 16:25
|
|
|
a jak z odcięciem w automacie? jak kręce go na maxa i na chwilkę odpuszczę to mi zmienia na wyższy |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 03-01-2006, 18:37
|
|
|
Normalny objaw - kickdown powoduje przerzucenie z powrotem na niższy bieg prawda? O ile oczywiście jest miejsce na obrotomierzu
Automaty nie kręcą się też do tak wysokich obrotów jak manuale o ile sobie przypominam. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-01-2006, 22:29
|
|
|
W automacie nie da sie przekroczyć czerwonego pola na biegu - zawsze zmieni bieg na wyższy. A kickdown to zmiana o 1 lub 2 biegi w dół - zależnie od biegu na którym sie jedzie - przynajmniej u mnie. A u mnie zmienia bieg przy 5900 - 6000 - więcej nigdy nie zakręci. Ale po co ma kręcić - to automat a nie EVO |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
arturro [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2006, 22:40
|
|
|
zalezy jaki automat, od czasu do czasu jezdze jednym takim w ktorym po wybraniu opcji tiptronic da sie go krecic do odciecia. mozna sobie potem tak caly czas jechac na max rpm. |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 03-01-2006, 23:05
|
|
|
Wg moich obliczeń w 4G18 w modelu 2004 (czerwone pole na 6000 obr/min, moc max przy 5000) przełożenia są takie, że przy przyspieszaniu na maksa opłaca się dociągać do:
bieg 1 : do 6200 - 6300 (na czerwonym!)
bieg 2 : do 5900
bieg 3 : do 5900
bieg 4 : do 5500
Jak się spojrzy szczegolnie na zmiane z 1 na 2 - to widać, że jak ktos ruszy za "spokojnie" to wpadnie w dziure niskich obrotow na 2 biegu.
Stąd było moje pytanie.
Dzięki za uspokajające zachęty Spróbuję przy najbliższej okazji |
|
|
|
 |
Karwoś
Mitsumaniak
Auto: Ford C-Max Hybrid 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Maj 2005 Posty: 1446 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 03-01-2006, 23:08
|
|
|
A no ja niedługo pojeżdze tiptronickiem 160KM i sprawdze jak to wtedy jest. Ale chyba czerwone sie zaczyna przy 6500 - nawet nie zwróciłem uwagi (Mazda 6 2,3l). Ale zwykłym automatem nie da sie osiągnąć czerwonego pola - no chyba że sie włączy L i do dechy - ale tego nie próbowałem - jakoś mi szkoda:)Oczywiście można włączyć 2 albo 3 ale to juz większa prędkość przy czerwonym polu |
_________________ Lancer 2,0 '04 Automat. - już u nowego właściciela
Czas może na Space Stara dla żony? |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 03-01-2006, 23:30
|
|
|
A u mnie jest L 1 2 3 D i na każdym zadanym biegu da się zaliczyć odcięcie oprócz D odcina mniej więcej przy 7000 czy 8000 tak mi się zdawało bo to było dawno . Ale z miłą chęcią sprwadzę |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
|