[E32A 1.8] Słabe ogrzeanie w Galu |
Autor |
Wiadomość |
k73 [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 11:58 [E32A 1.8] Słabe ogrzeanie w Galu
|
|
|
drodzy koledzy!
zakupilem samochód w lato,wiec wszystko było ok:). ale gdy zrobiło się zimno zauważyłem ze nie działa ogrzewanie, tzn wentylator nagrzewnicy działa, temp. jest prawidłowa (wskaźnik w polowie),szybko łapie temperaturę prawidłową, poziom płynu prawidłowy, nie mam klimatyzacji czyli zwykle ogrzewanie-regulacja pokrętłem, a powietrze z nawiewu ledwo ciepłe jak dam na full.dodam ze w lato też była zalozona instalacje gazową.Co by należało sprawdzic i od czego zacząć?moze ktos miał podobny problem?z gory dziekuje |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 14:18
|
|
|
sprawdz jak masz podlaczone podgrzewanie parownika bo znam przypadek ze gazownicy artysci tak sie wpieli w uklad chlodzenia ze kolega troche sobie pomarzł zanim doszlismy czemu nie grzeje-a troche zesmy kombinowali |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-11-2007, 15:13
|
|
|
U mnie to wygląda mniej więcej tak:
W rurce z nagrzewnicy jest trójnik który idzie do parownika, a z parownika wraca do rurki powrotu z nagrzewnicy. O |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 15:59
|
|
|
i pewnie wszystko gra bo to rozwiazanie jest jedno z lepszych |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 12-11-2007, 20:19
|
|
|
W sumie nie narzekam. Ogrzewanie działa, nie jest może to gorące tak jak powinno, ale całkiem ciepłe. Kiedyś było cieplejsze, może też powinienem sprawdzić |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 12-11-2007, 22:43
|
|
|
najlepiej jak gazownicy wpinaja sie w krotki obieg na glowne weze -tylko ze wtedy maja wiecej roboty a nie wszyscy to lubia |
|
|
|
 |
k73 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-11-2007, 10:46
|
|
|
dzieki za podpowiedzi, dzis wezme sie do tego i troszke popatrze co i jak,by mysle ze albo jest nagrzewnica "zamulona"albo kiepski obieg spowodowany przez inst.gazowa |
|
|
|
 |
kristofer [Usunięty]
|
Wysłany: 16-11-2007, 21:29
|
|
|
zmien termostat (ok 35 zl) 10 min roboty i plyn nowy u mnie pomoglo:) |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 17-11-2007, 13:44
|
|
|
, temp. jest prawidłowa (wskaźnik w polowie
w tym wypadku termostat raczej odpada-szkoda kasy |
|
|
|
 |
boras [Usunięty]
|
Wysłany: 17-11-2007, 17:00
|
|
|
Sprawdź czy rurka powrotu z nagrzewnicy jest ciepła. Może nagrzewnica jest zamulona. |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
k73 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2007, 07:55
|
|
|
witam ponownie,popatrzylem jak jest podlaczony parownik od gazu, u i mnie jest tak:przewod z silnika do parownika, z parownika do nagrzewnicy i z powrotem do silnika,przed parownikiem jest przewod goracy, a juz za parowkiem chlodniejszy,rozmawilalem z kolegami mechanikami i i tutaj zreszta pisaliscie ze zle jest wpiety parownik w instalacje chlodnicza.tzn ze powinien byc trojnik i on rozdzielac na nagrzewnice i parownik
[ Dodano: 19-11-2007, 08:42 ]
czy mogloby ktos dokladnie opisac jak powinieno wygladac wpięcie parownika w obieg? |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 19-11-2007, 10:36
|
|
|
Jeśli chcesz tak jak jest u mnie, to musisz mieć dwa trójniki. Jeden w rurce silnik->nagrzewnica, drugi w rurce nagrzewnica->silnik.
Do trójnika z pierwszej rurki podłączasz rurkę od parownika, u mnie jest to górna w parowniku, dolną w parowniku podłączasz do rurki powrotu z nagrzewnicy.
Mam nadzieje, że to co napisałem jest zrozumiałe ?? |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
marek.b [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2007, 11:52
|
|
|
u mnie jest tak samo(po walce z gazownikiem) i ogrzewanie jes ok przy takim pdpieciu jak jak u kolegi -do nagrzewnicy przez parownik nie ma szans zeby grzalo -parownik dziala wtedy jak korek |
|
|
|
 |
k73 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2007, 14:56
|
|
|
ok,wszystko zrozumiale,trzeba to tylko teraz wprowadzic w zycie:),dziekuje za podpowiedzi |
|
|
|
 |
|