[EA2A/W 2.0] Mróz-Wariuje elektryka |
Autor |
Wiadomość |
Members only
Mitsumaniak Tobi

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 02-12-2010, 14:52 [EA2A/W 2.0] Mróz-Wariuje elektryka
|
|
|
Witam! Postanowiłem założyć nowy temat bo nie mogłem znaleźć innego odpowiedniego .
Mianowicie mam problem bo po wczorajszym wymienianiu płynu w spryskiwaczu, który oczywiście mi zamarzł elektryka zaczęła wariować!! włączam prawy kierunek- mryga szybko i razem z nim załącza się wycieraczka. poza tym palą mi sie halogeny cały czas pomimo że są wyłączone. Tzn świecą tak leciutko jakby nie było masy. Jak próbuje użyć spryskiwacza to silniczek nie kręci wogóle a zamiast tego pali sie jednostajnie prawy kierunkowskaz.
nie ma też prawego pozycyjnego i prawego mijania, tzn. mijania też świeci jakby nie było masy.
Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?
Od czego zacząć przeglądanie?
Problem jest z prawą stroną auta, tam też jest zbiornik płynu od spryskiwacza
może coś pozamarzało? ja odmrażałem zbiornik gorącą wodą ale lałem ją do zbiorniczka, starając sie nie porozlewać.
Błagam pomóżcie! w tym tygodniu już wydałem 1200zł w miśka i nie uśmiecha mi sie jechać do elektryka:(
Z góry dziękuje za każdą podpowiedź |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 02-12-2010, 15:16
|
|
|
Members only, a ja widziałem, że już napisałeś ten post w jednym z tematów Ale ok, tam w sumie średnio pasował.
Szczerze mówiąc zastanawiałem się nad logicznym powiązaniem tych usterek, ale nie bardzo wiem co może być przyczyną. Przedwczoraj sam odmrażałem zbiorniczek i lałem po zbiorniczku, a nie do zbiorniczka. Zresztą woda tam się pojawia podczas jazdy.
Odłącz przewód o kierunkowskazu i wtedy zapal. Jeśli mryga szybko, to tak jakby gdzieś było zwarcie. Czy jak zapalisz awaryjki to dzieje się to samo? |
|
|
|
 |
mackbeth
Mitsumaniak

Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 16 Lip 2010 Posty: 686 Skąd: Wrocław/Łęknica
|
Wysłany: 02-12-2010, 21:34
|
|
|
Szybkie mryganie jednego kierunku zwykle mówi o przepalonej żarówce, a wiec gdzieś jest rozwarcie...
Jeśli śiwatłą żarzą się lekko to raczej bym obstawiał jakieś przebicie "+" po wszystkim- prawdę mówiąc jeśli odmrażałeś zbiorniczek to jakimś cudem woda polałą wszystko i zamarzło tak że utworzyło się ciągłę połączenie - normalnie jak woda zalewa coś to nie jest w stanie połączyć, ale sopel lodu może?? dość naciągane ale przede wszystkim postaraj sie zostawić auto w cieple gdzieś na 2 doby, niech odtaja.. może też lód jest w bezpiecznikach pod maską i zwiera styki? oczywiście lód to nie jest dobry przewodnik stąd to słabe żarzenie? ale to tylko pierwsze zgaduj zgadula:) |
_________________ 三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 |
|
|
|
 |
Psikus
Mitsumaniak

Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 01 Lis 2008 Posty: 981 Skąd: sosnowiec
|
Wysłany: 02-12-2010, 22:49
|
|
|
To typowy objaw braku masy. proponuje poprawic punkty masowe-tj poluzowac tam gdzie przykręcone do budy, popsikac czyms np kontakt sprayem i podokręcać, jak masz więcej czasu możesz te oczka poczyścić. tym na pewno nie zaszkodzisz,a może pomoże. Żeby miec pewność co do masy weź żarówke ok 50w, odłącz kostkę od halogenu lub kierunkowskazu, podłącz masę żarówki do masy w kostce a plus pod akumulator- jeśli świeci sie słabo-brak masy; jeśli mocno-może to oznaczać jakieś zwarcie na zasilaniu. |
|
|
|
 |
lukasz85lukasz
Forumowicz
Auto: Galant 2.4 GDI 144KM 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009 Posty: 79 Skąd: Magdalenka
|
Wysłany: 03-12-2010, 00:07
|
|
|
Czy to się zaczęło podczas tych ostatnich mrozów?
PSIKUS ma sporo racji, sprawdź jak tam styki, wiadomo mróz duży to i samochody różnie to znoszą, aczkolwiek szybsze mruganie kierunku to też objaw przepalonej żarówki posprawdzaj wszystko a jeśli masz taką możliwość to parkuj autko w cieplejszych miejscach |
_________________ Pozdrawiam Łukasz
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 03-12-2010, 00:27
|
|
|
mackbeth napisał/a: | ale sopel lodu może?? |
Tyle, że lód prądu nie przewodzi |
|
|
|
 |
Members only
Mitsumaniak Tobi

