Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C51A 1.3] 12v, jaki olej?
Autor Wiadomość
otinger
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2008, 00:45   [C51A 1.3] 12v, jaki olej?

No wlasnie, jaki olej? Motor dosc starej konstrukcji, wiec nasuwaloby sie 15w40, z drugiej strony zas chca zapewnic maxymalna ochrone swojemu miskowi nasuwa sie 5w30 ew. 10w40... A jaki zaleca fabryka do tego motoru i co ile go zmieniac?

z gory dszieki
pozdr
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 03-03-2008, 00:46   

10W40, zmiana co 10-15tkm :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
eddy
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2008, 13:30   

Proponuje mineralny 15w40 i wymiana co 10 tys. Ja zalewam Elfa Sporti. Do starszych silników pow 150 tys przebigu najlepiej zalac mineralny.
 
 
Anazar
[Usunięty]

Wysłany: 03-03-2008, 13:38   

Mineralny od półsyntetyka różni się jedynie gorszą wytrzymałością temperaturową i mniejszymi przebiegami między wymianami.
Zalecam więc 10W/40 Mobila
wymiana raz do roku lub co ok. 10-12tyś.
Jazda w "ciężkich" warunkach co 6-7tyś. (jak nie żałujesz gazu)

Syntetyki to co innego - zawierają zmywacze i do aut z większym przebiegiem nie są zalecane.
Chyba że auto jeździło zawsze na syntetykach, to można je lać dalej.
 
 
lipa40 
Forumowicz


Auto: Space Runner 1.8 16v `94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 14 Lis 2007
Posty: 561
Skąd: Lubelskie
Wysłany: 03-03-2008, 19:00   

Zalany mam Castrol GTX High Mileage 15W-40 .Mineralny , do silników z dużym przebiegiem. Jest OK. :)
_________________
 
 
otinger
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2008, 09:51   

zapomnialem dodac ze auto ma 100 tys km przebiegu
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 04-03-2008, 11:09   

otinger napisał/a:
zapomnialem dodac ze auto ma 100 tys km przebiegu
Hehe dobre ;) Chyba nie myślisz, że ten przebieg jest realny :) Ludzi od których kupiłeś samochód są nieźli :D Tak wiekowy samochodzik przekręcić do 100tyś :D
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
Hosaka
[Usunięty]

Wysłany: 04-03-2008, 11:21   

hmmm... nie będę udowadniał,że nie masz racji, ale jako że jestem optymistą, powiem tylko : może miał szczęście trafić mało jeżdżone autko?? inna sprawa, czy to lepiej czy gorzej, że autko więcej stało niż jeździło... ja w emerycie mam 15w40 shella... przebieg 115k km - uprzedzę szyderców - potwierdza go zużycie części, a dodatkowo do 2003 jeździł po Niemcach i ma na ten niemiecki przebieg papiery - a dojechał do 94k km, reszta już w Polsce jeżdżona... do kościółka i czasem na wakacje :D przy tym przebiegu/silniku taki olej zaordynował Forumowy Mechanik Polski Południowej :D
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 04-03-2008, 11:33   

Hosaka napisał/a:
może miał szczęście trafić mało jeżdżone autko?
Może, nie mówię, że tak nie jest ale nie mydlmy sobie oczu ;) Jak na zegarku pojawi się 2 to polscy handlarze od razu robią z niego 120k km, wiem bo znam takiego jednego degenerata :doubt: .
Hosaka napisał/a:
inna sprawa, czy to lepiej czy gorzej, że autko więcej stało niż jeździło
Wiadomo, że co nie pracuje to się szybciej psuje :) Ja osobiście bym wolał kupić 20 letni samochód z przebiegiem 250-300k km i z informacją, że w aucie był po raz 3 wymieniany rozrząd 8k km temu, niż z 100k km bez jakichkolwiek informacji co, kiedy, jak i gdzie.
Hosaka napisał/a:
a w emerycie mam 15w40 shella... przebieg 115k km - uprzedzę szyderców - potwierdza go zużycie części, a dodatkowo do 2003 jeździł po Niemcach i ma na ten niemiecki przebieg papiery - a dojechał do 94k km
Gratulację, oby samochodzik nie zawodził i sprawował się na 5+ :)
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
otinger
[Usunięty]

