Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
25-08-2006, 14:04
Zużycie paliwa w GDI z zależności od rodzaju benzyny
Autor Wiadomość
rodys
[Usunięty]

Wysłany: 16-08-2006, 18:55   Zużycie paliwa w GDI z zależności od rodzaju benzyny

Carisma 1.8 GDI fabrycznie przystosowana jest do benzyny 95 oktanowej. Moja carisma 1.8 GDI automat spala średnio 9,02 l/100 km PB95 (pomiar wykonany przez 4,5 miesiąca na odcinku ponad 5300 kilometrów, mniej więcej pół na pół trasa - miasto).
Zastanawiam się czy nie zacząć lać droższego paliwa, konkretnie v-power racing, które jest ok 40 groszy droższe na litrze. Biorąc pod uwagę tylko i wyłącznie cenę, 9,02 l PB95 = 8,3 litra v-power. Gdyby rzeczywiście spadło spalanie (spowodowane to by było zwiekszeniem mocy silnika - tak obiecują ulotki) to warto by było lać droższe paliwo.

I teraz pytanie:
Czy ktoś porównywał wpływ rodzaju paliwa na spalanie? Mam tu na myśli porównanie markowych paliw (jak w opisie tematu) ze zwykła PB95.

Teoretycznie paliwo PB95 ma wyższą wartość opałową od PB98 o ok. 2%. Innymi słowy, dodatki poprawiające odporność na spalanie stukowe obniżają "kaloryczność" benzyny. wydawałoby się, że większa wartość opałowa = mniejsze spalanie na 100 km. Tu jednak do głosu dochodzą inne czynniki. Jeżeli do auta wleje się paliwo o wyższej liczbie oktanowej to komputer przyspiesza moment zapłonu (U98 pali się wolniej od U95) i na moje wyczucie w przypadku U98 powinna się poprawić sprawność cieplna silnika (dłuższe i dokładniejsze spalanie). Czyli, pomimo mniejszej wartości opałowej Pb98, spalanie na 100km powinno być mniejsze niż PB95. Tyle teoria a w praktyce to trzeba by był zmierzyć spalanie w warunkach drogowych dla każdej benzyny. Czy ktoś to może zrobił dla silnika 1.8 GDI?

Dochodzi jeszcze jedna sprawa. Panuje obiegowa opinia, że U95 w Polsce ma znacznie niższą jakość od U98 - ma więcej zanieczyszczeń (szczególnie krytyczna dla GDI jest siarka, ale nie bez znaczenia są woda i żywice). Podobno na zachodzie tak nie jest. Mam pewne obawy czy polska benzyna U95 nie szkodzi silnikowi GDI. Od sprowadzenia auta z Niemiec tankuję tylko i wyłącznie na Shellu (i zbieram paragony), ale może np. BP jest pewniejsze... Wiem, że w kraju nad wisłą często do benzyny i oleju napędowego dodaje się wszystko, co tylko daje się wymieszać z paliwem. Stacje Shella (innych firm też) najczęściej nie należą do koncernu - to zewnętzrne małe firmy działające na zasadzie franczyzy. Wprawdzie są wewnętzrne kontrole ale nigdy nie wiadomo.

niech ktoś znający się na rzeczy się wypowie jaka sieć stacji jest najpewniejsza, Shell, BP, Neste, Orlen czy może jakaś inna?

Pozdrawiam forumowiczów.
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 16-08-2006, 19:13   Benzyna 95 a 98

Czytałem kiedyś o teście zrobionym przez użytkownika motocykla. Zatankował zwykłą benzynę i heja w drogę. Odcinkiem testowym był bodajże fragment autostrady. W określonym miejscu zawrócił i jazda z powrotem. Następnie zatankował niby to lepsze paliwo (nie pamiętam czy była to Verva, Suprema, V-Power czy co tam jeszcze) i powtórzył dokładnie tę samą trasę.
Wynik - praktycznie bez różnicy, w granicach błędu obliczeniowego.

