Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: roch_27
05-09-2007, 09:17
problem z klimatyzacją?
Autor Wiadomość
marol79
[Usunięty]

  Wysłany: 18-12-2006, 22:46   problem z klimatyzacją?

Witam

Od miesiąca jestem posiadaczem galanta z 1997r. wyposażony jest on w climatronic i chyba mam z nim mały problem. Kiedy uruchamiam auto ustawiam temperature na około 20 stopni i po chwili w kabinie jest cieplutko, jednak w miare upływu czasu muszę ciagle podkręcać temperaturkę bo robi się zimno. Wszystko jest w miare ok dopuki nie osiągam max. na wyświetlaczu (32 stopnie) bo wtedy z nawiewu zaczyna dopływać bardzo gorące powietrze i szybko robi się za gorąco, ustawienie 31,5 powoduje natomiast zbyt duże wychłodzenie. Dzieje się tak bez względu na to czy klima jest włączona czy nie. Jest to moje pierwsze auto z klimatyzacją więc będe wdzieczny za rady.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-12-2006, 23:02   

ja też opisywałem,że mam baaaaaardzo podobne obiawy...mnie sie wydaje, że to termostat sie buntuje...
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2006, 23:16   

U mnie jest podobnie.
Tez ustawiam rano np. 27 stopni i jadac zaczyna mocno grzac.Potem zmniejsza nawet do 22 i nadal leci bardzo cieple,ale jadac juz dluzej po pewnym czasie faktycznie te 22 stopnie wieja chlodnym i musze podkrecic na jakies 25 i wtedy znowu jest gorace.
dziwnie to dziala ale tak widocznie ma byc.
Moze to jest tak ,ze na samym poczatku ustawiajac mu np .te 20 stopni chce jka najszybciej je osiagnac wiec mocno grzeje mimo ,ze mamy tylko 20 zadane .Pozniej po osiagnieciu jej zaczyna coraz slabiej grzac.No ale ,ze 31,5 powoduje wychlodzenie to cos faktycznie jest nie tak.
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 18-12-2006, 23:27   

Przeciez to logiczne: wsiadacie rano do auta w ktorym jest np. 10st C. Nastawiacie np. 22 no to co robi komp. wali cieplym, zeby dogrzac szybko do zadanej temp. po jakims czasie powietrze sie nagrzewa, temp. w kabinie zbliza sie do zadanej, to komp dmucha letnim - takim zeby ja utrzymywac. Przy ustawionych 31 st. C powinno byc tak goraco, ze napewno nie do wytrzymania w kurtce. Aha, rozumiem ze wyprobowaliscie rowniez tryb Auto - wciska sie to pokretlo ust. temperatury niczym zwykly guzik. Nie zatykajcie tez tej kratki przy nim, bo tam jest czujnik temp. wlasnie. Jest jeszcze czujnik swiatla (naslonecznienia) na podszybiu, mniej wiecej na srodku wylotu nadmuchu na szybe przednia.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 18-12-2006, 23:46   

Simones napisał/a:
Przeciez to logiczne...



to nie logiczne....
przykład:
jest wieczór (czujnik nasłonecznienia nie ma nic do powiedzenia, w aucie zimno, powiedzmy że ok 13 stopni, nastawiam na 19, silnik już rozgrzany, wali ciepełkiem jade ok 5 km, i zaczyna dmuchać zimnym (w aucie NA PEWNO temp nie wzrosła do 19), nastawiam na 21 dalej zimno, na 22,5 - znowu leci ciepło (czasem już dotąd aż mi sie nie znudzi grzanie, a czasem znowu na parenaście minut, kiedy trzeba dac na 24 co by znowu grzało.

POwtarzam, że w aucie Na bank nie ma takiej temp, aby myślał, że już wystarczy.

Wydaje mnie się, że coś tu ma wspólnego ten system "ożywiania kierowcy" zimnym powietrzem, bo czsami (cięzko to opisać, co mówię), jak mam nastawione 23, a dmucha mi tym co po drugiej stronie szyby :shock:
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2006, 00:10   

Chooper napisał/a:
system "ożywiania kierowcy"

:shock: rozumiem ze to byl zart :lol: Powtarzam, sprawdz funkcje Auto, jesli nie pomorze to chyba czujnik temp. szwankuje. U mnie podobnie to dziala, ale nie sprawdzalem z termometrem w reku czy faktycznie dogrzal do rowno tyle ile nastawilem. Napewno caly czas nie grzeje i nie dmucha nagle zupelnie zimnym powietrzem. Mam z reguly ustawione 21 st i tak jest dobrze czy to lato czy zima.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 19-12-2006, 00:15   

Simones napisał/a:
rozumiem ze to byl zart


to nie żart, tak to nazwałem, ale jest coś takiego, że jak jedzie sie długo, to co jakiś czas TYLKO przez środkowy nawiew leci troche chłodniejsze powietrze.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2006, 00:18   

Wow :shock: serioza :?: i w galu 97- to wystepowalo standardowo :?: bo nie zwrocilem uwagi nigdy :idea:
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2006, 18:01   

