Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[E32A 1.8] Problem z układem chłodzenia
Autor Wiadomość
boras
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2007, 17:12   [E32A 1.8] Problem z układem chłodzenia

Witam, to mój pierwszy post, niestety w nie najmilszych okolicznościach.
Galant (4G37 - gaźnik) od jakiegoś czasu dość mocno dymił z rury (biały dym) na rozgrzanym silniku - co wówczas niestety zbagatelizowałem.
W trakcie jazdy zauważyłem znaczny wzrost temperatury silnika oraz brak ogrzewania. Pomyślałem, że z jakiegoś powodu zapowietrzył sie układ chłodzenia (dawno nie uzupełniałem płynu).
Od tej pory było już tylko gorzej. Uzupełniłem płyn, do chłodnicy nalałem pod korek i do zbiorniczka wyrównawczego do minimum. Po przejechaniu 20-30 km w chłodnicy brakuje nieco płynu (wystają "gołe żeberka", natomiast w zbiorniczku jest mocno ponad maksimum. Nawet bezpośrednio po uzupełnieniu płynu bardzo słabo działa ogrzewanie. Oczywiście cały czas z tłumika wydostaje się dość dużo białego dymu.
Dodam jeszcze, że nie zauważyłem żadnego "masła" na korku wlewu oleju. Płyn chłodzący jest dość mętny ale raczej nie widać tłuszczu.
Czy powinienem coś jeszcze sprawdzić zanim "zdejmę głowicę"?
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-11-2007, 18:18   

Raczej nic juz nie sprawdzisz ! radze szybko demontowa głowice stawiam w najlepszym przypadku na uszczelkę a w najgorszym na pekniętą głowice :? . Radze nie jezdzic tak bo jak sie płyn w większej ilosci dostanie do cylindra to może by nie ciekawie { Skrzywi korbowód } wiadomo woda sie nie spręża :wink: oby tylko uszczelka :) A biały dym jest spowodowany własnie tym że jest spalany płyn. :wink: Powodzenia :!:
 
 
boras
[Usunięty]

  Wysłany: 07-11-2007, 18:43   

Tak właśnie myślałem. Jaki może być koszt sprawdzenia i ewentualnie planowania głowicy?
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 07-11-2007, 20:11   

powiem ci jak jest u mnie , gośc razem z dowozem i planowaniem bierze 100 zeta a uszczelka to juz w sklepie pozdro?

ps. przy okazji mozesz tez wymienic termostat
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
marek.b
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2007, 20:21   uklad chlodzenia

ciekawa ta cena daj namiary kolego ja chetnie zawioze do planowania pare sztuk
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 07-11-2007, 21:39   

Ja za swoja głowice w lipcu płaciłem i to po znajomosci :!: : za planowanie 50 zł a za sprawdzenie na szczelnośc 70 zł czyli ok 120 zł , dodam że to we Wrocławiu a komplet ny remont głowicy wyniósł mnie 270 zł :)
 
 
CENTURION_ALARM
[Usunięty]

Wysłany: 07-11-2007, 22:08   

A ja strugałem papierem i liniuszem teraz pół niedzieli opla omegę, idealna.
Kwota czas - ze 3 bronie. Najpierw sprawdż jak możesz czy jest krzywa potem przepoleruj papierem wżery i chulaj.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 07-11-2007, 22:31   

Ja w wawie planuje głowicę za 40 zł :D
Z nasielska do wawy niedaleko, więc jak chcesz to mogę Ci pomóc przy całej operacji zdejmowania planowania i zakładania :>
Temat wymiany uszczelki pod głowicą już przerabiałem parę razy i mam to już w małym palcu :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
waldi-1 
Mitsumaniak


Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy
Dołączył: 25 Paź 2006
Posty: 1577
Skąd: Chechło City
Wysłany: 08-11-2007, 15:53   

marek.b, prosze bardzo 660478155 to jest mój mechanik on ci wymontuje i zawiezie głowice na miejsce , ale niewiem czy ci suie to opłaca bo masz troszke daleko
_________________
MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554

http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 
 
 
boras
[Usunięty]

Wysłany: 08-11-2007, 16:49   

Planuję udać się z głowicą na Krasnobrodzką, podobno solidna firma. Zależy mi na tym żeby ją dobrze sprawdzić, chcę mieć pewność że nie wkładam uszkodzonej. Mam nadzieję, że nic jej nie jest.

@Maretzky85

Dzięki za chęci, poproszę znajomego mechanika - może mi nie odmówi;)
 
 
marek.b
[Usunięty]

Wysłany: 08-11-2007, 20:05   plyn

dzieki to moje pytanie bylo troche zlosliwe a to dlatego ze u mnie facet za planowanie skasowal mnie 250zł dlatego myslalem ze troche za niska podales cene ale widze ze faktycznie mozna to zrobic taniej -wybacz niedowiarkowi dzieki za numer moze faktycznie lepiej zawiesc glowice do ciebie niz dawac zarobic zlodziejom u mnie-dzieki
 
 
deejay 
Mitsumaniak


Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy
Dołączył: 26 Wrz 2006
Posty: 6103
Skąd: Wrocław
Wysłany: 08-11-2007, 20:44   

Marek ja właśnie wczoraj słyszałem od znajomych że na ślasku planowanie głowic kosztuje najwiecej w polsce :roll: dlaczego :?: :?: :?: słyszałem nawet o kwotach 400 zł :shock: u nas we Wrocławiu za 400 zł zrobisz komplet razem z uszczelniaczami i frezowaniem zaworów :!: ja za swoja po znajomosci {bo siedze juz w tym fachu ładnych pare lat }zapłaciłem niecełe 250 zł :!:
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-11-2007, 21:10   

@boras
No to powodzenia życzę :)

A na krasnobrodzkiej jest bardzo solidna firma a za planowanie głowicy wołają 80 zł

Ja jak robiłem głowicę od Mazdy 626 2.0 16V zapłaciłem około 470 zł za planowanie, wymianę uszczelniaczy, szlifowanie gniazd zaworów i docieranie zaworów...
I to za 16 zaworów, a nie 8 :)
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
boras
[Usunięty]

Wysłany: 09-11-2007, 15:58   

Dzwoniłem na Krasnobrodzką, planowanie 60 złotych, sprawdzenie 60 złotych(nie rozpięta głowica 100 złotych). Jutro zaczynam rozbierać miśka.

P.S. Już jeździ:)))

[ Dodano: 21-12-2007, 17:56 ]
Po tej całej historii z wymianą uszczelki już zgłupiałem. Powiedzcie, czy to normalne że na gorącym silniku poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym się podnosi?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.