Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] problem z kontrolką akumulatora
Autor Wiadomość
krzyś miś
[Usunięty]

  Wysłany: 09-11-2007, 23:27   [Cari 1.6] problem z kontrolką akumulatora

witam wszystkich jestem nowym mitsumaniakiem mam problem z moim miśkiem carisma 1,6 97r. po odpaleniu silnika nie gaśnie kontrolka od ładowania przy okazji na zimnym silniku zwłaszcza z rana samochód mi gaśnie muszę go jakiś czas przytrzyma na gazie jak się silnik nagrzeje to nuie gaśnie ale obroty skaczą. pomóżcie [/list]
 
 
mephisto 
Mitsumaniak
Sławek


Auto: Lancer X/Colt V/Tiburon
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 387
Skąd: Niemcy/Police
Wysłany: 10-11-2007, 00:09   

a sprawdzales akumulator czyli czy jest naladowany i poziem wody i elektrolitow,bo masz podobne objawy jakie ja mialem jak mi padl akumulator tylko ja juz niemoglem odpalic silnika sprawdz akumulator a jezeli on jest wpozadku to alternator wez miernik sprawdz jakie ma napiecie akumulator przeczysc klemy i jak odplaisz autko to sprawdz czy alternator pracuje i jakie wtedy masz napiecie powinno byc 14v przy pracy alternatora.a jezeli nie to wtedy napisz co i jak to sie napisze co i jak.

jezeli alternator to pewnie szczotki sie juz wytarly i czas je wymienic mozliwe ze tez lozyska bedzie trza wymienic to koszt w granicach 200 za nowki wtedy proponuje wymiane calego alternatora bo cena jest podobna za uzywany w dobrym stanie.
_________________
Mitsubishi Lancer X 1.8 Di-D
Mitsubishi Colt 1.3
 
 
 
krzyś miś
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2007, 17:46   problem z kontrolką akumulatora

dzięki jak najszybciej to sprawdze za nim kupiłem auto trochę stało nie używane dlatego pewnie masz racje z tym akumulatorem ale nie wiem dlaczego ta kontrolka się pali czy to możę by jakiś czujnik zaśniedział czy coś innego bo musi by ładowanie bo nim jeżdże
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 10-11-2007, 18:10   

Ja mam podobny problem znaczy mi tylko albo aż świeci ładowanie a raczej świeciło. ładowanie miałem 14,4 V ale kontrolka raz świeciła raz nie. Wymontowałem alternator (nawet dwa razy) i przeczyściłem wszystkie możliwe styki i odpaliłem dziś i póki co nie świeci. Nie wiem czy to pomogło w tygodniu będę jezdził więcej to będę wiedział czy jest ok. A z obrotami to nie wiem być może przyczyna jest powiązana z ładowaniem. Ja mam diesla. Sprawdz sobie masę silnika czy nie zaśniedziała i masę alternatora bo skoro auto zapala (rozrusznik działa) to masa silnika raczej jest. Zrób prostą próbę i jakimś przewodem podłącz się do minusa akumulatora i obudowy alternatora. Jeśli alternator nie ma masy to kontrolka powinna zgasnąć po przyłożenia drugiej (przewodem). Napisz czego się dowiedziałeś.
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
krzyś miś
[Usunięty]

Wysłany: 10-11-2007, 20:38   

dzięki w tygodniu to wszystko sprawdze co mi poradziliście zapomniałem tylko dodac że gdy obroty spadają przygasają lekko światła ale utrzymują się na poziomie 1000 natomist gdy zgasze światła gwałtownie wzrastają wskakują na 1100 do 1400 (przed rozmową z wami miałem teze że to może by silniczek krokowy albo regulator napięcia) co wy na to? poprzednio miałem golfa 1,4 a tam filozofia układu elektronicznego oraz budowy silnika była na poziomie budowy śrubokręta :lol:
 
 
sibi 
Mitsumaniak


Auto: Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 110
Skąd: Rawicz/Bytów
Wysłany: 10-11-2007, 22:31   

krzyś miś napisał/a:
dzięki w tygodniu to wszystko sprawdze co mi poradziliście zapomniałem tylko dodac że gdy obroty spadają przygasają lekko światła ale utrzymują się na poziomie 1000 natomist gdy zgasze światła gwałtownie wzrastają wskakują na 1100 do 1400 (przed rozmową z wami miałem teze że to może by silniczek krokowy albo regulator napięcia) co wy na to? poprzednio miałem golfa 1,4 a tam filozofia układu elektronicznego oraz budowy silnika była na poziomie budowy śrubokręta :lol:

Ja obstawiam albo Aku albo Masa ładowanie będziesz miał jak po wyłączeniu dodatkowego obciążenia oświetlenie mocniej świeci a obroty? to jest związane raczej z za niskim napięciem (bo to benzyna)
_________________
No i stało się nie mam miśka mam za to
Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 AWD - nie dość że automat to z napędem na 4 łapy :)
 
 
kielurkk 
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1,9TD GLX 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 46 razy
Dołączył: 17 Cze 2007
Posty: 1050
Skąd: Mielec
Wysłany: 11-11-2007, 15:31   

