[MSS DID] [SILNIK] - obroty silnika |
Autor |
Wiadomość |
advent
Nowy Forumowicz
Auto: space star 1.9s did rok 2003
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 7 Skąd: bolton uk
|
Wysłany: 03-04-2009, 22:50 [MSS DID] [SILNIK] - obroty silnika
|
|
|
witam miśkomaniaków jestem nowy na forum ale widzę ze atmosferka tutaj jest super i bardzo pomocna w trudnych sytuacjach . no właśnie i mnie by się przydała wasza pomoc.Mam problem z obrotami silnika rano jak odpalam autko to obroty trzymają sie w granicach 1100 ale jak silnik się rozgrzeje to spadają na 800 chociaż czasami przy jeździe miejskiej potrafią podskoczyć do 1100 utrzymać przez chwilę po czym znowu wracają do normy obroty nie falują tylko są stałe albo 1100 albo 800 .jeśli ktoś ma na to jakąś radę to proszę o pomoc |
_________________ advent |
Ostatnio zmieniony przez xjacobs 05-03-2010, 13:28, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
kolysm
Mitsumaniak

Auto: MSS 1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 112 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: 04-04-2009, 07:08
|
|
|
Pierwsza moja sugestia to:
po primo- żle ustawione obroty,
po drugie primo- obrotomierz(wskazówka) jest przesunięty o około 300 obrotów,
U mnie jak silnik jest zimny to obroty są około 800-900, a jak ciepły to schodządo około 400-500. To tyle |
_________________
Piszę poprawnie po polsku. lub staram się:)1688
 |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 04-04-2009, 07:52
|
|
|
Kolega normalnie przytoczył wzorowy zakresy obrotów dla GDI a nie DID.
Może zacznijmy od najprostszych rzeczy czyli : reset ustawień kompa za pomocą zdjęcia kabla z klemy akumulatora na 2-3 min.
Potem nauka obrotów poprzez odpalenie i zostawienie żeby sobie popykał na wolnych z 5 min.
Ale co do tego podbijania to wygląda jak by była klima włączona i co jakis czas sie załączała. (a o juz by było normalne z tym podbiciem) tylko skąd ten zakres obrotów. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Victor [Usunięty]
|
Wysłany: 04-04-2009, 10:52
|
|
|
To się podłącze, u mnie w MSS 1.6, obroty na zimnym silniku ok. 1400, na rozgrzanym ok. 900, z tego co widzę z powyższych odpowiedzi to mam za wysokie? Włączone światła i radio. |
|
|
|
 |
advent
Nowy Forumowicz
Auto: space star 1.9s did rok 2003
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 7 Skąd: bolton uk
|
Wysłany: 04-04-2009, 21:28
|
|
|
witam i dzięki za zainteresowanie.tak na początku - zapomniałem dodać że zaczęło się tak dziać po wymianie filtra paliwa i nasuwa mi to taką myśl czy jak jest zimny to nie zasysa gdzieś lewego powietrza np. przycięta uszczelka tylko co gdy jest ciepły? jeśli chodzi o wskaźnik to na pewno jest dobrze, bo jeżdżę tym autkiem już ponad rok a to mam od niedawna.spróbuję z tym resetem komputera tylko czy to nie wpłynie ujemnie na inne podzespoły?>>pozdrowionka<< |
_________________ advent |
|
|
|
 |
Gabriel68
Forumowicz

Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 03 Lis 2008 Posty: 88 Skąd: Bydgoszcz
|
Wysłany: 05-04-2009, 00:17
|
|
|
Wpłynąć to nie wpłynie, może tylko na sterowanie szybami, które trzeba będzie ewentualnie przyuczać od nowa otwierania (zostaw szyby zamknięte). Nauczenie ECU wolnych obrotów - czyli na parę minut odłączamy klemy i uruchamiamy go na jałowych obrotach do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy (10-20minut) wszystkie odbiorniki wyłączone, nie przygazowywujemy ,koła ustawione na wprost (żeby wspomaganie nie obciążało).
Viktor - 1400 na zimnym dla benzyny oki (ja mam 1500), na ciepłym 900 odrobinkę za dużo, ja mam np 600-700 (bez włączonej klimy, ale z radyjkiem i światłami) |
|
|
|
 |
advent
Nowy Forumowicz
Auto: space star 1.9s did rok 2003
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 7 Skąd: bolton uk
|
Wysłany: 25-04-2009, 23:23
|
|
|
witam zrobiłem jak pisałeś zresetowałem komputer i zostawiłem na jałowym biegu na 20 min ale to nie pomogło nie mam już pomysłów co z tym robić może jeszcze coś innego go boli?pomóżcie |
_________________ advent |
|
|
|
 |
bioly [Usunięty]
|
Wysłany: 27-04-2009, 13:36
|
|
|
Ja mam DID z 2003 roku i jest tak samo, jak silnik zimny to ciągnie ssanie na 1100 jak gorący 800. Falowanie obrotów zależy także od obciążenia alternatora, klimy itp. Śpij spokojnie i nic nie rób, taka moja rada. |
|
|
|
 |
advent
Nowy Forumowicz
Auto: space star 1.9s did rok 2003
Dołączył: 29 Mar 2009 Posty: 7 Skąd: bolton uk
|
Wysłany: 01-05-2009, 11:19
|
|
|
dzięki za radę .ja mam to auto 1.5 roku i wszystko było dobrze, problem nastał dopiero po wymianie filtra paliwa .to wygląda tak jak by mechanik coś grzebał przy okazji . Jak będę w Łodzi to wejdę do ASO niech popatrzą .w łodzi są dwa nigdy nie byłem to nie wiem gdzie się bardziej znają na rzeczy może ktoś miał już z nimi styczność i coś podpowie a może ktoś zna porządny warsztat gdzie robią tylko diesle i robią to dobrze z okolic ŁODZI.serdeczne dzięki za pomoc i zainteresowanie |
_________________ advent |
|
|
|
 |
kazek42
Forumowicz
Auto: Mitsubish Space Star 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009 Posty: 45 Skąd: wolbórz
|
Wysłany: 01-05-2009, 14:08
|
|
|
Byłem kilka razy w Łodzi na Liściastej 104 wprawdzie z drobnymi problemami (przegląd przed zakupem DID-a, wymiana stabilizatora i termostatu) Z napraw i obsługi jestem zadowolony, niektóre, jak usunięcie pewnych odgłosów podczas jazdy odbyły się bezpłatnie.
Od znajomych słyszałem, że dobry mechanik specjalizujący się w dislach Volvo ma warsztat na ul. Brukowej prawdopodobnie nr.14 |
|
|
|
 |
*Luki
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.9 DiD 102km, 03 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 15 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 26-02-2010, 22:23
|
|
|
Wracając do tematu obrotów. Czy udało się coś z nimi zrobić? U mnie jest tak, że jak temperatura spada poniżej ok. +5* to silnik na wolnych ma 1100 i to aż rozgrzeje się do 1/4 skali, potem jest ok. 800 (obroty są stabilne). Najdziwniejsze dla mnie jest to, że jak mam po odpaleniu 1100 to bez względu na to czy na dworze jest -20* czy +3* dopiero przy 1/4 skali schodzi na 800. Jak przy ok. 6* silnik po odpaleniu ma 800obr. to obroty nie ulegają zmianie.Czy to jest normalne? Ewentualnie z czego to wynika. Myślę, że mi przez to zwiększa się spalanie. Latem mam ok. 5,2 do 5,5 a zimą ok 6,2 do 6,5. Niedawno wymieniłem termostat bo mi się tylko do 1/3max rozgrzewał .
Co myślicie o tym wszystkim. |
_________________ Lukas |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 26-02-2010, 22:47
|
|
|
*Luki napisał/a: | Czy to jest normalne?
...
Co myślicie o tym wszystkim. | Jak miałem Space'a to też mnie to denerwowało. Niestety taki urok tego auta Wydaje mi się, że mogłoby to być lepiej "zmapowane", np. w VW nie zauważyłem takiego podniesienia obrotów na zimnym, w Subaru też nie, w Focusie również nie Innymi dieslami nie jeździłem. |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
drtymf
Mitsumaniak

Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 819 Skąd: Ostrowiec Św.
|
Wysłany: 27-02-2010, 06:57
|
|
|
A na przykład w Escorcie i Sierrze tyle że benzyniakach było to normalne. Wydaje mi się, że na zimnym silniku ECU omija czujniki i utrzymuje parametry pracy które ma zapisane w mapach ECU a dopiero po rozgrzaniu zaczyna przetwarzać sygnały z czujników i się stabilizuje. Tak sobie to tłumaczę ale potwierdzenia nie mam. Chociaż w Sierrze kiedyś jak włączył mi się w ECU "tryb LOS" to działała właśnie w ten sposób.
Luki poza tym diesel zawsze zimą więcej pali - optymalnie wtedy kiedy jest w zakresie roboczym temperatury a wiadomo zimą dłużej się do tego dochodzi nawet przy dobrym termostacie. Poza tym ssane do silnika powietrze jest chłodniejsze co potencjalnie wymaga większej dawki paliwa aby uzyskać zapłon w komorze spalania, szczególnie zanim się zagrzeje. Powiem ci że u mnie jak Webastem nagrzeję silnik do normalnej temperatury przed jazdą to potem spalanie mam w miarę normalne , tyle że Webasto też swoje ciągnie.
Ekonomiczny diesel to nagrzany diesel jak ostatnio od kogoś słyszałem |
_________________ Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 |
|
|
|
 |
*Luki
Nowy Forumowicz
Auto: Space Star 1.9 DiD 102km, 03 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2010 Posty: 15 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 27-02-2010, 10:09
|
|
|
No to mnie uspokoiliście.Mi to aż tak bardzo nie przeszkadza (mało zimnym po mieście się poruszam), tylko myślałem,że coś nie tak z moim Miśkiem. A spalanie to i tak jest super w porównaniu z np. Passatem B5 znajomego, ten pali latem tyle co Misiek zimą (waga robi swoje)
Dzięki za odpowiedzi.
[ Dodano: 27-02-2010, 10:28 ]
Kolego JCH oglądałem właśnie fotki Twojego OBK (bo prawdę mówiąc nie mogłem rozszyfrować tego skrótu) świetny wozik, przynajmniej z wyglądu (bo o subaru nie mam zielonego pojęcia) |
_________________ Lukas |
|
|
|
 |
|