Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.9DI-D] - kilka pytań nowego użytkownika
Autor Wiadomość
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 26-11-2007, 20:24   [Cari 1.9DI-D] - kilka pytań nowego użytkownika

Witam

Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem Carismy 1.9 DI-D i w związku z tym mam kilka technicznych pytań. Część odpowiedzi już znalazłem na forum ale jeszcze trochę zostało - do tej pory bujałem się tikaczem i po prostu część zagadnień jest mi obca. Moja Cari ma przejechane 160 tyś. km.

1. Potrzebuję wymienić wszystkie płyny i tu mam kilka problemów:
- ile litrów poszczególnych płynów muszę kupić? Wiem, że oleju zdajsie 5 litrów. Ile wchodzi do chłodnicy, ile do układu hamulcowego? Są jakieś inne płyny w tym samochodzie? Jeśli tak to jakie i ile kupić i czy je też wymieniać? (sorry za banały ale nie wiem o co dokładnie pytać więc muszę posługiwać się ogólnikami)

2. Sprzęgło przy wciskaniu wchodzi dosyć ciężko i trzeba używać sporo siły żeby je utrzymać w pozycji wciśniętej - jest to normalne czy szykuje się kolejny wydatek?

3. Problem z 5 pasem bezpieczeństwa - samochód kupiłem z kratką i poprzedni właściciel niestety nie miał środkowego pasa bezpieczeństwa z tylnej kanapy - zlokalizowałem tylko kawałek plastiku przymocowany do kanapy obok zagłówka (przypuszczam że jest to jakieś mocowanie do pasów). Miał ktoś podobny problem - co z tym zrobić? Bez tego nie przerejestruje samochodu na osobowy :(

4. Poprzedni właściciel średnio się interesował samochodem i nie potrafi mi powiedzieć jaki ma wlany olej do silnika :) W takim przypadku jaki typ oleju zastosować? Nie wiem czy to jest prawda, ale słyszałem że nawet po spuszczeniu całego oleju nie wolno np. wlewać syntetyka jeśli wcześniej był półsyntetyk itd.

5. Nie mogę znaleźć wątku (wiem że jest bo go przeglądałem na forum) o odpinaniu akumulatora. Można go tak beztrosko odpinać czy jest z tym jakiś problem? Pamiętam że czytałem, że później komputer musi się "nauczyć" czegoś tam i jest z tym problem - odpala się samochód na 15 minut itd. :)

Tak ogólnie to samochodzik mi się podoba i fajnie się nim jeździ - bije na głowę wszystko czym do tej pory miałem okazje jeździć :)

Dzięki wielkie za pomoc i liczę na wyrozumiałość ;)
Pozdrawiam
Arthus
 
 
kubas 
Mitsumaniak
kubas

Auto: Lancer 2.0 DI-D '09r. INTENSE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 15 Lis 2007
Posty: 226
Skąd: Kraków
Wysłany: 26-11-2007, 23:22   

Podobnego posta i podobne pytania zadawalem kilkanascie dni temu gdy kupilem swojego miśka. Nie pomoge Ci w kazdym pytaniu ale jesli chodzi o olej to podobno wchodzi 4,5litra.Co do rodzaju tez nie wiedzialem co bylo wczesniej lane, dlatego tez gosc w serwisie Mitsubishi doradzil dla bezpieczenstwa zalac polsyntetyk 10w/40 Mobil 1 lub Castrol. Co do sprzegla nie wydaje mi sie zeby chodzilo normalnie.Mam DI-D 2002 i u mnie wciska się leciutko.Warto moze podjechac do mechanika na ogólny przegląd auta. Pozdr
 
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 26-11-2007, 23:33   

arthus napisał/a:
1. Potrzebuję wymienić wszystkie płyny i tu mam kilka problemów:
- ile litrów poszczególnych płynów muszę kupić? Wiem, że oleju zdajsie 5 litrów. Ile wchodzi do chłodnicy, ile do układu hamulcowego? Są jakieś inne płyny w tym samochodzie? Jeśli tak to jakie i ile kupić i czy je też wymieniać? (sorry za banały ale nie wiem o co dokładnie pytać więc muszę posługiwać się ogólnikami)


tak jak kolega pisal wyzej, na dzien dobry wymieniaj olej / filtr oleju, oleju wchodzi ok 4,5 / 5 litrow, jezeli nie wiesz co bylo wczesniej lane, to zalej na wszelki wypadek polsyntetyka (10w40), lecz zalecanym olejem do tego typu silnikow jest pelen syntentyk .