Cytat:
poprzednio miałem golfa 1,4 a tam filozofia układu elektronicznego oraz budowy silnika była na poziomie budowy śrubokręta :lol:


We wspomnianym golfie mogłeś tak mieć że Ci światła przygasały bowiem jest to normalny obja jak spada napięcie to żarówki "bledną" ale w Cari nie zauważyłem takiego efektu. U mnie zawsze jest 14 - 14,4 V więc nie jest to zauważalne. Obroty po wyłączeniu odbiornika o dużej mocy np światła podskakują tyle że coś to dużo (chyba że zimny silnik). Wygląda że prąd jest brany tylko z alternatora. Sprawdz akumulator może jest do d.... Jeśli masz miernik (voltomierz) to zmierz napięcie na wyłączonym i włączonym silniku.
_________________
Carisma 1,9TD GLX hatchback silvermetalik

TWO BEER OR NOT TWO BEER THAT IS THE QUESTION

SHEAKESBEER

Samochód japoński tak jak Chuck Norris zapala z pół obrotu :D

Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
krzyś miś
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2007, 20:35   

witam dzisiaj byłem u elektryka sprawa jasna regulator napięcia jeżeli chodzi o kontrolkę, natomist nie wiem dlaczego na zimnym silniku samochód mi gaśnie tak jakby nie działało automatyczne ssanie muszę troszkę go na gazie przytrzyma i jak się rozgrzeje wszystko jest ok, może ktoś miał podobny problem czy chodzi może tutaj o naukę ecu obrotów?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 652 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24490
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 12-11-2007, 20:39   

krzyś miś napisał/a:
dlaczego na zimnym silniku samochód mi gaśnie tak jakby nie działało automatyczne ssanie

prawdopodobnie silniczek krokowy lub jego sterowanie w ECU zaliczylo zgon
 
 
krzyś miś
[Usunięty]

Wysłany: 12-11-2007, 20:46   

Najprawdopodobniej tak jak piszesz bo to samo mi powiedział elektryk może się orientujesz jakie to są koszta?i czy i gdzie można to dostac oraz ten regulator napięcia z góry wielkie dzięki
 
 
mephisto 
Mitsumaniak
Sławek


Auto: Lancer X/Colt V/Tiburon
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 07 Paź 2007
Posty: 387
Skąd: Niemcy/Police
Wysłany: 16-11-2007, 16:55   

tak regulator napiecia jest cholernie drogi wejdz na allegro i poszukaj bedzie taniej odrazu mowie ze lepiej kupic alternator z regulatorem na allegro powinny byc to zaoszczedzisz duzo kasy bo sam regulator to okolo 500 zl kosztuje wiec lepiej jak poszukasz na allegro.
_________________
Mitsubishi Lancer X 1.8 Di-D
Mitsubishi Colt 1.3
 
 
 
sibi 
Mitsumaniak


Auto: Chrysler Grand Voyager 3.3 AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2007
Posty: 110
Skąd: Rawicz/Bytów
Wysłany: 16-11-2007, 18:09   

krzyś miś a masz może "dopalacz" LPG zamontowany (chodzi mi czy na gaziku pomykasz) jak tak to powiedz czy nie strzelił Tobie w kolektor ssący???
_________________
No i stało się nie mam miśka mam za to
Chrysler Grand Voyager 3.3 V6 AWD - nie dość że automat to z napędem na 4 łapy :)
 
 
Carrix
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2007, 18:30   

Krzyzak napisał/a:
krzyś miś napisał/a:
dlaczego na zimnym silniku samochód mi gaśnie tak jakby nie działało automatyczne ssanie

prawdopodobnie silniczek krokowy lub jego sterowanie w ECU zaliczylo zgon


święte słowa Krzyżak. Ja do dzisiaj miałem tak samo - permanentny brak wolnych obrotów na zimnym silniku opisany tutaj: http://www.mitsubishi-gra...pic.php?t=18231 .
Właśnie wróciłem z warsztatu i okazało się, że winowajcą był zapieczony silnik krokowy, a ponieważ wcześniej kupiłem drugi (używany, ale sprawny) po jego wymianie i ponownym czyszczeniu przepustnicy i procedurze nauki ECU jest idealnie.
 
 
allias
[Usunięty]

Wysłany: 16-11-2007, 21:59   

A co powiecie na sytuacje gdzie samochod od ponad roku jezdzi z kontrolnka zapalona i wogole nie gasnie ale ladowanie jest oki. I na wolnych i podczas jazdy jest wlasciwe ladowanie. Aku jest oki i samochod zachowuje sie oki. Tylko ta kontrolnka sie caly czas pali... :doubt: :?
 
 
krzyś miś
[Usunięty]

Wysłany: 17-11-2007, 21:13   

witam dzięki za rady przeczytałem posty z linku troche mnie to podniosło na duchu że mozna coś zrobi z tym silniczkiem ale skąd będę wiedział że nie poszedł dodatkowo moduł sterowania może są jakies tego objawy? A co do kontrolki jeżeli będzie tak sie jeździło słowa elektryka:( można zajeździc alternator) zamówiłem na allegro cały alternator z regulatorem od anglika i mam nadzieje że moduł sterujący jest oki
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.