 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Colt 1.3 12V - wysokie spalanie |
Autor |
Wiadomość |
nersu [Usunięty]
|
Wysłany: 27-06-2007, 12:13 Colt 1.3 12V - wysokie spalanie
|
|
|
Witajcie,
ile palą wasze Colty z takim silnikiem?
Mój w trasie przy bardzo spokojnej jeździe nie schodzi poniżej 7l/100km a w mieście pali średnio 9-10l :/
Człowiek w serwisie mówił, że to normalne przy tym silniku na gaźniku ale mnie do końca nie przekonał.
Dodam, że gaźnik był w zeszłym roku regulowany. Ale obroty na biegu jałowym są chyba trochę za wysokie (ok. 1200obr).
Jakieś rady co zrobić żeby palił mniej? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 27-06-2007, 12:30
|
|
|
Wolne obroty powinny być:
850 +/- 50 obr/min [rpm]
Jeśli chodzi o spalania to mieścisz sie w górnej tolerancji średniej wieeelu użytkowników...
Tak czy inaczej coś można grzebnąć choćby ze względu na te obroty, dla mnie oczekiwanym spalaniem powinno być - spokojny styl-trasa 6-6,5 - miasto do 8l
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
nersu [Usunięty]
|
Wysłany: 28-06-2007, 17:18
|
|
|
ROMEL napisał/a: | Wolne obroty powinny być:
850 +/- 50 obr/min [rpm]
|
Dziś sprawdzałem dokładnie i na zimnym silniku obroty mieszczą się w zakresie 800-900rpm.
Dopiero po nagrzaniu wolne obroty rosną do ok. 1200-1300rpm.
Jednocześnie na wolnym biegu obroty mi "falują" - wskazówka obrotomierza rusza się w górę i w dół w zakresie około 200-300 rpm.
Jakieś rady jak to wyregulować? |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 29-06-2007, 06:55
|
|
|
Regulować jak regulować, najpierw trzeba wszystko dokładnie poczyścić do błysku..
Podejrzewam, że u ciebie będzie problem z podciśnieniami - choć możliwe że nie tylko - tak czy inaczej dokładnie wszystko trzeba wymyć (polecam Karburator Cleaner) - później z uwagą poskładać...
A wtedy dopiero martwić sie regulacją...
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
magneto6 [Usunięty]
|
Wysłany: 26-09-2007, 11:52
|
|
|
Mój pali przy spokojnej jeździe około 7.5 l. rzadko jeżdżę spokojnie ale spalanie nie przekracza 13 litrów |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 26-09-2007, 13:29
|
|
|
Błysk wewnątrz silnika nie zawsze jest dobrym rozwiązaniem. Nie będę się rozpisywał dlaczego ale proponuje poczytać o przepływach laminarnych i turbulentnych choćby w zakresie aerodynamiki czy przepływów. |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 26-09-2007, 14:11
|
|
|
Saphire...
Sprecyzuj o jakim błysku mówisz i w którym miejscu - w jakiej części silnika...
Bo ja pisałem tylko o dokładnym wyczyszczeniu przepustnicy - przysłowiowo na "błysk" - nie pisałem o typowej polerce itd.... bo akurat w tym miejscu miałoby to małe znaczenie - większe znaczenia ma konstrukcja przepustnicy (motylka) oraz jej średnica...
Bo... na dolocie nie wolno polerować bezkarnie bo będą problemy ze skraplaniem sie paliwa na ściankach.... może być wygładzone ale nie polerowane- zależy jeszcze od rozwiązań - oraz od przeróbek dolotu - w dolocie bekarnie a pomocnie można wypolerować zawory...
Jeśli chodzi o wydech - jak najbardziej polerujemy łącznie z zaworami itd... powoduje do lepszy przepływ a co za tym idzie większą prędkość spalin - dodatkowo głowa i zawory nie przyjmuja tak temperatury - tylko działają jak przysłowiowe lustro (choć tutaj bym polemizował) ponieważ polerowane gniazda wylotowe są i tak pokryte szczelną warstwą "sadzy"... ale przepływ owszem - dużo lepszy...
Co do polerki wnętrze skrzyni korbowej - wał korbowy... ojjjj mało kto to zrobi dobrze nawet warsztat.... co do korbowodów - wskazane - jak najbardziej uwzględniając wcześniej konstrukcję i materiał - polerowanie likwiduje powierzchniowe mikropęknięcia które są karbem (czytaj początkiem potencjalnego pęknięcia) - a dodatkowo lepiej formuje rozchodzenie sie naprężeń w danym elemencie....
Jakby nie patrzył polerka daje więcej dobrego niż złego... a dlaczego nie jest robiona w fabryce... KOSZTY - KOSZTY - KOSZTY....
Ale to dobrze - bo z tego powodu można sie wykazać....podnosząc "sprawność" w ogólnym pojęciu - silnika
PZDR |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
koliberek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2007, 09:16
|
|
|
Mam pytanko - przy jakich obrotach silnik 1.3 pali najmniej?
Moja żona, która prowadzi Space Stara (miasto, ulica dojazdowa z dziurami, korki jak *%^%$^ ) rzadko przekracza 2k, komputerek pokazuje średnią ok. 9l / 100km
Zastanawiam się, co podpowiedzieć żonie, jak ma zmienić sposób jazdy, żeby zminimalizować spalanie. |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-11-2007, 11:23
|
|
|
koliberek napisał/a: | Mam pytanko - przy jakich obrotach silnik 1.3 pali najmniej?
Moja żona, która prowadzi Space Stara (miasto, ulica dojazdowa z dziurami, korki jak *%^%$^ ) rzadko przekracza 2k, komputerek pokazuje średnią ok. 9l / 100km
Zastanawiam się, co podpowiedzieć żonie, jak ma zmienić sposób jazdy, żeby zminimalizować spalanie. | Po pierwsze wyższe obroty. Przy 2 000 obr. każdy silnik strasznie się męczy, a już napewno 1.3 w takim niemałym autku. Nie mówię już o dużo szybszym zużyciu silnika przy zbyt niskich obrotach w stosunku do prędkości niz przy "piłowaniu" go co chwilę "do odcinki". Zmieniać biegi powyżej 3 000 obr. i spalanie powinno trochę spaść. Jednak na cuda nie licz: ten silnik po prostu jest za słaby dla takiego auta. |
|
|
|
 |
koliberek [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2007, 11:29
|
|
|
Poprzedniemu właścicielowi pokazywał 7 l/100. Specjalnie piszę "pokazywał" a nie "było", bo nie wiem jak wskazania komputerka się mają do rzeczywistości... A ten wyżej wymieniony właściciel jeździł po Warszawie. 2 l mniej na 100 by mnie satysfakcjonowały
Dziękuję za (p)odpowiedź. |
|
|
|
 |
|
|