 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[C62A 1.5] Szarpie, silnik pracuje nierownomiernie |
Autor |
Wiadomość |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 29-09-2007, 16:31 [C62A 1.5] Szarpie, silnik pracuje nierownomiernie
|
|
|
ja mam taki problem, odpala super, ale jak dodaje gazu do go dławi trochę, tak telepie. nawet na luzie jak jest zaciągnięty ręczny i depnę to w przedziale 1500-2000 tak go przytelepie. i teraz wymienię czynności których od roku nie przeprowadzałem, głównie dlatego, że myślę, że sam bym sobie z tym nie poradził:
- czyszczenie przepustnicy
- czyszczenie silniczka krokowego
- czyszczenie wtrysków
zastanawia mnie co może być przyczyną, mieliście takie sytuacje?
Dodam, że wydaje mi się, że na rozgrzanym silniku trochę ustępuje.
W innym temacie przeczytałem, że może trzeba wymienić kondensatory ECU, aczkolwiek nie mogę zlokalizować komputera wtrysku. Na stronie Krzyżaka czytałem, że jest pod schowkiem po prawej stronie. Zdemontowałem tył schowka i nie widzę tam tego ustrojstwa. Chyba, że ktoś zlokalizuje to na fotografiach. Z góry dzięki za pomoc.
 |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 29-09-2007, 17:15
|
|
|
Na górnym zdjęciu widać to miejsce
... na samym dole zdjęcia ten plastyk narożny przy dolnym zawiasie od drzwi
Wchodzi lekko pod listwę progu, więc listwę lekko trzeba odkręcić.
(czasami jak nie było go w słupku drzwi, to znajdziesz go z tyłu środkowej konsoli)
... sprawdź więc kondensatory ECU i pokolei elementy układu zapłonowego...
Zacznij od świec... Jeśli dawno nie zmieniałes to kup:
DENSO W20EPR-U11
lub NGK BPR6ES-11
... upewnij się tylko, czy to dokładnie takie idą do twego modelu.
... wyczyść benzynką ekstarkcyją przewody i kopułkę... itd.
Może winny jest sam aparat zapłnonowy.
Jak masz model T6T57171 to może moduł optyczny nawala. |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 30-09-2007, 11:46
|
|
|
Ok, dziękuje serdecznie za porady. Mam jeszcze takie pytanko, czy może aparat zapłonowy nawalać jeśli auto z uruchomieniem silnika nie ma problemu, jedynie wykazuje się nierównomierną pracą, bo wczoraj się nad tym zastanawiałem.
Aha, co do ECU
wczoraj już prawie się do niego dostałem, lecz ciężko mi przez plastik w którym zamontowany jest głośnik, a ten zaś jest połączony z kokpitem. A nie mam doświadczeniu w ściąganiu całości :/ |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 30-09-2007, 12:26
|
|
|
Filip_S napisał/a: | Aha, co do ECU
wczoraj już prawie się do niego dostałem, lecz ciężko mi przez plastik w którym zamontowany jest głośnik, a ten zaś jest połączony z kokpitem. A nie mam doświadczeniu w ściąganiu całości :/ | Źle się do tego zabierasz. Musisz podejść do ECU od dołu (pod deską rozdzielczą). Wyciągasz ten plastik, który jest na dole, przy narożniku drzwi i odkręcasz 2 śrubki na klucz 10 mm. Wtedy wyciągasz ECU ciągnąc je w dół (u góry trzyma na taki blaszany wcisk). I już masz je w ręce. |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 30-09-2007, 14:02
|
|
|
Fakt, zauważyłem już Dziękuje Hugo!