Simones napisał/a:
rozumiem ze wyprobowaliscie rowniez tryb Auto
]
No wlasnie z tym,ze na auto zalacza sie sniezynka z eco i z tego co ktos juz kiedys pisal to oznacza to ,ze zalacza sie wtedy rowniez sprezarka z klimy cyklicznie co jakis czas.
czyli nie mozna zalaczyc funkcji AUTO bez zalaczania sprezarki co jest bezsensu bo grzejac nie potrzebuje sprezarki.W Oplu np. ECO oznacza ,ze sprezarka jest wylaczona mimo ustawienia AUTO i to jest logiczne.
 
 
marol79
[Usunięty]

Wysłany: 19-12-2006, 23:35   

No i w trybie auto nie zawsze jest nawiew na szybę, co powoduje jej zaparowanie
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2006, 00:27   

No i tu sie z Wami musze zgodzic, choc najwazniejsza dla mnie funkcja z tej automatyki dziala i na manualu - sterowanie mieszalnikiem temperatury powietrza. Dzis specjalnie zwrocilem na to uwage i jak nagrzeje auto, to pozniej dmucha letnim, ale napewno nie zimnym tak wiec jestem zadowolony, a wladze nad tym skad ma leciec powietrze to wole miec sam.
 
 
bokciu
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2006, 17:40   

Dzisiaj rano po odpaleniu zalaczylem AUTO i nastawielm sobie 24 stopnie i tak:
strumien powietrza skierowal tylko na szybe,
dmuchawe ustawil na pozycje 1
po przejechaniu ok. 2 km z lekko zaparowaną szybą (bo co to jest za dmuchanie na 1)
dmuchawe zwiekszyl na 3 i dolozyl nawiew na nogi,
po chwili zwiekszyl na 4 ,
potem go zgasilem bo juz bylem w pracy....

Zastanawia mnie tylko sterowanie predkoscia dmuchawy,bo przeciez przy takiej pogodzie trzeba puscic ja mocniej na szybe bo paruje,a on tu sobie na 1 ustawia.
Natomiast jak juz sie robi cieplej do zaczyna szalec z jej predkoscia.Od czego to jest uzaleznione?Moze od tego ,ze zalaczajac ja od poczatku zaraz na wysoki poziom nie nagrzeje tak szybko wnetrza bo bedzie wydmuchiwal cieplo z nagrzewnicy?
 
 
Simones
[Usunięty]

Wysłany: 20-12-2006, 17:47   

bokciu napisał/a:
Moze od tego ,ze zalaczajac ja od poczatku zaraz na wysoki poziom nie nagrzeje tak szybko wnetrza bo bedzie wydmuchiwal cieplo z nagrzewnicy?

Moze tak byc, ale masz cos napewno nie teges, bo u mnie nieparuja szyby nawet na 1 no chyba ze w ulewe jak wsiade zmokniety, ale po przymrozku ale to sa skrajne syt. w ktorych zawsz paruja.
Ok ale piszesz o kierunkach piowietrza, a nic o temperaturza, jaka byla, chlodzil, grzal???
 
 
Rafal_Katowice 
Nowy Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI, DYNAMICS,'00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 22
Skąd: Katowice
Wysłany: 06-11-2007, 10:44   

bokciu napisał/a:
Zastanawia mnie tylko sterowanie predkoscia dmuchawy,bo przeciez przy takiej pogodzie trzeba puscic ja mocniej na szybe bo paruje,a on tu sobie na 1 ustawia.
Natomiast jak juz sie robi cieplej do zaczyna szalec z jej predkoscia.Od czego to jest uzaleznione?Moze od tego ,ze zalaczajac ja od poczatku zaraz na wysoki poziom nie nagrzeje tak szybko wnetrza bo bedzie wydmuchiwal cieplo z nagrzewnicy?


wg mnie to jest całkiem przyjemne, ze na poczatku ustawienie AUTO dmucha słabiutko. Mnie sie to podoba. Jak silnik jest zimny i dmuchawa zaczelaby dmuchac na maksa zimnym powietrzem to na pewno nie byłoby przyjemnie. Dlatego komputer sprawdza temperature powietrza lecącego z nagrzewnicy i wraz ze wzrostem jego temperatury zaczyna mocniej dmuchac. Po osiagnieciu nastawionej temperatury dmuchawa znowu zmniejsza obroty.
Jeszcze jedno zauwazyłem. Ustawienie temperatury na max. (ostatni ząbek) powoduje, że dmuchawa dmucha na maksa nawet jak silnik jest zimny.
_________________
mój pierwszy samochód... moja pierwsza Cari...

- Lataj nisko i powoli! - jak mówiła babcia do wnuczka pilota.
 
 
 
shrek_x_ 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitshubishi galant
Dołączył: 12 Lis 2007
Posty: 25
Skąd: ŻORY
Wysłany: 15-11-2007, 20:17   

witam
od nieawna stałem sie szczęsliwym posiadaczem Galancika 2,5 V6,ale niestety jestem zielony w temacie,w sumie autko jak na razie cacy :supz: ale wszystko do czasu,,,niestety mam instrukcje obsługi w J niemiecki :roll: czy może mi ktos odsprzedać lub podac linak do instrukcji w j. polskim?
bede bardzo wdzięczny :supz: :supz: :supz:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.