Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jakie radio CB w carismie GDI ?
Autor Wiadomość
Łukasz K
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2007, 16:38   Jakie radio CB w carismie GDI ?

Chciałbym się dowiedzieć od użytkowników carismy GDI starej wersji jakiego używacie radia CB?
Mój problem polega na tym ze mam straszne zakłócenia pochodzące od różnych układów elektronicznych samochodu, a zwłaszcza komputera. Mam radio alan 100 + działa okropnie a w innych samochodach działa super, dlatego chce zmienić na lepsze radio. Podajcie mi jakieś propozycje do zakupu. Osobiście wydaje mi się ze Uniden 520XL bedzie lepszy bo ma więcej filtrów i ustawień częstotliwości.
Pomożecie.....?
 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-03-2007, 19:08   

Zakłócenia w większości przypadków pojawiają się w sytuacji złego masowania, miałem podobny problem gdy włączał mi się wentylator klimy - pisk i trzaski. Po dobrym zmasowaniu anteny do karoserii (antenę mam przykręcaną) skończyły się problemy.

U Ciebie problem może być również spowodowany przez wtryskiwacze, tutaj pomóc Ci może zamontowanie jednego z rodzajów filtrów przeciwzakłóceniowych - albo separator masy (oczywiście na (-) albo filtr diodowy na (+).

W dobrym zakładzie montującym CB, przed kupnem możesz przetestować który z nich sprawdzi się u Ciebie, a jest to wydatek rzędu 50÷80 PLN. IMHO jest to tańsze rozwiązanie niż zakup nowego radia.
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
Łukasz K
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2007, 19:43   

Niestety:(
problemy z filtrami już przerabiałem w 3 zakładach gdzie montują CB, antena jest dobrze zmasowana. Problem złego montarzu u mnie nie ma miejsca. We wszystkich serwisach powiedzieli mi zebym sobie kupił poprostu radio wyposażone w lepsze wewnetrzne filtry. Alan 100 to zwykłe hipermarketowe radyjko - nie można od niego za dużo oczekiwać. W jednym samochodzie działa super a w innym bardzo słabo - jak u mnie :(
 
 
Grześku 
Mitsumaniak
groźny oboźny


Auto: Outlander Intense+ 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 12 razy
Dołączył: 04 Maj 2005
Posty: 2722
Skąd: Świdnik
Wysłany: 14-03-2007, 19:55   

No to klops, jak mawiała ciocia Mania...

W takim razie musisz "odsłuchać" poszczególne modele na żywo w samochodzie, osobiście mam Harrego II (President) i jest ok, ale nie znaczy to, że sprawdzi się ono u Ciebie.
Ale skoro masz 3 zakłady w okolicy to spróbuj u nich, na pewno mają kilka modeli na stanie - myślę że wykażą odrobinę dobrej woli i zrozumienia i pozwolą Ci przed zakupem sprawdzić dany model.
_________________
"nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przeciez trzeba napisac." by Rafal_Szczecin


strony www, druk, grafika reklamowa, fotografia
 
 
 
slon
[Usunięty]

Wysłany: 14-03-2007, 22:48   

ja posiadam UNIDENA 510 - alany to żargonem cb-radiowców nazywamy "szumofonami". Chodzi o to żeby radyjko miało taki filtr jak ANL (UNIDENY i PRESIDENTY to mają) fakt faktem że u mnie przez ten filtr też przechodziły zakłócenia a dokładnie cichutki pisk założyłem dodatkowy filtr (SEPARATOR) i problem zniknął. Antenkę posiadam tzw. magnesówkę.Jeżeli posiadasz antenkę zamontowaną na stałe sprawdź czy masz dobrą masę na antenie , bardzo często się zdarza , że pod uchwyt na antenę ludzie wkładają podkładki żeby nie rysować lakieru lub przykręca do plastikowych elementów np. relingi . Uchwyt anteny musi być zmasowany najlepiej to sprawdzić nie miernikiem , a żarówką ( jeden koniec pod+ a drugi do uchwytu ) często brak takiej masy powoduje że w momencie nadawania w radioodbiorniku coś trzeszczy lub na głośnikach słychać jak nadajesz i może być to też w pewnym stopniu powodem występowania opisanych przez ciebie zakłóceń.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-03-2007, 01:17   

slon napisał/a:
alany to żargonem cb-radiowców nazywamy "szumofonami

BEZEDURA
ALAN 48 EXCEL - z NK (noise killer) - jest to lepsze niz w dowolnym Presidencie
Do tego glosnik z przetwornikiem cyfrowym wycinajacym szumy harmoniczne i cisza.