W któryś dzień wpadnie do mnie kolega i sprawdzi mi kable WN oraz aparat zapł. jeśli to wykluczymy, to pozostaje wymiana kondensatorów i prośba do niebios by wszystko wróciło do normy |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 30-09-2007, 17:09
|
|
|
Filip_S napisał/a: | czy może aparat zapłonowy nawalać jeśli auto z uruchomieniem silnika nie ma problemu, jedynie wykazuje się nierównomierną pracą |
... sęk w tym że uszkodzony moduł może wykazywać takie objawy. Tyle że ciężko to zdiagnozować i upewnić się czy to napewno moduł. Wymienić nie problem, ale może okazać się że moduł był sprawny. Moduł min. to 300-400zł. |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2007, 08:22
|
|
|
hm ja postanowiłem wymienić te kondensatory ECU najpierw i zobaczyć czy jest różnica. Czyt to rozsądne wyjście? |
|
|
|
 |
Anazar [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2007, 13:59
|
|
|
Filip_S napisał/a: | hm ja postanowiłem wymienić te kondensatory ECU najpierw |
Jak najbardziej. Niektórzy na forum pisali że po tej operacji ich miśki ożywały
Trzeba zacząć od kondensatorów.
Sprawdź czy już niebyły wymieniane i jeśli są oryginalne to wymień wszystkie.
Diagnostykę aparatu opisał burst :
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=7179 |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 02-10-2007, 20:39
|
|
|
Anazar napisał/a: | Filip_S napisał/a: | hm ja postanowiłem wymienić te kondensatory ECU najpierw |
Jak najbardziej. Niektórzy na forum pisali że po tej operacji ich miśki ożywały
Trzeba zacząć od kondensatorów.
Sprawdź czy już niebyły wymieniane i jeśli są oryginalne to wymień wszystkie.
Diagnostykę aparatu opisał burst :
http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=7179 |
Hej,
Zakupiłem dziś kondensatory do ECU, ale ich nie przelutowałem, natomiast przyjechał znajomy i sprawdziliśmy iskrę na świecach - jest, więc to chyba ok, aparat zapłonowy też wydawał się być ok. Gdy się zciemniało na cewce zapłonowej dojrzeliśmy taką dużą iskrę, aż było widać, chyba ten element zawinił w układzie zapłonowym. |
|
|
|
 |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2007, 10:24
|
|
|
dobrze by było jeszcze zakładam że strona elektryczna-elektroniczna za tobą)
1.sprawdzić ustawienie zaworów - jeśli chodzi równomierność chodu element dość istotny.
2.sprawdzenie kąta wyprzedzenia owego zapłonu |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 08-10-2007, 21:41
|
|
|
@tom65: dziękuję za rade.
sprawdziłem aparat zapłonowy, cewkę, świece i kable, jak na moje oko są w porządku.
Wymieniłem kondensatory ECU. podczas ostatniej jazdy zapaliło sie CE, teraz nie świeci CE, ale auto dalej ma problemy, np. zapali-i "zbełta" - zgaśnie. ja ten stan określam, że auto gada ale jeszcze nie mówi
a tak poważnie mówiąc to pomyślałem jeszcze nad ciśnieniem pompy kiedy zdjąłem tylne fotele i stacyjkę zmieniam z pozycji 2 na 3 to nie słyszę żeby ona się włączała, a np. w peugeocie słuchać, że pompa zaczyna pracować, nie wiem jak w mitsu.
jutro umówiłem się z mechanikiem, odstawiam auto, zobaczymy co on powie, na pewno nie dam sobie wymienić połowy układu paliwowego na mój koszt a układ zapłonowy i paliwowy tak często wymieniają panowie mechanicy. ten Pan robił mi przedni zawias i nie chciał mnie naciąć, w związku z tym mam nadzieje, że i teraz nie będzie kłopotu. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 08-10-2007, 23:42
|
|
|
Filip_S napisał/a: | pomyślałem jeszcze nad ciśnieniem pompy kiedy zdjąłem tylne fotele i stacyjkę zmieniam z pozycji 2 na 3 to nie słyszę żeby ona się włączała, a np. w peugeocie słuchać, że pompa zaczyna pracować, nie wiem jak w mitsu. | Nie usłyszysz jej w Mitsu. Pompa paliwa zaczyna pracować równocześnie z rozrusznikiem. Filip_S napisał/a: | sprawdziłem aparat zapłonowy, cewkę, świece i kable, jak na moje oko są w porządku. | Na "oko"? Jak to sprawdziłeś? |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 12-10-2007, 11:17
|
|
|
Hugo napisał/a: | Nie usłyszysz jej w Mitsu. Pompa paliwa zaczyna pracować równocześnie z rozrusznikiem. |
Dobrze wiedzieć, tzn. jakieś ciśnienie daje bo idzie paliwo, ale nie wiem czy prawidłowe, szczerze mówiąc nie wiem jak to sprawdzić i czy jest możliwe w "domowych" warunkach. Ale spotkałem się z pompą w innych markach, gdzie słychać jak pracuje.
