Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
katalizator?
Autor Wiadomość
danuś
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2007, 18:57   katalizator?

witam. prawdopodobnie mam zuzyty katalizator czy jedynym wyjsciem jest wymiana na nowy czy jest jakas inna mozliwosc np wyczyszczenie srodka i zaspawanie pustego? i drugie pytanie podczs przegladu wyszedł mi dziwny odczyt spalin zbyt duzo tlenu czy cos w tym stylu ogólnie nie kwalifikował sie do przepuszczenia czy to tez moze byc oznaka zuzutego kata czy bardziej nieszczelnego wydechu a moze to wina sondy?
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2007, 19:29   

Katalizatora nie wyczyscisz,to nie dziala na zasadzie zapchanego tlumika,ktory mozna przepalic albo w nafcie wyleżeć. Jaesli CI zalezy na przejsciu przegladu to musisz niestety wlozyc nowy katalizator. W zasadzie to po czym wnosisz że katalizator sie zuzyl?? Dzwoni,muli czy z wynikow spalin? Ja dzisiaj lezalem pod bryka i chcialem wyjac kata na wzrokowo-popukawcze ogledziny bo chyba mi sie zapchal deczko ale niestety śruby mnie pokonaly. Nieszczelny wydech szybciej uslyszysz niz na przegladzie wyjdzie.Moze to być sonda. Katalizator nie jest odpowiedzialny za dysproporcje tlenu, to ten stosunek (lambda) decyduje czy katalizatro zadziala czy tez nie, lambda musi byc w poblizu 1 zeby reakcje chemiczne w katalizatorze zachodzily. O tym jak bardzo blisko 1 ma byc ten stosunek decyduje rodziaj kata,obecnie jest to chyba zakres 0.997<lambda<1.003 jednak nie jestem pewnien czy juz w naszych wehikulach montowali takie cuda.
 
 
danuś
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 03:49   

czyli moze to byc sonda? ostatnio zaswiecił mi check engine (mysle ze dobrze napisałem) chyba ze dwa razy i zgasł co moze to potwierdzac. czy zepsuta sonda moze powodowac ze obroty na zimnym silniku beda wariowały?
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 15-10-2007, 09:17   

tak
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-10-2007, 09:22   

Jeśłi Ci się zaświecił check engine, trzeba zczytać błędy, albo diodą, albo datalogerem. Za skład mieszanki odpowiedzialne są trzy czujniki, TPS, Sonda Lambda i Przepływomierz. Któryś może pomału padać i są problemy z mieszanką paliwa. Poprostu padający czujnik daje złe odczyty do ECU, a ECU głupieje i źle miesza paliwo. Mi jak padł TPS, to jak HouseM jechał za mną, mieszanka była tak bogata w paliwo, że go oczy szczypały. :) A objawem padającego TPS, na początku, był załączający się check engine tylko przy hamowaniu silnikiem, przy dużych prędkościach obrotowych silnika, później gasł.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
danuś
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 12:52   

czyli powoli sie wyjasnia tylko szczytac błedy i bedzie na 100% pewnosc. gdzie znajde kostke aby odczytac błedy? eclipse 2g 99 rok wersja euro
dzieki wielkie za odpowiedzi! moze wreszcie wyeliminuje ten problem straszniemnie to wkurza :rolleyes:
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 14:01   

pod kiera masz zlacze obd2... chyba po prawej?

i byc moze masz sonde do zmiany..
 
 
danuś
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 17:40   

jutro postaram sie znalesc złącze moje ostatnie pytanie : pisze teraz o swich problemach na tej stronie bo nie moge na stronie klubowej mam ta mozliwosc zablokowana kiedyś tam pd tym samym nickiem pisałem czy jest mozliwe abym mógł tam znów pisac czy teraz ta strona jest tylko dla wybranych? ogólnie wielkie dzieki dla chłopaków za pomoc! narazie jak tylko dojde co jest nie tak todam znac
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 18:15   

danus przeczytaj regulamin i wazne tematy zrozumiesz wszystko... forum wystartowalo od nowa wiec sie zaloguj powtornie... jak przeczytasz to zapewnwo sie do mnie odezwiesz... pozdr
 
 
aurii
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 19:23   

Panowie a czy wyciecie katalizatora zaszkodzi eclipsiakowi????
 
 
GOLDI
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 22:02   

hmmm moze troche to negtywniej wplynac na prace silnika... sprobuj zamiast kata wstawic tam tlumik przelotowy by zrobic tam komore rozprezajaca... po co chcesz wogole kata wywalac? dla zasady?
 
 
mitutoyo
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2007, 23:13   

Ja tez chce katalizator wyrzucic tylko nadal nie moge znalezc opinii kogos kto juz taka czynnosc wykonal w eclipse z 4g63 i moze powiedziec ze jest lepiej albo gorzej.Czy naprawde nie ma kogos takiego?? Da sie wogole po wyjeciu katalizatora stwierdzic czy jest on zapchany czy nie, jakos wzrokowo czy dmuchajac w niego?
 
 
kiepuczi 
Forumowicz

Auto: Eagle Talon Tsi AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 30 Lip 2005
Posty: 203
Skąd: Pulawy
Wysłany: 15-10-2007, 23:31   

dmuchac nalezy najlepiej przez slomke, moze byc slomka od napojow, z drugiej strony przystawiamy zapalke a jescze lepiej mala choragiewke.
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2007, 23:34   

I polewamy całość benzyną a potem polewamy z kumplami, że ktoś w to uwierzył. :D :lol:

[ Dodano: 15-10-2007, 23:36 ]
mitutoyo napisał/a:
Da sie wogole po wyjeciu katalizatora stwierdzic czy jest on zapchany czy nie

Da sie - pod światło będzie widać.
Będzie też widac czy silnik bierze olej - katalizator będzie wypalony. Tak samo gdy za długo jeździłeś na za bogatej mieszance. kat ma swoje parametry pracy jeśli chodzi o temperaturę i powyzej zacznie się po prostu niszczyc.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 16-10-2007, 18:14   

Ja mam wyczyszczony katalizator ale niestety nie mogę stwierdzić czy jest lepiej czy gorzej bo robił to poprzedni właściciel.
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.