Wysłany: 08-03-2008, 20:48   

Historia mojego coltlota jest taka: 2002 rok (belgia) pewen czlowiek pochodzenia Polskiego kupuje auto za sume... uwaga! 1800 eur z delikatnie, wrecz kosmetycznie uszkodzonym przodem, przebieg 106901km. Przywozi do Polski, naprawia i.... postanawia ze jednak rozbierze go na czesci... Rozebral! Ale jakos szkoda mu sie zrobilo jak sprzedal kawalek wydechu i przedni zderzak, wiec co...? Sklada go z powrotem, bez wydechu i zderzaka auto stoi i czeka cholera wie na co kolejnych 6 lat w krzakach... Czekal chyba na mnie ;) Coltlot ma 100% potwierdzony przebiego dokladnie 107895km w tej chwili. Niestety, umowmy sie - nie sluzylo mu to stanie na ziemi z trawa, wiekszosc elementow gumowych jest poparciala np. kable wys nap. Elementy zawieszenia tez pokorodowaly, przy tym i sruby, natomiast buda jest zdrowiutka - zero rdzy. Auto wymaga pewnych poprawek i dopieszczenia, natomiast mysle ze jest to ciekawy egzemplarz dla kolekcjonera ew. maniaka modelu. Reasumujac, jaki olej mu najlepiej zalac? Przyjmujac oczywiscie przebieg ok 100 tys km za 100% prawdziwy!
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 08-03-2008, 21:02   

Niesamowita historia. Ja bym mu wlał mineralnego, np. Mobila 15W 40. Tak długo stał.
 
 
laki001 
Forumowicz

Auto: colt c52 1991
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Kwi 2007
Posty: 43
Skąd: dolnośląskie
Wysłany: 18-03-2008, 13:08   

Polecam do auta powyżej 100tyś km ,Shell Helix Super High Mileage 15W/50 , jest specjalnie zaprojektowany do stosowania w samochodach z duzym przebiegiem zapewniajac cichą i płynną jazdę.Trwały wiskozator zapewnia odpowiednią lepkość oleju w całym zakresie temperatur pracy silnika .
Optymalna dla silników z dużym przebiegiem klasa lepkości SAE 15W-50,opis skopiowałem ze strony sprzedawcy oleju Shell.
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 18-03-2008, 17:09   

100 000 km to w większości przypadków żaden przebieg. A Ty polecasz olej mineralny.
 
 
londolut 
jradmin Colt


Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy
Dołączył: 14 Wrz 2007
Posty: 8958
Skąd: skątowni
Wysłany: 18-03-2008, 17:17   

Hugo napisał/a:
100 000 km to w większości przypadków żaden przebieg. A Ty polecasz olej mineralny.
Dokładnie. A jeżeli autko jeździ na połówce i nic mu sięzłego nie dzieje, nie jara oleju, nie brzęczy i nie prycha to po co robić mu krzywdę i lać olej o gorszych parametrach? Ja zalewam semi-syntetyka i też wg licznika mam najechane 100000. Za 1000 km czeka mnie olej i zaleję Valvoline Max Life.
_________________
Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie :finga:

 
 
tropical
[Usunięty]

Wysłany: 24-04-2008, 00:11   

londolut napisał/a:
Hehe dobre Chyba nie myślisz, że ten przebieg jest realny Ludzi od których kupiłeś samochód są nieźli Tak wiekowy samochodzik przekręcić do 100tyś


Mój colt ma 133 tyś. km na liczniku i 16 lat na karku. Przebieg prawdziwy, auto od nowości w rodzinie. Kupiony nowy w salonie przez mojego dziadka. A jednak można… ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.