Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA2A/W 2.0] Mróz-Wariuje elektryka
Autor Wiadomość
Members only 
Mitsumaniak
Tobi


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Wałcz
  Wysłany: 02-12-2010, 14:52   [EA2A/W 2.0] Mróz-Wariuje elektryka

Witam! Postanowiłem założyć nowy temat bo nie mogłem znaleźć innego odpowiedniego .

Mianowicie mam problem bo po wczorajszym wymienianiu płynu w spryskiwaczu, który oczywiście mi zamarzł elektryka zaczęła wariować!! włączam prawy kierunek- mryga szybko i razem z nim załącza się wycieraczka. poza tym palą mi sie halogeny cały czas pomimo że są wyłączone. Tzn świecą tak leciutko jakby nie było masy. Jak próbuje użyć spryskiwacza to silniczek nie kręci wogóle a zamiast tego pali sie jednostajnie prawy kierunkowskaz.
nie ma też prawego pozycyjnego i prawego mijania, tzn. mijania też świeci jakby nie było masy.

Macie jakieś pomysły co z tym zrobić?
Od czego zacząć przeglądanie?
Problem jest z prawą stroną auta, tam też jest zbiornik płynu od spryskiwacza
może coś pozamarzało? ja odmrażałem zbiornik gorącą wodą ale lałem ją do zbiorniczka, starając sie nie porozlewać.

Błagam pomóżcie! w tym tygodniu już wydałem 1200zł w miśka i nie uśmiecha mi sie jechać do elektryka:(
Z góry dziękuje za każdą podpowiedź
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 02-12-2010, 15:16   

Members only, a ja widziałem, że już napisałeś ten post w jednym z tematów ;) Ale ok, tam w sumie średnio pasował.

Szczerze mówiąc zastanawiałem się nad logicznym powiązaniem tych usterek, ale nie bardzo wiem co może być przyczyną. Przedwczoraj sam odmrażałem zbiorniczek i lałem po zbiorniczku, a nie do zbiorniczka. Zresztą woda tam się pojawia podczas jazdy.

Odłącz przewód o kierunkowskazu i wtedy zapal. Jeśli mryga szybko, to tak jakby gdzieś było zwarcie. Czy jak zapalisz awaryjki to dzieje się to samo?
 
 
mackbeth 
Mitsumaniak


Auto: JK04 M9R 2.0dCI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 16 Lip 2010
Posty: 686
Skąd: Wrocław/Łęknica
Wysłany: 02-12-2010, 21:34   

Szybkie mryganie jednego kierunku zwykle mówi o przepalonej żarówce, a wiec gdzieś jest rozwarcie...
Jeśli śiwatłą żarzą się lekko to raczej bym obstawiał jakieś przebicie "+" po wszystkim- prawdę mówiąc jeśli odmrażałeś zbiorniczek to jakimś cudem woda polałą wszystko i zamarzło tak że utworzyło się ciągłę połączenie - normalnie jak woda zalewa coś to nie jest w stanie połączyć, ale sopel lodu może?? dość naciągane ale przede wszystkim postaraj sie zostawić auto w cieple gdzieś na 2 doby, niech odtaja.. może też lód jest w bezpiecznikach pod maską i zwiera styki? oczywiście lód to nie jest dobry przewodnik stąd to słabe żarzenie? ale to tylko pierwsze zgaduj zgadula:)
_________________
三菱 ギャラント様式 スポーツエディション
 
 
 
Psikus 
Mitsumaniak


Auto: Xsara Picasso
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 01 Lis 2008
Posty: 981
Skąd: sosnowiec
Wysłany: 02-12-2010, 22:49   

To typowy objaw braku masy. proponuje poprawic punkty masowe-tj poluzowac tam gdzie przykręcone do budy, popsikac czyms np kontakt sprayem i podokręcać, jak masz więcej czasu możesz te oczka poczyścić. tym na pewno nie zaszkodzisz,a może pomoże. Żeby miec pewność co do masy weź żarówke ok 50w, odłącz kostkę od halogenu lub kierunkowskazu, podłącz masę żarówki do masy w kostce a plus pod akumulator- jeśli świeci sie słabo-brak masy; jeśli mocno-może to oznaczać jakieś zwarcie na zasilaniu.
 
 
lukasz85lukasz 
Forumowicz

Auto: Galant 2.4 GDI 144KM 2002r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Paź 2009
Posty: 79
Skąd: Magdalenka
Wysłany: 03-12-2010, 00:07   

Czy to się zaczęło podczas tych ostatnich mrozów?
PSIKUS ma sporo racji, sprawdź jak tam styki, wiadomo mróz duży to i samochody różnie to znoszą, aczkolwiek szybsze mruganie kierunku to też objaw przepalonej żarówki posprawdzaj wszystko a jeśli masz taką możliwość to parkuj autko w cieplejszych miejscach
_________________
Pozdrawiam Łukasz
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 03-12-2010, 00:27   

mackbeth napisał/a:
ale sopel lodu może??


