Zrywność Carismy przy dużym obciążeniu pasażerami |
Autor |
Wiadomość |
Kolaszusza [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 11:13 Zrywność Carismy przy dużym obciążeniu pasażerami
|
|
|
Witajcie
Zastanawiam się nad taką kwestią, czy to jest normalne żeby między jazdą samemu a z czwórką pasażerów była duża, wyraźnie zauważalna różnica w przyspieszeniach i dynamice w Carismie? Wydawało mi się że to duży samochód i nie reaguje tak bardzo na zmiany obciążenia. Dodam że sam ważę 95kg a pasażerowie jak obliczyłem mogli dociążyć auto o max 220kg.
Jestem ciekaw waszych opinii, dane auta w podpisie. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-01-2007, 11:37
|
|
|
Nie masz 400koni. Wyobraz sobie ze masz pojechac pusta taczka po cement - idzie OK? Ale wracasz i masz 4 worki - 200kg - juz nie tak rozowo co? Tak samo jest z Twoja Carisma. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Rafal_Szczecin
Mitsumaniak

Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy Dołączył: 15 Kwi 2005 Posty: 9211 Skąd: s kątowni
|
Wysłany: 22-01-2007, 11:44
|
|
|
porownal carisme do taczki
sorry ale musialem
a tak na serio , to obciazony samochod bedzie gorzej szedl |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 11:49
|
|
|
widzisz, czwórka pasażerów znacznie wpłynie na dynamikę, ale jeszcze bardziej zauważysz ich obecność przy konieczności hamowania - wtedy naprawdę nie ma przebacz :] |
|
|
|
 |
Kolaszusza [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 12:04
|
|
|
No to jak tak to spoks, wydawało mi się że te większe fury nie są takie czułe jak np. seicento czy matiz.
Swoją drogą polecam pojechać w trasę w pięć osób, a po wysadzeniu pasażerów poszusować po mieście, wtedy fura śmiga aż miło, jakby dostała skrzydeł. Już się nie pamięta że wcześniej bez obciążeń jeździła tak samo dynamicznie, duża przyjemność, polecam.
Przy okazji pochwalę się że udało mi się osiągnąć spalanie 6,7 z pełną furą ludzi na trasie 140km w obie strony i choć się to tyczy innego wątku to postanowiłem o tym wspomnieć. |
|
|
|
 |
stanik
Mitsumaniak

Auto: Volvo S60 2.4i
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 26 razy Dołączył: 15 Lut 2006 Posty: 1248 Skąd: Legionowo k/Wawy
|
Wysłany: 22-01-2007, 12:05
|
|
|
a i w razie potrzeby nagłego ominięcia przeszkody to już będzie zupełnie inne prowadzenie (kiedyś był taki filmik pokazujący dlaczego tak dużo jest wypadków z młodzieżą która wraca np z dyskoteki w 6 osób w samochodzie, po prostu kierowca jest przyzwyczajony ze auto przy jednej czy dwóch osobach zachowuje się jakoś i nie jest przygotowany na tak nagły styl prowadzenia pojazdu po obciążeniu go 6-cioma osobami)
Pozdrawiam |
_________________ #0175/KMM
Carisma 1.8 SOHC 115KM GLX (Pb +LPG)
SPRZEDANA 30.08.2007
AB RH+
Canon 350D + KIT 18-55mm + Sigma 18-200 OS + Canon 50mm 1.8 |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-01-2007, 17:43
|
|
|
Normalnie jeden KM w Cari GDI ciagnie ok. 10 kg , ...a po zaladowaniu tymi 220kg-mami jeden KM ciagnie juz ok. 12kg. Jest to widoczna roznica pogarszajaca odrobine osiagi...
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
saphire
Mitsumaniak daje wędkę nie rybę

Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy Dołączył: 20 Sie 2006 Posty: 6011 Skąd: Przemyśl
|
Wysłany: 22-01-2007, 21:03
|
|
|
... i to o niemal 20% |
_________________ Bartek `saphire` Siębab |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-01-2007, 21:25
|
|
|
no przosze..na procentach wyglada to o wiele czytelniej . Mysle ze przy tam np. 180KM byloby to duuuzo mniej wyczuwalne, ....ale te 125 kucy tez daje sobie dobrze rade...
Pozdrawiam |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
TommiCrazy
Forumowicz VR-4 LIFE
Auto: UKOCHANE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy Dołączył: 07 Cze 2005 Posty: 902 Skąd: Alderley Edge UK
|
Wysłany: 22-01-2007, 21:25
|
|
|
ja polecam wybrac sie na tescik za miasto, w jakis bezpieczny prosty lecz stromy odcinek drogi.
zabrac komplet ciezkich pasazerow i zobaczyc jak hamuje sie z gorki nawet przy nieduzych predkosciach.
tu dopiero mozna sie zaskoczyc, auto hamuje jak ponton na wodzie.
calkowicie inne zachowanie sie bryki i warto znac swoj samochod na taka okolicznosc |
_________________ Galant E38A GLSI 4x4
Starion Turbo widebody 2.0T
GTO MK3- 3.0V6 Twin Turbo
Outlander 2.0 PHEV 5HS
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 22-01-2007, 21:34
|
|
|
Kolaszusza napisał/a: | No to jak tak to spoks, wydawało mi się że te większe fury nie są takie czułe jak np. seicento czy matiz. |
pozwolę wtrącić sprostowanie
primo: to nie zależy tylko od wielkości auta ale od silnika
przy 5-metrowej 2-tonowej łajbie z V8 czy V12 nie miało znaczenia ile osób wrzuciłem na pokład - całkowicie nieodczuwalne czy 1 czy 5
secundo: carisma na pewno nie jest większą furą |
|
|
|
 |
Robson86
Forumowicz Life is a Race

Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy Dołączył: 13 Sie 2006 Posty: 4858 Skąd: Kielce
|
Wysłany: 22-01-2007, 21:50
|
|
|
leser napisał/a: | secundo: carisma na pewno nie jest większą furą |
masz racje ale jak na polskie realia gdzie kroluja fabie, pandy, 206-tki, focusy itp jest calkiem spora
Kolaszusza napisał/a: | większe fury nie są takie czułe jak np. seicento czy matiz |
a tu jest cytat do czego Kolaszusza, porownywal Cari
Pozdroo |
_________________ Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 |
|
|
|
 |
szczeslaw
moderator Łamacz przepisow KRD

Auto: Carisma 1.6 99r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 28 razy Dołączył: 29 Cze 2005 Posty: 1980 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-01-2007, 01:56
|
|
|
Kiedyś sprawdzaliśmy z kumplem jak zmiany masy wpływają na osiągi (za pomocą programu komputerowego). Otóż odchudzenie Alfy 155 2.0 TwinSpark (140KM bodajże) o 100kg dawało przyspieszenie do 100km/h o 1s lepsze niż "fabryka". To chyba mówi samo za siebie. |
_________________ gg: 3254156
Carisma 1.6 99r.
 |
|
|
|
 |
leser [Usunięty]
|
Wysłany: 24-01-2007, 12:14
|
|
|
zgadza się, nie tylko po alfie widać różnicę w osiągach uzależnioną od masy,
w starszych bmw montowano ten sam silnik 2.8 do małej trójki, średniej piątki i całkiem sporej siódemki.
0-100kmh:
328i (E36) : 7.3s
528i (E39) : 7.7s
728i (E38) : 8.6s
Jak widać po tabelce R6 193KM przy różnym obciążeniu zapewnia różne osiągi. |
|
|
|
 |
|