[E32A 1.8] Problem z układem chłodzenia |
Autor |
Wiadomość |
boras [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 17:12 [E32A 1.8] Problem z układem chłodzenia
|
|
|
Witam, to mój pierwszy post, niestety w nie najmilszych okolicznościach.
Galant (4G37 - gaźnik) od jakiegoś czasu dość mocno dymił z rury (biały dym) na rozgrzanym silniku - co wówczas niestety zbagatelizowałem.
W trakcie jazdy zauważyłem znaczny wzrost temperatury silnika oraz brak ogrzewania. Pomyślałem, że z jakiegoś powodu zapowietrzył sie układ chłodzenia (dawno nie uzupełniałem płynu).
Od tej pory było już tylko gorzej. Uzupełniłem płyn, do chłodnicy nalałem pod korek i do zbiorniczka wyrównawczego do minimum. Po przejechaniu 20-30 km w chłodnicy brakuje nieco płynu (wystają "gołe żeberka", natomiast w zbiorniczku jest mocno ponad maksimum. Nawet bezpośrednio po uzupełnieniu płynu bardzo słabo działa ogrzewanie. Oczywiście cały czas z tłumika wydostaje się dość dużo białego dymu.
Dodam jeszcze, że nie zauważyłem żadnego "masła" na korku wlewu oleju. Płyn chłodzący jest dość mętny ale raczej nie widać tłuszczu.
Czy powinienem coś jeszcze sprawdzić zanim "zdejmę głowicę"? |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-11-2007, 18:18
|
|
|
Raczej nic juz nie sprawdzisz ! radze szybko demontowa głowice stawiam w najlepszym przypadku na uszczelkę a w najgorszym na pekniętą głowice . Radze nie jezdzic tak bo jak sie płyn w większej ilosci dostanie do cylindra to może by nie ciekawie { Skrzywi korbowód } wiadomo woda sie nie spręża oby tylko uszczelka A biały dym jest spowodowany własnie tym że jest spalany płyn. Powodzenia |
|
|
|
 |
boras [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 18:43
|
|
|
Tak właśnie myślałem. Jaki może być koszt sprawdzenia i ewentualnie planowania głowicy? |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 20:21 uklad chlodzenia
|
|
|
ciekawa ta cena daj namiary kolego ja chetnie zawioze do planowania pare sztuk |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-11-2007, 21:39
|
|
|
Ja za swoja głowice w lipcu płaciłem i to po znajomosci : za planowanie 50 zł a za sprawdzenie na szczelnośc 70 zł czyli ok 120 zł , dodam że to we Wrocławiu a komplet ny remont głowicy wyniósł mnie 270 zł |
|
|
|
 |
CENTURION_ALARM [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 22:08
|
|
|
A ja strugałem papierem i liniuszem teraz pół niedzieli opla omegę, idealna.
Kwota czas - ze 3 bronie. Najpierw sprawdż jak możesz czy jest krzywa potem przepoleruj papierem wżery i chulaj. |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 07-11-2007, 22:31
|
|
|
Ja w wawie planuje głowicę za 40 zł
Z nasielska do wawy niedaleko, więc jak chcesz to mogę Ci pomóc przy całej operacji zdejmowania planowania i zakładania :>
Temat wymiany uszczelki pod głowicą już przerabiałem parę razy i mam to już w małym palcu |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
boras [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 16:49
|
|
|
Planuję udać się z głowicą na Krasnobrodzką, podobno solidna firma. Zależy mi na tym żeby ją dobrze sprawdzić, chcę mieć pewność że nie wkładam uszkodzonej. Mam nadzieję, że nic jej nie jest.
@Maretzky85
Dzięki za chęci, poproszę znajomego mechanika - może mi nie odmówi;) |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 20:05 plyn
|
|
|
dzieki to moje pytanie bylo troche zlosliwe a to dlatego ze u mnie facet za planowanie skasowal mnie 250zł dlatego myslalem ze troche za niska podales cene ale widze ze faktycznie mozna to zrobic taniej -wybacz niedowiarkowi dzieki za numer moze faktycznie lepiej zawiesc glowice do ciebie niz dawac zarobic zlodziejom u mnie-dzieki |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 08-11-2007, 20:44
|
|
|
Marek ja właśnie wczoraj słyszałem od znajomych że na ślasku planowanie głowic kosztuje najwiecej w polsce dlaczego słyszałem nawet o kwotach 400 zł u nas we Wrocławiu za 400 zł zrobisz komplet razem z uszczelniaczami i frezowaniem zaworów ja za swoja po znajomosci {bo siedze juz w tym fachu ładnych pare lat }zapłaciłem niecełe 250 zł |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 08-11-2007, 21:10
|
|
|
@boras
No to powodzenia życzę
A na krasnobrodzkiej jest bardzo solidna firma a za planowanie głowicy wołają 80 zł
Ja jak robiłem głowicę od Mazdy 626 2.0 16V zapłaciłem około 470 zł za planowanie, wymianę uszczelniaczy, szlifowanie gniazd zaworów i docieranie zaworów...
I to za 16 zaworów, a nie 8 |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
boras [Usunięty]
|
Wysłany: 09-11-2007, 15:58
|
|
|
Dzwoniłem na Krasnobrodzką, planowanie 60 złotych, sprawdzenie 60 złotych(nie rozpięta głowica 100 złotych). Jutro zaczynam rozbierać miśka.
P.S. Już jeździ:)))
[ Dodano: 21-12-2007, 17:56 ]
Po tej całej historii z wymianą uszczelki już zgłupiałem. Powiedzcie, czy to normalne że na gorącym silniku poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym się podnosi? |
|
|
|
 |
|