Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Czy to normalne przy hamowaniu?
Autor Wiadomość
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 28-10-2007, 14:43   [CA1A 1.3] Czy to normalne przy hamowaniu?

Powiedzmy że jade 120km/h. Z przodu jedzie najgorszy traktor i juz msuze szybko dochamować na 40km/h. bo wyprzedzic nie moge w tym momencie. Podczas takiego szybkiego hamowania tak dziwnie słychać w hamulcach jaby cos trząsło.

Tak ma być? Nie wiem kiedy byl wymieniany ten plyn hamulców ale niebawem go wymienie.
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 15:06   

Drga Ci pedał hamulca mówiąc w skrócie?
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 28-10-2007, 15:18   

Eee nie, takie drgania jakby słychac dobiegające z hamulca. ciezko to opisać. Samochod dostaje wtedy lekkich drgan. To wystepuje tylk owteyd gdy msuze szybciej zaczac hamowac przy takiej predkosci.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 17:06   

Odksztalcone tarcze. Jeszcze jedno masz ABS?
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 28-10-2007, 17:57   

Nie ma ABS. Mechanik mowil ze tarcze w porzadku, i ze jeden hamulec chyba lewy tylni słabiej hamuje ale to mały problem. Może to dla tego? (Mechanik co robił przegląd techniczny)
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 18:20   

Masz zwichrowane tarcze. Na oko tego żaden mechanik nie stwierdzi - no chyba, że tarcze mają w przekroju kształt litery S. Czeka Cię albo przetoczenie (jeśli tarcze nadają się jeszcze do przetoczenia) lub wymiana na nowe. A skoro mechanik twierdzi, że gorsze na jednej stronie hamowanie to nei problem, natychmaist zmiań mechanika. Za nierównomierne hamowanie Twoje auto nie zaliczy badań technicznch. Mam na myśli naturalnie prawidłowe badania w stacji diagnostycznej, a nie u znajomego diagnosty, który dopuści do ruchu wszystko, co nei ma gąsiennic i waży poniżej 60 ton.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 18:25   

Nawet odksztalcenie okolo 0.01 moze powodowac wibracje na hamulcach. Jesli mechanik to "widzi" to jak koledzy mowia - zmien mechanika. Jako rozwiazanie proponuje przetoczyc tarcze albo jej poprostu wymien (jesli sa kiepskiej jakosci).
 
 
Czerwien
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 19:01   

Przetoczenie też daje połowiczne rezultaty bo tarcze pod wpływem temperatury ponownie się odkształcają więc najlepiej wymienić:)
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 19:38   

Przetoczenie tylko zmniejsza ich powierzchnie ale to nie jest ze talwiej je odksztalcic. Jesli tarcze sa odpowiedniej grubosci i nie sa za mocno pordzewiale to zdecydowanie taniej mozna to zrobic poprzez przetoczenie zamiast odrazu wymieniac...

Ale kazdy robi co uwaza za sluszne.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 28-10-2007, 19:42   

Tez miałem taki problem a tarcze miałem jeszcze lekko skorodowane, wymieniłem klocki i dalem tarczki do przetoczenia (para 40pln) i wózek teraz hamuje jak na colta przystało :) Radze zaczac od tego powinno podziała o ile tarcze nie maja bicia.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
gregfil
[Usunięty]

Wysłany: 11-11-2007, 23:59   

Moim zdaniem to też wina tarcz ale w miśku są grube i nie powinny sie łatwo odkształcać. Może zbyt twarde klocki spowodowały przegrzanie i odkształcenie tarcz.
 
 
pawel129
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2007, 20:30   

jak kupiłem swojego miśka też miałem taki problem - jakiś wariat przy wymianie tarcz nie wymienił klocków i na tarczach z czasem zrobił się rant po zewnętrznej, o szerokości ok 5mm. Tarcza się dotarła, rant powstał, i klocki zaczęły hamować po tym rancie... wibracje były odczuwalne już od 70km/h.
Przetoczyłem tarcze, załozyłem nowe klocki i problemu zero.

JayChyl, sprawdź czy u Ciebie nie powstał rancik,czy klocki dociskają całą swoją powierzchnią. Inna opcja to że przy rozgrzanych tarczach mogłeś wjechać w kałuże i tarcze troche spuchły..
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 12-11-2007, 23:25   

A jaki proponujecie płyn hamulcowy? Niebawem wymienie klocki i przetocze tarcze.

Slyszalem ze plyny z klasy DOT-5 sa najlepsze. Motul firma
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 13-11-2007, 17:39   

JayChyl napisał/a:
Slyszalem ze plyny z klasy DOT-5 sa najlepsze. Motul firma

Poprawka - DOT 5.1, bo 5-tka zezre gumowe koncowki przewodow i uszczelnienia pompy.
 
 
JayChyl 
Mitsumaniak

Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 21 Wrz 2007
Posty: 691
Skąd: Łomża
Wysłany: 15-11-2007, 10:43   

Nom, to druga poprawka wieć biore 5.1 :P

Dzieki :D . aktualnie w moim plynie znajduje sie 1 % wody.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.