 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[CA1A 1.3] Czy to to złącze-pomóżcie prosze:( |
Autor |
Wiadomość |
Berez [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2006, 18:24 [CA1A 1.3] Czy to to złącze-pomóżcie prosze:(
|
|
|
Panowie byłem dziś u elektryka aby zdiagnozować kody błędów w ECU. Wydrukowałem jak to sie robi krok po kroku ze strony Krzyżaka. No i po pierwsze nie mam tego złącza pod maska tak jak tam ale to pewno dlatego, że moj Misiek to Colt CAO 1993r. No i pytanko czy w moim misku to złącze jest jest pod kierownica bo cos podobnego znalazł elektryk i nawet próbował mi szukać tych błędów. No ale wyszukał za 1 razem jakąś dziwną wartość a mianowicie 4 długie świecenia diody i 4 krótkie i cisza. Może robi coś,żle bo przyznał mi się szczerze, że w misku po raz pierwszy cos takiego robi. No więc powiedzcie jak to zrobić w moim Colcie bo to już staje sie denerwujące tzn. szarpanie od czasu do czasu autem przy przyśpieszaniu. Elektryk mi sprawdzil sonde i mialem wartość 0,8 a to chyba dobrze, więc juz nie wiem co to. I jeszcze jedno, może jest ktoś w okolicach lub w Legnicy kto to potrafi zrobić. Naprawde mam juz tego serdecznie dosyć. Poza tym misiek OK.
P.S. Po ściągnięciu wtyczki od sondy jak auto chodzi nie pali mo sie CE a przy ścągnięciu innych np od przepustnicy lub temp. silnika pali sie CE. Czy to normalne, że nie świeci sie przy odlączeniu sondy. Może w tym tkwi błąd.
Z góry dziękuje i naprawde pomóżcie panowie. |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:24, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 21-06-2006, 20:07
|
|
|
http://www.mitsubishi-gra...p?p=19256#19256
zobacz tutaj jest fotka czy chocby jest podobne do tego co znalazles. Jest kolo bezpiecznikow na lewym slupku A i naciagnieta na to jest gumowa oslonka
A ten fachman co sie przyznal ze w mitsu pierwszy raz i nie bardzo wie gdzie i jak to chyba w ogole pierwszy raz... tak sobie z opisu wyobrazam |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-06-2006, 20:19
|
|
|
Ale ja nic nie pisalem na stronie o zlaczu pod maska. Zlacze jest pod kierownica - obok skrzynki z bezpiecznikami. Bledy sie sprawdza identycznie jak napisalem na mojej WWW - dioda, a blad 44 owszem istnieje (ale nie w moim silniku - stad brak na www) i jest to cewka zaplonowa.
edit - sonde sie mierzy dynamicznie - tzn. w czasie a nie jednorazowo, trzeba miernikiem badac jak skacze jej napiecie |
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 21-06-2006, 20:21, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-06-2006, 20:20 Re: Czy to to złącze-pomóżcie prosze:(
|
|
|
Berez napisał/a: | No i po pierwsze nie mam tego złącza pod maska tak jak tam ale to pewno dlatego, że moj Misiek to Colt CAO 1993r. No i pytanko czy w moim misku to złącze jest jest pod kierownica bo cos podobnego znalazł elektryk i nawet próbował mi szukać tych błędów. No ale wyszukał za 1 razem jakąś dziwną wartość a mianowicie 4 długie świecenia diody i 4 krótkie i cisza. Może robi coś,żle bo przyznał mi się szczerze, że w misku po raz pierwszy cos takiego robi. |
złącza nie ma pod maską, jest koło puszki bezpieczników właśnie pod kierownicą. błędy powinny się pojawiać w kółko tzn "twoje" 44: - - - - . . . . przerwa - - - - . . . . przerwa - - - - . . . .