Osobiście tankuję na NESTE. Dostawca paliwa jest w zasadzie ten sam dla wszystkich ale na NESTE jakby odpada jedno ogniwo, które może "namieszać". Dosłownie i w przenośni :)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 16-08-2006, 21:40   

v-power jest przywozony z niemiec stad teoretycznie powinno byc to lepsze paliwo.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-08-2006, 10:09   

No to moje 3 grosze (piszę to już po raz 20-ty chyba).
Od kupna Galanta tankowałem TYLKO v-pover 95 i przejechałem na niej (przez 2 lata) ok. 30 tkm. Przez przypadek zatankowałem zwykłą 95 na Statoil i na baku przejechałem 10% więcej (720 km) niż na v-pover (650 km). Na dodatek auto zyskało wigoru a test przeprowadziłem wtedy wielokrotnie. Od tej pory zacząłem tankować zwykłą Pb na stacjach typu BP, Statoil, czasem Shell i ZAWSZE Shell miał najgorsze paliwo. A kiedyś przed Katowicami jak zatankowałem na Shellu (musiałem, bo rezerwa), to potem w Bieszczadach na 3-ce nie mogłem pod małą górkę podjechać - NAJGORSZY syf jest na Shellu. Raz zatankowałem v-pover 99 (promocja z grą gratis była) i ŻADNEJ różnicy. Teraz nawet tankuje na Orlenie i Lotosie, bo paliwo się niczym nie różni. Jedynie jak tankowałem na takich tańszych stacjach - Neste, Jet, Auchan itp. (nie mówię o stacji-krzaku) to auto co prawda szło dobrze, ale paliło więcej niż zazwyczaj.
Więc od 2002 przestałem odwiedzać Shell (tylko w wyjątkowych sytuacjach) i przepłacać za ten ich syf. A tankowałem w różnych miejscach (czyli na Shellu w całej PL) - Mazury, Pomorze, Śląsk, Mazowsze - łącznie conajmniej 7-8 stacji.
Rok temu przed wyjazdem do Niemiec zatankowałem na stacji za Szczecinem należącej do jakiejś firmy portowej i auto szło dobrze (jak na kompletnie załadowany bagażnik i tylną kanapę). Kolejne tankowanie - Shell Niemcy, auto dużo lżejsze (bo część żarcia zniknęła) a żadnej różnicy w jakości paliwa - spodziewałem się czegoś lepszego... Subiektywnie nawet się zmuliło, chociaż spodziewałem się że będzie wręcz odwrotnie.

Zauważyłem też, że na 98 schodzi mi spalanie tak o pół do litra niżej.

Ludzie - nie tankujcie na Shellu, a już na pewno nie przepłacajcie za przereklamowany syf vpover.
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 17-08-2006, 14:22   

Co do samego Shella nie będę bronił choć 2 razy w miechu wlewam pod korek ale nigdy V-Power, bez sęsu :D
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
rodys
[Usunięty]

Wysłany: 17-08-2006, 15:08   

Krzyzak napisał/a:
Kolejne tankowanie - Shell Niemcy, auto dużo lżejsze (bo część żarcia zniknęła) a żadnej różnicy w jakości paliwa - spodziewałem się czegoś lepszego...

:D Jak "żarcie" zjadłeś to raczej auto nie było lżejsze... no chyba że wyrzuciłeś :D

Krzyzak napisał/a:
Przez przypadek zatankowałem zwykłą 95 na Statoil i na baku przejechałem 10% więcej (720 km) niż na v-pover (650 km). Na dodatek auto zyskało wigoru a test przeprowadziłem wtedy wielokrotnie.

To jest jakiś trop, sprawdzę - zatankuję tam do pełna za tydzień - i być może przerzucę się na Statoil. Prowadzę, bardzo ścisłą ewidencję przebiegu więc będę mógł porównać. Wg rankingów AutoCentrum Statoil jest lepszy od Shella.

Krzyzak napisał/a:
Zauważyłem też, że na 98 schodzi mi spalanie tak o pół do litra niżej.

Czyli wychodzi na to, że w zasadzie warto tankować Pb98, która z definicji powinna mieć wyższą jakość (przeznaczona jest do nowszych aut). Biorąc pod uwagę aktualne ceny 9l Pb95 = 8,5 l Pb98.

