Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[MSS DID] [SILNIK] - obroty silnika
Autor Wiadomość
advent 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 1.9s did rok 2003
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: bolton uk
Wysłany: 03-04-2009, 22:50   [MSS DID] [SILNIK] - obroty silnika

witam miśkomaniaków jestem nowy na forum ale widzę ze atmosferka tutaj jest super i bardzo pomocna w trudnych sytuacjach . no właśnie i mnie by się przydała wasza pomoc.Mam problem z obrotami silnika rano jak odpalam autko to obroty trzymają sie w granicach 1100 ale jak silnik się rozgrzeje to spadają na 800 chociaż czasami przy jeździe miejskiej potrafią podskoczyć do 1100 utrzymać przez chwilę po czym znowu wracają do normy obroty nie falują tylko są stałe albo 1100 albo 800 .jeśli ktoś ma na to jakąś radę to proszę o pomoc
_________________
advent
Ostatnio zmieniony przez xjacobs 05-03-2010, 13:28, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
kolysm 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1.9DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 112
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: 04-04-2009, 07:08   

Pierwsza moja sugestia to:
po primo- żle ustawione obroty,
po drugie primo- obrotomierz(wskazówka) jest przesunięty o około 300 obrotów,
U mnie jak silnik jest zimny to obroty są około 800-900, a jak ciepły to schodządo około 400-500. To tyle :)
_________________
Piszę poprawnie po polsku
. lub staram się:)1688
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 04-04-2009, 07:52   

Kolega normalnie przytoczył wzorowy zakresy obrotów dla GDI a nie DID.

Może zacznijmy od najprostszych rzeczy czyli : reset ustawień kompa za pomocą zdjęcia kabla z klemy akumulatora na 2-3 min.
Potem nauka obrotów poprzez odpalenie i zostawienie żeby sobie popykał na wolnych z 5 min.

Ale co do tego podbijania to wygląda jak by była klima włączona i co jakis czas sie załączała. (a o juz by było normalne z tym podbiciem) tylko skąd ten zakres obrotów. :(
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
Victor
[Usunięty]

Wysłany: 04-04-2009, 10:52   

To się podłącze, u mnie w MSS 1.6, obroty na zimnym silniku ok. 1400, na rozgrzanym ok. 900, z tego co widzę z powyższych odpowiedzi to mam za wysokie? Włączone światła i radio.
 
 
advent 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 1.9s did rok 2003
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: bolton uk
Wysłany: 04-04-2009, 21:28   

witam i dzięki za zainteresowanie.tak na początku - zapomniałem dodać że zaczęło się tak dziać po wymianie filtra paliwa i nasuwa mi to taką myśl czy jak jest zimny to nie zasysa gdzieś lewego powietrza np. przycięta uszczelka tylko co gdy jest ciepły? jeśli chodzi o wskaźnik to na pewno jest dobrze, bo jeżdżę tym autkiem już ponad rok a to mam od niedawna.spróbuję z tym resetem komputera tylko czy to nie wpłynie ujemnie na inne podzespoły?>>pozdrowionka<<
_________________
advent
 
 
Gabriel68 
Forumowicz


Auto: MSS Space Star 1.3 Family 2001
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 03 Lis 2008
Posty: 88
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 05-04-2009, 00:17   

Wpłynąć to nie wpłynie, może tylko na sterowanie szybami, które trzeba będzie ewentualnie przyuczać od nowa otwierania (zostaw szyby zamknięte). Nauczenie ECU wolnych obrotów - czyli na parę minut odłączamy klemy i uruchamiamy go na jałowych obrotach do momentu włączenia się wentylatora chłodnicy (10-20minut) wszystkie odbiorniki wyłączone, nie przygazowywujemy ,koła ustawione na wprost (żeby wspomaganie nie obciążało).

Viktor - 1400 na zimnym dla benzyny oki (ja mam 1500), na ciepłym 900 odrobinkę za dużo, ja mam np 600-700 (bez włączonej klimy, ale z radyjkiem i światłami)
 
 
advent 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 1.9s did rok 2003
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: bolton uk
Wysłany: 25-04-2009, 23:23   

witam zrobiłem jak pisałeś zresetowałem komputer i zostawiłem na jałowym biegu na 20 min ale to nie pomogło nie mam już pomysłów co z tym robić może jeszcze coś innego go boli?pomóżcie
_________________
advent
 
 
bioly
[Usunięty]

Wysłany: 27-04-2009, 13:36   

Ja mam DID z 2003 roku i jest tak samo, jak silnik zimny to ciągnie ssanie na 1100 jak gorący 800. Falowanie obrotów zależy także od obciążenia alternatora, klimy itp. Śpij spokojnie i nic nie rób, taka moja rada.
 