ogolnie zasada jest taka, ze z klas lepkosci olejow przchodzimy w nastepujacy sposob :

syntentyk - polsyntentyk - mineral . nigdy w odwrotnej kolejnosci !

do tego do NATYCHMIASTOWEJ wymiany pasek rozrzadu wraz z rolka i napinaczem .
nawet jezeli poprzedni wlasciciel zapewnial Cie, ze rozrzad wymienial to i tak lepiej wyminiec go jeszcze raz, bo nie wiesz czy mowil prawde, a jezeli pasek powie Ci papa, i sobie peknie, to silnik czeka kapitalka lub tez wymiana .
nie wiem ile wchodzi plynu chlodniczego,ale ostatnio kupijac banke 5 litrowa, cos mi tam jeszcze zostalo, wiec trzeba sie trzymac ,ze 5 literkow wystarcza .
z takich spraw, to mozesz tez wymienic plyn do spryskiwaczy na zimowy, bo smutno by bylo,gdyby stary zamarzl Ci w przeowadach ;)
arthus napisał/a:
2. Sprzęgło przy wciskaniu wchodzi dosyć ciężko i trzeba używać sporo siły żeby je utrzymać w pozycji wciśniętej - jest to normalne czy szykuje się kolejny wydatek?

raczej nie zbyt normlana sprawa , do sprawdzenia !
arthus napisał/a:
3. Problem z 5 pasem bezpieczeństwa - samochód kupiłem z kratką i poprzedni właściciel niestety nie miał środkowego pasa bezpieczeństwa z tylnej kanapy - zlokalizowałem tylko kawałek plastiku przymocowany do kanapy obok zagłówka (przypuszczam że jest to jakieś mocowanie do pasów). Miał ktoś podobny problem - co z tym zrobić? Bez tego nie przerejestruje samochodu na osobowy


sprobuj moze namierzyc jakas rozbita cari ( na alledrogo troche ich jest ) i poprostu kupic pas czy tez zapinke od jakiejs rozbitej uzywki.
arthus napisał/a:
4. Poprzedni właściciel średnio się interesował samochodem i nie potrafi mi powiedzieć jaki ma wlany olej do silnika W takim przypadku jaki typ oleju zastosować? Nie wiem czy to jest prawda, ale słyszałem że nawet po spuszczeniu całego oleju nie wolno np. wlewać syntetyka jeśli wcześniej był półsyntetyk itd.

odpowiedz w pytaniu pierwszym
arthus napisał/a:
5. Nie mogę znaleźć wątku (wiem że jest bo go przeglądałem na forum) o odpinaniu akumulatora. Można go tak beztrosko odpinać czy jest z tym jakiś problem? Pamiętam że czytałem, że później komputer musi się "nauczyć" czegoś tam i jest z tym problem - odpala się samochód na 15 minut itd.

nie wiem jak jest z carisma w did'zie, bo jeszcze nie odlaczalem do niej akku,ale w innych mitsu po odlaczeniu akumulatora, musisz samochod nauczyc wolnych obrotow, tak wiec po podlaczeniu nowego, wylaczasz wszystkie odbiorniki, samochod chodzi na wolnych obrotach i czekasz az zalaczy Ci sie wentylator

jezeli mialbys jeszcze jakies pytania to wal smialo, postaramy sie pomoc, no i witamy, szeorkiej drogi, i bez awaryjnej jazdy :)

to naprawde dobre auto,gorzej jak cos sie popsuje, to wtedy wtopa ( wiem ,bo wlasnie przerabiam zapalenie sie kontrolki silnika i przejscie samochodu w stan awaryjny, jutro auto leci na komputerek i zobaczymy co poszlo ... )
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 26-11-2007, 23:49   

arthus napisał/a:
Wiem, że oleju zdajsie 5 litrów

4,5 litra reszta znajduje sie w filtrze paliwa itp...
arthus napisał/a:
Nie wiem czy to jest prawda, ale słyszałem że nawet po spuszczeniu całego oleju nie wolno np. wlewać syntetyka jeśli wcześniej był półsyntetyk itd.