Testowalem Presidenty, UNIDENY, ONWY, itd. TYLKO ALAN ma to co potrzebowalem.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
slon
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2007, 05:34   

na temat radyjek można by dużo dyskutować nie znam tego alanka 48 nie testowałem ale z tego co się orientuję to ma wyświetlacz częstotliwości w "5" mimo że pracuje w tzw."zerach" i po co ten wyświetlacz skoro pokazuje bzdury (a przynajmniej tak było). Ja pracując na takich radyjkach jak LINCOLN , GRORGE czy SHOGUN wyrobiłem sobie zdanie o alanach na przykładzie 87 i 8001 po prostu szumofony jedynie alan 18 i 28 nie posiadały tych wad. Wiadomo technika poszła do przodu i radyjka s ą bardziej "wypasione" natomiast pozostaje pytanie czy warto do samochodu wstawiać radio z 15 przyciskami i 30 -stoma funkcjami po 2lub3 pod jednym klawiszem? Ja woziłem LINCOLNA ale jak wsiadł mój zmiennik do samochodu to nawet nie wiedział jak go włączyć a jak poprzestawiał częstotliwość to nikt z napotkanych na parkingach kierowców nie potrafił go ustawić . Dlatego tez uważam że radyjko w samochodzie powinno być najprostsze tym bardziej że jeżeli komuś powiesz 73 , 51 lub 99 na drogę to i tak nie będzie wiedział o co chodzi , a jak zawołasz Sierra Alfa Brawo 3456 to większość pomyśli że ma łączność satelitarną (z wyjątkiem tych co się znają)
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 15-03-2007, 07:37   

Dla mnie to wszystko to bicie piany.
Co do szumów to spróbuj zamontować na zasilaniu radia kondensator od Fiata 126p ten od alternatora, może pomoże koszt ok 3zł.
Co do masowania anteny, antena wcale nie musi być dobrze zmasowana ze względu na to że masa idzie i tak kablem na karoserię samochodu. Ale oczywiściwe można na ten temat dyskutować.
Co do Alanów to są to radia średniej klasy i nic więcej z nich nie można wycisnąć, najmniejszym szumofonem był Alan 18, teraz pewnie się to zmieniło.
Co do Presidenta Lincolna to też jest to radio o nienajleprzych parametrach choć bardzo ładnie wygląda w nocy a już napewno nie jest to radio do samochodu ze względu na częstotliwości które pokazuje ale można się tego nauczyć.

Ja za jakieś 2 tyg. stawiam stację na swojej Cari zobaczymy czy będę miał takie problemy:
-radyjko pewnie stara ONWA
-antenka MAGNUM 2m
-mikrofon DENSEY z podbiciem i paroma bajerkami
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Colto
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2007, 09:38   

To ja przyłączę sie do temaciku CB (może taki mały OT). Mam Presidenta Johnny II ASC i antenkę na magnesie Sirio Megawatt 3000PL, wszystko hulało aż miło :mrgreen: do momentu aż w swoim Lancerku (1,6 z 2006 roku) założyłem instalację LPG Prins VSI (wtrysk gazu) :cry: Jak jadę na benzynce w radyjku cisza, można sobie pogadać, prowadzic nasłuch, a jak tylko przerzucę na gaz to tak jak by ktos mi wiertarkę w główkę wwiercał. Doszedłem, że zakłócenia wchodzą przez antenę i są powodowane przez wtryskiwacze gazowe. Sprawdzałem kilka różnych radyjek, antenek i zawsze to samo. Czy ktoś z szanownych Mitsumaniaków mógłby coś pomóc. Byłem już u kilku szpeców od CB w Wa-wie i u gazowników i wszyscy rozkładają ręce :dontknow:
Piszę tego posta bo już nie wiem do kogo się zgłosić z moim problemem.
 
