Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
nauka jazdy 4WD po śliskim
Autor Wiadomość
maklakus 
Mitsumaniak


Auto: 200sx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 378
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-11-2007, 12:36   nauka jazdy 4WD po śliskim

kilka boków moją skarbonką :



http://www.youtube.com/watch?v=c_ycIoWO4fg

Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 15-11-2007, 23:51, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
pawela 
Mitsumaniak


Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy
Dołączył: 01 Lut 2007
Posty: 3478
Skąd: Lublin
Wysłany: 15-11-2007, 21:56   

osobiscie popieram takie praktyki ;)

po I bo zazwyczaj sam w nich uczestnicze :D
po II bo podnosza umiejetnosci
po III bo poznajesz samochod
po IV bo swietnie sie bawisz
po V bo uczą pokory

etc...

Jako, ze obserwowalem na zywo przez wizjer w aparacie :P tu nie bede sie powtarzal :) ucz sie Mchaś, sa efekty :)
_________________
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 15-11-2007, 22:34   

maklakus masz wspaniałego Colta.
 
 
SlaVkoEg
[Usunięty]

Wysłany: 15-11-2007, 22:38   

U mnie w Elblgu we wtorek byl duzy opad sniegu wiec tez juz troszke poszalalem :D
 
 
karolgt 
moderator


Auto: Lexus GS430 V8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 35 razy
Dołączył: 02 Lip 2006
Posty: 5645
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-11-2007, 23:08   

Fajny filmik :)
a w Krakowie to bys dzisiaj sobie pojeździł bokami :D
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 15-11-2007, 23:25   

maklakus, gdzies pisales ze Ci fury szkoda na takie jazdy :D ale rozumiem bo sam bym sie tak bawil jakby moj cao mial naped na 4 lapy. jak takie zabawy znosi uklad przeniesienia napedu ? sypnelo Ci sie juz cos ?
_________________
CA0
Galant II
 
 
maklakus 
Mitsumaniak


Auto: 200sx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 378
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-11-2007, 06:50   

Hugo napisał/a:
maklakus masz wspaniałego Colta.


Dzięki za te słowa - miło mi bardzo :) - naprawdę wspaniałe te nasz Colty, mają coś takiego w sobie że aż "kuśka staje" hehehehhe.....


Jogurt napisał/a:
maklakus, gdzies pisales ze Ci fury szkoda na takie jazdy :D ale rozumiem bo sam bym sie tak bawil jakby moj cao mial naped na 4 lapy. jak takie zabawy znosi uklad przeniesienia napedu ? sypnelo Ci sie juz cos ?


Szkoda - ale postanowiłem jednak wykorzystać jego umiejętności jezdne i zacząłem się uczyć nim jeżdzić i powiem że możliwości ma naprawdę wielkie - podejrzewam że nawet 60% możliwości tego auta nie wykozystałęm. a co do "sypnięć cao" jak na razie nic a nic - jest to jak wiecie napęd prosto z EVO 2 wytrzymuje moc ponad 300 koni - rozwalenie napędu jest prawie niemożliwe a inne podzespoły i tak wymieniam na bieżąco - żeby auto cały czas było w Baaaardzo ddobrym stanie.
 
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 16-11-2007, 09:45   

Panowie a moze jakies wskazówki jak jeżdzić z napędem 4x4 w poślizgu. Czyli np kręcenie bączków - wprowadzić auto w poślizg, skręcic koła max i pompować pedałem gazu.
Lub robienie kółek bokiem, - wprowadzić auto w poślizg i na niepełnie skręconych kołach pompować pedałem gazu.
To akurat jest w miare proste, ale np jak szybko i skutecznie zrobić aby zarzuciło samochodem, najlepiej bez użycia ręcznego?
Albo też co mi sie spodobało, wychodząc z ruchu obrotowego wystarczy skontrować kierownicę i dodać oraz przytrzymać gaz. wówczas samochód wychodzi bokiem i będzie tak jechał póki nie złapie trochę przyczepności.Tylko nie opanowałem jeszcze tego w którym momencie to robić aby szedł w tym kierunku w którym chce :P

