przełączanie napędu 2H/4H |
Autor |
Wiadomość |
gremisiek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 13:54 przełączanie napędu 2H/4H
|
|
|
zaleta L200 (Super Select) to mozliwosc przelaczania z 2H na 4H podczas jazdy (do 100km/h).
Pytanie do fachowcow:
Czy mozna rowniez przelaczac z 4H do 2H podczas jazdy, czy nalezy sie zatrzymac? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-11-2007, 14:53
|
|
|
Mozesz dowolnie przelaczac z 2H na 4H i z 4H na 2H jadac z predkoscia nie wieksza niz 100 km/h. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
gremisiek [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 15:13
|
|
|
Tez tak myslalem, ale dzisiaj w serwisie powiedziano mi, ze tak nie wolno. Ze mozna przelaczac tylno z 2H na 4H, a odwrotnie to tylko na postoju.
Pojawil mi sie problem z przyspieszaniem. Dodaje gazu, ale zwiekszaja sie tylko obroty, a predkosc nic. Efeket podobny do slizgajacego sie sprzegla. Sprzeglo sprawdzone, wszystko OK. Wiec serwis powiedzial, ze ten problem pojawia sie tylko po tym jak przelaczam z 4H na 2H w czasie jazdy. I chyba tak jest.
Jest tylko pytanie czy tak ma byc czy mam uszkodzony naped (przebieg 24K - bez szczegolnego obciazania eleczki). Auto jest jeszcze w serwisie wiec czekam na werdykt.
[ Dodano: 07-11-2007, 16:17 ]
wlasnie otrzymalem odpowiedz z serwisu, ze wszystko jest OK i jak bede przelaczal z 4H na 2H na postoju to nie bedzie problemu.
no to w koncu nie wiem jak to jest z tym Super Select!!
Czy ktos mial podobne problemy? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 07-11-2007, 16:57
|
|
|
...to jest jakis kit za przeproszeniem...
Musisz sie zatrzymac kiedy chesz zablokowac centralny mechanizm roznicowy (4HLC) i wlaczyc lub wylaczyc reduktor (4LLC).
Zacytuje dodatkowo formulke z publikacji MMC o L200:
"System Super Select 4WD pozwala Ci na dowolne uruchamianie napedu na dwa oraz na cztery kola przy dowolnej predkosci do 100 km/h i w kazdych warunkach drogowych."
[ Dodano: 07-11-2007, 17:24 ]
to sie nadaje do opisania w dziale o serwisach |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 07-11-2007, 18:12
|
|
|
Instrukcję przełączania między różnymi rodzajami napędu masz naklejoną na drzwiach po swojej lewj stronie.
Co prawda, to po angielsku...
Możesz przałączać w czasie jazdy (do 100 km/h) między 4H i 2H oraz odwrotnie (2H->4H). W czasie przełączania wciśnij sprzęgło. Operacja jest pokazywana na wyświetlaczu zapaleniem odpowiedniej liczby diodek. (Jak migają to operacja jest "w trakcie przełączania").
A blokadę międzyosiową (4HLC) i reduktor (4LLc) tylko po zatrzymaniu i wrzuceniu głównej dźwigni na luz.
I to prawie wszystko...
Trzeba uważać przy przełączaniu między: 4H a 4HLC jest pozycja, w której odłączasz oba napędy: mimo dodawania gazu samochód stoi (efekt ten sam gdy gazujesz a dźwignia zmiany biegów jest na luzie) i to położenie nie jest diodami sygnalizowane; są samochody, które tę pozycję mają jako osobne ustawienie dźwigni przełączania napędów. Ale nie można trafić na tę pozycję podczas przełączania z 4H na 2H.
Jeżeli możesz przełączać z 4H na 2H tylko po zatrzymaniu (jak radzi serwis) to niech naprawiają - przecież auto na gwarancji - albo niech oddadzą różnicę między L200 a Uazem. |
|
|
|
 |
gremisiek [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 09:46
|
|
|
Dzieki Panowie za potwierdzenie. Tak tez od samego poczatku postepowalem. Wczoraj odebralem autko z serwisu. Nic nie zrobili, powiedzieli, ze wszystko jest OK. Przy okazji wdalem sie w dyskusje z Panem z serwisu i poczytalem mu instrukcje obslugi. Troche sie zdziwil (strasznie sa niedouczeni ci swerwisanci i sprzedawcy).
Co do problemu to pojezdze i zobacze do sie bedzie dalej dzialo. Wczoraj bylo OK |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2007, 09:52
|
|
|
Bardzo dziwna sprawa z tym mechanikiem. Nawet przy ES* mozna to robic czyli przelaczac z 4H na 2H.
Sam wiele razy tak przelaczalem bo jedna os spokojnie dawal sobie rade i nie widzialem sensu jazdy na 4H.
* Easy Select |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 15:26
|
|
|
Cytat: | dziwna sprawa z tym mechanikiem |
Może po to jest forum? |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2007, 15:38
|
|
|
a moze mechanik tez powinien zagladac na forum |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
elili [Usunięty]
|
Wysłany: 08-11-2007, 15:49
|
|
|
Przecież on jest tylko pracownikiem a nie (mitsu)maniakiem. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-11-2007, 16:01
|
|
|
Wlasnie, my sie tym interesujemy i pasjonujemy bo przypadlo nam to do gustu. Dokonalismy pewnego wyboru nie zmuszani i nie rozliczani z tego czym sie zajmujemy. Ten pan bierze za to pieniadze i podobno jest profesjonalista. Jego niekompetencje mozna odebrac jako albo specjalne dzialanie na niekorzysc klienta i oddalanie odpowiedzialnosci albo jako zwykla ignorancje i brak wiedzy. W obu przypadkach dziala na niekorzysc Mitsubishi a w szczegolnosci autoryzowanych serwisow, ktore jak wiemy czesto nie maja najlepszej opinii. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
PIONIER333 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-11-2007, 20:22
|
|
|
No i proszę dzisiaj o 19,30 opisałem w moim poście - temat "stuki w kierownicy" wrażenia z obsługi przez Krakowski RM FILIPOWICZ jak przypuszczam kolega GREMISIEK też korzysta z tego samego serwisu , też zgłaszałem podobną usterkę lub wątpliwość prawidłowego działania podczas przełączania z 2H na 4H podczas jazdy z tym że u mnie jest nieco gorzej bo mam automat i tylko dwa razy odważyłem się to zrobić z problemami podczas jazdy efekt był szokujący totalny zgrzyt kół zębatych od tej pory przełączam tylko na postoju i neutralu , oczywiście w serwisie stwierdził Pan że wszystko jest OK. a ja muszę się nauczyć chyba nie będę ryzykował szkoda auta choć z drugiej strony ?
Myślę że ten serwis skutecznie obrzydzi mi to auto a mimo szeregu usterek bardzo go lubię , oczywiście nie usuwanych przez serwis bo "wszystko jest OK". |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 20-11-2007, 07:22
|
|
|
Proponuje zaprosic doradce serwisowego na przejazdzke. Otworzyc instrukcje obslugi na odpowiedniej stronie i poprosic o przeczytanie co tam jest napisane. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
miczon
Mitsumaniak

Auto: L 200 '08
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 14 Lut 2007 Posty: 330 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 20-11-2007, 08:46
|
|
|
Gene napisał/a: | i poprosic o przeczytanie co tam jest napisane. |
Znając własne i innych, doświadcznia z RMF-em oraz ich "kwalifikacje", obawiam się że doradca może mieć z tym problemy.... |
_________________
 |
|
|
|
 |
|