| Ślizgające się sprzęgło? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Cornholio   Forumowicz
 
 Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 08 Sty 2009
 Posty: 121
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-07-2009, 16:00   Ślizgające się sprzęgło? |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam. Może ktoś wie jak sprawdzić "domowymi sposobami" czy przegło się ślizga. Wydaje mi się że tak jest. Samochód dużo pali, jego max. Prędkość to 140km/h i to też musi się sporo rozpędzać, nawet jak deptam gaz do podłogi na 5ce nie chce iść więcej. Czasami niby jest ok, samochód ładnie odchodzi, a czasami obroty szybko rosną a samochód muli. Kiedyś nie było z tym problemów, na autostradzie dochodził spokojnie do 180km/h. Proszę o opinię może po prostu już silnik jest wyświechtany? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jurekkraków   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1,8 gdi 98
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 07 Lis 2008
 Posty: 97
 Skąd: kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-07-2009, 16:47   Re: Ślizgające się sprzęgło? |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cornholio napisał/a: |  	  | Witam. Może ktoś wie jak sprawdzić "domowymi sposobami" czy przegło się ślizga. Wydaje mi się że tak jest. Samochód dużo pali, jego max. Prędkość to 140km/h i to też musi się sporo rozpędzać, nawet jak deptam gaz do podłogi na 5ce nie chce iść więcej. Czasami niby jest ok, samochód ładnie odchodzi, a czasami obroty szybko rosną a samochód muli. Kiedyś nie było z tym problemów, na autostradzie dochodził spokojnie do 180km/h. Proszę o opinię może po prostu już silnik jest wyświechtany? | 
 
 Kolego zapal silnik wrzuci 4 bieg i puść sprzęgło na obrotach około 4 tyś oczywiście pomału jak byś to robił z jedynki.Jeśli silnik się udusi i zgaśnie to sprzęgło ok jeśli będzie pracował tylko będzie go muliło sprzęgło o wymiany.
 |  
				| _________________ jurekkraków
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cornholio   Forumowicz
 
 Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 08 Sty 2009
 Posty: 121
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-07-2009, 17:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | No próbowałem ruszyć i zarówno z 4 jak i w 5ki mogę ruszyć z obrotów 3000, a nawet niższych 2500. Czyli oznacza to że sprzęgło do wymiany? Jeśli tak to jakie zamówić, czy te od japaneze valeo za 400 będzie dobre? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 27-07-2009, 21:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | Sachs, LUK. |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cornholio   Forumowicz
 
 Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 08 Sty 2009
 Posty: 121
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-07-2009, 06:43 |   
 |  
               | 
 |  
               | jurekkraków czy ty jesteś pewny że tak się sprawdza sprzęgło, bo na innym portalu wyszukałem, że też rusza się z 4 biegu ale na ręcznym hamulcu. WG. tego odpaliłem samochód na 4 dałem na obroty 4000 i powoli puszczałem sprzęgło. Obroty wtedy spadały do 0 i samochód zgasł. Proszę o opinie, czy aby na pewno nie obejdzie się bez rozbierania sprzęgła????? |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-07-2009, 08:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | metod jest sporo na sprawdzenie. Z ręcznym chodzi o to, żeby puścić gwałtownie sprzęgło. I jak silnik zgaśnie to jest ok, a jak będzie spadał powoli z obrotów to sprzęgło do wymiany. W/g tego co piszesz masz do wymiany i tak
   |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Manysh [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-07-2009, 09:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | zaciagnij reczny , odpal silnik 4 bieg, puszczaj powoli sprzegło, jak nie zgasnie tylko bedzie walczył z recznym no to mozesz sie martwic |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jurekkraków   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1,8 gdi 98
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 6 razy
 Dołączył: 07 Lis 2008
 Posty: 97
 Skąd: kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-07-2009, 15:50 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cornholio napisał/a: |  	  | jurekkraków czy ty jesteś pewny że tak się sprawdza sprzęgło, bo na innym portalu wyszukałem, że też rusza się z 4 biegu ale na ręcznym hamulcu. WG. tego odpaliłem samochód na 4 dałem na obroty 4000 i powoli puszczałem sprzęgło. Obroty wtedy spadały do 0 i samochód zgasł. Proszę o opinie, czy aby na pewno nie obejdzie się bez rozbierania sprzęgła????? | 
 
 przepraszam zapomniałem ci dodać że trzeba zaciągnąć ręczny.Jeśłi samochód ci gaśnie na tej próbie to nie sprzęgło.
 |  
				| _________________ jurekkraków
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Graczyq   Forumowicz
 