A tak przy okazji, to korci mnie żeby zatankować carismę na Auchanie. Kiedyś jak jeździłem dieslem to głównie tam tankowałem ze względu na niską cenę (nawet 15 zł mniej na baku).Ale to chyba słaby pomysł i pozorna oszczędność. Zanim kupiłem GDI słyszałem wiele opinii, że silnik jest bardzo wrazliwy na złe paliwo i raczej nie ma co oszczedzać i tankować tylko na markowych stacjach.

A wracają do Shella to tam są dwa rodzaje benzyn v-power, v-power95 i (4,69 zł/l) v-power racing 99+ (4,94 zł/l). Mnie interesuje ta drugie. Na razie tankuję zwykłą Pb95 (4,49 zł/l). I wciąż zastanawiam się czy warto spróbować przepłacić za v-power racing99+.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24339
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 17-08-2006, 15:16   

rodys napisał/a:
Krzyzak napisał/a:
Kolejne tankowanie - Shell Niemcy, auto dużo lżejsze (bo część żarcia zniknęła) a żadnej różnicy w jakości paliwa - spodziewałem się czegoś lepszego...

:D Jak "żarcie" zjadłeś to raczej auto nie było lżejsze... no chyba że wyrzuciłeś :D

No wiesz - to było na przestrzeni jakiegoś tygodnia a nie kilku godzin, więc na pewno tego obciążenia już tam nie było :)

Jak pisałem - racing 99+ też tankowałem - żadnej różnicy.
O Statoil czy BP w wielu miejscach też się źle wyrażano - generalnie na południu Polski mają gorsze paliwo - po powrocie do Trójmiasta Galant zupełnie inaczej jeździ. Zaskoczony byłem np. w Bieszczadach, gdzie zatankowałem na Orlenie i auto w końcu zaczęło jechać (po tym syfie z Shella koło Katowic - trasa nr 1 między Czę100chową a Katowicami). Potem BP Rzeszów (za nim - w stronę W-wy) i średnie spalanie na zwykłej 95 wyszło mi wtedy 5.9 - najniższe, jakie osiągnąłem w trasie i jakieś 2 godziny warszawskich korków.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 19-08-2006, 19:46   

Tankuje tylko 95 i na trasie pali mi 6.6 plus minus 0.5l
Natomiast w miescie 7.9 +/- 0.5l.

Natomiast kumpel tankuje 98 w niemczech, pozniej tankowal w Polsce i mowi ze roznica ogromna niemieckie paliwo lepsze.
 
 
 
jedras 
Forumowicz


Auto: CARISMA1.8GDI '01/MSS1.3 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 64
Skąd: 100LICA BemolanD
Wysłany: 20-08-2006, 16:33   

ja leje verwe albo bp ultimate. Komp pokazuje srednie spalanie o wartosci 7,6 a jezdze 30% trasy reszta to miasto. Wrazenie jest takie ze na bp jakos mniej mocy a na verwie zrywniejszy ale to chyba wrazenia subiektywne. Kiedys slyszalem opinie ze w Polsce jak wlejesz 98 to masz pewnosc ze w baku na pewno jest 95 a moze ciut wiecej. Wydaje mi sie ze nie ma reguly i na roznych stacjach jednego koncernu mozna trafic roznej jakosci benzyne a na statoilu nie tankuje bo nieeeeeeeeee....na shelu czasami i rzeczywiscie v-powera spalala mi kiedys o prawie litra mniej niz z innych stacji. Wszystkie koncerny tankuja z jednego kranu w petrochemi ale co oni dolewaja juz na stacji to tylko oni wiedza i skurw......le z pseudo mafi paliwowej i fiuty u wladzy, ktorzy im na to pozwalaja(chociaz ostatnio cos sie ruszylo i moze rozpier....... to towarzystwo. Sorry za nerwy ale przez lipne paliwo wymienialem pompe wysokiego cisnienia u siebie i poszlo sie przejsc 3000 zlociszy)
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8679
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 20-08-2006, 20:38   

Watpie zeby bylo to wrazenie ze samochod jest zrywniejszy na peugeocie 405 sri sport extra tankowalem 98 i tez mialem takie wrazenie. Znaczy sie jest to fakt :)ale pozniej jak wracasz na jakis czas na 95 to juz takiej roznicy duzej nie ma ze gorzej..
 
