Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
dławi silnik na zimnym silniku
Autor Wiadomość
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 03-10-2007, 09:34   dławi silnik na zimnym silniku

Witam. Objawy-zimny silnik zapala ok, obroty wyższe niż normalne-czyli układ "ssania" działa, a auto dławi przy delikatnym dodawaniu gazu, tj do 2000 obr. Po nagrzaniu objawy nikną, podobnie jak po wczesnym przełączeniu na gaz. Czyli dotyczy to chyba tylko benzyny. Walczę z tym już od roku, i bez skutku. Ostatnia sugestia - może układ podgrzewania sondy szwankuje, i pokazuje właściwe wartości dopiero po nagrzaniu.
Pytanie - czy taka teoria ma sens??? Szkoda kupować sondę tylko po to, żeby przkonać się, że to nie to? Błądów żadnych nie pokazuje
Może jakieś inne sugestie?
Pozdrawiam
Szamcio
 
 
pki
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2007, 10:57   

Świece?
 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 03-10-2007, 11:23   

pisałem wyzej - świece nowe, kable ok. To dość dziwny probelm - nie standardowy, bo już wieli speców, tych od Miśków też, łamie nad tym głowę. Układ zapłonowy sprawny, przepływomierz też. Była opcja czujników temperaturowych - ale też nie to. Teraz sygestia sondy??? I co dziwne - tylko na beznyznie, na zimnym
szamcio
 
 
pki
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2007, 11:44   

U mnie na przykład jest tak że zaraz po odpaleniu obroty ok ale po dodaniu gazy chce zgasnąć prawie. Można tylko dać delikatnie gazu wtedy przejdzie mu. Po 10 sekundach od odpalenia problem już nie istnieje.

Myślę że u mnie jest to spowodowane instalacją gazową. Gaz z całego układu za parownikiem przez noc rozprzestrzeni się na cały silnik i chwilę to trwa po uruchomieniu aż układ się oczyści. Mam sekwencje.

Jeśli sterownik silnika robi to świadomie - odłącz sonde na noc i zobacz jak wtedy się zachowa po odpaleniu.
 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 03-10-2007, 11:50   

po odpaleniu, przy dodawaniu gazu (delikatnym) podobnie - dławi, i ma chęć do zgaśnięcia. I nie przechodzi po 10 sekundach, ani po przegazowaniu ponad 2500. Zanika dopiero po zangrzaniu silnika, albo po przełączeniu na gaz
Opcję, że to pozostały gaz chyba odrzucę, bo za długo to trwa
Wyłączyć sondę - jest to jakiś pomysł, ale czy to nie spowoduje z kolei jakiegoś inngo błędu?
szamcio
 
 
pki
[Usunięty]

Wysłany: 03-10-2007, 14:19   

To nie jakiś niemiec który po odłączeniu sondy zagna cię do serwisu na zgaszenie lampki :D
 
 
Karol208 
Forumowicz
Hose


Auto: Audi a8 4.2 + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 10 Wrz 2006
Posty: 137
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 03-10-2007, 21:06   

Ja bym obstawial sonde. Ona zaczyna pracowac dopiero przy 300st C . Ja mam taki sam problem tylko ze nie posiadam sondy tylko zamiast niej jest wysylane do ecu stale napiecie rzedu 0,8V. Sonda powinna miec zmienne wartosci moze konczy juz sie powoli jej zywot.
_________________
Nie taki diabeł straszny jak się mu pół litra postawi.
 
 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 06-10-2007, 11:21   

odpiąłem sondę, i objawy takie same - tzn nadal dławi silnik jak jest zimny. Dodatkowo-silnik ogólnie gorzej pracował w całym zakresie temperatury, zarówno na beznzynie jak i na gazie. Więc sonda raczej odpada chyba
Jakieś inen sugestie???
szamcio
 
 
adam-g
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2007, 11:33   

szamcio11 napisał/a:
Ostatnia sugestia - może układ podgrzewania sondy szwankuje


spróbuj to sprawdzić , może na zimnym ma za bogatą mieszanke i się dławi
przed odpaleniem zimnego silnika rozgrzej sonde ( suszarką np.) i dopiero odpal
 
 
Ilove3000GT
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2007, 09:51   

Gdzie znajdę sondę lambda?? w wydechu zaraz za kolektorem wydechowym??
Jak ją wyłaczyć??
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2007, 14:05   

no suszarką do 300 stopni to troche pogrzejesz :lol: . Ilo przewodową masz sondę? Jeśli wiecej niż dwa to możliwe ze posiadasz sonde podgrzewaną z drugiej strony to chyba podczas warunków nieustalonych ECU dziala na zapamietanych wartosciach z poprzedniej jazdy i dopiero jak sie lambda rozgrzeje to zaczyna sczytywac na nowo.

Ilove3000GT, sonda jest tam gdzie Ci sie wydaje. Jak ja wyłączyć? Znalezc wtyczke na koncu jej przewodów i rozlaczyc.
 
 
kris1976
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2007, 15:12   

a sprawdz szczelnosc dolotu :)
 
 
szamcio11 
Forumowicz

Auto: space wagon 2,0 B+LPG, 93 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Sie 2006
Posty: 227
Skąd: kraków
Wysłany: 08-10-2007, 11:31   

a czy ewentualna nieszczelność dolotu nie przejawiałaby się cały czas?
opcję podgrzewania suszarką też odpuściłem - trochę trudna do zrealizowania
Chyba zakupię sondę i zobaczę co się będzie działo - najwyżej będę miał na zapas?
Inna sprawa - że po odczekaniu około minuty po zapaleniu auto jeździ już normalnie
szamcio
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 12-10-2007, 14:44   

szamcio11 napisał/a:
a czy ewentualna nieszczelność dolotu nie przejawiałaby się cały czas?


Nie bardzo - metal rozszerza się wraz ze wzrostem temperatury.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2007, 01:22   

Jesli przyjmiemy teorie Hubeeerta i wykluczymy pękniecia, to nieszczelnosci mozna bedzie wyeliminowac poprzez dokrecenie odpowiednich śrub.Np. pod kolektorem, jesli aluminium ma wiekszy wspolczynnik alfa od stali i "puchnie" szybciej od śrub laczacych kolektor i glowice to wystarczy dodac moment na śruby i nieszczelnośc zniknie.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.