Berez napisał/a: | Elektryk mi sprawdzil sonde i mialem wartość 0,8 a to chyba dobrze, więc juz nie wiem co to. I jeszcze jedno, może jest ktoś w okolicach lub w Legnicy kto to potrafi zrobić. Naprawde mam juz tego serdecznie dosyć. Poza tym misiek OK.
P.S. Po ściągnięciu wtyczki od sondy jak auto chodzi nie pali mo sie CE a przy ścągnięciu innych np od przepustnicy lub temp. silnika pali sie CE. Czy to normalne, że nie świeci sie przy odlączeniu sondy. Może w tym tkwi błąd.
|
Lambda powinna dawać wartości w granicach 0-1V z tym, że: poniżej 0.5 oznacza, że mieszanka jest za uboga i ECU dodaje fuel, a powyżej jest za bogata i ujmuje. w konsekwencji lata ona bez przerwy góra-dół między 0.25 - 0.75 V (niebieski wykres):
oraz ma osiągnąć wartość maksymalną przy otwartej na maxa przepustnicy (np przyspieszanie i jazda na "czerwonym polu".
Podczas rozgrzewania silnika wartość na sondzie jest 0V, bo musi ona się rozgrzać.
ChEn nie świeci po odpięciu sondy, bo ECU "dostaje" wartości zerowe. Gdyby miał się świecić jak ma zerowe to przy odpaleniu świeciłby nonstop aż do rogrzania sondy. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Berez [Usunięty]
|
Wysłany: 21-06-2006, 20:34 Denks
|
|
|
Dzięki.
Nie wiem cos mi sie po....kickalo z tym złączem,że pod maską ale mniejsza z tym.
W piątek jestem umówiony jeszcze raz z elektrykiem juz tak na cacy zeby ten denerwujący mnie problem rozwiazać.
I jeszcze jesli możecie to prześlijecie mi wartości te zaczynające się na 4 bo na początku napewno bede mial 4 a reszte to bedzie wiadomo co i jak dokładnie.
a co do sondy to była mierzona miernikiem na gorącym silniku i na wolnych ma 0,8 a na maxa przygazowanm ma 0,1 więc to chyba dobrze.
Dzięki chłopaki jeszcze raz. Troche rozjasniliście mi umysł.
Po wizycie w piątek napisze co i jak i mam nadzieje ze bedzie oki.
Pozdrawiam was serdecznie. |
Ostatnio zmieniony przez ROMEL 22-06-2006, 09:57, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-06-2006, 20:40
|
|
|
41 - wtryskiwacze
42 - pompa paliwa
44 - cewka zapłonowa |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 21-06-2006, 20:49
|
|
|
Berez napisał/a: | a co do sondy to była mierzona miernikiem na gorącym silniku i na wolnych ma 0,8 a na maxa przygazowanm ma 0,1 więc to chyba dobrze. |
napisałem i wkleiłem obrazek żebyś zrozumiał,
na wolnych obrotach ma latać góra i dół: 0.25 - 0.75 V (jak na obrazku powyżej)
na maxa gazujesz - 0.95 V i tak trzyma:
zwróć uwagę na TPS - czujnik położenia przepustnicy - 93 % (a obroty potem jeszcze poszły w górę) |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 22-06-2006, 10:37
|
|
|
Ogladalem ta kostke diagnostyczna u siebie wczoraj i jest taka sam-ale niestety ma tylko doprowadzona 1 wsuwke do niej Reszta idzie do innej/-ych kostek.
Czy moj misiek '94 juz nie ma takiej kostki diagnostycznej ? Dzisiaj postaram sie zrobic foto, to wrzuce.
[ Dodano: 29-06-2006, 09:38 ]
Oto fotka ktora zrobilem:
Czy to ta biala kosta? Do niej dochodzi tylko 1 przewod. |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2006, 12:31
|
|
|
Kostka wygląda identycznie jak u mnie (tyle, że moja jest czarna). Ale u mnie jest wymagane minumum - czyli 3 styki (inaczej nie da się kompa podłączyć).
A sprawdzałeś czy cokolwiek jest za wtyczką - jakieś wiszące, ew. poucinane kabelki gdzieś w dalszych odległościach od niej? |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 29-06-2006, 13:30
|
|
|
Przygladalem sie i nic nie widac. Wszystkie ida do jakis kostek. Luznego ie uswiadczylem. Jeszcze dzis raz sie przyjrze.
A ta biala kosta od czego jest?
 |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24316 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 29-06-2006, 15:50
|
|
|
czy ja dobrze widzę, że na ostatniej focie masz już 16 pinowe OBD2? - skoro tak, to zwierasz pin 1 z 4 i po włączeniu zapłonu błędy wymruguje kontrolka silnika.
swoją drogą podłączałem kiedyś swojego notebooka z kabelkiem do Colta 1.6 z 1994 roku i chodziło - było tam też normalne złącze diagnostyczne, jak u mnie - nie wiem, czemu tu jest inaczej |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 30-06-2006, 12:21
|
|
|
No Lancer jest z '94. Zrobilem sobie diode zeby sprawdzic co i jak (choc odpukac problemow jeszcze nie mam zadnych przez 1,5 roku) a tu mowisz ze ma juz nowsze zlacze
Pin 1 i 4, mam rozumiec ze patrze na gore zlacza i od lewej strony? Wystarczy zewrzec je kabelkiem, czy musze dioda ? |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 30-06-2006, 19:56
|
|
|
Jesli zewrzec to kablekiem
Chociaz dioda tez by chyba zwarla ze spadkiem 0,6V ale nie wiem. Zwarcie z reguly robi sie przewodnikiem czyli kabelkiem.
A tutaj jest numeracja pinow:
http://www.vag-com.com.ar.../fotos/obd2.jpg |
|
|
|
 |
KaWu
Mitsumaniak Karmine Red

Auto: Galant EA2W; Colt CJ1A; Lancer
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 05 Sie 2005 Posty: 2661 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 02-07-2006, 07:11
|
|
|
brodzky, pinow mam 7 i 8. Ale sa numerowane i wiem ktory jest 1 i 4.
Krzyzak, i brodzky, macie u mnie wirtualnego punkta "pomogl"-bo nie moge wam przyznac niestety w tym temacie
A wiec tak. Wczoraj sprawdzalem i mialem blad nr 12. Czyli przeplywomierz. Lecz z autem wszystko ok. Podejrzewam ze to przez to, iz w piatek zmienialem filtr paliwa i odpinalem przeplywomierz i zapalilem auto pozniej z odpieta przeplywka.
No to przeczyscilem jeszcze raz styki i zresetowalem aku.
Pozniej sprawdzam bledy i teraz pokazuje mi bez przerwy krotki sygnaly tj. jednostki. Doliczylem do 30 i przestalem. Czyli wychodzi na to ze to nr 1 ? Czy to jest jakis blad? Czy moze to nic nie znaczy? |
_________________ ---
'06 Lancer CS 1,6 - 4G18 (IV 2017 - ...)
'99 Colt CJ1A, 1,3 - 4G13 (XII 2009 - II 2018)
Temat o Colcie...
'97 Galant EA2W, 2,0 GLS - 4G63 (II 2009 - IV 2017)
Od Lancera do Galanta...
'94 Lancer CB4W GLXi, 1.6 - 4G92 (II 2005 - II 2009)  |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 02-07-2006, 10:32
|
|
|
KaWu napisał/a: | teraz pokazuje mi bez przerwy krotki sygnaly tj. jednostki. Doliczylem do 30 i przestalem. Czyli wychodzi na to ze to nr 1 ? Czy to jest jakis blad? Czy moze to nic nie znaczy? |
To oznacza że wszystko jest jak najbardziej OK - nie ma błędów |
|
|
|
 |
|
|