[E34A 1.8TD] Zdjęcia spod maski - co to jest ? |
Autor |
Wiadomość |
Truman [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2007, 12:22 [E34A 1.8TD] Zdjęcia spod maski - co to jest ?
|
|
|
Witam...mam pytanie czy coś powinno być w zbiorniczku (1) ?
I co przedstawiają zamieszczone zdjęcia ? Mniej lub bardziej szczegółowo.
pozdrawiam
 |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 21-06-2007, 12:30
|
|
|
1. Zbiorniczek płynu do pompy sprzęgła (płyn hamulcowy)
2. Zbiorniczek płynu hamulcowego
3. Prawdopodobnie filtr paliwa (za mało wokól na zdjęciu) |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
Truman [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2007, 12:50
|
|
|
Adaho_krak napisał/a: | 1. Zbiorniczek płynu do pompy sprzęgła (płyn hamulcowy)
2. Zbiorniczek płynu hamulcowego
3. Prawdopodobnie filtr paliwa (za mało wokól na zdjęciu) |
ad 1. Więc do zbiorniczka płynu do pompy sprzęgła mam wlać płyn hamulcowy np. DOT-3.
Tylko pytanie czy jest konieczna regeneracja (widziałem opis na stronie Krzyżaka) czy wystarczy wlać płyn?
ad 2. Tu sprawa jest jasna.
ad 3. Pewnie masz racje bo jest napisane że Fuel coś tam... Więc to tutaj ewentualne odpowietrzenie układu paliwowego się robi, odkręca się tą śrubkę u góry i pompuje tym "grzybkiem" aż poleci paliwo? Tylko skąd ono ma polecieć i czy to to w ogóle? |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2007, 15:39
|
|
|
jezeli jeszcze masz hamulce i sprzeglo dziala normalnie to pewnie wystarczy dolac plynu i ewentualnie odpowietrzyc uklady , jezeli chodzi o 3-to napewno filtr paliwa ten czrny grzybek na gorze to pompka naciskajac go pompujesz paliwo do pompy wtryskowej -bardzo przydatne przy odpowietrzaniu ukladu paliwowego .-ciekawe jest to dlaczego w zbiorniczkach nie ma plynu radze sie skupic wlasnie na tym. |
|
|
|
 |
Truman [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2007, 15:45
|
|
|
Na razie doleje płynu do sprzęgła i będę obserwował czy schodzi czy nie.
W zbiorniku na hamulcowy jest ok tylko nie wiedziałem co to za zbiornik.
No to jak z tym "grzybkiem" odkręcam śrubkę u góry i pompuje żeby odpowietrzyc aż poleci paliwo, ale skąd owe paliwo poleci, jeszcze jakąś śrubkę dodatkowo trzeba odkręcic czy nie??
Innymi słowy jak odpowietrzyc układ paliwowy?
A sprzęgło żeby odpowietrzyc to trzeba odkręcic trochę śrubkę tą którą się odkręca jak się chce wylac płyn z pompy sprzęgła?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-06-2007, 19:06
|
|
|
Zeby odpowietrzyc uklad trzeba poluznic ta srubke i pompowac az zacznie leciec ropa. Jak jest duzo powietrza to bedzie to zadanie dla masochisty. Wtedy wez wezyk o wyciagaj ustami az zobaczysz w wezyku ropke. Jak odpowietrzysz uklad wcisnij pompke i dokrec srubke. Odpowietrzony uklad ma zawsze twardy ten grzybek. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2007, 19:07
|
|
|
jezeli chodzi o odpowietrzanie paliwowki to robi sie to gdy jest taka koniecznosc czyli (braknie paliwa lub po wymianie filtra) tak jak pisales pompujesz pompka i odkrecasz ta srobke dopuki nie poleci czysta ropa bez babelkow powietrza -paliwo poleci napewno bo zasilanie idzie rurka od dolu przez filtr i dopiero do tej srobki a pcha go tam wlasnie ta pompka.Jezeli chodzi o sprzeglo to musi byc dwoch jeden tak jak przy hamulcach pompuje i wciska pedal sprzegla do oporu a drugi w momencie gdy pedal jest wcisniety odkreca ten odpowietrznik na silowniku -wazne zeby nie zwalniac nacisku dopuki odpowietrznik nie bedzie zakrecony -i tak pare razy -dolac plynu do zbiorniczka i powinno buc OK-mozna jeszcze zrobic to zakladajac wezyk na odpowietrznik i wlozyc go do butelki z plynem zeby widziec czy bylo powietrze ale ja tego nie