bez przesady, z minerala to rozumiem, ale DID bardzo lubi syntetyczne oleje. Ja bym zmienil na syntetyk tak na marginesie. Przebieg nie jest duzy wiec...
arthus napisał/a:
Są jakieś inne płyny w tym samochodzie

m.in olej w skrzyni biegow
arthus napisał/a:
Tak ogólnie to samochodzik mi się podoba i fajnie się nim jeździ

Pojezdzisz pokochasz :)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 28-11-2007, 17:31   

Witam

Dzięki wszystkim za pomoc. Podsumowując to: wymiana rozrządu (oczywiście japaneze :) - kontakt do niego rozumiem że na maila prywatnego)), oleju silnikowego (5l Mobil 10W40 półsyntetyk), wymiana płynu w chłodnicy (5l nie wiem jeszcze jakiego, ale ewentualne pomieszanie po spuszczeniu starego chyba nie jest groźne). Dalej idzie do wymiany płyn hamulcowy Mobil DOT4 0,5 l (DOT 3 lub 4 lub 5.1 - jeszcze nie wiem jaki bo nie wiem czym się różnią :) ) + wszystkie filtry. Co do oleju w skrzyni biegów to jest sens wymieniać? Książka serwisowa zaleca tylko kontrolę a nie wymianę.

Mam jeszcze kilka pytań:
1. Cosik mi się obiło o oleju do wspomagania układu kierownicy? Jeśli coś takiego jest to też wymieniać i na jaki?

2. Mam ogromny kłopot z 5 pasem bezpieczeństwa - obdzwoniłem trochę różnych firm po Polsce, poprzeglądałem aukcje i nic :( Mam więc prośbę do właścicieli Carism po roku 2000 w wersji chatchback. Jeśli mógłby ktoś looknąć na tylną kanapę i opisać mi jak taki pas wygląda i jak jest umocowany - za opis poparty fotką będę w 7 niebie i dozgonnie wdzięczny :P (łatwiej będzie mi coś wyszperać). Z tego co się domyślam oglądając fotki z internetowych giełd to jest to pełnoprawny rozwijany pas gdzieś tam zamocowany i przechodzący przez przelotkę zamocowaną obok zagłówka na tylnej kanapie.

Miał ktoś podobny problem może? Może da się to jakoś obejść zwykłym pasem biodrowym? I tak raczej nie będę woził 5 osób, a cały problem sprowadza się do przerejestrowania samochodu na osobowy.
Tak przy okazji - przy przerejestrowywaniu na stacji diagnostycznej samochód przechodzi przez całą ścieżkę czy są to innego rodzaju oględziny?

Dzięki za pomoc i pozdrawiam
Arthus
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 28-11-2007, 18:35   

arthus napisał/a:
wymiana rozrządu (oczywiście japaneze - kontakt do niego rozumiem że na maila prywatnego

oj tam od razu na maila prywatnego, kontakt do Japaneze jest na forum powszechnie znany i rozprowadzany


Japaneze
Marek Malik
telefon: (042) 215 44 02
GSM: 602 224 584

( czlowiek wysyla paczki ,wiec nie musisz jechac do pabianic i osobiscie odbierac ;)
arthus napisał/a:
wymiana płynu w chłodnicy (5l nie wiem jeszcze jakiego, ale ewentualne pomieszanie po spuszczeniu starego chyba nie jest groźne)
)
ja plyn chlodniczy kupuje na Orlenie, nazywa sie z tego co pamietam Qral , jakos tak, kosztuje w granicach 60 zl za 6 litrowke, tak , jezeli zostanie troche starego plynu (a praktycznie nie ma opcji zeby nie zostalo ) to normlanie wlewa sie nowy, i wszystko pieknie bangla .
arthus napisał/a:
idzie do wymiany płyn hamulcowy Mobil DOT4 0,5 l (DOT 3 lub 4 lub 5.1 - jeszcze nie wiem jaki bo nie wiem czym się różnią ) + wszystkie filtry.



roznia sie temperatura (wrzenia ? ) , i tym ,ze DOT 5,1 jest niemieszalny, natomiast DOT 3 i 4 mozesz mieszac ze soba .ja proponuje DOT 4 i bedzie ok .
arthus napisał/a:
Co do oleju w skrzyni biegów to jest sens wymieniać? Książka serwisowa zaleca tylko kontrolę a nie wymianę.