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 26 Lis 2009 Posty: 67 Skąd: Wałcz
|
Wysłany: 03-12-2010, 07:41
|
|
|
wczoraj grzebałem do wieczora i takie wnioski:
- odłączona prawe światło mijania= wszystko działa, włączam halogeny dalej choinka, palą sie jednostajnie prawe kierunkowskazy(wszystkie) halogeny świecą ledwo ledwo.
- żarówka od mijania dobra w 100% miesiąc temu kupiona i wczoraj sprawdzana, działa.
- odłączam prawy halogen= lewy halogen świeci normalnie. Wydaje sie że wszystko gra
- nadal odłączone mijania i halogen i włączam kierunkowskaz prawy= mruga noramlnie, wszystkie trzy mrugają i załącza sie z nimi wycieraczka.
- włączam spryskiwacz szyby= silniczek nie pracuje a za to włącza się kierunkowskaz i tylko lekko świeci.
Takie są objawy, nadmieniam że były mrozy wcześniej i nic sie nie działo. Wszystko zaczęło się po odmrażaniu spryskiwacza, gdzie wodę wlewałem do zbiorniczka i praktycznie nic nie porozlewałem!!
wszystkie bezpieczniki sprawdzone jak i przekaźniki, są ok. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-12-2010, 08:46
|
|
|
Members only, wstaw auto do ogrzewanego garażu, niech odtaje, jezeli pomoże, znaczy, że masz gdzieś dziure w instalacji i się gubią prądy. |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Matik608
Mitsumaniak

Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Sie 2008 Posty: 433 Skąd: Sieradz
|
Wysłany: 09-12-2010, 22:51
|
|
|
Members only, jak otworzysz maske i stoisz przed samochodem to po lewej stronie jakos za lampa masz taka szeroka kostke ktora jest przypieta do takich wsuwek i to wszystko jest przykrecone do budy, ja kiedys niechcący cos tam ruszyłem i tez mi wszystko wariowalo, o ile dobrze pamietam cos bylo wlasnie z wycieraczkami i kierunkami, na Twoim miejscu zaczal bym od tego, tym bardziej ze jest to przy wlewie od plynu |
_________________ Był EA2A '98
 |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 14-12-2010, 05:43
|
|
|
No i zimowe awarie z elektryką dopadły i mnie.
Wczoraj po wymianie żarówki w zegarach po wyjęciu zegarów coś się stało że nie świeci mi lewy xenon i nie byłoby w tym nic dziwnego ale wymieniałem go jakieś 2 mies. temu w dodatku cały czas święcą mi "na pół gwizdka" długie, jak pstrykam żeby włączyć długie zapala się tylko prawa, wyłączam-wraca do opcji "pół gwizdka".
w pozycji 0, świecą: prawy xenon i obydwa długie
w pozycji 1, święcą normalnie pozycje
w pozycji 2, święcą tak jak w pozycji 0, z tymże mogę wtedy włączyć na dłużej długie a nie tylko mrugnąć.
mam nadzieje że nie namotałem.
Coś czuje że xenon mógł się spalić natomiast co z tymi długimi?
gdzieś brak masy?
Pomożecie....?;-) |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 14-12-2010, 07:23
|
|
|
swiatla w galancie sa sterowane masa. Zrobiles gdzies zwarcie wiazki sterujacej swiatlami lub padla Ci przetwornica od xenona tak ze podaje napiecie na zasilanie lamp (czyli na lampach pojawia sie jakis potencjal minusowy). |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
m6riano
Mitsumaniak Użytkownik zbanowany

Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy Dołączył: 24 Sie 2009 Posty: 7356 Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
|
Wysłany: 14-12-2010, 11:13
|
|
|
Czyli powiedzmy że odłącze tą przetwornice od "padniętego" xenona i to juz powinno mi dać odpowiedź?
ps. Koleżka mi podsunął pomysł żeby tez odpiąć klemy że niby wyjmując zegary na przekręconym kluczyku/odpalonym silniku mogłem "zrobić" jakiś "błąd" i stąd te świecenie ale nie wydaje mi się żeby to miało ze sobą coś wspólnego... |
_________________ Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 |
Ostatnio zmieniony przez m6riano 15-12-2010, 00:18, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 14-12-2010, 14:53
|
|
|
Tak, spróbuj ją odłączyć. |
|
|
|
 |
|