stosuje i terz zawsze jest OK-powodzenia |
|
|
|
 |
COBRA [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2007, 19:07
|
|
|
Co do układu paliwowego to śrubka na grzybku niepowinna być ruszana wogule wystarczy nim pompować aż do momentu kiedy będzie cięszko się wciskał wracając do śrubki ona trzyma grzybka na swoim mioejscu ta na dle śruba jest wykręcana z filtra tylko poto by pozbyć sie z niego wody i zanieczyszczeń pozdrawiam. |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2007, 19:11
|
|
|
piszac o srubce mialem na mysli srube do odpowietrzania nie na grzybku tylko na obudowie filtra -grzybek jest tylko do pompowania |
|
|
|
 |
sampler
Forumowicz

Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy Dołączył: 08 Gru 2005 Posty: 2353 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 21-06-2007, 20:26
|
|
|
Oczywiscie chodzi o srubke z boku w korpusie pompki. |
_________________ BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i
SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24339 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-06-2007, 22:39
|
|
|
to diesel, wiec nr 3 to tzw reczna pompka paliwa |
|
|
|
 |
Truman [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2007, 11:46
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | to diesel, wiec nr 3 to tzw reczna pompka paliwa |
Czy to stwierdzenie coś zmienia w kwestii odpowietrzania czy to tylko tak dla formalności i edukacji tu obecnych mitsumaniaków ?
Dolałem płynu do pompy sprzęgła i póki co jest ok, gdzieś musiało wyciec to fakt ale na razie nie cieknie i nie ubywa więc może jest ok. Jedno tylko mnie dziwi że sprzęgło cały czas działało dobrze, zauważyłem brak płynu w zbiorniczku tylko dla tego że weekendowo zaglądałem pod maskę w celach poznawczych.
Pamiętam że kiedyś (lata temu) jak pożyczałem od dziadka miśka (obecnie jest mój) to przy zmianie biegów było słychać takie "pssss" jakby faktycznie jakaś hydraulika tam działała a teraz nie...dziwne.
wszystkim ogromnie dziękuję za pomoc. |
|
|
|
 |
WeinMaster
Mitsumaniak

Auto: Galant 1.8TD '92 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2006 Posty: 162 Skąd: Wrocek
|
Wysłany: 22-06-2007, 12:45
|
|
|
Zregeneruj sobie pompkę, 18 zł brutto reperaturka + płyn około 40 zł + 2 godziny przyjemnej pracy przy miśku = wrażenia niezastąpione Po regeneracji opisanej u Krzyżaka zawsze jak podnoszę maskę to widzę czystą pompkę w której jest czyściutki płyn (przed był brązowy) i zawsze w pozycji między MIN MAX
Em, fajnie wiedzieć, że przy filtrze paliwa jest pompka
Jak u siebie wymieniałem to yyy nic nie pompowałem...... wkreciłem nowy filtr i odpaliłem samochód, po chwili obroty spadły o połowę i .... po paru sekundach wsio bylo juz w normie Ale następnym razem będę już pamiętał o pompce
pozdr |
_________________ [ Maniakalny Mitsumaniak ] |
|
|
|
 |
Truman [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2007, 13:50
|
|
|
A taka będzie pasowała, tzn. któraś z nich
Reperaturka 1
Reperaturka 2
nie mam czasu jeździć po sklepach więc bym zamówił tylko skąd i jaką?
A to WYSPRZĘGLIK
przyda się, może by od razu jak już dłubać to zrobić i z wysprzęglikiem, czy to nie ma sensu? Co myślicie? |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 22-06-2007, 18:42
|
|
|
kazdy robi co lubi ale bardzo mnie dziwi po co naprawiac cos dziala i to dobrze - nie lepiej zostawic to politykom oni sa w tym swietni -a czasami efekty napraw moga byc jak u nich |
|
|
|
 |
|