teoretycznie i raczej tez praktycznie olej w skrzynii powinno sie zmieniac co ok 60 tys km . teraz przy duzych wydatkach - ktore Cie czekaja,bo nie oszukujmy sie, drobnych nie wydasz :) mozesz sobie odpuscic, ja sam nie wymienilem jeszcze oleju w skrzynii, czekam az bede wymienial sprzeglo ( za kilka miesiecy ), i zrobie wszystko od razu za jednym zamachem czyli wymiana kompletnego sprzegla, do tego uszczelki laczacej skrzynie z silnikiem i olej w skrzynii biegow .

arthus napisał/a:
2. Mam ogromny kłopot z 5 pasem bezpieczeństwa - obdzwoniłem trochę różnych firm po Polsce, poprzeglądałem aukcje i nic Mam więc prośbę do właścicieli Carism po roku 2000 w wersji chatchback. Jeśli mógłby ktoś looknąć na tylną kanapę i opisać mi jak taki pas wygląda i jak jest umocowany - za opis poparty fotką będę w 7 niebie i dozgonnie wdzięczny (łatwiej będzie mi coś wyszperać). Z tego co się domyślam oglądając fotki z internetowych giełd to jest to pełnoprawny rozwijany pas gdzieś tam zamocowany i przechodzący przez przelotkę zamocowaną obok zagłówka na tylnej kanapie.


ja niestety, mimo ze posiadam cari wlasnie po 2000 r ( a dokladnie to 2001 ) to nie moge Ci pomoc ,bo samochdo stoi w warsztacie , i niestety jeszcze troche tam postoi :(


arthus napisał/a:
Miał ktoś podobny problem może? Może da się to jakoś obejść zwykłym pasem biodrowym? I tak raczej nie będę woził 5 osób, a cały problem sprowadza się do przerejestrowania samochodu na osobowy.


dokladnie :!: zwykly pas biodrowy jako pas dla 5 pasazera w zupelnosci wystarczy, i spelni wymog na przegladzie .
arthus napisał/a:
Tak przy okazji - przy przerejestrowywaniu na stacji diagnostycznej samochód przechodzi przez całą ścieżkę czy są to innego rodzaju oględziny?


rozumiem ,ze chodzi Ci o przerejestrowanie z 4 osobowki na 5 , tak ? wydaje mi sie ,ze robiony jest tylko tzw przeglad czesciowy - czyli tylko patrza czy jest pas i tyle
 
 
mareqm 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI ,2003 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 94
Skąd: okolice W-wy
Wysłany: 28-11-2007, 19:13   

arthus,
Cześć kolego.Podaj maila to prześlę Ci foto piątego pasa z instrukcji obsługi.

Pozdrawiam
Udało mi się jednak zamieścić te zdjęcia na serwerze.
http://www.mitsubishi-gra...19_P1040186.JPG
http://www.mitsubishi-gra...40_P1040185.JPG
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2007, 01:05   

Witam

Rafal_Szczecin
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź. Przy jakim przebiegu planujesz wymianę sprzęgła?

mareqm
Dzięki. Schemat potwierdził moje domysły ale nie rozwiał wszystkich pytań. Jeśli masz taki pas (lub ktoś inny z forumowiczów) to będę wdzięczny za opis jak on jest zamocowany w samochodzie. Przypuszczam że jest gdzieś przymocowany za siedzeniem w bagażniku, a na kanapie jest tylko przelotka. Przymocowany jest do karoserii czy są jakieś elementy pośrednie? Będę wdzięczny za dokładny opis.

I jeszcze małe pytanko. Czy pokrętła od nawiewu, wiatraczka i kierunku wiania są podświetlane? U mnie jest tam ciemno i ciężko trafić w cokolwiek w nocy - podejrzewam przepaloną żarówkę / bezpiecznik.

