Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: zbyszekm2
13-03-2008, 23:25
wezsze czy szersze-265/70/R15 czy 235/75/R15
Autor Wiadomość
szwagier
[Usunięty]

Wysłany: 27-10-2007, 18:46   wezsze czy szersze-265/70/R15 czy 235/75/R15

Witam! Prosba o pomoc w wyborze rozmiaru opon; (BFG AT/R- stac mnie poki co na 1 komplet ). Auto ma za zadanie ciagac przyczepe o wadze ok 1,5 tony (firma zajmujaca sie odwiertami, geologia). Wiekszosc trasy dotyczy asfaltu, ale miejscem docelowym czesto jest pole u rolnika, laka, blotnisty plac budowy. Pytanie jest nastepujace: czy dla moich potrzeb wystarszy rozmiar 235 (lepsze osiagi na asfalcie, wzglednie utwardzonych drogach przy obciazeniu 4 pasazerow+przyczepa)? Czy lepiej zainwestowac w szersze opony, ktore zwiekszaja szanse wygrzebania sie z trudnego terenu.
 
 
Marek S
[Usunięty]

Wysłany: 28-10-2007, 17:01   OPONY

Witam.

Ja w swoim PAJERO mam aktualnie zimówki COOPER 265/70R15 i w terenie sobie radzą ale nie jestem do końca przekonany, że w każdych warunkach takie szerokie walce są lepsze - ważniejszy (moim zdaniem) od szerokości opony jest rodzaj bieżnika.

Planuję zakup 31" MT-ków do zabawy w terenie i to polecam ale jako uniwersalną oponę musisz wybrać jakiegoś AT-ka - na asfalt i w teren. Myślę że można znaleźć takie opony w okolicy 1400 zł/kpl (nowych nie bieżnikowanych)

235 to też kawał opony i ja szczerze mówiąc na lato zamierzam kupić węższe opony - mniejsze opory toczenia. Dodatkowo 235 jest tańsze od 265. Ale jeszcze zobaczę.

Pozdrawiam
 
 
szwagier
[Usunięty]

Wysłany: 29-10-2007, 09:49   

Dzieki za odpowiedz. Tak sie wlasnie obawiam, ze przy silniku 2,5 i obciazeniu 4 osoby+przyczepa na oponach 265 moze byc zbytnio zmulony.
Przy moich slabych umiejetnosciach jazdy w terenie, jak sie porzadnie zakopie to i tak bez pomocy okolicznego farmera sie nie obedzie. Planuje zakup opon BFG T/A KO.
 
 
Stach
[Usunięty]

Wysłany: 02-11-2007, 11:26   

Cześć!

W moim aucie fabrycznie były zamontowane 265/70R15. Teraz jeżdżę na MT 31x10,5 i nie narzekam. Szerokość 10,5 to odpowiednik 265. Średnica nieznacznie większa. Nie ma to jednak żadnego wpływu na mułowatość auta. Odnoszę wrażenie, że wręcz przeciwnie. Trochę większe obciążenie i szybciej zaczyna działać sprężarka.
Co do szerokości, no cóż... w zimie teoretycznie może i lepiej założyć (zimówki) węższe. Ale skoro wjeżdżasz w teren i to ze znacznym obciążeniem, to nie zastanawiaj się. Szersza opona mniej się kopie, auto ma mniejszą tendencję do zagrzebywania. Wtedy również w przyczepie wypadałoby zainstalować szersze buciki. Może nie będziesz musiał prosić żadnego farmera.
Co do spadku mocy - raz jeszcze - masz prawdziwą terenówkę i, jak się domyślam, z reduktorem. Mocy nie zabraknie Twojemu miśkowi. To nie osobówka, gdzie zmiana szerokości opon istotnie wpływa na dynamikę.
Na zużycie paliwa dużo większy wpływ ma sam bieżnik, a nie szerokość. W moim przypadku po zmianie opon na MT-ki przy odpowiadającej szerokości znacznie zmniejszył się wybieg auta, czyli odległość, jaką auto przejedzie po wysprzęgleniu na biegu luzem do zatrzymania. Dystans zmniejszył się o jakieś 40%. No i hałas. Ale jeśli dla Ciebie Misiek to narzędzie pracy, musisz się z tym pogodzić.
Poza tym MT również ma dobrą przyczepność w zimie. W ostateczności napęd 4x4, ostrożnie na czarnym. Ja mam skrzynię typu SUPER SELEKT, która na to pozwala bez problemu. Co do innych typów się nie wypowiadam.
W Twoim przypadku tylko MT-ki. Rozmiar 31x10,5, bez żadnych przeróbek w aucie. Ale nie radzę zakładać szerszych felg, jak fabryczne; czyli 7 cali.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 02-11-2007, 12:21   

Mysle, ze MT-ki w standardowym rozmiarze beda dobrym rozwiazaniem. Byc moze opony typu AT bylyby lepsze bo jak wspominasz wiekszosc po czarnym bedziecie jezdzic. Co do szerokosci i przyczepnosci mozna sobie radzic. Moze warto zainwestowac pare stow w kompresor i zwyczajnie w ciezszy teren zmniejszac cisnienie w oponach. To naprawde pomaga a na piasku daje znakomite efekty. Przy takim postepowaniu AT moglyby dac rade a na czarnym nie bylo by takiego zuzycia.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 03-11-2007, 11:49   

Moim zdaniem do opon 31/10.5R15 byłyby najlepsze feligi o szerokości 8". Takie miałem u Siebie w Pajero (patrz galeria) Co prawda tey miaem kiedzđ dzlemat jakie oponz kupić (czy AT czy MT) i popełniłem ten błąd, kupiłem AT Michelina. Chodź większość jeździłem po asfalcie za to przy wypadzie w teren plułem sobie w brode. Jeżeli chodzi o głośność, to wystarczy radyjko podkręcić i będzie ok. ;) Polecam 31/10.5 MT
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Stach
[Usunięty]

Wysłany: 05-11-2007, 13:01   

Witam ponownie!

Upieram się przy felgach 7-calowych.
1. Samochód jest stabilniejszy podczas jazdy w koleinach (Sprawdziłem osobiście, choć na felgach 8,5 cala - nigdy więcej!).
2. Opona jest lepiej ułożona na takiej feldze (przy założeniu, że 265/70 lub 31x10,5). Zresztą takie parametry podaje producent. Szersza felga powoduje odstawanie brzegu opony przy jej rancie, przez co koło jest bardziej narażone na "zbieranie" ziemi, która dostaje się pomiędzy blachę a gumę. Ale to uwaga istotna jedynie przy jeździe w terenie. Może powodować rozszczelnienie koła.

No cóż, każdy ma własne preferencje i doświadczenia. I o to chodzi. Ilustracje w galerii - zapraszam.
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 06-11-2007, 13:10   

Ja miałem 8" szerokości i nie miałem takiego problemu... Opona ładnie przylegała, myślę że na 7" feldze ona za bardzo rozejdzie sie na boki (zrobi się baloniasta) dużo zależy też od kołnieża felgi, ja miałem u siebie "JJ" czyli długi kołnież, dzięki temu obsadzenie opony jest lepsze... (nie pamietam dokładnie oznaczenia felg, ale to było coś takiego: Mengels 8" JJx15 i jakies literki, ich nie pamiętam)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.