  
 Auto: Pajero 3.2, 2001
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 2 razy
 Dołączył: 28 Lis 2007
 Posty: 46
 Skąd: Kopenhaga
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-07-2009, 17:19 |   
 |  
               | 
 |  
               | Wydaje mi się, że bezpieczniejszym sposobem sprawdzenia sprzęgła jest wrzucenie 4-rki lub 5-tki na drodze jak masz 2500 obrotów i dociśnięcie gazu do oporu. Jeśli silnik zwiększa obroty szybciej niż powinien w stosunku do prędkości auta, to sprzęgło się ślizga. Jeśli ciągnie równo, ale na wolno, muli go, nie ma mocy, to na pewno nie jest sprzęgło. Z resztą jeśli mówisz, że max prędkość to 140, to rozumiem, że przycisnąłeś go z gazem do końca przez jakiś czas. Jeśli sprzęgło by się ślizgało, to na pewno poczułbyś smród ze sprzęgła.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-07-2009, 20:12 |   
 |  
               | 
 |  
               | A nie wystarczy w czasie jazdy wcisnąć gaz do dechy i jak obroty na obrotomierzu zaczną wzrastać a samochód nie będzie przyspieszał to znaczy że sprzęgło nie przenosi momentu na skrzynie i jest do wymiany. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | wojtec [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 28-07-2009, 20:18 |   
 |  
               | 
 |  
               | A może poszedł Ci uszczelniacz os skrzyni lub silnika i leje Ci sie tochę oleju do sprzęgła... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Cornholio   Forumowicz
 
 Auto: Mitsu Carisma 1.6 100ps 98r.
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 08 Sty 2009
 Posty: 121
 Skąd: Kraków
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-07-2009, 08:57 |   
 |  
               | 
 |  
               | skrzynia suchutka, niedawno zmieniałem olej. Jeśli chodzi o sprzęgło to jak pisałem czasami wszystko niby ok, ma odejście i w ogóle a czasami z jedynki obroty wzrastają do 4000 a silnik buczy, a samochód powoli rusza. Myślałem też że to silnik (ma już przejechane 180k) i pojechałem do ASO na komputer i pomiar kompresji. Rezultaty kompresji przerosły oczekiwania kolesia. Kompresja ponad standard 15bar na każdej świecy. Do jednego się tylko przyczpił, że coś jest z krokowym, otwiera się na 20, czy 40 kroków, a powinien na 7 jak dobrze zrozumiałem. Nie wiem co z tym fantem. Nie wiem czy przeczyszczenie przepustnicy i krokowca coś da, czy regulacja tego czujnika przy przepustnicy, bo może on jest ustawiony na maxa (dodam iż raz w zimie zapaliła mi się kontrolka CE i wypikałem sobię "Błąd czujnika położenia przepustnicy" ale to było takie jednorazowe i zgasła po zdjęciu klemy.????? W ASO nie sprawdzili mi jedynie Cewek bo nie mają odpowiednich sprzętów do tego (MOTO-GABRA Kraków), ale cewki raczej są dobre nie ma na nich rzadnych przebić itp... Co do sprzęgła to ciężka sprawa, 1 mechanik powiedział, że do wymiany, a 2gi że dobre
  W piątek jadę do klubowego mechanika z mojego regionu pana Leszka i zobaczymy co On mi powie... |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Manysh [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-07-2009, 13:55 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ja bym sie zainteresował tym krokowcem, bo jak sie upali cewka to bedziesz miał wiekszy problem to kupic. Mozna go rozebrac i wyczyscic ,byc moze cała przpustnice trzeba podotykac, odpusc sprzegło bo mi sie wydaje ze to nie ma nic wspolnego z twoim problemem. Miałem problemy z krokowcem ,dosc powazne, fakt jest taki, ze jak on sie zawiesi pozadnie ,to auto ma problem z moca i szarpie kicha itp. poszukaj na forum jest duzo tematów odnosnie krokowego łacznie z fotkami Powodzenia
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Maretzky85   Mitsumaniak
 Mod Galant E3x
 
  
 Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 67 razy
 Dołączył: 26 Gru 2006
 Posty: 2937
 Skąd: warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-07-2009, 19:51 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Cornholio napisał/a: |  	  | Kompresja ponad standard 15bar | 
 To wcale nie dobrze.
 
 A sprzęgło i tak masz do wymiany
   
 Przepustnica do czyszczenia, reset kompa i nauka obrotów - tyle w temacie otwierania za dużego
   |  
				| _________________ Zawsze mogę się mylić
   
 "Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
 J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
 by Krzyżak
 
 -Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
 -Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC  Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
 -Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
 (Obecny)
 
 -Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki
  ) - Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Manysh [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 29-07-2009, 20:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | a po czym wnosisz ?? 	  | Maretzky85 napisał/a: |  	  | A sprzęgło i tak masz do wymiany | 
 
 po 2 zdaniach tekstu jestes wstanie wmówic chłopakowi ze ma sprzegło do wymiany ?? prosze cie
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |