 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[1G 90-94] Błąd 41 |
Autor |
Wiadomość |
jonasz666 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2007, 13:43 [1G 90-94] Błąd 41
|
|
|
Witam
Postanowiłem sobie sprawdzić błedy ECU. Kod jaki zczytałem to 41, z tabeli wynika że są to wtryskiwacze.
Sprawdziłem błedy ze wzgledu na to ze strasznie duzo mi pali. Przejechalem 160 km i juz prawie polowy baku nie ma ! (jaka jest pojemnosc baku?).
Czy jedno ma wplyw na drugie? poradzcie co teraz?
Jeszcze jedno: zamierzam jezdzic na PB tylko przez jakies 2 tys. Bo mam instalacje gazowa. Docieram jedynie silnik po remoncie na benzynie. Mowie to po to zebyscie mieli to na uwadze mowiąć "wymienic wtryskiwacze".
Pozdrawiam
[ Dodano: 27-12-2007, 14:00 ]
Jeszcze jedno : .. Spala mi rownież duzo gazu. Podejrzewałem sonde, ale powinnien wyświetlic sie błąd sondy, prawda? ..
Dzisiaj prawdopodobnie zamowie nowe kable i swiece. Iskrzy troche, wiec chyba kable nalezy wymienic.
Chyba jednak z tym dolotem cos nie tak :/ a nie moge znalezc od nikogo uzywanej puszki ;/ |
Ostatnio zmieniony przez Adaho_krak 27-12-2007, 17:03, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Dominik77 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2007, 14:10
|
|
|
Kod pojawia się zapewne przy jezdzie na gazie i jest wynikiem załączającego się wtedy emulatora wtryskiwaczy. To się zdarza i nie ma co z tym walczyć. Silnik na dotarciu ma prawo więcej palić. |
|
|
|
 |
jonasz666 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2007, 14:19
|
|
|
Jezdze tylko na benzynie teraz! No chyba ze ECU zapamiętał ten błąd i wyświetla mi go pomimo ze nie jezdze na gazie (??) |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2007, 14:23
|
|
|
tak komp mogl go zapamietac, dla pewnosci proponuje zalac bak v power racing, ma bardzo dobre wlasciwosci czyszczace... duzo czynnikow moze miec wplyw na spalanie... chocby wymienione przez Ciebie usterki ktore wymieniles, dolot, kable, swiece |
|
|
|
 |
jonasz666 [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2007, 14:26
|
|
|
Dolot napewno moim zdaniem (bo idzie tylko powietrze z prawej strony, wiec chyba za cieple).
Szarpanie o ktorym pisałem w ktoryms poscie mineło po ... docisnieciu kabli do swiec
Zalalem V-power 95, nie wystarczy?? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 27-12-2007, 16:45
|
|
|
Błąd 41 pojawia się tak jak Dominik napisał przy jeździe na LPG i żeby zniknoł trzeba go usunąć datalogerrem, lub resetem kompa, jeśli masz lpg nie masz się co nim przejmować. Jeśli chodzi o sondę lambda to ECU jej uszkodzenia nie wykryje. Polecam strone użytkownika naszego forum sir Krzyżak'a. Tam w zakładce sonda lambda, masz rewelacyjnie opisane jak ją w prosty sposób sprawdzić. Sonda ma znaczący wpływ na spalanie i warto ją wyeliminować. Pozatym jeśli jeszcze nie zmieniałeś kondensatorów w ECU, to od tego powinieneś zacząć, bo nawet jeśli nie wylały, wyleją wkrótce. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 27-12-2007, 22:52
|
|
|
błąd sondy lambda wyskoczy dopiero jak wogóle przestanie wysyłać jakikolwiek sygnał do ECU. Jeżeli coś tam wysyła to błędu nie będzie. Masz kiepski emulator wtrysków u mnie jest dobry i wogóle niegdy nie zapalił mi się check engine na gazie a o błędach zapomnij
Na dotarciu auto nie powinno więcej palić. Moje na dotarciu (jazda do 3 tysięcy obortów) spalało w trasie 7 litrów benzynki. Jazda to była ok 90 km/h. |
|
|
|
 |
jonasz666 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2007, 11:58
|
|
|
Ok to zostawie ta sprawe.
Dzisiaj pojeżdziłem troche po mieśce i zauwazyłem ze jak silnik jest nagrzany to mam falujace wolne obroty. Dziwne, bo powinno sie tak dziać jak silnik jest zimny, a tutaj na odwrót (??)
przypuszczam ze moze to być spowodowane brakiem zimnego powietrza. a moze to nie to?
Chciałem u mnie w mieście zamowić kable, swiece i sonde NGK, ale maja tylko swiece. Czy Japaneze ma jakas stronke na necie? Jak nie to podajcie namiary na niego.
Pozdro |
|
|
|
 |
GOLDI [Usunięty]
|
|
|
|
 |
jonasz666 [Usunięty]
|
Wysłany: 28-12-2007, 12:45
|
|
|
Dzieki, na ta wlasnie sonde patrzylem (napewno bedzie pasowala?;) )
Chodziło mi najbardziej o kable WN. Nie oszukujmy sie chce kupic najtaniej, a jak narazie nie moge ich dostac w ogole
[ Dodano: 29-12-2007, 12:24 ]
Dzieki, na ta wlasnie sonde patrzylem (napewno bedzie pasowala?;) )
"Dzisiaj pojeżdziłem troche po mieśce i zauwazyłem ze jak silnik jest nagrzany to mam falujace wolne obroty. Dziwne, bo powinno sie tak dziać jak silnik jest zimny, a tutaj na odwrót (??)
przypuszczam ze moze to być spowodowane brakiem zimnego powietrza. a moze to nie to? "
Jaka jest, waszym zdaniem, przyczyna? |
|
|
|
 |
cy_cek [Usunięty]
|
Wysłany: 02-01-2008, 21:55
|
|
|
Trzeba obroty wyregulować, wyczyścić przepustnicę. Na stronie Krzyżaka masz szczegółowy opis jak to zrobić w 4G63 DOHC |
|
|
|
 |
|
|