 
advent 
Nowy Forumowicz

Auto: space star 1.9s did rok 2003
Dołączył: 29 Mar 2009
Posty: 7
Skąd: bolton uk
Wysłany: 01-05-2009, 11:19   

dzięki za radę .ja mam to auto 1.5 roku i wszystko było dobrze, problem nastał dopiero po wymianie filtra paliwa .to wygląda tak jak by mechanik coś grzebał przy okazji . Jak będę w Łodzi to wejdę do ASO niech popatrzą .w łodzi są dwa nigdy nie byłem to nie wiem gdzie się bardziej znają na rzeczy może ktoś miał już z nimi styczność i coś podpowie a może ktoś zna porządny warsztat gdzie robią tylko diesle i robią to dobrze z okolic ŁODZI.serdeczne dzięki za pomoc i zainteresowanie
_________________
advent
 
 
kazek42 
Forumowicz

Auto: Mitsubish Space Star 1.9 DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Sty 2009
Posty: 45
Skąd: wolbórz
Wysłany: 01-05-2009, 14:08   

Byłem kilka razy w Łodzi na Liściastej 104 wprawdzie z drobnymi problemami (przegląd przed zakupem DID-a, wymiana stabilizatora i termostatu) Z napraw i obsługi jestem zadowolony, niektóre, jak usunięcie pewnych odgłosów podczas jazdy odbyły się bezpłatnie.
Od znajomych słyszałem, że dobry mechanik specjalizujący się w dislach Volvo ma warsztat na ul. Brukowej prawdopodobnie nr.14
 
 
*Luki 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.9 DiD 102km, 03 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 15
Skąd: Chełm
Wysłany: 26-02-2010, 22:23   

Wracając do tematu obrotów. Czy udało się coś z nimi zrobić? U mnie jest tak, że jak temperatura spada poniżej ok. +5* to silnik na wolnych ma 1100 i to aż rozgrzeje się do 1/4 skali, potem jest ok. 800 (obroty są stabilne). Najdziwniejsze dla mnie jest to, że jak mam po odpaleniu 1100 to bez względu na to czy na dworze jest -20* czy +3* dopiero przy 1/4 skali schodzi na 800. Jak przy ok. 6* silnik po odpaleniu ma 800obr. to obroty nie ulegają zmianie.Czy to jest normalne? Ewentualnie z czego to wynika. Myślę, że mi przez to zwiększa się spalanie. Latem mam ok. 5,2 do 5,5 a zimą ok 6,2 do 6,5. Niedawno wymieniłem termostat bo mi się tylko do 1/3max rozgrzewał .
Co myślicie o tym wszystkim.
_________________
Lukas
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 26-02-2010, 22:47   

*Luki napisał/a:
Czy to jest normalne?
...
Co myślicie o tym wszystkim.
Jak miałem Space'a to też mnie to denerwowało. Niestety taki urok tego auta :? Wydaje mi się, że mogłoby to być lepiej "zmapowane", np. w VW nie zauważyłem takiego podniesienia obrotów na zimnym, w Subaru też nie, w Focusie również nie :( Innymi dieslami nie jeździłem.
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
drtymf 
Mitsumaniak


Auto: MSS 1,9 DID Comfort BFL
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 819
Skąd: Ostrowiec Św.
Wysłany: 27-02-2010, 06:57   

A na przykład w Escorcie i Sierrze tyle że benzyniakach było to normalne. Wydaje mi się, że na zimnym silniku ECU omija czujniki i utrzymuje parametry pracy które ma zapisane w mapach ECU a dopiero po rozgrzaniu zaczyna przetwarzać sygnały z czujników i się stabilizuje. Tak sobie to tłumaczę ale potwierdzenia nie mam. Chociaż w Sierrze kiedyś jak włączył mi się w ECU "tryb LOS" to działała właśnie w ten sposób.

Luki poza tym diesel zawsze zimą więcej pali - optymalnie wtedy kiedy jest w zakresie roboczym temperatury a wiadomo zimą dłużej się do tego dochodzi nawet przy dobrym termostacie. Poza tym ssane do silnika powietrze jest chłodniejsze co potencjalnie wymaga większej dawki paliwa aby uzyskać zapłon w komorze spalania, szczególnie zanim się zagrzeje. Powiem ci że u mnie jak Webastem nagrzeję silnik do normalnej temperatury przed jazdą to potem spalanie mam w miarę normalne , tyle że Webasto też swoje ciągnie.
Ekonomiczny diesel to nagrzany diesel jak ostatnio od kogoś słyszałem :)
_________________
Nic tak nie cieszy jak seria z pepeszy.
 
 
*Luki 
Nowy Forumowicz

Auto: Space Star 1.9 DiD 102km, 03 r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Lut 2010
Posty: 15
Skąd: Chełm
Wysłany: 27-02-2010, 10:09   

No to mnie uspokoiliście.Mi to aż tak bardzo nie przeszkadza (mało zimnym po mieście się poruszam), tylko myślałem,że coś nie tak z moim Miśkiem. A spalanie to i tak jest super w porównaniu z np. Passatem B5 znajomego, ten pali latem tyle co Misiek zimą (waga robi swoje)
Dzięki za odpowiedzi.

[ Dodano: 27-02-2010, 10:28 ]
Kolego JCH oglądałem właśnie fotki Twojego OBK (bo prawdę mówiąc nie mogłem rozszyfrować tego skrótu) świetny wozik, przynajmniej z wyglądu (bo o subaru nie mam zielonego pojęcia)
_________________
Lukas
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.