 
Ficu865
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2007, 10:18   

Ja założyłem jakiś czas temu Alana 28 i też szumi. Ale to z powodu takiego że mam przedużony kabel od anteny przez gościa który nie zrobil tego wachowo. Jednak po odpowiednim wygłuszeniu szumów można się dowiedzieć gdzie stoją z suszarką itp jednak szumy i tak są denerwujące. Mam założony filtr ale to nic nie dało. W desperacji założyłem nawet dwa takie filtry ale też lipa była.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-03-2007, 21:26   

slon napisał/a:
na temat radyjek można by dużo dyskutowac

Owszem
slon napisał/a:
nie znam tego alanka 48 nie testowałem

No to po co sie na jego temat wypowiadasz?
slon napisał/a:
ale z tego co się orientuję to ma wyświetlacz częstotliwości w "5" mimo że pracuje w tzw."zerach" i po co ten wyświetlacz skoro pokazuje bzdury (a przynajmniej tak było)

No i co z tego? To ylko bajer - przynajmniej jak dla mnie - ja i tak zawsze mialem ustawione wyswietlanie kanalu a nie czestotliwosci
slon napisał/a:
Ja pracując na takich radyjkach jak LINCOLN , GRORGE czy SHOGUN wyrobiłem sobie zdanie o alanach na przykładzie 87 i 8001 po prostu szumofony jedynie alan 18 i 28 nie posiadały tych wad.

Wyrobiles zdanie na podstawie starych "kibli" i porownujesz je do nowszych konstrukcji konkurencji :roll:
slon napisał/a:
Wiadomo technika poszła do przodu i radyjka s ą bardziej "wypasione" natomiast pozostaje pytanie czy warto do samochodu wstawiać radio z 15 przyciskami i 30 -stoma funkcjami po 2lub3 pod jednym klawiszem? Ja woziłem LINCOLNA ale jak wsiadł mój zmiennik do samochodu to nawet nie wiedział jak go włączyć a jak poprzestawiał częstotliwość to nikt z napotkanych na parkingach kierowców nie potrafił go ustawić . Dlatego tez uważam że radyjko w samochodzie powinno być najprostsze tym bardziej że jeżeli komuś powiesz 73 , 51 lub 99 na drogę to i tak nie będzie wiedział o co chodzi , a jak zawołasz Sierra Alfa Brawo 3456 to większość pomyśli że ma łączność satelitarną (z wyjątkiem tych co się znają)


To inna sprawa - uzytkownikow CB przybylo lawinowo niestety uzytkownikow wiedzacych cokolwiek jest malo. Natomiast Ty Kolego tych funkcji w ALANIE 48 nie uzywasz ;-) w samochodzie - sa przydatne gdy masz radio stacjonarne lub gdy nie jedziesz.

Powtarzam - mialem i chwale. Ale przynajmniej wiem o czym mowie.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
slon
[Usunięty]

Wysłany: 15-03-2007, 21:42   

mam pytanie co do tego alanka 48 jak on stoi w częstotliwości bo starsze typy po właczeniu uciekały w częstotliwości nawet do 500Hz w prawo lub w lewo dopiero po nagrzaniu się stabilizowały czy ten jest pozbawiony tej wady
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-03-2007, 23:40   

Kupilem swojego w Jawczycach u importera. Firma ALAN Telekomunikacja. Nigdy problemow nie mialem. Zreszta trudno zeby z tym modelem byly skoro jest oparty o mikroprocesor. I przed sprzedaza sprawdzany przez serwis.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Łukasz K
[Usunięty]

Wysłany: 19-03-2007, 22:07   

Panowie chciałbym wrócic do głównego tematu:

Jakie radio CB do silników GDI ?

ps 1. Alan 100 przy antenie magnesowej nie miał żadnych zakłóceń, ale zasieg był do niczego dlatego właśnie mam antene na uchwycie.
2. Sprzet na 100% zamontowany prawidłowo - masa itp. (obskoczyłem 3 serwisy)
3. Moje radio w Escorcie, fiacie punto pracuje perfekcyjnie dlatego proszę o rade użytkowników GDI.
4. Chciałem sprawdzić inne radia w tych serwisach ale oczywiście gdy już się trafi to jedyne to trzeba je bedzie kupić. Niestety mają oni ok 100 przebitki na egzemplarzu :evil: :evil:

Dzięki slon za info, może ktoś jeszcze coś zaproponuje :D
 
 
aras
[Usunięty]

Wysłany: 20-03-2007, 10:56   

Od kilku lat jestem posiadaczem CB- starej Onwy.W Fiacie Brava sprawował się fajnie natomiast w GDI faktycznie tak jak piszecie są zakłócenia.Jest ok.tylko wtedy jak rozmówca jest blisko,gdy dalej szumy.Anteny również mają wpływ na funkcjonawanie CB.narazie przetestowałem tylko trzy w tym jedna magnesówke która najbardziej zakłóca.Nieznam niestety parametrów tych anten przykręcanych bo są już wiekowe.Zasilanie najlepiej podłączyć bezpośrednio z akumulatora
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.