Tyle, że lód prądu nie przewodzi ;)
 
 
Members only 
Mitsumaniak
Tobi


Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLS 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 26 Lis 2009
Posty: 67
Skąd: Wałcz
Wysłany: 03-12-2010, 07:41   

wczoraj grzebałem do wieczora i takie wnioski:

- odłączona prawe światło mijania= wszystko działa, włączam halogeny dalej choinka, palą sie jednostajnie prawe kierunkowskazy(wszystkie) halogeny świecą ledwo ledwo.

- żarówka od mijania dobra w 100% miesiąc temu kupiona i wczoraj sprawdzana, działa.

- odłączam prawy halogen= lewy halogen świeci normalnie. Wydaje sie że wszystko gra

- nadal odłączone mijania i halogen i włączam kierunkowskaz prawy= mruga noramlnie, wszystkie trzy mrugają i załącza sie z nimi wycieraczka.

- włączam spryskiwacz szyby= silniczek nie pracuje a za to włącza się kierunkowskaz i tylko lekko świeci.

Takie są objawy, nadmieniam że były mrozy wcześniej i nic sie nie działo. Wszystko zaczęło się po odmrażaniu spryskiwacza, gdzie wodę wlewałem do zbiorniczka i praktycznie nic nie porozlewałem!!

wszystkie bezpieczniki sprawdzone jak i przekaźniki, są ok.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 03-12-2010, 08:46   

Members only, wstaw auto do ogrzewanego garażu, niech odtaje, jezeli pomoże, znaczy, że masz gdzieś dziure w instalacji i się gubią prądy.
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Matik608 
Mitsumaniak


Auto: BMW E61 3.0D
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Sie 2008
Posty: 433
Skąd: Sieradz
Wysłany: 09-12-2010, 22:51   

Members only, jak otworzysz maske i stoisz przed samochodem to po lewej stronie jakos za lampa masz taka szeroka kostke ktora jest przypieta do takich wsuwek i to wszystko jest przykrecone do budy, ja kiedys niechcący cos tam ruszyłem i tez mi wszystko wariowalo, o ile dobrze pamietam cos bylo wlasnie z wycieraczkami i kierunkami, na Twoim miejscu zaczal bym od tego, tym bardziej ze jest to przy wlewie od plynu :)
_________________
Był EA2A '98
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 14-12-2010, 05:43   

No i zimowe awarie z elektryką dopadły i mnie.
Wczoraj po wymianie żarówki w zegarach po wyjęciu zegarów coś się stało że nie świeci mi lewy xenon i nie byłoby w tym nic dziwnego ale wymieniałem go jakieś 2 mies. temu w dodatku cały czas święcą mi "na pół gwizdka" długie, jak pstrykam żeby włączyć długie zapala się tylko prawa, wyłączam-wraca do opcji "pół gwizdka".
w pozycji 0, świecą: prawy xenon i obydwa długie
w pozycji 1, święcą normalnie pozycje
w pozycji 2, święcą tak jak w pozycji 0, z tymże mogę wtedy włączyć na dłużej długie a nie tylko mrugnąć.
mam nadzieje że nie namotałem.
Coś czuje że xenon mógł się spalić natomiast co z tymi długimi?
gdzieś brak masy?
Pomożecie....?;-)
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 14-12-2010, 07:23   

swiatla w galancie sa sterowane masa. Zrobiles gdzies zwarcie wiazki sterujacej swiatlami lub padla Ci przetwornica od xenona tak ze podaje napiecie na zasilanie lamp (czyli na lampach pojawia sie jakis potencjal minusowy).
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
m6riano 
Mitsumaniak
Użytkownik zbanowany


Auto: EA2W,98r,136KM,LPG 446tkm
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 24 Sie 2009
Posty: 7356
Skąd: Gdzie Syrenka w herbie jest!
Wysłany: 14-12-2010, 11:13   

Czyli powiedzmy że odłącze tą przetwornice od "padniętego" xenona i to juz powinno mi dać odpowiedź?
ps. Koleżka mi podsunął pomysł żeby tez odpiąć klemy że niby wyjmując zegary na przekręconym kluczyku/odpalonym silniku mogłem "zrobić" jakiś "błąd" i stąd te świecenie ale nie wydaje mi się żeby to miało ze sobą coś wspólnego...
_________________
Użytkownik zbanowany za działalność komercyjną - produkcja i sprzedaż naklejek Klubowych Mitsumaniaki.
Ostatnio zmieniony przez m6riano 15-12-2010, 00:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14378
Skąd: Pruszków
Wysłany: 14-12-2010, 14:53   

Tak, spróbuj ją odłączyć.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.