Korek wlewu oleju - dymienie |
Autor |
Wiadomość |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 13-10-2011, 21:06 Korek wlewu oleju - dymienie
|
|
|
Witam,
możecie mi wytłumaczyć pewne zjawisko, mianowicie - w niektórych samochodach po odkręceniu korka wlewu oleju wydobywa się dym. Oczywiście po rozgrzaniu silnika/przejażdżce. Oznacza to że silnik dobre czasy ma już za sobą? Dlaczego tak się dzieje ?
Z góry dzięki. |
|
|
|
 |
cabaniarz
Mitsumaniak

Auto: LANCER SB 1.8 INTENSE 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 16 Paź 2010 Posty: 467 Skąd: EŁK
|
Wysłany: 13-10-2011, 21:10
|
|
|
nie dym a para, wg mnie normalne zjawisko |
_________________ Mitsubishi LANCER SPORTBACK 1.8 INTENSE 2008
02390/KMM
 |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 13-10-2011, 22:05
|
|
|
Jeśli dodatkowo czuć zapach spalenizny to silnik ma przedmuchy a jeśli nie to jest jak napisał cabaniarz. |
|
|
|
 |
Pyra20
Forumowicz
Auto: galant 91r. e32a
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 15 Lis 2010 Posty: 144 Skąd: Rzeszów
|
Wysłany: 14-10-2011, 13:25
|
|
|
przedmuchy czyli gdzieś jest jakiś wyciek/nieszczelność ? |
|
|
|
 |
plecho1
Mitsumaniak
Auto: Laguna 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 583 razy Dołączył: 02 Sty 2010 Posty: 10313 Skąd: Świdnik
|
Wysłany: 14-10-2011, 13:53
|
|
|
Jeśli czuć dyn - spaleniznę to albo tylko zużyte pierścienie główne, jeśli nie bierze przy tym oleju, albo też i tłoki z cylindrami. W wyniku czego kompresja, dym przedostają się do komory korbowodowej a dalej przez odmę czy kanały olejowe dostają się pod pokrywę zaworów. |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 14-10-2011, 17:08
|
|
|
Silnik z którego cokolwiek się wydobywa po odkręceniu korka wlewu oleju albo wyjęciu bagnetu do sprawdzania ilości oleju jest wyeksploatowany ...po prostu .W zdrowym silniku nic nie powinno lecieć - chyba że na zewnątrz będzie -30 to będzie para a para parze nie równa... |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
PaczekDNA
Forumowicz
Auto: Lancer 1,8/Colt 1,3
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Lut 2009 Posty: 55 Skąd: Łódź/Warszawa
|
Wysłany: 26-10-2011, 21:21
|
|
|
Dymek z gorącego oleju to raz.
A czy auto ma przedmuchy, można sprawdzić na włączonym silniku odkręcić korek i przystawić dłoń tak z 2cm nad wylotem i będzie czuć na dłoni ew. "powiew". Jednak nie należy się tym całkowicie martwić, jak autko ma swoje przejechane to wiadomo, że się wszystko w silniku wyciera.
Jednak jeżeli na korku od spodu jest biały osad może to oznaczać obecność płynu chłodzącego-uszkodzona uszczelka pod głowicą, dodam, że test "białego" korka- kilkakrotnie widziałem w oplach, na szczęście nie widziałem jeszcze tego w mitsu. |
|
|
|
 |
|