Filip_S napisał/a: | sprawdziłem aparat zapłonowy, cewkę, świece i kable, jak na moje oko są w porządku.
|
Hugo napisał/a: | Na "oko"? Jak to sprawdziłeś? |
Nie sprawdzałem na oko, przyjechał mój znajomy mechanik, który diagnozował to również wg. instrukcji z forum /aparat/, świece są ok, suche, iskra pojawia sie wszędzie. jak mówię nie mam doświadczenia dużego, poza prostymi rzeczami w aucie i wolałem już podjechać do mechanika.
[ Dodano: 12-10-2007, 11:16 ]
Panowie, wróciłem od mechanika autkiem, pompa paliwa daje idealne ciśnienie, wymieniony filtr paliwa i woda w baku była :/ trzeba jeszcze jeździć na STP lub jakimś innym dodatku do usuwaniu wody z układu paliwowego, tankować jakąś droższą benzynkę i dbać o to by nie było jej mało, gdyż jeszcze trochę pracuje nierównomiernie. Ale odpala elegancko i miejmy nadzieje, że będzie troszkę lepiej. Pozdrawiam i dziękuję za wszystkie rady:) |
|
|
|
 |
ppio [Usunięty]
|
Wysłany: 18-11-2007, 12:35
|
|
|
Miałem podobny problem podczas jazdy przy dodawaniu gazu auto zaczynało szarpać
udałem się do mechanika ,on wsiad do mojego auta i przejechał się i stwierdził
wode w paliwie doradził wlać denaturatu na połowe zbiornika półlitra tego trunku i
jak ręką odioł samochód przyspieszał bez szarpań nawet na 4 biegu przy 50km/h
[ Dodano: 06-01-2008, 10:04 ]
Witam no i dalej szarpie przestało na jakiś czas , obiawy są takie podczas jazdy jak dodaje
gazu przy prubie pszyspieszenia wtedy szarpie , niemam pojęcia co jest mechanik mówił kiedyś o wodzie w paliwie ale to coś innego ,odpala dobrze ,nie gaśnie,ale nie równo chodzi
na wolnych obrotach tak jakby nie palił dobrze na wszystkie gary,przewody wymieniłem
niechciałbym wwalać się w niepotrzebne koszty , może kopułka a może świece,może ktoś
miał taki problem. POZDROWIENIA |
|
|
|
 |
Filip_S [Usunięty]
|
Wysłany: 10-01-2008, 10:09
|
|
|
ppio napisał/a: |
[ Dodano: 06-01-2008, 10:04 ]
Witam no i dalej szarpie przestało na jakiś czas , obiawy są takie podczas jazdy jak dodaje
gazu przy prubie pszyspieszenia wtedy szarpie , niemam pojęcia co jest mechanik mówił kiedyś o wodzie w paliwie ale to coś innego ,odpala dobrze ,nie gaśnie,ale nie równo chodzi
na wolnych obrotach tak jakby nie palił dobrze na wszystkie gary,przewody wymieniłem
niechciałbym wwalać się w niepotrzebne koszty , może kopułka a może świece,może ktoś
miał taki problem. POZDROWIENIA |
Witaj, wymień może kondensatory ECU, ja to zrobiłem wtedy i problemy zniknęły, podobnie kontrolka CE zgasła. Cały koszt jeśli robisz to samemu to zakup kondensatorów czyli około 1-2 zł. a w serwisie RTV czy podobnym wezmą pewnie za to 20-30 zł. |
|
|
|
 |
|
|