[CA1A 1.3] Sterownik do centralnego |
Autor |
Wiadomość |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 01-11-2007, 17:40
|
|
|
qpal napisał/a: | - wyjście na sterowanie centralnym zamkiem ( w miśkach sterowanie masą "-") podłączamy pod oryginalny sterownik centralnego zamka który jest na ścianie czołowej z lewej strony kolumny kierowniczej na takiej białej plastikowej podstawce. Ten największy czerwony to właśnie ster od centralnego. Jak odkręcisz białą podstawkę i odchylisz, to pod złączem tego czerwonego znajdziesz 2 kabelki o kolorze brązowy z żółtym paskiem i srebrnymi kropkami oraz brązowy z czarnym paskiem i srebrnymi kropkami. Który jest od otwierania a który od zamykania zapomniałem ale łatwo to sprawdzić, podając masę na jeden z nich i obserwując reakcje centralnego. Kabli nie przecinamy tylko się do nich dolutowujemy, i to tylko dlatego, że miśki mają różne średnice kabelków.
- Zasilanie modułu jest zazwyczaj podwójne tzn. stałe napięcie "+" 12 v z akumulatora oraz "+" 12 v zza stacyjki. Oba zasilania znajdziesz pod kolumną kierownicy, we wtyczce dochodzącej do stacyjki. Kabel biały ten najgrubszy to stałe + 12v, a biały z czarnym paskiem, czy jakoś odwrotnie, ale jest we wtyczce w tym samym rzędzie obok białego, to + 12 v po włączeniu stacyjki.
- Mignięcie kierunkami podłączamy przy wtyczce pod przełącznikiem kierunkowskazów ( dolna płaska z 4 kabelkami ). Nas interesują zielony z czerwonym paskiem ze srebrnymi kropkami i zielony z niebieskim paskiem ze srebrnymi kropkami. Tam podłączamy mignięcie kierunkami. Kable masowe łączymy do nadwozia ale skutecznie to znaczy że styk ma być dobry. |
|
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 01-11-2007, 21:32
|
|
|
Nom. kupiłem ten pierwszy. Ten opisik troszke taki nieścisły ale spróbuję z niego skozystać. Jak dostane od nich schemat do podłączenia to postne go tutaj. |
|
|
|
 |
qpal
Forumowicz Mariusz
Auto: SEAT IBIZA 6L FR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 130 Skąd: Włocławek
|
Wysłany: 01-11-2007, 22:29
|
|
|
Kolego! Jak ten opis jest nieścisły, to ty się lepiej nie bierz za podłączanie. Schemat oczywiście dostaniesz, ale tego co kupisz. Do każdego dają, z myślą, że montujący ma odrobinę pojęcia o elektryce. Poczytaj dokładnie ten post. http://www.mitsubishi-gra...opic.php?t=9966 |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 02-11-2007, 11:21
|
|
|
Oto schemat.
Wszystko wygląda całkiem prosto. Dolutować tylko dołaczone do zestawu kabelki tak jak widać na schemacie posługując się instrukcją co do kolorystyki i funkcji danych przewodów zestawu i wuala. Tylko dolutowując się do przewodów lepiej byłoby pierw wyjąc bezpieczniki zeby napięcia nie było. Chyba ze tam go nie ma? (Nie mam voltomierza to nie moge sprawdzić).
Mam zamiar podłaczyć to do centralki i kierunkowskazów tylko. I gożej jak nie znajde przewodu zasilającego bezposrednio z akumulatora. Chyba powinien gdzieś tam byc w okolicy tych innych?
Mam nadzieje że znajde te "7polowe konektory". w moim Colciku z 94r. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-11-2007, 11:37
|
|
|
JayChyl napisał/a: | Mam nadzieje że znajde te "7polowe konektory". w moim Colciku z 94r. |
Moim zdaniem możesz mieć problemy bo dostałeś schemat do CJ0 (1995-2003) a masz CA0 (1992-1995) |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 02-11-2007, 12:11
|
|
|
Posłuże się opisem który napisałeś. Jest wyraźny bo własnie go dokladnie przeczytalem .
To pewnie jedyny mankament to taki ze nie bedzie tych złącz tylko bede musial odcinac izolację i dolutowywac sie do kabelków?
Jak mi ten sprzet przyjdzie to zaczne zabawe.
A ten opis podany przez ciebie to chyba jest do Lancera? Czy po prostu w Lancerze jest taki sam schemat podłaczen co w CA0? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 05-11-2007, 02:12
|
|
|
JayChyl napisał/a: | Czy po prostu w Lancerze jest taki sam schemat podłaczen co w CA0? |
To bliźniacze auta. Montowałem wg opisu qpal'a alarm w Colcie i wszystko się zgadzało |
|
|
|
 |
JayChyl
Mitsumaniak
Auto: EA5A 01' Avance TipTr.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 21 Wrz 2007 Posty: 691 Skąd: Łomża
|
Wysłany: 05-11-2007, 16:42
|
|
|
Ok doszedł mi sterownik. Schemat wszystko jest. Wezme schemat qpala i wezme sie za robote jak tylko nastanie dzień.
Edit: Ale mnie kusi. Chyba wezme latarke w dłoń i do boju.
A właśnie, chyba akumulatora nie musze odłączać gdy będę sie dolutowywał do kierunków i centralnego?
[ Dodano: 09-11-2007, 23:49 ]
Zamontowane Wszystko chodzi aż miło. W końcu sobie srebrne alu dywaniki kupiłem >< |
|
|
|
 |
|