Dzięki i pozdrawiam
Arthus
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 29-11-2007, 11:29   

arthus napisał/a:

Rafal_Szczecin
Dzięki wielkie za wyczerpującą odpowiedź. Przy jakim przebiegu planujesz wymianę sprzęgła?

prosze bardzo, od tego tu jestesmy,zeby sobie pomagac :)
(na forum istnieje funkcja "pomogl" ktora mozesz wcisnac pod postem , ktory Ci pomogl .)

sprzeglo planuje wymienic przy ok 170 tkm (zobaczy sie jak dlugo pociagnie ) , w tej chwili mam 157 tkm a czmeu pytasz ?
 
 
mareqm 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI ,2003 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 94
Skąd: okolice W-wy
Wysłany: 29-11-2007, 16:10   

Dziś przyjrzałem się jak pas wygląda u mnie.Jest zupełnie inaczej niż na zdjęciach z instrukcji.Pas normalny.Zapięcie też.Jedno mocowanie jest pod kanapą razem z mocowaniem zapięcia lewego pasażera, natomiast bęben tego pasa został schowany w oparciu tegoż pasażera i pas wysuwa się z niego tuż obok zagłówka.Prawdopodobnie jest mocowany do podłogi pod oparciem.Nie wiem czy jasno tłumaczę.
Jeżeli zrozumiałeś to OK.Jeżeli nie to mogę dołączyć zdjęcia.
Pozdrawiam
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 29-11-2007, 16:39   

Witam

Rafal_Szczecin
Pytam bo moja Cari ma przebieg 160 tyś i mam wrażenie, że sprzęgło się ciężko wciska, więc muszę już sobie widzę rozplanowywać wydatki na przyszły rok :) Jak podjadę do mechanika to oceni czy sprzęgło jest ok czy nienaturalnie ciasno wchodzi.

mareqm
Chyba zrozumiałem :) Rzucę okiem u siebie jak to wygląda - głównie rozchodzi mi się o to, czy będę miał do czego ten pas przymocować. Jak by co, to podpytam jeszcze.
Napisz mi jeszcze tylko, czy ponad kanapą pas przechodzi przez jakąś przelotkę obok zagłówka czy jest puszczony swobodnie i opiera się na oparciu kanapy. U mnie jest w oparcie wmontowana plastikowa stopka do której coś chyba się da przymocować.

Dzięki i pozdrawiam
Arthus
 
 
mareqm 
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI ,2003 AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 10 Paź 2007
Posty: 94
Skąd: okolice W-wy
Wysłany: 29-11-2007, 17:59   

Pas wysuwa się z wnętrza oparcia przez plastikową przelotkę znajdującą się na jego wierzchu tuż obok lewego zagłówka.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
maxwell61 
Mitsumaniak
(****><****)


Auto: VW Touran 1.6 03'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 12 Lip 2006
Posty: 1729
Skąd: wrocław/wołów
Wysłany: 29-11-2007, 19:36   

arthus, nawiązując do sprzęgła to ma chodzić ciężko...mnie przy dłuższym trzymaniu zaczyna noga latać z wysiłku a mają dziewczynę to bolalo gdy sie uczyła jeżdzić :) ... gdyby ci obroty sie zwiekszało a auto nie przyspieszało to znaczy że juz sie ślizga i wówczas do wymiany...pozdrawiam
_________________
CARISMA 1.6 16V - sold
VW Touran 1.6 FSi
www.garagestories.pl

 
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 30-11-2007, 16:47   

Witam

maxwell61 napisał/a:
arthus, nawiązując do sprzęgła to ma chodzić ciężko...mnie przy dłuższym trzymaniu zaczyna noga latać z wysiłku a mają dziewczynę to bolalo gdy sie uczyła jeżdzić :) ... gdyby ci obroty sie zwiekszało a auto nie przyspieszało to znaczy że juz sie ślizga i wówczas do wymiany...pozdrawiam


To ciekawe. Sprzęgła zwykle wciskają się lekko. Jedyne ciężko-wciskające się sprzęgło spotkałem w Lublinie 3 :)

Pozdrawiam
Arthus
 
 
andy1
[Usunięty]

Wysłany: 30-11-2007, 17:08   

Heh miałem ciężko chodzące sprzęgło w nissanie, ale poradziłem sobie z tym.

u mnie wystarczyło, aby nasmarować przelkiego rodzaju zaciski - jedna osoba w aucie wciska sprzęgło, Ty patrzysz, co się rusza i psikasz smarem w sprayu, solidnie, ew. można naoliwić, grunt żeby było dobre smarowanie. Opryskujesz linkę, zaczepy, wszystko naokoło. Oczywiście ktoś w środku ciągle wciska i puszcza pedał sprzęgła, żeby smarowidło dostało się gdzie trzeba.

2 metoda to wymiana tych zacisków, ale na szczęście w moim przypadku smarowanie raz - 2 razy w roku wystarczyło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.