Ogólnie to pierwsza moja zima gdzie mam okazje jeżdzić tym samochodem, wczesniej bawiłem sie tylko samochodami z napędem na przód a to jednak nie to samo ;)
_________________

 
 
maklakus 
Mitsumaniak


Auto: 200sx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 378
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-11-2007, 10:01   

Wook@sH -> po pierwsze pogratulować - świetnego autka - bardzo fajny ładny no i 4WD :) - masz jakieś filmiki z nim? jak tak to ładuj do tego wątku :)

wiesz co? zadaj jedno bardzie konkretne pytanie [ bo nie bardzo mogę wywnioskować co umiesz i o co się pytasz - oczywiście pewnie napisałeś przejrzyście i czytelnie ale ja dzisiaj strasznie zakręcony jestem;) ] apropo jazdy 4WD to ci chętnie odpowiem , podpowiem i wymienimy się doświadczeniami w prowadzeniu 4WD - bo z tego co czytam wnioskuję że Ty też uważasz że jazda poślizgami 4WD nie jest taka prosta jak się innym wydaje :)
 
 
 
Wook@sH 
Mitsumaniak


Auto: Galant E39A - 2.0 4x4 '89
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 432
Skąd: Jaworzno
Wysłany: 16-11-2007, 10:29   

Konkretne pytanie:
jak szybko i skutecznie zrobić aby zarzuciło samochodem, najlepiej bez użycia ręcznego?
:)

maklakus napisał/a:
z tego co czytam wnioskuję że Ty też uważasz że jazda poślizgami 4WD nie jest taka prosta jak się innym wydaje :)


Dokładnie,samochód może na co dzień prowadzi sie tak samo jak z napędem na przód, ale w poślizgu to juz inna bajka.
Nie miałem nigdy doświadczenia ani z nimi, ani też z napędem na tył, więc dla mnie to nowość, ale staram sie szybko uczyć :D

Na przód było o tyle prosto że jak sie chciało zawrócić w miejscu to sie zaciągało ręczny i po sprawie, jak sie chciało jechać pod większym lub mniejszym kątem bokiem to sie dłużej lub krócej trzymało ręczny i dobierało sie do tego odpowiednią prędkość.
Tu natomiast przy 4x4 aby wprowadzić go w poślizg to potrzebuję (póki co ) wiecej miejsca na np. parkingu bo jak mu w zakręcie dodaje gazu to najpierw on z niego wylatuje a później dopiero zaczyna sie obracać i można kontrolować ten obrót.
I tu cały czas nawiązuję do mojego pyt na początku, czy moze jakoś ruchem kierownicy wprowadzić w poślizg, czy przed zakrętem rozpocząć poślizg, a może używac ręcznego?

Dziś mam trochę czasu to sie pobawię bo man sypnęło śniegiem :)

maklakus napisał/a:
po pierwsze pogratulować - świetnego autka - bardzo fajny ładny no i 4WD :)

Podziękował :)

maklakus napisał/a:
masz jakieś filmiki z nim? jak tak to ładuj do tego wątku :)


Jeszcze nie mam , bo jak prowadzę to siedzę w środku i trzymam kierownice :P Muszę kogoś nająć ;)
_________________

 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 16-11-2007, 10:59   

No bardzo ładnie :-) już wiem że jak sobie kupie EVO to będę zadowolony :D :) :p
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
maklakus 
Mitsumaniak


Auto: 200sx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 378
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-11-2007, 11:21   

Cytat:
jak szybko i skutecznie zrobić aby zarzuciło samochodem, najlepiej bez użycia ręcznego?


dzięki za konkretne i precyzyjnie zadane pytanie , już odpowiadam :

technika 1.

przed zakrętem delikatnie hamujesz żeby przednie zawieszenie " zanurkowało " - (na oczywiście baardzo krótki moment) potem szybko puszczasz hamulec i skręcasz leciutko ( coś w stylu dygnięci kierownicą ) i po tym manewrze lecisz już bokiem :)
Ps. właśnie się tego uczę

technika 2.

