Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zrywność Carismy przy dużym obciążeniu pasażerami
Autor Wiadomość
Kolaszusza
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2007, 11:13   Zrywność Carismy przy dużym obciążeniu pasażerami

Witajcie

Zastanawiam się nad taką kwestią, czy to jest normalne żeby między jazdą samemu a z czwórką pasażerów była duża, wyraźnie zauważalna różnica w przyspieszeniach i dynamice w Carismie? Wydawało mi się że to duży samochód i nie reaguje tak bardzo na zmiany obciążenia. Dodam że sam ważę 95kg a pasażerowie jak obliczyłem mogli dociążyć auto o max 220kg.

Jestem ciekaw waszych opinii, dane auta w podpisie.
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-01-2007, 11:37   

Nie masz 400koni. Wyobraz sobie ze masz pojechac pusta taczka po cement - idzie OK? Ale wracasz i masz 4 worki - 200kg - juz nie tak rozowo co? Tak samo jest z Twoja Carisma.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 22-01-2007, 11:44   

porownal carisme do taczki :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :twisted:

sorry ale musialem :mrgreen:

a tak na serio , to obciazony samochod bedzie gorzej szedl ;)
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2007, 11:49   

widzisz, czwórka pasażerów znacznie wpłynie na dynamikę, ale jeszcze bardziej zauważysz ich obecność przy konieczności hamowania - wtedy naprawdę nie ma przebacz :]
 
 
Kolaszusza
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2007, 12:04   

No to jak tak to spoks, wydawało mi się że te większe fury nie są takie czułe jak np. seicento czy matiz.

Swoją drogą polecam pojechać w trasę w pięć osób, a po wysadzeniu pasażerów poszusować po mieście, wtedy fura śmiga aż miło, jakby dostała skrzydeł. Już się nie pamięta że wcześniej bez obciążeń jeździła tak samo dynamicznie, duża przyjemność, polecam.

Przy okazji pochwalę się że udało mi się osiągnąć spalanie 6,7 z pełną furą ludzi na trasie 140km w obie strony i choć się to tyczy innego wątku to postanowiłem o tym wspomnieć.
 
 
stanik 
Mitsumaniak


Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy
Dołączył: 15 Lut 2006
Posty: 1248
Skąd: Legionowo k/Wawy
Wysłany: 22-01-2007, 12:05   

a i w razie potrzeby nagłego ominięcia przeszkody to już będzie zupełnie inne prowadzenie (kiedyś był taki filmik pokazujący dlaczego tak dużo jest wypadków z młodzieżą która wraca np z dyskoteki w 6 osób w samochodzie, po prostu kierowca jest przyzwyczajony ze auto przy jednej czy dwóch osobach zachowuje się jakoś i nie jest przygotowany na tak nagły styl prowadzenia pojazdu po obciążeniu go 6-cioma osobami)
Pozdrawiam
_________________
#0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-01-2007, 17:43   

Normalnie jeden KM w Cari GDI ciagnie ok. 10 kg , ...a po zaladowaniu tymi 220kg-mami jeden KM ciagnie juz ok. 12kg. Jest to widoczna roznica pogarszajaca odrobine osiagi...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 22-01-2007, 21:03   

... i to o niemal 20% :!:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-01-2007, 21:25   

no przosze..na procentach wyglada to o wiele czytelniej :D :D . Mysle ze przy tam np. 180KM byloby to duuuzo mniej wyczuwalne, ....ale te 125 kucy tez daje sobie dobrze rade...
Pozdrawiam
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
TommiCrazy 
Forumowicz
VR-4 LIFE

Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 07 Cze 2005
Posty: 902
Skąd: Alderley Edge UK
Wysłany: 22-01-2007, 21:25   

ja polecam wybrac sie na tescik za miasto, w jakis bezpieczny prosty lecz stromy odcinek drogi.
zabrac komplet ciezkich pasazerow i zobaczyc jak hamuje sie z gorki nawet przy nieduzych predkosciach.
tu dopiero mozna sie zaskoczyc, auto hamuje jak ponton na wodzie.
calkowicie inne zachowanie sie bryki i warto znac swoj samochod na taka okolicznosc
_________________
Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 22-01-2007, 21:34   

Kolaszusza napisał/a:
No to jak tak to spoks, wydawało mi się że te większe fury nie są takie czułe jak np. seicento czy matiz.


pozwolę wtrącić sprostowanie :)

primo: to nie zależy tylko od wielkości auta ale od silnika :P

przy 5-metrowej 2-tonowej łajbie z V8 czy V12 nie miało znaczenia ile osób wrzuciłem na pokład - całkowicie nieodczuwalne czy 1 czy 5 :)

secundo: carisma na pewno nie jest większą furą :lol:
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 22-01-2007, 21:50   

leser napisał/a:
secundo: carisma na pewno nie jest większą furą

masz racje ale jak na polskie realia gdzie kroluja fabie, pandy, 206-tki, focusy itp jest calkiem spora :wink:
Kolaszusza napisał/a:
większe fury nie są takie czułe jak np. seicento czy matiz

a tu jest cytat do czego Kolaszusza, porownywal Cari :wink:
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
szczeslaw 
moderator
Łamacz przepisow KRD


Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy
Dołączył: 29 Cze 2005
Posty: 1980
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-01-2007, 01:56   

Kiedyś sprawdzaliśmy z kumplem jak zmiany masy wpływają na osiągi (za pomocą programu komputerowego). Otóż odchudzenie Alfy 155 2.0 TwinSpark (140KM bodajże) o 100kg dawało przyspieszenie do 100km/h o 1s lepsze niż "fabryka". To chyba mówi samo za siebie.
_________________
gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.

 
 
 
leser
[Usunięty]

Wysłany: 24-01-2007, 12:14   

zgadza się, nie tylko po alfie widać różnicę w osiągach uzależnioną od masy,
w starszych bmw montowano ten sam silnik 2.8 do małej trójki, średniej piątki i całkiem sporej siódemki.
0-100kmh:
328i (E36) : 7.3s
528i (E39) : 7.7s
728i (E38) : 8.6s
Jak widać po tabelce R6 193KM przy różnym obciążeniu zapewnia różne osiągi.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.