 
 
piotras 
Forumowicz


Auto: Nissan Pathfinder LE 2,5 dCi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 392
Skąd: Warszawa
Wysłany: 20-08-2006, 21:03   

Ja mysle ze to że ktoś ma zrywniejszy samochód to tylko subiektywne odczuie. Jezeli nawet są róznice w paliwie to jak one przekładają sie na moc w samochodzie 2-3KM - to jest nawet nie odczuwalne, mysle ze podobnie jest z momentem obrotowym. Ja czesto tankuje na Tesco i Auchan i jezeli chodzi o ich paliwa to na jednym jak i drugim na dystrybutorach sa naklejki ze paliwo dostarcza i monitoruje Orlen. A to ze na jednym tankowaniu mi spali 13 a na drugim w innej stacji 16 po miescie to tylko kwestia tego jak sie w danym momencie mi spieszyło i jak mocno wciskałem gaz.
_________________
Colt CJ0 1.6 GLX '97
Maciek Wisławski Edition :)
sprzedany 16.06.2008 :(


Nissan Pathfinder 2,5 dCi po lekkim sofcie 210,8 KM - 467,4 Nm
 
 
 
jedras 
Forumowicz


Auto: CARISMA1.8GDI '01/MSS1.3 '00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 28 Kwi 2006
Posty: 64
Skąd: 100LICA BemolanD
Wysłany: 20-08-2006, 21:19   

...........kwestia zbierania sie wozka na pewno jest subiektywna a le gdyby nie nasze wrazenia pewnie leli by wszyscy 95 a roznice w jakosci udczuli by dopiero gdyby samochodzik nie odpalil albo prychal, szarpal i chrychal. A propos jeszcze jakosci na 95 trzyma mi obroty na poziomie 500 a na 98 700-800 tak jak chyba powinno byc.......
_________________
Pozdrawiam
JEDRAS
Cari 1.8 GDI 2001
MSS 1.3 2000
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 24-08-2006, 21:54   

Ja tankuje (od zawsze) na shellu w Tk i jak dotąd(odpukać) jestem b. zadowolony. Jeszcze nigdy nie miałem problemu z shellem (jeżdze na 95) Pozdrawiam
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Efa! 
Mitsumaniak
queen of Off Topic


Auto: Toyota Corolla kombi
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 1 raz
Dołączyła: 02 Maj 2005
Posty: 3528
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-08-2006, 16:38   

Tankowanie v-power to dla mojego misia zabójstwo - ilekroć o tym zpominałam i znowu zalałam tym szajsem bak (GDI, manual), to zaczynało się przymulaste reagowanie, gorszy zryw, spalanie o 1,5l więcej na setkę.
Nieprawda, że lanie 98 do Cari zamiast 95 jest dobre - to wbrew pozorom złe rozwiązanie. Silnik potrzebuje minimum 89 oktanów, na Zachodzie do Carismy leje się - zalecaną zresztą - 91 oktanową benzynę. Dlatego PB95 najzupełniej wystarczy, nawet jeśli miałaby być oszukana i zawierałaby te parę 'koni' mniej niż dedykowane 95.
A spalanie 98 przez silnik dostosowany do paliwa o niższej liczbie oktanowej powoduje, że nie wykorzystujemy w 100% możliwości maszyny (spada moc, osiągi itd.)



:twisted: No to i koleżanka Efa się popisała wiedzą - przyznaję, że to do mnie niepodobne na tym forum - heh :mrgreen:

Ale daję sobie rękę uciąć, że mam rację.

I zgadzam się, że Shell ma śmieciowe paliwo- jedyny raz, gdy miałam kłopot, bo misiek się dławił i gasł, zdarzył się po zatankowaniu na tej stacji.
_________________
Oto jak sobie zaśpiewałam do kawałka Leszka Falińskiego z Dżemu:
https://youtu.be/Jl4lvnKijX8
A tu Hymn Mitsumaniaków: http://www.akbi.pl/image/mitsu_hymn.mp3
Mój zespół SUBRA: www.fb.com/subraleo
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 29-08-2006, 20:08   

...ja sie nie bede wypowiadal o paliffku shella, bo mnie nigdy nie zawiodlo :mrgreen: !!!
A może w Kielcach shell ma lepsza benzynke??? :mrgreen: :mrgreen:
...a jaka firme polecasz????
pozdrO
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.