[CA1A 1.3] Czy to normalne przy hamowaniu? |
Autor |
Wiadomość |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 28-10-2007, 14:43 [CA1A 1.3] Czy to normalne przy hamowaniu?
|
|
|
Powiedzmy że jade 120km/h. Z przodu jedzie najgorszy traktor i juz msuze szybko dochamować na 40km/h. bo wyprzedzic nie moge w tym momencie. Podczas takiego szybkiego hamowania tak dziwnie słychać w hamulcach jaby cos trząsło.
Tak ma być? Nie wiem kiedy byl wymieniany ten plyn hamulców ale niebawem go wymienie. |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 15:06
|
|
|
Drga Ci pedał hamulca mówiąc w skrócie? |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 28-10-2007, 15:18
|
|
|
Eee nie, takie drgania jakby słychac dobiegające z hamulca. ciezko to opisać. Samochod dostaje wtedy lekkich drgan. To wystepuje tylk owteyd gdy msuze szybciej zaczac hamowac przy takiej predkosci. |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 17:06
|
|
|
Odksztalcone tarcze. Jeszcze jedno masz ABS? |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 28-10-2007, 17:57
|
|
|
Nie ma ABS. Mechanik mowil ze tarcze w porzadku, i ze jeden hamulec chyba lewy tylni słabiej hamuje ale to mały problem. Może to dla tego? (Mechanik co robił przegląd techniczny) |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 18:20
|
|
|
Masz zwichrowane tarcze. Na oko tego żaden mechanik nie stwierdzi - no chyba, że tarcze mają w przekroju kształt litery S. Czeka Cię albo przetoczenie (jeśli tarcze nadają się jeszcze do przetoczenia) lub wymiana na nowe. A skoro mechanik twierdzi, że gorsze na jednej stronie hamowanie to nei problem, natychmaist zmiań mechanika. Za nierównomierne hamowanie Twoje auto nie zaliczy badań technicznch. Mam na myśli naturalnie prawidłowe badania w stacji diagnostycznej, a nie u znajomego diagnosty, który dopuści do ruchu wszystko, co nei ma gąsiennic i waży poniżej 60 ton. |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 18:25
|
|
|
Nawet odksztalcenie okolo 0.01 moze powodowac wibracje na hamulcach. Jesli mechanik to "widzi" to jak koledzy mowia - zmien mechanika. Jako rozwiazanie proponuje przetoczyc tarcze albo jej poprostu wymien (jesli sa kiepskiej jakosci). |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 19:01
|
|
|
Przetoczenie też daje połowiczne rezultaty bo tarcze pod wpływem temperatury ponownie się odkształcają więc najlepiej wymienić:) |
|
|
|
 |
allias [Usunięty]
|
Wysłany: 28-10-2007, 19:38
|
|
|
Przetoczenie tylko zmniejsza ich powierzchnie ale to nie jest ze talwiej je odksztalcic. Jesli tarcze sa odpowiedniej grubosci i nie sa za mocno pordzewiale to zdecydowanie taniej mozna to zrobic poprzez przetoczenie zamiast odrazu wymieniac...
Ale kazdy robi co uwaza za sluszne. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 28-10-2007, 19:42
|
|
|
Tez miałem taki problem a tarcze miałem jeszcze lekko skorodowane, wymieniłem klocki i dalem tarczki do przetoczenia (para 40pln) i wózek teraz hamuje jak na colta przystało Radze zaczac od tego powinno podziała o ile tarcze nie maja bicia. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
gregfil [Usunięty]
|
Wysłany: 11-11-2007, 23:59
|
|
|
Moim zdaniem to też wina tarcz ale w miśku są grube i nie powinny sie łatwo odkształcać. Może zbyt twarde klocki spowodowały przegrzanie i odkształcenie tarcz. |
|
|
|
 |
pawel129 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 20:30
|
|
|
jak kupiłem swojego miśka też miałem taki problem - jakiś wariat przy wymianie tarcz nie wymienił klocków i na tarczach z czasem zrobił się rant po zewnętrznej, o szerokości ok 5mm. Tarcza się dotarła, rant powstał, i klocki zaczęły hamować po tym rancie... wibracje były odczuwalne już od 70km/h.
Przetoczyłem tarcze, załozyłem nowe klocki i problemu zero.
JayChyl, sprawdź czy u Ciebie nie powstał rancik,czy klocki dociskają całą swoją powierzchnią. Inna opcja to że przy rozgrzanych tarczach mogłeś wjechać w kałuże i tarcze troche spuchły.. |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 12-11-2007, 23:25
|
|
|
A jaki proponujecie płyn hamulcowy? Niebawem wymienie klocki i przetocze tarcze.
Slyszalem ze plyny z klasy DOT-5 sa najlepsze. Motul firma |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 13-11-2007, 17:39
|
|
|
JayChyl napisał/a: | Slyszalem ze plyny z klasy DOT-5 sa najlepsze. Motul firma |
Poprawka - DOT 5.1, bo 5-tka zezre gumowe koncowki przewodow i uszczelnienia pompy. |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 15-11-2007, 10:43
|
|
|
Nom, to druga poprawka wieć biore 5.1
Dzieki . aktualnie w moim plynie znajduje sie 1 % wody. |
|
|
|
 |
|