Przed zakrętem np. w lewo - (prędkość przed zakrętem powinna wahać się ninimum około 50km/h) odpuszczasz gaz, delikatnie ale energicznie i krótkim dygnięcie kierownicą w prawo a potem szybko w lewo i dodajesz gaz - i już driftujesz
Ps. uczę się

technika 3.

chyba najprostsza - nie wiem jak u ciebie jest rozwiązany napęd, ale w większości seryjnych napędów 4WD - ręczny łapie Ci mniej więcej przez jeden obrót koła - potem siła (nawet na luzie) toczenia się kół przednich wprowadza wał w ruch i ręczny nie łapie.

Czyli : przed zakrętem -- (zakręt w lewo) jedziesz po zewnętrznej w tym samym momencie -> wciskasz sprzęgło - krótko przytrzymujesz ręczny - skręcasz kierownicę w lewo , potem odpuszczasz sprzęgło i dodajesz ostro gazu - kontrując oczywiście i dobierając odpowiednio prędkość do długości zakrętu.
Ps. opanowane


Wook@sH napisał/a:
Jeszcze nie mam , bo jak prowadzę to siedzę w środku i trzymam kierownice :P Muszę kogoś nająć ;)


najmuj kogoś koniecznie - bo jestem strasznie ciekawy ja twoje mitsu sobie radzi na śliskich zakrętach


Powodzenia na treningach :) tylko ostrożnie - i z głową żebyś autka nie uszkodził



saphire napisał/a:
No bardzo ładnie :-) już wiem że jak sobie kupie EVO to będę zadowolony :D :) :p



oj będziesz - bo napęd naprawdę nie jest równy innym napędom 4WD - jest o niebo lepszy - będziesz miał 101% satysfakcji - też mażę o EVO :) ---- EVO 3 albo 4 :) - sobie wymarzyłem.
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 16-11-2007, 19:52   

mi sie marzy evo 6 edycji Tommiego :D a jak narazie to ogladam sie za jakims tanim cao 4wd.
maklakus, dzieki za odp. to mnie misiubisi zaskoczylo pozytywnie bo myslalem ze na 113KM to dali jakis uklad z plasteliny ale jak to evo to juz inna bajka :twisted:
nastepne pytanie: czy plyta podlogowa fwd a 4wd jest taka sama czy ma jakies roznice?
_________________
CA0
Galant II
 
 
maklakus 
Mitsumaniak


Auto: 200sx
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 30 Cze 2006
Posty: 378
Skąd: Lublin
Wysłany: 16-11-2007, 20:47   

Jogurt napisał/a:
nastepne pytanie: czy plyta podlogowa fwd a 4wd jest taka sama czy ma jakies roznice?


Jest inna :)

1. koło zapasowe jest umiejscowione prawie równo z podłogą - nie ma wytłoczenia na koło w podłodze tak ja w COA FWD - aby zmieścić tylny napęd.


2. wydech - część końcowa - jest poprowadzony pod wahaczem a nie nad.


3. inaczej ze stopniowana skrzynia biegów - krótsze przełożenia

4. uchwyty holownicze po obu stronach - zarówno z przodu jak i z tyłu auta


5. wyższe zawieszenie o 10 mm - teraz już nie :) -35mm


6. i podobno zmodyfikowane tylne zawieszenie - usztywnione - nie wiem dokładnie czym się różni.

i to chyba tyle ....
 
 
 
Jogurt 
Mitsumaniak


Auto: CA4A & EA5W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 21 Wrz 2006
Posty: 2554
Skąd: Tychy
Wysłany: 17-11-2007, 17:32   

dzieki za wyczerpujaca odp. niewiem czy mi sie wydaje ale wydech tez jest przesuniety na bok. masz w tylnym zawiasie stabilizator? bo z cao tylko gti mialy, moze 4wd tez ma. a jak nie to twardsze sprezyny beda.
_________________
CA0
Galant II
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.